Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Здравейте имам следният случай.
Оставям колата за боядисване в един сервиз. Обаждат ми се да отида да си я взема че е готово.
Отивам аз и човека ми казва: знаешли че колата ти пуши странно, колегата забелязал след връщане от автомивката. Казах му не, преди това не е пушила.
Качвам се аз паля и при подаване на газ пуши и свири.
Качвам я на репатрак към майстор и там се оказва счупена ОС на турбината.
Възможно ли е турбината да се счупи неочаквано, без признаци - изведнъж (дошло и е времето или пък нещо друго)
Благодаря!
Оставям колата за боядисване в един сервиз. Обаждат ми се да отида да си я взема че е готово.
Отивам аз и човека ми казва: знаешли че колата ти пуши странно, колегата забелязал след връщане от автомивката. Казах му не, преди това не е пушила.
Качвам се аз паля и при подаване на газ пуши и свири.
Качвам я на репатрак към майстор и там се оказва счупена ОС на турбината.
Възможно ли е турбината да се счупи неочаквано, без признаци - изведнъж (дошло и е времето или пък нещо друго)
Благодаря!
Последна промяна от thebadguy на Пет 16 юни 2017 15:30, променено общо 1 път.
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16285
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Счупено турбо
оправи заглавието на темата по правилата
някаква кола с турбина евентеулно дизел...
някаква кола с турбина евентеулно дизел...
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Въжможно е ако бояджията е палил колата и в този момент е пръскал с боя, филтъра да се е задръстил. После започва да гори здраво масло. След това чупи и ос.
Погледни филтъра как е. Виж и маслото дали е в ниво и дали не е доливано...
Другият вариант е просто съвпадение.
Погледни филтъра как е. Виж и маслото дали е в ниво и дали не е доливано...
Другият вариант е просто съвпадение.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
atrt написа:Въжможно е ако бояджията е палил колата и в този момент е пръскал с боя, филтъра да се е задръстил. После започва да гори здраво масло. След това чупи и ос.
Това са пълни глупости.
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Здравко, това че ти не си се сблъсквал с подобна ситуация не значи автоматично че е глупост.
Аз съм го пробвал заради един мърляв бояджия по неволя на атмосферка.... Турбото е просто катализатор.
Филтъра беше като боядисан- запечатен. Колата гореше здраво масло. Като издухана. След смяна на филтъра нещата се оправиха.
Вероятно вакуума е по голям и засмуква масло + богата горивна смес бедна на кислород. Направо бензинката пушеше като скапан дизел.
Аз съм го пробвал заради един мърляв бояджия по неволя на атмосферка.... Турбото е просто катализатор.
Филтъра беше като боядисан- запечатен. Колата гореше здраво масло. Като издухана. След смяна на филтъра нещата се оправиха.
Вероятно вакуума е по голям и засмуква масло + богата горивна смес бедна на кислород. Направо бензинката пушеше като скапан дизел.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Само не мога да разбера каква е тази логика двигателя да е запален докато се боядисва??? Само да вдига прахоляци ли??? За мен също е пълна глупост. А и какъв катализатор е турбото ? Консуматив да,но катализатор.
Ако майстора е ползвал колата за гонки или както някой ползват така и служебните им коли може,но според мен ако колата е карана бавно не би трябвало да се случи. Второто,което е майстора с кой акъл ще кара чуждите коли. По същия начин един приятел си беше оставил колата на сервиз и за 3 дни "майстора" беше изминал около 320км и половин резервоар нафта,уж че отивал за да му купува части,а грешната беше за смяна на тампони на задния мост
Ако майстора е ползвал колата за гонки или както някой ползват така и служебните им коли може,но според мен ако колата е карана бавно не би трябвало да се случи. Второто,което е майстора с кой акъл ще кара чуждите коли. По същия начин един приятел си беше оставил колата на сервиз и за 3 дни "майстора" беше изминал около 320км и половин резервоар нафта,уж че отивал за да му купува части,а грешната беше за смяна на тампони на задния мост
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Провери какво означава думата катализатор смислово и може сам да си отговориш какво искм да кажжа. Катализатор не е само филтрово гърне за изгорели газове . Смисъла е физико-химичен на думата.....
Защо я е палил- ами за да я премести примерно. Причини най различни. Карат здраво майсторите. Точно имам един бояджия съсед от входа. Той собствена кола няма, но е все с различни коли.... Разни стари за боя......
Защо я е палил- ами за да я премести примерно. Причини най различни. Карат здраво майсторите. Точно имам един бояджия съсед от входа. Той собствена кола няма, но е все с различни коли.... Разни стари за боя......
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
С колата са минати само 3 км . Според мен момчето когато е ходило до автомивката е натиснало педала малко повече, и тогава е гръмнало турбото (поне така си го обяснявам аз).
