Колеги не се карайте, в спора се ражда истината.
Има обемно разширение на охл.течност, но за налягането в затворената система основна роля играе обемното разширение на газа (въздух и малко водни пари) в компенсаторното казанче.
Обемното температурно разширение на газовете е в стотици пъти повече от това на течностите.
А колко се разширирява охл.течност може приблизително да се види ако се бележи нивото в казанчето при студена и съответно загряла кола, но с отворена капачка. Но при изправна кола, естествено.
Не вярвам да има осезаема разлика..
Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Разлика ще има,разбира се,и на отворена и на затворена капачка,което в нашата тема ще е доста интересно и полезно да се знае.Казанчето принципно е изчислено точно според това разширение.И да,водата за разлика от въздуха,не подлежи на компресиране.
Тук интересното е,щом "обемното разширение на газовете е стотици пъти повече от течностите",защо при охлаждането им системата все пак остава под налягане,като те трябва да се свиват стотици пъти?
Тук интересното е,щом "обемното разширение на газовете е стотици пъти повече от течностите",защо при охлаждането им системата все пак остава под налягане,като те трябва да се свиват стотици пъти?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Iezekil написа:....
Тук интересното е,щом "обемното разширение на газовете е стотици пъти повече от течностите",защо при охлаждането им системата все пак остава под налягане,като те трябва да се свиват стотици пъти?
При охлаждането им системата НЕ остава под налягане !
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Iezekil написа:Разлика ще има,разбира се,и на отворена и на затворена капачка,което в нашата тема ще е доста интересно и полезно да се знае.Казанчето принципно е изчислено точно според това разширение.И да,водата за разлика от въздуха,не подлежи на компресиране.
Тук интересното е,щом "обемното разширение на газовете е стотици пъти повече от течностите",защо при охлаждането им системата все пак остава под налягане,като те трябва да се свиват стотици пъти?
Точно това ми е интересно и на мен как на другия ден има налягане в системата.Ако вземем една бутилка ПВЦ бирена и я напълним с вряла вода от бойлера и затворим капачката и я оставим на студено за една нощ то на другия ден ще я намерим сгърчена като мумия,а ако на същата бутилка пробием капачката ще си седи нормално,но няма да има налягане,а в моята охладителна система налягането на студена кола е на лице без маркучите да са ми свити,явно клапанчето което отговаря да вкарва въздух в системата работи,а това което трябва да изпуска налагането не работи така си го обяснявам.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Как определи, че имаш налягане на студено?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Как не разбирате, че за да има остатъчно налягане, след като двигателя е изтинал, е за сметка на допълнителен въздух или газ, навлязал от някъде. И 100% няма как да е през капачката, няма как просто! Движението на флуид става за сметка на налягането, от място с по-високо, към място с по-малко и продължава до момента на изравняване на налягането в двете области или обеми. Налягането в охл. система почти винаги е по-високо от околното и няма причина да навлезе въздух навътре. Освен ако при изтиването, по някаква причина (без да я обсъждаме сега) се получи точно това. Но и тогава процеса ще продължи най-много до изразяване на налягането, абсурд е да продължи до там, че да се повиши над околното налягане, няма как.
И друго, твърдите тела и течностите са практически несвиваеми, т.е. не променят обема си под действие на налягането...... припомнете си кормилна и спирачна уретби. За да се види обемното разширение не е нужно да се отваря капачката на разширителния съд, достатъчно е да се бележи нивото на судено.
Мога да обясня и за бутилката ако е нужно , макар че съм го обяснил в дългото мнение по-горе.
ПП Вземи същата бутилка и я напълни с вода със стайна температура и я затвори. Затопли я на водна баня, не в микровълновата :-) . Виж какво става с налягането. После я охлади.
И друго - сложи мъничко вода на дъното на pvc бутилка и нагрявай с газова торелка точно мястото където е водата. Налягането се вдига, бутилката се размеква и можеш разплаквайки и отново нагрявайки да добиеш интересна форма. Освен ако бутилката не се спука преди финала.
Пиша от телефона, съжалявам за правоп. грешки.
И друго, твърдите тела и течностите са практически несвиваеми, т.е. не променят обема си под действие на налягането...... припомнете си кормилна и спирачна уретби. За да се види обемното разширение не е нужно да се отваря капачката на разширителния съд, достатъчно е да се бележи нивото на судено.
Мога да обясня и за бутилката ако е нужно , макар че съм го обяснил в дългото мнение по-горе.
ПП Вземи същата бутилка и я напълни с вода със стайна температура и я затвори. Затопли я на водна баня, не в микровълновата :-) . Виж какво става с налягането. После я охлади.
И друго - сложи мъничко вода на дъното на pvc бутилка и нагрявай с газова торелка точно мястото където е водата. Налягането се вдига, бутилката се размеква и можеш разплаквайки и отново нагрявайки да добиеш интересна форма. Освен ако бутилката не се спука преди финала.
Пиша от телефона, съжалявам за правоп. грешки.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
milmar написа:Iezekil написа:....
