Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH тресе и прекъсва като загрее и при висока външна температура

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH тресе и прекъсва като загрее и при висока външна температура

Мнениеот ivo.kamenov1 » Сря 24 май 2017 8:23


Здравейте колеги,
Доста изчетох и се опитах да си реша проблема преди да пиша тук,но вече се чувствам безпомощен.
Колата е Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH. Имам я от 3 години и смея да твърдя,че за това време съм отварял капака само за обслужване,проверка на масло и смяна на свещи. Но един хубав ден както си чаках на светофара усетих едно тресене/прекъсване от двигателя и забелязах леко колебание в оборотите в посока да угасне. В движение също се усещаше някакво колебание във вървенето. Като спрях и вдигнах капака двигателя изглеждаше сякаш работи на 3 цилиндъра-прекъсва и тресе,но не гасне.Угасих я и я запалих отново почти веднага- всичко си беше наред. После тръгнах пак на път и на първият светофар отново същият проблем.
Реших да взема мерки и купих веднага нов горивен филтър MAHLE, смених го и изкара може би няколко дни и проблема пак се появи. След като огледах по-обстойно под капака забелязах доста мехури въздух между горивният филтър и ГНП-то. Насочих се в тази посока-смених О-пръстените на обратната нафта,скобите на маркучите, изчистих сондата в резервоара - ефекта беше нулев,въздуха си остана колата пак тресеше при загряло състояние. Започнах да се чудя дали изобщо двата проблема имат общо. Мехурите се появяваха хаотично с тенденция да са повече при форсиране,а тресенето на двигателя когато навън е топло/след обяд/ и колата е загряла,като понякога няма нужда колата да загрява-ако е била на слънце и се е напекла цял ден почти веднага след запалването започва да прекъсва. Реших да се насоча първо само към въздуха в горивото и взех обикновен филтър вход/изход и директна връзка на обратната нафта към резервоара,но резултата отново нямаше.
За да "счупя мита" с въздуха в горивото разкачих маркучите и подадох гориво на ГНП-то директно от 1 шише - така я оставих да работи 10-15 мин. въздуха изчезна и тъкмо реших,че съм решил проблема и започна пак да тресе и прекъсва :scare3 Свързах с директна връзка маркучите на нафтата без филтър за да видя от къде дърпа въздух - без филтър нямаше и помен от въздуха. Та тук е първият ми въпрос: Какво бъркам при монтажа,че при 3 различни филтъра се появява въздух в горивото/доказа се,че е от филтъра,дори и такъв без клапан за обратна нафта/?
Относно тресенето и прекъсването там започнах да ходя по мъките. На няколко диагностики не излязоха никакви грешки и проблеми. Отидох в един препоръчан сервиз само Дизел горивни системи в Пловдив /Ники 96 май се казваше/. Там на тяхната диагностика се видя как когато проблема се появи,че подавано гориво към цилиндрите постоянно "играе"-доколкото разбрах между 2mg и 8mg.Като се рестартира двигателя се оправя за няколко минути и пак започва. Пичовете веднага казаха,че проблема е електрониката на ГНП-то на 100%. Занесох им ел.блок. от ГНП на Ауди А3 със същият двигател/работещо до последно/,смениха я-никаква разлика. Предложиха ми ГНП втора употреба,тествано на кола/100% работещо според тях/ и с него нищо не се промени :banghead :banghead :banghead
Пичовете казаха,че повече няма какво да направят и да си търся евентуално компютър от такава кола и да пробвам с него,възстановиха ми моето ГНП и по живо по здраво. От там нататък чистих дебитомера,пробвах с друг но ефект нямаше. Ходих на още няколко препоръчани места но никой не може да ми каже какво точно и е на колата. На последния майстор идеята му е да сваляме дюзите за проверка без да е сигурен,че проблема е там. Честно казано вече ми омръзна да обикалям и да стрелям на сляпо без да знам къде точно е проблема и само да плащам за диагностики и опити на проба-грешка :scare3
В момента се движа така и избягвам да карам следобед когато е топло. Иначе сутрин няма никакъв проблем. Чудя се дали в сервиз на Бош ще могат да ми кажат с една диагностика какво точно и е на колата? Съжалявам за големия ферман,но се опитах да обясня най-точно ситуацията.
Всякакви идеи и съвети ще са ми от полза!
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1011
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот nikolay_ss » Сря 24 май 2017 10:34


След като казваш, че си вкарал маркуча директно в шише с нафта и е нямало проблем, значи проблема не е нито в гнп нито в дюзите, а в гориво подаването??
За да елиминираш дали е горивния филтър или не, пак с едно шише в нафта само че маркуча го сложи преди филтъра да е, така че като смуче от шишето да минава пак през филтъра.
Като сменяш горивния филтър, пробвай да го напълниш до горе с нафта, така че да прилее.
Също отзад където ти влиза маркуча в кошницата която е в резервоара, провери дали е захванат достатъчно добре - размърдай го леко да видиш дали няма луфт или ако имаш по-дълъг маркуч направо с една скоба го хвани от кошницата и директно към филтъра, но първо пробвай това с шишето нафта и да минава през филтъра да видиш дали ще има балони, ако има е ясно от къде са. Сменяш ли о-пръстенчетата на клапанчето с мики маус скобата което е?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот goppa » Сря 24 май 2017 10:49


Сменял ли си маркучлетата за обратнанафта между дюзите и помпата? Възможно е ако има сцепено да смуче въздух от тях.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот vlado_tonev » Сря 24 май 2017 10:51


Умната дюза,проверявал ли си я?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот vanesto » Сря 24 май 2017 12:05


Като сменяш филтъра, отдолу има една врътка на филтъра, стягаш ли я добре?


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот ivo.kamenov1 » Сря 24 май 2017 12:17


Проблема с въздуха може да се каже че е разрешен на 50% - ясно е че от филтъра защото като свързах маркучите с директна връзка с една тръбичка вместо горивен филтър въздуха изчезна.Явно магистралата от резервоара до ГНП-то е херметична. Въпроса е защо с 3 различни филтъра,напълнени до горе, със сменени скоби и стегната пробка ГНП-то пак дърпа въздух.Започвам да си мисля,аз бъркам някъде :scare3
Иначе по-големият проблем с тресенето не се влияе от въздуха - има или няма въздух в горивото като позагрее почва да си мени количеството гориво към дюзите и да тресе.Явно не са свързани двете неща.
Относно умната дюза вчера и мериха съпротивлението- беше 120 ома. Майстора каза че трябва да е около 100 ома,но не е от това проблема.
Има ли друг начин за проверка на умната дюза?

Да стягам врътката,пълня филтъра до преливане и сменям скобите на маркучите.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот vlado_tonev » Сря 24 май 2017 14:10


Значи тоя въздух според мен изобщо не пречи на работата на ГНП-то,аз също имам доста балончета в прозрачния горивопровод.Закачи я на VCDS и гледай тайминга дали се променя,когато откачиш буксата на умната дюза....Може и от нея да да ти тресе,но да не ти изкарва код на грешка..


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот goppa » Сря 24 май 2017 14:35


Проследи си показанията на температурните датчици при поява на проблема! Този на антифриза и този на горивото.


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот ivo.kamenov1 » Сря 24 май 2017 15:48


Когато се прояви проблема пробвах да разкача умната дюза - никаква промяна. Същото и с температурен датчик. При проява на проблема t на нафтата 50 градуса,на антифриз 85.
Друго ме одазачи-пробвах с разкачане на дебитомера докато работи добре и когато почне да прекъсва. И в двата случая нямаше промяна в работата на двигателя което мисля че не е нормално-иначе за кво е там този дебитомер.Не трябва ли да влоши работата на двигателя и почти да угасне? Веднага опитах с два други втора ръка от морга- с тях същото.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот bobitur » Сря 24 май 2017 17:40


На резервоара отгоре има една кошница с два маркуча със скоби. Проблема е сигурно в тях. А колкото до въпросния сервиз бягай далече от тях. На един колега му смениха турбото с уж читаво втора употреба и след седмица замина. И като си потърси неговото старо не можаха да му го намерят и даже нагло му дадоха съвсем от друга кола. Обади се на жоро работи до панаира и не взима скъпо.
Тел. Само на лични да не излезне като реклама.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот gergeto » Сря 24 май 2017 18:22


Отвори си кошницата в резервоара и я почисти.Огледай, ако имаш възможност - направо подмени горивните маркучи. Щом се влияе, макар и за момента от смяна горивен филтър , за мен проблем има в горивната магистрала.


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот ivo.kamenov1 » Сря 24 май 2017 19:00


Колеги благодаря за идеите и съветите!
Сондата в резервоара е почистена магистралите са проверени! Проблема с въздуха в горивото остава на заден план.
Търся причината за тресенето и прекъсването като загрее.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот vanesto » Сря 24 май 2017 19:07


Писал е, че без филтър няма помен от въздуха, едва ли е от кошницата. И аз като Владо мисля, че въобще не е от въздуха проблема, нещо ел. е. Щом си от Пловдив обади се на Касапина.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот goppa » Сря 24 май 2017 19:14


И щом са пробвали с друга помпа и друг дебитомер, остава дюзи, датчик КВ, кабели или компютър.
П.П. друго което ми хрумва е вдървен повдигач, който се отпуска при угасяне на мотора и затова да се оправя временно проблема след гасене и палене.
Пуши ли при поява на проблема? Или да има странни шумове във въздушния филтър?


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH въздух от горивен филтър и тресе като загрее

Мнениеот ivo.kamenov1 » Сря 24 май 2017 19:20


Благодаря за инфото утре ще му звънна :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта