Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот kukata_pasat » Вто 09 яну 2018 23:07


Колеги моля ви,да не се разсърдите сега,спорът ражда истината.Просто исках да кажа,че за сега диагнозата ви не се потвърждава (което ме радва,никой не иска да си дава парите за ремонти особено ако няма достатъчни аргументи да го направи)колкото до вас,много съм ви благодарен за помощта и съпричасноста към проблема ми и в никакъв случай не съм имал намерение да ви засегна. :th_up :th_up :th_up




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Сря 10 яну 2018 15:50


Нямам пост с който да съм те убеждавал за издухана гарнитура.Единствено съм искал някои експерименти,които не са се сстояли,та както казах,останалото е гадаене,щом няма диагностика.Жив и здрав,карай и си свиркай.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот muns61 » Сря 10 яну 2018 17:10


kukata_pasat написа:
muns61 написа:За съжаление в подобни теми стойностната информация се губи в плявата, която бълват технически боси хора, разполагащи със свободно време.
Не можеш да обясниш неща като паралели и меридиани на човек, който е убеден, че земята е плоска.

Здравейте колеги и за много години.Мина месец и половина от злощастното ми изваждане на маркуча от скобата на радиатора на Пасата ми Б5 АФН и от диагнозата на колегите muns61 milmar и Iezekil че колата ми е издухала гарнитура на главата(в което се съмнявах) и след толкова време мога да обобщя.Засега противно на очакванията Пасатора е още жив,за това време го бях карал няколко пъти извън града на разстояния 30-40км докато днес не ми се наложи да ходя от Плевен до София колегите писаха,че при продължително изкачване на баир ще изхвърля антифриза не се оказаха прави,от Лукойла на магистрала Хемус на Ботевград до тунел Витиня са 13км изкачване с денивилация 510 метра (както се казва по як баир не търси) Пасатора се справи отлично повече от 90 градуса не мръдна,после като се прибрах и колата истина проверих нивото на антифриза (не беше мръднало) и все така има някакво налягане на студен мотор като отвия капачката.Така че на колегите които ме убеждаваха в паралели и меридиани (само да вметна само петици имах по география)ЗЕМЯТА Е ПЛОСКА.Прилагам техните постове от горе.

Би ли посочил къде съм писал, че имаш издухана гарнитура?


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот kukata_pasat » Сря 10 яну 2018 18:10


Аз цитирам мнението ти,за паралели и меридиани което явно е насочено към мен.Цитирам те:Не можеш да обясниш неща като паралели и меридиани на човек, който е убеден, че земята е плоска (това го казваш ти по мой адрес)


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот kukata_pasat » Сря 10 яну 2018 19:18


Колега lezakil не се опитвам да се заяждам или да споря към вас които ми обърнахте внимание на проблема само почитания,просто споменах,че прогнозите за сега не се потвърждават.Колкото до това къде си споменаваш за гарнитурата са следните цитирам те:
Говорим за куката,щом твърди,че системата остава под наягане студена,даже и да допуснем,че са влизали горели газове,те нали се свиват при охлаждането също?То ясно,че капачката няма как да е,ясно,че тябва да е ганитура,просто питам за теоретичното обяснение на свиването на газовете?
Пак казвам не се заяждам просто споделям както се е случва на фона на вашите прогнози.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот milmar » Чет 11 яну 2018 8:40


Добре, ОК, излиза, че съм сгрешил, поемам вината, извинавай.

Трябва ли винаги да пускаш по 2 твои мнения едно след друго, както например 2-те непосредствено над настоящето мое, това за авторитет ли е?
Трябва ли да пускаш 2 абсолютно еднакви мнения едно след друго, като разликата е, че в едното има един цитат, а в другото на друг потребител? Това пък за какво е? Справка стр. 6
New Bitmap Image.jpg

(screen-a e с цел, ако настъпят промени в стр.6)

Плюс това темата не е твоя, за да звучиш така, сякаш е приключена. ОК - ти нямаш проблем, разбрахме! Искали сме да те "набутаме" да си правиш ремонт на колата, "но номера не е минал".

Няколко страници назад темата се активира мо моя инициатива, с цел образоване по някакви физични въпроси, които ми се видяха добре разнищени. Така в друга тема пратих линк към тази, настоящата. Не с цел да я напълним със спам.


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот kukata_pasat » Чет 11 яну 2018 10:52


Пуснал съм я два пъти защото цитирах две различни мнения на два различни потребителя,не съм го направил за да натяквам или нещо подобно.Просто исках да кажа,че прогнозите за гарнитура не се оправдават,не казвам,че сте ме набутали или нещо подобно,аз съм достатъчно разумен,голям и интелигентен сам да преценя какво да направя в дадения момент пък и вие ми давате мнението си,а аз решавам какво да направя.Десет пъти писах да не се сърдите,но явно по някакъв начин съм накърнил и поставил под съмнение вашите коментари по темата и сега започвате да ми търсите мана за какво ли не(правопис начин на пускане на темата спам,ама тя темата не е твоя)и тем подобни.Добре няма да пиша повече по нея,а вие се замислете дали това е начина да реагирате когато не е станало така както сте казали,че ще стане.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Чет 11 яну 2018 11:48


Аз пък "споменавам"за гарнитура в твоя цитат в разговор с трето лице,което е хипотетично,но не кореспондира с "убеждавал"в първо лице,нали....
Не се сърдя,напротив.И бих искал да прочетеш внимателно написаното по-долу,защото ще ти помогне за в бъдеще.
-Така.Караш колата от 2 години,значи що годе ти е ясно,кога нещо се променя и сигнализира за проблем.
-Маркучите са твърди,сменяш капачка стават още по-твърди
-Колата и студена държи налягане в охл.система.
-От маркучето към разширителя на обороти не тече
Аз от клипа ти не мога да кажа,че е високо налягането,но ти се доверявам напълно за симптомите.Ти си шофьора,познаваш си колата и преценяваш.Обаче "до сега проблем е нямала"/за главата/ не значи нищо,проблемите си имат дата и час на раждане и такива за отстраняване,те идват от нищото,а при теб не е просто нищо.Затова и повдигаш тема,защото според теб "вече имаш проблем"/за налягане/,поне аз така разбрах.
И сега е момента да кажа/до сега се въздържах/,че подкрепям колегата с диагноза"гарнитура".Прочети си симптомите пак,помисли и отговори:"защо една охладителна система би държала някакво по-високо от атмосферното налягане,при температури около нулата?"От къде би дошло това налягане?
Единственият разумен отговор всъщност е за гарнитурата.И ако аз се въздържах от категоричност и исках тестове,то ти също нямаш право да я отхвърляш толкова категорично,понеже нямаш друг полезен отговор.
Вобще не се обиждам,напротив.Приемам обаче,че някъе по трасето информацията не е вярна.Нито можеш да кажеш,че колата държи 90 градуса/не си мерил,може да са 100/,нито знаеш колко е налягането при тия 90гр,нито при 0гр.Но от това,което ТИ си ни казал,аз те насочвам към гарнитура.
Най-евтино и сигурно за всички нас е,да разпробиеш едната капачка,да навиеш манометър,да подгрееш колата,да я изстудиш и чак тогава да коментираме"налягането е толкова и толкова,значи проблем има/няма".
До тогава карай и си свиркай,както казах.Проблем с гарнитурата ако има,до коледата ще се прояви.Ако си пич ще споделиш.
Поздрави.


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот kukata_pasat » Чет 11 яну 2018 16:43


Колега Iezekil идеята ти за капачката и манометъра е много добра и смятам да направя този тест.Колко налягане дават по книга,че трябва да е охладителната система на АФН нулата на манометъра се води за единица(тоест налягането на земята).Ще си позволя да отговоря на твоите въпроси.
-Карам колата от две години,но преди да стане злощастното изваждане на маркуча никога не бях отварял капачката на студена кола сутрин(просто не ми се е налагало,отварял съм я по някакви причини но винаги на топла или недобре истинала кола)налягането на студена кола може да съм го имал винаги от както съм взел,но няма как да знам просто не съм обръщал внимание за това.
-Смених капачката ми с нова оригинална от магазина на Фолксваген (старата също е оригинална)и ми направи впечатление,че с новата сякаш маркучите са по-твърди спрямо старата и за това пак продължих да карам с старата а новата така ми седи.
-От маркучето на разширителния съд отначало когато стана проблема не искаше да тече(което ме навеждаше на мисълта за въздушна възглавница)но след едни юркания по един 4-километров баир от маркучето вече започна да си тече и до сега е така тече си когато колата е оборот,а на празен ход и ниски обороти сякаш не забелязвам да тече.
-И последно за показанията на темперетурата,за тези две години никога подчертавам никога не съм виждал колата да покаже нещо повече от 90 градуса нито зиме нито лете заграва си вдига 90 и повече не мърда,карая я по баир на надолу на равно с газ без газ 90 градуса и толкова.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот mshbul » Чет 11 яну 2018 19:57


Ще отговоря на няколко въпроса.
Изгорелите газове също се свиват, но са допълнителен обем към системата и затова остават твърди маркучите.
Не помня, но не може да не е споменато в темата, че 90гр не значи, че са толкова, а 80-100, но не е това проблема. Когато е изтекла течността са се получили участъци с въздух, където прегряването става за секунди - нарича се локално прегряване. Като цяло течността е с нормална температура, но на места по главата се вдига драстично температурата. Това, че не се е вдигнала стрелката значи само, че там където мери е в норми температурата, но само където мери.