Тук интересното е,щом "обемното разширение на газовете е стотици пъти повече от течностите",защо при охлаждането им системата все пак остава под налягане,като те трябва да се свиват стотици пъти?
При охлаждането им системата НЕ остава под налягане !
Говорим за куката,щом твърди,че системата остава под наягане студена,даже и да допуснем,че са влизали горели газове,те нали се свиват при охлаждането също?То ясно,че капачката няма как да е,ясно,че тябва да е ганитура,просто питам за теоретичното обяснение на свиването на газовете?
Клапанчетата нямат нищо общо,понеже сработват на определено налягане.В твоята система,ако остава 1 бар налягане,няма от къде да излезе,поне не от капачката.Във времето,ако гарнитурата е пробила от цилиндър към водната риза се получава обратния ефект,когато изгасиш мотора въпросното налягане в охл. система избутва антифриза по полученият маршрут обратно към цилиндъра.За това и е наложително да се следи нивото за загуби,кокото и да са малки те.kukata_pasat написа:явно клапанчето което отговаря да вкарва въздух в системата работи,а това което трябва да изпуска налагането не работи така си го обяснявам.
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Може би се случва и това, но обикновено се губи антифриз, защото излиза през капачката от повишеното налягане при влизане на газове от цилиндъра.
Влезлите газове се свиват, но те са нещо допълнително към обема на системата и затова остава налягане и след охлаждане на системата - връщане към началната температура.
Влезлите газове се свиват, но те са нещо допълнително към обема на системата и затова остава налягане и след охлаждане на системата - връщане към началната температура.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Колеги добре,че не съм с лабилна психика иначе досега сигурно и сигменти щях да сменя.Казвате гарнитурата,аз не съм съгласен ще се позова на 16 годишната ми шофиорска практика.Преди години карах Голф 2 1.6 ТД и лично при мен му изгоря гарнитурата на главата и се случи следното: прикачване на баир загря много и светна червена лампичка над стрелката на температурата (който е карал голф 2 знае къде е)и след това при вдигане на темперетура над 50 градуса започваше да кипи и да изхвърля всичко така че повярвайте ми знам какво означава изгоряла гарнитура,А ТОВА КОЕТО СЕ СЛУЧВА С ПАСАТА МИ НЕ Е ГАРНИТУРА.Моето обяснение е ,че след падането на маркуча и слагането му се е образувал въздушен джоб под термостата който не е успял да излезе защото колата не беше карана до положение в което термостата да отвори и системата да се обезвъздуши (студено е времето все пак) някой ще каже ама нали като запалиш сама се обезвъздушава,добре но който не е карал примерно френска кола той не знае какви ядове може да се получат когато колата не е обезвъздушена.Изобщо не се връзвам на мнения от типа на гарнитура е и тем подобни и слава богу защото с чужда пита най лесно помен се прави(ако разбирате намека ми),а само едно ме озадачаваше как е възможно да остава ЧАСТИЧНО ПОДЧЕРТАВАМ ЧАСТИЧНО НАЛЯГАНЕ,А НЕ СЪЩОТО КАКТО КОГАТО Е УГАСЕНА ВЕДНАГА НА ДРУГАТА СУТРИН,изчетох няколко урока по физика от седми клас(което е полезно)но никой не каза конкретен отговор:пример има налягане защото едиси какво или едиси какво се случва,а моля колегите които дават мнения за гарнитура да покарат колите се хубаво вечерта и на сутринта да си отворят капачките и да видят дали пък случайно и те няма да имат налягане макар и малко ама искам да споделят без да лъжат защото ако не кажат истината ще излъжат себе си.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Факт е че от тази случка минаха почти две седмици пък Пасатора ОЩЕ Е ЖИВ и си върви както си трябва,минах сигурно 300км от тогава ако беше гарнитура нямаше ли да изрева вече.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Пак питам, как определи, че имаш налягане?
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Ако навлизат газове от гарнитурата в системата колкото и минимални да се те ще се случат поне две неща които в моята кола не се случват.Първото е че темперетурата на антифриза ще се повиши много в следвие от проникналите газове които са с темперетура 800 и + градуси и никакъв термостат или охлаждане няма да са в състояние да компенсират това загряване особенно ако качвам баир(вече го изпробвах два пъти).Второто което ще се случи е да изхвърли яко антифриз или през капачката(ако е изправна)или по лошото да пръсне някой маркучили всякакво слабо място което намери и повярвайте ми от личен опит ще бълбука антифриза при отворена капачка и то на далеч по ниски темперетури от 90 градуса.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
muns61 написа:Пак питам, как определи, че имаш налягане?
Като я отворя сутрин изсъсква леко.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
А сигурен ли си, че не засмуква, защото има подналягане?
Познавам някой хора в Плевен, които по такива симптоми си сменяха гарнитура.
Познавам някой хора в Плевен, които по такива симптоми си сменяха гарнитура.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Колега за тези 300 км излезе ти някой съединение, ако не е, нищо и няма на колата, а значи само си чешем езиците. (Пръстите)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта