Здравейте колеги,
колата ми е Пасат Б5 1.9тди 116кс. Забелязах, че има налягане в маркуча на радиатора, не е много в смисъл маркуча го свивам като го стисна, но не знаех дали е така. Направи ми впечатление, че дори когато отворя капачката на разширителния съд при напълно студен двигател изпуска налягане. Вчера взех от приятел неговата капачка и я завих. С нея в маркуча няма никакво налягане. Искам да попитам коя сега е читавата капачка, тази която държи налягане в системата или другата. Благодаря предварително на всички дето ще отделят от времето си да помогнат..!!!
Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Пасат Б5 1.9 116 кс. въпрос за налягане в охладителната система
Последна промяна от aerox123 на Пон 29 май 2017 1:31, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
По принцип налягането в системата е около 1 атмосфера и е нормално да има такова като отвориш капачката. Друг е въпроса колко е при теб и дали имаш проблем с гарнитура на глава. Относно капачките трябва твоята да е изправна.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
По повечето места чета, че налягането е 1.2 бара, ама това е в работен режим, при загрял мотор.
При студен двигател не трябва да има налягане.
Ама пък при загрял - трябва.
Та наистина твоята капачка си е в ред.
Намери сервиз за тестване на наличие на изгорели газове в охладителната система и допълни в заглавието на темата за каква кола и с какъв мотор става дума
aerox123 написа: когато отворя капачката на разширителния съд при напълно студен двигател
При студен двигател не трябва да има налягане.
Ама пък при загрял - трябва.
Та наистина твоята капачка си е в ред.
Намери сервиз за тестване на наличие на изгорели газове в охладителната система и допълни в заглавието на темата за каква кола и с какъв мотор става дума
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
aerox123 написа: ... при напълно студен двигател изпуска налягане ...
Тогава има "отрицателно" налягане (около -0.2bar). И ако не ти работи второто клапанче на капачката може да чуваш как системата засмуква въздух. При тази ситуация да се бъркаш, че изпуска въздух.
P.S. Бай Радо, ще те глобявам бири за невярна информация.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
С бирите си готов от сега
Ама ако каеш от де идва това отрицателно наляганееее...
Ама ако каеш от де идва това отрицателно наляганееее...
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
В капачката има 2 клапана. Единия за поддържане на налягането при загрял мотор. Около 1,2 до 2,4бар в зависимост от горивото и двигателя. Другия е за засмукване на въздух при охлаждане на охлаждащата течност. Мисля беше около -0,2 бар без значение на горивото и от двигателя. Както написах ако не работи втория клапан може да се получи засмукване на въздух при отваряне на капачката когато е студена охлаждащата течност. Звука ще е един и същ при засмукване и изпускане на налягане. При това може да се получи объркване дали изпуска или засмуква само с отвинтване без да се замерва. Или с други думи охладителната система ДИША.
P.S. Приготви са да черпиш.
P.S. Приготви са да черпиш.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
Ша ма извиняваш, но това на капачките са предпазни клапани.
И като предпазни, идеята им е да сработят при предпазване, а не в 'оперативен' режим.
С други думи при изправен мотор системата трябва да е херметична и да не изпуска, а следователно и да не поглъща налягане.
с други думи - като се нагрее антифриза, той се разширява.
Ако всичко е наред - не подминава споменатите от теб налягания и няма изпускане през клапаните.
Като изстине мотора, антифриза си се свива до нормалното атмосферно налягане.
Ако клапаните изпускат налягане (пара), това би означавало постоянно да се налага да се долива антифриз (като при проблемен мотор!)
П.п. За черпенето знаеш, че съм като пионерче - Винаги готов!
И като предпазни, идеята им е да сработят при предпазване, а не в 'оперативен' режим.
С други думи при изправен мотор системата трябва да е херметична и да не изпуска, а следователно и да не поглъща налягане.
с други думи - като се нагрее антифриза, той се разширява.
Ако всичко е наред - не подминава споменатите от теб налягания и няма изпускане през клапаните.
Като изстине мотора, антифриза си се свива до нормалното атмосферно налягане.
Ако клапаните изпускат налягане (пара), това би означавало постоянно да се налага да се долива антифриз (като при проблемен мотор!)
П.п. За черпенето знаеш, че съм като пионерче - Винаги готов!
Re: Въпрос за налягане в охладителната система Пасат Б5 1.9 116 кс.
Така колеги първо много ви благодаря за отговорите. С новата капачка когато и си загрее мотора си прави налягане, но доста по-малко от колкото с моята и когато изгася и мине малко време налягането изчезва. Днес пипах маркучите на 2-3 приятели които са със същия двигател и при тях е точно така. Именно това ме доведе до мисълта, че старата (моята) капачка е повредена, защото налягането с нея е твърде голямо и може да не съм карал колата 3 дни и пак държи налягане в системата. Сигурен съм че не е "отрицателно" налягане, защото маркуча си е твърд все едно съм на загрят мотор..
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
Vasseto написа:В капачката има 2 клапана. Единия за поддържане на налягането при загрял мотор. Около 1,2 до 2,4бар в зависимост от горивото и двигателя. Другия е за засмукване на въздух при охлаждане на охлаждащата течност. Мисля беше около -0,2 бар без значение на горивото и от двигателя. Както написах ако не работи втория клапан може да се получи засмукване на въздух при отваряне на капачката когато е студена охлаждащата течност. Звука ще е един и същ при засмукване и изпускане на налягане. При това може да се получи объркване дали изпуска или засмуква само с отвинтване без да се замерва. Или с други думи охладителната система ДИША.
P.S. Приготви са да черпиш.
Aбсолютно вярно.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система
radotom написа:Ша ма извиняваш, ...
Цитат:
"...За тебе баба, за мене тъща. Подай ми втория пълнител!"
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система Пасат Б5 1.9 116 кс.
За да тече спора - съгласявам се!
Сега ми обяснете как после се връща антифриза обратно в охладителната система
Сега ми обяснете как после се връща антифриза обратно в охладителната система
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за налягане в охладителната система Пасат Б5 1.9 116 кс.
Не излиза антифриз, излизат пари и въздух. Заради парите има минимална загуба на ниво, до сантиметър на година по казанчето
Ефектът на засмукване се наблюдава рядко, защото на старите коли винаги от някъде по клапанчетата има мръсотия, заради която дишат и при охлаждане леко пропускат. Така наляганията се уравновесяват.
Ефектът на засмукване се наблюдава рядко, защото на старите коли винаги от някъде по клапанчетата има мръсотия, заради която дишат и при охлаждане леко пропускат. Така наляганията се уравновесяват.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система Пасат Б5 1.9 116 кс.
Полека - лека може да стигнем и до консенсус
Въздуха в цялата система знаеш колко е - около 2.5-3см от горната част на казанчето.
Или около 300мЛ обем.
На фона на 6+ литра охлаждаща течност.
Парите (които, като газ, много лесно се смесват с другия газ, въздуха) са изпарена охладителна течност.
Тръгнат ли те да излиза в оперативен режим - много преди да изтече годината в охладителната система ще има само въздух.
Че в гранични стойности на наляганията има пропуск на пари то е ясно и никога не съм оспорвал подобно твърдение!
Ако напълниш казанчето до макс в Бургас и се качиш 2 пъти до връх Шипка - гарантирано ще изпусне клапана заради разликата в атмосферните налягания. И двигателя ще си е в перфектно здраве! Защото клапана сработва на диференциално налягане вътре/вън.
Също така е нормално да изпусне налягане и без да се сменя надморска височина при инцидентни температурни претоварвания на мотора.
Ама всички сме виждали колко пара има над тенджерата още при 80-90*С на водата, преди да е завряла.
Ако всичката тая пара излизаше оперативно от казанчето...
Въздуха в цялата система знаеш колко е - около 2.5-3см от горната част на казанчето.
Или около 300мЛ обем.
На фона на 6+ литра охлаждаща течност.
Парите (които, като газ, много лесно се смесват с другия газ, въздуха) са изпарена охладителна течност.
Тръгнат ли те да излиза в оперативен режим - много преди да изтече годината в охладителната система ще има само въздух.
Че в гранични стойности на наляганията има пропуск на пари то е ясно и никога не съм оспорвал подобно твърдение!
Ако напълниш казанчето до макс в Бургас и се качиш 2 пъти до връх Шипка - гарантирано ще изпусне клапана заради разликата в атмосферните налягания. И двигателя ще си е в перфектно здраве! Защото клапана сработва на диференциално налягане вътре/вън.
Също така е нормално да изпусне налягане и без да се сменя надморска височина при инцидентни температурни претоварвания на мотора.
Ама всички сме виждали колко пара има над тенджерата още при 80-90*С на водата, преди да е завряла.
Ако всичката тая пара излизаше оперативно от казанчето...
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система Пасат Б5 1.9 116 кс.
aerox123 написа:Така колеги първо много ви благодаря за отговорите. С новата капачка когато и си загрее мотора си прави налягане, но доста по-малко от колкото с моята и когато изгася и мине малко време налягането изчезва. Днес пипах маркучите на 2-3 приятели които са със същия двигател и при тях е точно така. Именно това ме доведе до мисълта, че старата (моята) капачка е повредена, защото налягането с нея е твърде голямо и може да не съм карал колата 3 дни и пак държи налягане в системата. Сигурен съм че не е "отрицателно" налягане, защото маркуча си е твърд все едно съм на загрят мотор..
Радо. Айде прочети го пак и дай мнение, моля. Две различни капачки и се държат по различен начин. Защо. Това от статичен или в оперативен режим е разликата. Явно друго не е барана по колата.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за налягане в охладителната система Пасат Б5 1.9 116 кс.
Това само показва, че една от двете капачки не е в час
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 158 госта