Писах и за моя опит с такъв проблем. При нормално каране особено зимата проблем нямаше. Само при качване на баир, ама голям, планински.
Маркучи винаги твърди на студено.

Е след 5-6 месеца и при най-леко каране изхвърляше течността.

Естествено при теб може да не се случи никога, ако изпуска съвсем малко и не се увеличи, но е малко вероятно.

Сигурно е по-разумно да изчакаш да се влоши, за да си сигурен, но лятото можеш да си докараш по-големи проблеми. Тези газове, които влизат предизвикват локални прегрявания постоянно като се движат по системата.


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот kukata_pasat » Нед 13 яну 2019 19:26


Iezekil написа:Аз пък "споменавам"за гарнитура в твоя цитат в разговор с трето лице,което е хипотетично,но не кореспондира с "убеждавал"в първо лице,нали....
Не се сърдя,напротив.И бих искал да прочетеш внимателно написаното по-долу,защото ще ти помогне за в бъдеще.
-Така.Караш колата от 2 години,значи що годе ти е ясно,кога нещо се променя и сигнализира за проблем.
-Маркучите са твърди,сменяш капачка стават още по-твърди
-Колата и студена държи налягане в охл.система.
-От маркучето към разширителя на обороти не тече
Аз от клипа ти не мога да кажа,че е високо налягането,но ти се доверявам напълно за симптомите.Ти си шофьора,познаваш си колата и преценяваш.Обаче "до сега проблем е нямала"/за главата/ не значи нищо,проблемите си имат дата и час на раждане и такива за отстраняване,те идват от нищото,а при теб не е просто нищо.Затова и повдигаш тема,защото според теб "вече имаш проблем"/за налягане/,поне аз така разбрах.
И сега е момента да кажа/до сега се въздържах/,че подкрепям колегата с диагноза"гарнитура".Прочети си симптомите пак,помисли и отговори:"защо една охладителна система би държала някакво по-високо от атмосферното налягане,при температури около нулата?"От къде би дошло това налягане?
Единственият разумен отговор всъщност е за гарнитурата.И ако аз се въздържах от категоричност и исках тестове,то ти също нямаш право да я отхвърляш толкова категорично,понеже нямаш друг полезен отговор.
Вобще не се обиждам,напротив.Приемам обаче,че някъе по трасето информацията не е вярна.Нито можеш да кажеш,че колата държи 90 градуса/не си мерил,може да са 100/,нито знаеш колко е налягането при тия 90гр,нито при 0гр.Но от това,което ТИ си ни казал,аз те насочвам към гарнитура.
Най-евтино и сигурно за всички нас е,да разпробиеш едната капачка,да навиеш манометър,да подгрееш колата,да я изстудиш и чак тогава да коментираме"налягането е толкова и толкова,значи проблем има/няма".
До тогава карай и си свиркай,както казах.Проблем с гарнитурата ако има,до коледата ще се прояви.Ако си пич ще споделиш.
Поздрави.

Преди година приключихме тази тема с думите на Izekil ,че ако съм пич ще споделя.Споделям:В края на краищата гарнитурата си замина.Не веднага ,а за година и два месеца и 12 хиляди километра след злощастното вадене на маркуча ми.За тези 12к нямаше никакви проблеми лятото на море с над 350км преходи няколко ходения Плевен-София и тн. всичко беше точно до преди две седмици когато започнах да губя парно за по десетина секунди и после пак да идва с пълна жега,тогава разбрах,че времето за смяна е дошло.Учуди ме че се сдуха зимата в студа,а не лятото в жегата както е най-логично и се наложи да я правя в сервиз(ако беше топло щях да я направя зад блока)та ме ушмулиха здраво но както и да е.След смяната на гарнитурата и шлайф на главата всичко заспа,нито налягане нито нищо.Тук е момента да поздравя колегите които отгатнаха диагнозата в самото начало, нищо ,че макар и след година се оправда.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система

Мнениеот mshbul » Нед 13 яну 2019 20:53


Поздравявам те за коректността.

Радвам се, че си решил проблема, защото е много кофти при всяко пътуване да те мъчи дали няма да те изостави. Поне при мен беше така.
Аз за щастие малко пътувах извън града и не се тормозех много, а имах и служебна и накрая само нея карах.

Надявам, че оспорвалите диагнозата ще имат честта да се включат с мнение!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stoian55 и 50 госта