Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
thebadguy
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 24 ное 2015 9:23
Автомобил:
Двигател:

Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот thebadguy » Пет 16 юни 2017 14:48


Здравейте имам следният случай.
Оставям колата за боядисване в един сервиз. Обаждат ми се да отида да си я взема че е готово.
Отивам аз и човека ми казва: знаешли че колата ти пуши странно, колегата забелязал след връщане от автомивката. Казах му не, преди това не е пушила.
Качвам се аз паля и при подаване на газ пуши и свири.
Качвам я на репатрак към майстор и там се оказва счупена ОС на турбината.

Възможно ли е турбината да се счупи неочаквано, без признаци - изведнъж (дошло и е времето или пък нещо друго)

Благодаря!

Последна промяна от thebadguy на Пет 16 юни 2017 15:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16285
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Счупено турбо

Мнениеот Pichaga » Пет 16 юни 2017 15:05


оправи заглавието на темата по правилата
някаква кола с турбина евентеулно дизел...


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот atrt » Пет 16 юни 2017 21:58


Въжможно е ако бояджията е палил колата и в този момент е пръскал с боя, филтъра да се е задръстил. После започва да гори здраво масло. След това чупи и ос.
Погледни филтъра как е. Виж и маслото дали е в ниво и дали не е доливано...

Другият вариант е просто съвпадение.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12788
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 16 юни 2017 22:58


atrt написа:Въжможно е ако бояджията е палил колата и в този момент е пръскал с боя, филтъра да се е задръстил. После започва да гори здраво масло. След това чупи и ос.

Това са пълни глупости.


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот atrt » Съб 17 юни 2017 10:21


Здравко, това че ти не си се сблъсквал с подобна ситуация не значи автоматично че е глупост.

Аз съм го пробвал заради един мърляв бояджия по неволя на атмосферка.... Турбото е просто катализатор.

Филтъра беше като боядисан- запечатен. Колата гореше здраво масло. Като издухана. След смяна на филтъра нещата се оправиха.
Вероятно вакуума е по голям и засмуква масло + богата горивна смес бедна на кислород. Направо бензинката пушеше като скапан дизел.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот red.devilll » Нед 18 юни 2017 12:49


Само не мога да разбера каква е тази логика двигателя да е запален докато се боядисва??? Само да вдига прахоляци ли??? За мен също е пълна глупост. А и какъв катализатор е турбото ? Консуматив да,но катализатор.
Ако майстора е ползвал колата за гонки или както някой ползват така и служебните им коли може,но според мен ако колата е карана бавно не би трябвало да се случи. Второто,което е майстора с кой акъл ще кара чуждите коли. По същия начин един приятел си беше оставил колата на сервиз и за 3 дни "майстора" беше изминал около 320км и половин резервоар нафта,уж че отивал за да му купува части,а грешната беше за смяна на тампони на задния мост


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот atrt » Нед 18 юни 2017 16:11


Провери какво означава думата катализатор смислово и може сам да си отговориш какво искм да кажжа. Катализатор не е само филтрово гърне за изгорели газове :smile . Смисъла е физико-химичен на думата.....

Защо я е палил- ами за да я премести примерно. Причини най различни. Карат здраво майсторите. Точно имам един бояджия съсед от входа. Той собствена кола няма, но е все с различни коли.... Разни стари за боя...... :Mr Green Fun


thebadguy
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 24 ное 2015 9:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот thebadguy » Пон 19 юни 2017 8:05


С колата са минати само 3 км . Според мен момчето когато е ходило до автомивката е натиснало педала малко повече, и тогава е гръмнало турбото (поне така си го обяснявам аз).
Мисълта ми е дали без никави признаци за проблем с турбото, може да се счупи от раз?


atrt
Дублиран kossis
Мнения: 135
Регистриран на: Нед 08 яну 2017 16:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот atrt » Пон 19 юни 2017 9:42


На този въпрос трудно може някой да ти отговори. По принцип има съпътстващи симптоми преди да се счупи турбината. По отчетливо свирене, колата върви повече, повече пушек......... Но зависи от вида на турбината и агрегата на който е монтирана.


Потребителски аватар
masiven
Мнения: 162
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот masiven » Вто 20 юни 2017 10:14


Според мен има 3 варианта
-Може да пуши и да се чува виене от спукан турбо маркуч. Потърси и друг майстор за мнение.
– Момчето е пържило колата и турбото е умряло. Понякога и от един път си се чупят, но не и от седене на място.
- Сменили са ти турбото със счупено. Имал съм проблем точно със сервиз за боядисване (голям и доверен на застрахователи), където бяха сменяли здрави оригинали части с менте, докато колата е оставена за боя. Частите не бяха от агрегатите на колата а от купето, но едно турбо се заменя за 1 час от някои които знае какво прави.

Просто да имаш едно на ум.


Volkswangel
Мнения: 611
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот Volkswangel » Вто 20 юни 2017 12:24


masiven написа:Сменили са ти турбото със счупено. Имал съм проблем точно със сервиз за боядисване (голям и доверен на застрахователи), където бяха сменяли здрави оригинали части с менте, докато колата е оставена за боя. Частите не бяха от агрегатите на колата а от купето, но едно турбо се заменя за 1 час от някои които знае какво прави.

Просто да имаш едно на ум.

Абсолютно подкрепям това мнение!


thebadguy
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 24 ное 2015 9:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот thebadguy » Вто 20 юни 2017 15:50


И аз така си помислих когато приемчика ми върна ключовете и ми каза.
Казах на майсторите в сервиза където я оставих да я ремонтират да погледната дали личи да има някакво пипане/смяна на турбината.
Момчето ми каза че не забелязва да е сменяна или да е пипано нещо.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот radotom » Вто 20 юни 2017 19:13


Значи не е
Там болтовете запичат стабилно, освен това малко са турбините, около които няма и капка масъце.
Пипано ли е наоколо - веднага се вижда :a045


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 423
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот dalgia-73 » Вто 20 юни 2017 20:55


Колкото и да я (пържена) тая кола за 3км няма начин просто да си замине турбината така отведнъж.Търси някъде другаде причината.


iliykov91
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 22 дек 2020 12:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот iliykov91 » Вто 22 дек 2020 13:40


Здравейте, колеги!
Надявам се не пречи, че използвам текущата тема, правя го с цел да не отварям нова.
Личният ми автомобил голф 5+ 2.0 тди с ремап само да вие доста осезаемо от към турбина. Всъщност последните 3 месеца си взе да свири доста, прикачил съм аудиозапис за по-добра представа. Реално си просвирва повече от нормалното вече около 8 месеца. Антифризът и маслото са си в норма за сега, но това виене вече е адски силно. Чува се и вътре в колата и тези, които са отвън също. Миналата година ремапнахме колата и спряхме софтуерно ЕГР. Въпросът ми е колко ориентировъчно може да издържи турбкната още, защото за сега последните два месеца, три я карам основно градско в София, но както идват празници ме чака и път по магистрала до Сливен. С това виене, което е в момента последно ноември я карах извънградско до Сливен и нямаше проблеми. За сега не пуши, само сутрин на студено излиза лек пушек и то по-рядко. Върви перфектно. Пак казвам, качил съм аудиозапис, мисля, че ремонта е наложителен?
Благодаря превари телни на отзовалите се.
Прикачени файлове

[ Play Quicktime file ] New Recording 2.m4a [ 238.85 KиБ | Видяна 2020 пъти ]




Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта