Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот ecm » Вто 16 май 2017 16:33


Налага се да почистя DPF-а и реших да направя и водородно почистване на двигателя. Гледам разни теми във форума, пълни с подигравки към вярващите в метода, но все пак искам да попитам от позицията не следното: мой близък миналата седмица си направи такова почистване на "Мерива" и каза, че след това му е намалял разходът и са му казали, че двигателят е светнал (не знам дали той лично го е установил обаче). Прибирайки се в провинцията след почистването обаче, след 100-150 км. започва яко тракане в двигателя и до там, сега ще купува нов двигател, защото ще излезе по-евтино, отколкото да го ремонтира. Неговото обяснение е, че колата му може би не е била обслужвана добре (италиянка) и е сложена уплътняваща добавка преди да му я продадат, а водородното прочистване е отмило добавката, и някакви лагери са се разхлабили, вследствие на което и тропането и повредата. Карал я е около 25000 км. от закупуването. Чудя се първо дали обяснението му е правдоподобно, и ако е, дали при моя Пасат, който е на над 300000 км. не рискувам същото. Аз съм му минал над 80000 км. и би трябвало след 6-7 смени на масло такава добавка вече да е заминала, ако я е имало? Евентуално, за всеки случай, след прочистването, да сложа някаква подобна добавка?




Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот krraynov » Вто 16 май 2017 16:38


За опасно чак - не вярвам да е. Водородното почистване евентуално премахва нагари. Но никъде не съм прочел да е реално документиран ефекта от такова почистване, или например да е разглобен двигателя преди почистването , да се почисти и после отново да се разглоби за да се види какъв е резултата...


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот Stivi » Вто 16 май 2017 16:51


ecm написа:мой близък миналата седмица си направи такова почистване на "Мерива" и каза, че след това му е намалял разходът и са му казали, че двигателят е светнал (не знам дали той лично го е установил обаче). Прибирайки се в провинцията след почистването обаче, след 100-150 км. започва яко тракане в двигателя и до там,

Значи карал е 100-150км преди да му се разтропа двигателя,но за тези мижави километри е успял да отбележи че му е паднал разхода.... :mhihi Що се връзвате на тия голи куки за шарани /водородно почистване/ просто не знам :question


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот radotom » Вто 16 май 2017 18:08


Stivi написа: Що се връзвате на тия голи куки за шарани

Ти нещо против Шараните ли имаш, аааааа?.... :newsm66

:mhihi :mhihi :mhihi

Сега малко по-серизно:
На практика се прави не водородно, а водно прочистване!
Има не-малка тема по въпроса, Ваското1 доста добри отзиви е дал в нея.
Аз също пръсках водичка на Пассата (бензинов, атмсферен) и нямах никакви проблеми. Но пък и не забелязах ползи
Вярно, мотор не съм разглабял. (тогава! :mhihi )
Друг не по-малко изтъкнат съфорумец, обаче, предупреждава за рисковете от температурния стрес на материалите.

На практика процедурата трябва да се извърша не с вода (дори и разложена на Н2 и О ), а с прегрята пара.
Ама не и у нас! :mhihi
Парата, при достатъчно продължително действие, отмива нагара.
Така чудесно би се почистила геометрията на турбината.
Ако обаче отмие и мизерите по смукателния колектор, натрупани от ЕГР-а... какво правим?
И колкото и да е прегрята парата (смята се за 'прегрята' водна пара с температура над 130*С ), пак остава въпроса с отмиването и на масления филм в цилиндрите.

Тааа... процедурата със сигурност действа!
Какъв ще е крайния резултат, обаче, особено на дизел...
Аз лично не бих се решил да прогнозирам.

Да падне разхода така, че да го усети за 100-200км - няма как да стане!


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот goppa » Вто 16 май 2017 19:21


Това с подаването на пара нещо не ми харесва :biggrin

Иначе водородът е газ който лесно се свързва с кослорода и от реакцията се отделя доволно количество топлина, което го прави идеален за гориво за ДВГ. Продукта от тая химическка реакция е H2O по-известен като вода. Заменяйки оригиналното въглеводородно гориво за автомобила с чист водород се получава следното нещо: Двигателя загрява, а също и турбината и геометрията и катализатора и ДПФ-филтъра и така всичко по веригата след експлозиите в цилиндрите се нагорещява и попада в среда богата на свободен кислород, което води до изгаряне на саждите, които пък са чист въглерод и свързвайки се с кислорода се превръщат в газ СО2 (Въглероден двуокис) който напуска автомобила през ауспуха и те така...
Само че за да бачка тая работа трябва автомобила да се понатовари за да вдигне жега в турбото, катализатора, дпф-а и квото там има, което може да стане в движение по магистралата или на дино стенд. Чини ми се, че с бръмчене на място на тихи обороти нищо не се чисти. Ще се радвам някой, който е правил тая процедура да сподели подробности по протичането и.

А в отговор на колегата: Водородното почистване е безопасно за автомобила, стига персонаа който го извършва да знае какво прави.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот krraynov » Вто 16 май 2017 19:49


goppa написа:... Двигателя загрява, а също и турбината и геометрията и катализатора и ДПФ-филтъра и така всичко по веригата след експлозиите в цилиндрите се нагорещява...


Колега, нагорещяването си мисля едва ли е повече от нормалното за двигателя, когато той работи със щатното си гориво, защото охладителната система се стреми да го охлади... така че от нагорещяване няма нищо да се получи.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот ecm » Вто 16 май 2017 20:23


Говорих пак с моя близък и историята е малко по-различна - след чистенето в София, е карал още 350 км. до провинцията и там на място, после е сменил масло (за втори път след покупката на колата), и след още 150 км. е станала белята. За 500 км. смятам е достатъчно да усети някаква разлика в разхода. Леко тропане е имал и преди чистенето, за което са му казали, че било от дюза. Доколкото съм чувал, това с уплътняващите добавки можело да се проличи след една-две смени на масло, та се чудя дали по-скоро при него не е именно заради смяната на маслото, при което е махната и голяма част от добавката?


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 818
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот Asko VW » Пет 26 май 2017 13:42


Колега, това почистване на двигателя с водород/вода/пара, до колкото съм разбрал от прочетеното, засяга пътя на въздушно - горивната смес, от засмукването на въздуха, през смукателните колектори, горивна камера на цилиндри, разпръсквачи на дюзи, клапани, изпускателни колектори и изпускателна система. Целят този "храносмилателен тракт" на колата, почти няма пряка, физическа връзка с маслото и частите които смазва (ако буталните сегменти са ок), т.е. няма как почистващият агент да навлезе в картера при маслото, да го отмие и да увреди смазваните от него лагери и валове. До колкото разбирам, при твоят човек са изтропали основни/биелни лагери и е потрошил мотора, като това обикновено се дължи на износване, дали то е било замаскирано с добавка и след втората смяна на маслото добавката вече я е нямало и резултата е бил този или просто му е дошло времето може да се гадае, но вероятността това да е причината, е доста по-висока от тази почистването да е причината.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот Водния дух1 » Пет 26 май 2017 21:03


Абе,що си вкарвате таралежи в гащите,не мога да разбера??? То ако е трябвало още от завода-производител,е щяло да се запише,че след определен пробег е нужно водородно почистване на мотора.


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?

Мнениеот martinesto » Пет 09 юни 2017 12:21


Няма по-добро почистване на двигателя от разглобяване на съставни компоненти, яко търкане на всеки детайл и връщане всичко на мястото му. За съжаление с това забързано ежедневие, почти никой няма време да се занимава с такъв тип дейност. В крайна сметка, не всичко опира до времето, трябват и условия, инструменти и най-вече умения.
Конкретно за почистването на турбината и ЕГР-а без физическо търкане, киснене и контрастни благословии, няма как да придобият отличен вид.
Считам, че подобен тип системи за почистване могат да имат евентуален ефект, само при системи с малък процент на замърсяване, което ще рече при новите автомобили и то с малък пробег.
Високото "качество" на дизела в България образува страхотен нагар, който едва ли се почиства от въздушни смеси и съединения на водорода. Ако, има отклонения в горивната система , картинката става плачевна.

Поздрави ! :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__, railfan, toptodor и 184 госта