Мнениеот mshbul » Чет 07 дек 2017 21:25
Едва ли да е от капачката. Изглежда не си наясно с температурните свойства на веществата.
При загряване се разширяват и при връщане до първоначалната температура си възстановяват обема.
При загряване на антифриза той се разширява. Въздухът в казанчето се свива и се вдига и налягането, в някакъв момент минава заложеното на капачката и започва да изпуска и задържа на колкото е предвидено. Изпуска от въздуха в казанчето над течността. Аз затова държа на минимум, за да има повече буферен въздух.
Като загасиш започва да изстива и антифризът се свива. Като спадне налягането под атмосферното си засмуква въздух през капачката.
Когато е избила гарнитурата и вкарва газове в охладителната система. През капачката излиза и антифриз, защото влиза много допълнителен газ в системата и буферния въздух излиза, но това не е достатъчно и излиза и антифриз. Така част от обема вече не е антифриз, а газ, който се свива под налягане за разлика от антифриза. Като изстине и се свие антифриза обаче налягането не успява да спадне под атмосферното, защото повечето газ компенсира напълно свиването, че и остава налягане.
Това е в случай, че капачката работи нормално.
Възможно е капачката да не успява да изпусне налягането и то остава по-високо от това, което би било само от разширението на антифриза и затова охлаждането му и респективно свиването му не възстановява първоначалното, а остава по-високо.
Освен това не съм убеден, че на всички мотори капачката постоянно изпуска и поддържа налягането. Даже смятам, че клапанът е авариен, а не работен. Обемът въздух в казанчето е така изчислен, че да се достига до работното налягане при 90-95гр.
Влизането на допълнителни газове увеличава налягането и то не спада напълно при изстиването.
Най-общо. Капачката няма функция при изстиването да изпуска, за да е в нея проблема.