Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Налага се да почистя DPF-а и реших да направя и водородно почистване на двигателя. Гледам разни теми във форума, пълни с подигравки към вярващите в метода, но все пак искам да попитам от позицията не следното: мой близък миналата седмица си направи такова почистване на "Мерива" и каза, че след това му е намалял разходът и са му казали, че двигателят е светнал (не знам дали той лично го е установил обаче). Прибирайки се в провинцията след почистването обаче, след 100-150 км. започва яко тракане в двигателя и до там, сега ще купува нов двигател, защото ще излезе по-евтино, отколкото да го ремонтира. Неговото обяснение е, че колата му може би не е била обслужвана добре (италиянка) и е сложена уплътняваща добавка преди да му я продадат, а водородното прочистване е отмило добавката, и някакви лагери са се разхлабили, вследствие на което и тропането и повредата. Карал я е около 25000 км. от закупуването. Чудя се първо дали обяснението му е правдоподобно, и ако е, дали при моя Пасат, който е на над 300000 км. не рискувам същото. Аз съм му минал над 80000 км. и би трябвало след 6-7 смени на масло такава добавка вече да е заминала, ако я е имало? Евентуално, за всеки случай, след прочистването, да сложа някаква подобна добавка?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
За опасно чак - не вярвам да е. Водородното почистване евентуално премахва нагари. Но никъде не съм прочел да е реално документиран ефекта от такова почистване, или например да е разглобен двигателя преди почистването , да се почисти и после отново да се разглоби за да се види какъв е резултата...
- Stivi
- Мнения: 8292
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
ecm написа:мой близък миналата седмица си направи такова почистване на "Мерива" и каза, че след това му е намалял разходът и са му казали, че двигателят е светнал (не знам дали той лично го е установил обаче). Прибирайки се в провинцията след почистването обаче, след 100-150 км. започва яко тракане в двигателя и до там,
Значи карал е 100-150км преди да му се разтропа двигателя,но за тези мижави километри е успял да отбележи че му е паднал разхода.... Що се връзвате на тия голи куки за шарани /водородно почистване/ просто не знам
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19554
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Stivi написа: Що се връзвате на тия голи куки за шарани
Ти нещо против Шараните ли имаш, аааааа?....
Сега малко по-серизно:
На практика се прави не водородно, а водно прочистване!
Има не-малка тема по въпроса, Ваското1 доста добри отзиви е дал в нея.
Аз също пръсках водичка на Пассата (бензинов, атмсферен) и нямах никакви проблеми. Но пък и не забелязах ползи
Вярно, мотор не съм разглабял. (тогава! )
Друг не по-малко изтъкнат съфорумец, обаче, предупреждава за рисковете от температурния стрес на материалите.
На практика процедурата трябва да се извърша не с вода (дори и разложена на Н2 и О ), а с прегрята пара.
Ама не и у нас!
Парата, при достатъчно продължително действие, отмива нагара.
Така чудесно би се почистила геометрията на турбината.
Ако обаче отмие и мизерите по смукателния колектор, натрупани от ЕГР-а... какво правим?
И колкото и да е прегрята парата (смята се за 'прегрята' водна пара с температура над 130*С ), пак остава въпроса с отмиването и на масления филм в цилиндрите.
Тааа... процедурата със сигурност действа!
Какъв ще е крайния резултат, обаче, особено на дизел...
Аз лично не бих се решил да прогнозирам.
Да падне разхода така, че да го усети за 100-200км - няма как да стане!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7650
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Това с подаването на пара нещо не ми харесва
Иначе водородът е газ който лесно се свързва с кослорода и от реакцията се отделя доволно количество топлина, което го прави идеален за гориво за ДВГ. Продукта от тая химическка реакция е H2O по-известен като вода. Заменяйки оригиналното въглеводородно гориво за автомобила с чист водород се получава следното нещо: Двигателя загрява, а също и турбината и геометрията и катализатора и ДПФ-филтъра и така всичко по веригата след експлозиите в цилиндрите се нагорещява и попада в среда богата на свободен кислород, което води до изгаряне на саждите, които пък са чист въглерод и свързвайки се с кислорода се превръщат в газ СО2 (Въглероден двуокис) който напуска автомобила през ауспуха и те така...
Само че за да бачка тая работа трябва автомобила да се понатовари за да вдигне жега в турбото, катализатора, дпф-а и квото там има, което може да стане в движение по магистралата или на дино стенд. Чини ми се, че с бръмчене на място на тихи обороти нищо не се чисти. Ще се радвам някой, който е правил тая процедура да сподели подробности по протичането и.
А в отговор на колегата: Водородното почистване е безопасно за автомобила, стига персонаа който го извършва да знае какво прави.
Иначе водородът е газ който лесно се свързва с кослорода и от реакцията се отделя доволно количество топлина, което го прави идеален за гориво за ДВГ. Продукта от тая химическка реакция е H2O по-известен като вода. Заменяйки оригиналното въглеводородно гориво за автомобила с чист водород се получава следното нещо: Двигателя загрява, а също и турбината и геометрията и катализатора и ДПФ-филтъра и така всичко по веригата след експлозиите в цилиндрите се нагорещява и попада в среда богата на свободен кислород, което води до изгаряне на саждите, които пък са чист въглерод и свързвайки се с кислорода се превръщат в газ СО2 (Въглероден двуокис) който напуска автомобила през ауспуха и те така...
Само че за да бачка тая работа трябва автомобила да се понатовари за да вдигне жега в турбото, катализатора, дпф-а и квото там има, което може да стане в движение по магистралата или на дино стенд. Чини ми се, че с бръмчене на място на тихи обороти нищо не се чисти. Ще се радвам някой, който е правил тая процедура да сподели подробности по протичането и.
А в отговор на колегата: Водородното почистване е безопасно за автомобила, стига персонаа който го извършва да знае какво прави.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
goppa написа:... Двигателя загрява, а също и турбината и геометрията и катализатора и ДПФ-филтъра и така всичко по веригата след експлозиите в цилиндрите се нагорещява...
Колега, нагорещяването си мисля едва ли е повече от нормалното за двигателя, когато той работи със щатното си гориво, защото охладителната система се стреми да го охлади... така че от нагорещяване няма нищо да се получи.
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Говорих пак с моя близък и историята е малко по-различна - след чистенето в София, е карал още 350 км. до провинцията и там на място, после е сменил масло (за втори път след покупката на колата), и след още 150 км. е станала белята. За 500 км. смятам е достатъчно да усети някаква разлика в разхода. Леко тропане е имал и преди чистенето, за което са му казали, че било от дюза. Доколкото съм чувал, това с уплътняващите добавки можело да се проличи след една-две смени на масло, та се чудя дали по-скоро при него не е именно заради смяната на маслото, при което е махната и голяма част от добавката?
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Колега, това почистване на двигателя с водород/вода/пара, до колкото съм разбрал от прочетеното, засяга пътя на въздушно - горивната смес, от засмукването на въздуха, през смукателните колектори, горивна камера на цилиндри, разпръсквачи на дюзи, клапани, изпускателни колектори и изпускателна система. Целят този "храносмилателен тракт" на колата, почти няма пряка, физическа връзка с маслото и частите които смазва (ако буталните сегменти са ок), т.е. няма как почистващият агент да навлезе в картера при маслото, да го отмие и да увреди смазваните от него лагери и валове. До колкото разбирам, при твоят човек са изтропали основни/биелни лагери и е потрошил мотора, като това обикновено се дължи на износване, дали то е било замаскирано с добавка и след втората смяна на маслото добавката вече я е нямало и резултата е бил този или просто му е дошло времето може да се гадае, но вероятността това да е причината, е доста по-висока от тази почистването да е причината.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Абе,що си вкарвате таралежи в гащите,не мога да разбера??? То ако е трябвало още от завода-производител,е щяло да се запише,че след определен пробег е нужно водородно почистване на мотора.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - опасно ли е водородното почистване на двигателя?
Няма по-добро почистване на двигателя от разглобяване на съставни компоненти, яко търкане на всеки детайл и връщане всичко на мястото му. За съжаление с това забързано ежедневие, почти никой няма време да се занимава с такъв тип дейност. В крайна сметка, не всичко опира до времето, трябват и условия, инструменти и най-вече умения.
Конкретно за почистването на турбината и ЕГР-а без физическо търкане, киснене и контрастни благословии, няма как да придобият отличен вид.
Считам, че подобен тип системи за почистване могат да имат евентуален ефект, само при системи с малък процент на замърсяване, което ще рече при новите автомобили и то с малък пробег.
Високото "качество" на дизела в България образува страхотен нагар, който едва ли се почиства от въздушни смеси и съединения на водорода. Ако, има отклонения в горивната система , картинката става плачевна.
Поздрави !
Конкретно за почистването на турбината и ЕГР-а без физическо търкане, киснене и контрастни благословии, няма как да придобият отличен вид.
Считам, че подобен тип системи за почистване могат да имат евентуален ефект, само при системи с малък процент на замърсяване, което ще рече при новите автомобили и то с малък пробег.
Високото "качество" на дизела в България образува страхотен нагар, който едва ли се почиства от въздушни смеси и съединения на водорода. Ако, има отклонения в горивната система , картинката става плачевна.
Поздрави !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tsbstz и 202 госта