Мисълта ми е дали без никави признаци за проблем с турбото, може да се счупи от раз?
Мисълта ми е дали без никави признаци за проблем с турбото, може да се счупи от раз?
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
На този въпрос трудно може някой да ти отговори. По принцип има съпътстващи симптоми преди да се счупи турбината. По отчетливо свирене, колата върви повече, повече пушек......... Но зависи от вида на турбината и агрегата на който е монтирана.
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Според мен има 3 варианта
-Може да пуши и да се чува виене от спукан турбо маркуч. Потърси и друг майстор за мнение.
– Момчето е пържило колата и турбото е умряло. Понякога и от един път си се чупят, но не и от седене на място.
- Сменили са ти турбото със счупено. Имал съм проблем точно със сервиз за боядисване (голям и доверен на застрахователи), където бяха сменяли здрави оригинали части с менте, докато колата е оставена за боя. Частите не бяха от агрегатите на колата а от купето, но едно турбо се заменя за 1 час от някои които знае какво прави.
Просто да имаш едно на ум.
-Може да пуши и да се чува виене от спукан турбо маркуч. Потърси и друг майстор за мнение.
– Момчето е пържило колата и турбото е умряло. Понякога и от един път си се чупят, но не и от седене на място.
- Сменили са ти турбото със счупено. Имал съм проблем точно със сервиз за боядисване (голям и доверен на застрахователи), където бяха сменяли здрави оригинали части с менте, докато колата е оставена за боя. Частите не бяха от агрегатите на колата а от купето, но едно турбо се заменя за 1 час от някои които знае какво прави.
Просто да имаш едно на ум.
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
masiven написа:Сменили са ти турбото със счупено. Имал съм проблем точно със сервиз за боядисване (голям и доверен на застрахователи), където бяха сменяли здрави оригинали части с менте, докато колата е оставена за боя. Частите не бяха от агрегатите на колата а от купето, но едно турбо се заменя за 1 час от някои които знае какво прави.
Просто да имаш едно на ум.
Абсолютно подкрепям това мнение!
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
И аз така си помислих когато приемчика ми върна ключовете и ми каза.
Казах на майсторите в сервиза където я оставих да я ремонтират да погледната дали личи да има някакво пипане/смяна на турбината.
Момчето ми каза че не забелязва да е сменяна или да е пипано нещо.
Казах на майсторите в сервиза където я оставих да я ремонтират да погледната дали личи да има някакво пипане/смяна на турбината.
Момчето ми каза че не забелязва да е сменяна или да е пипано нещо.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Значи не е
Там болтовете запичат стабилно, освен това малко са турбините, около които няма и капка масъце.
Пипано ли е наоколо - веднага се вижда
Там болтовете запичат стабилно, освен това малко са турбините, около които няма и капка масъце.
Пипано ли е наоколо - веднага се вижда
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Колкото и да я (пържена) тая кола за 3км няма начин просто да си замине турбината така отведнъж.Търси някъде другаде причината.
Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо
Здравейте, колеги!
Надявам се не пречи, че използвам текущата тема, правя го с цел да не отварям нова.
Личният ми автомобил голф 5+ 2.0 тди с ремап само да вие доста осезаемо от към турбина. Всъщност последните 3 месеца си взе да свири доста, прикачил съм аудиозапис за по-добра представа. Реално си просвирва повече от нормалното вече около 8 месеца. Антифризът и маслото са си в норма за сега, но това виене вече е адски силно. Чува се и вътре в колата и тези, които са отвън също. Миналата година ремапнахме колата и спряхме софтуерно ЕГР. Въпросът ми е колко ориентировъчно може да издържи турбкната още, защото за сега последните два месеца, три я карам основно градско в София, но както идват празници ме чака и път по магистрала до Сливен. С това виене, което е в момента последно ноември я карах извънградско до Сливен и нямаше проблеми. За сега не пуши, само сутрин на студено излиза лек пушек и то по-рядко. Върви перфектно. Пак казвам, качил съм аудиозапис, мисля, че ремонта е наложителен?
Благодаря превари телни на отзовалите се.
Надявам се не пречи, че използвам текущата тема, правя го с цел да не отварям нова.
Личният ми автомобил голф 5+ 2.0 тди с ремап само да вие доста осезаемо от към турбина. Всъщност последните 3 месеца си взе да свири доста, прикачил съм аудиозапис за по-добра представа. Реално си просвирва повече от нормалното вече около 8 месеца. Антифризът и маслото са си в норма за сега, но това виене вече е адски силно. Чува се и вътре в колата и тези, които са отвън също. Миналата година ремапнахме колата и спряхме софтуерно ЕГР. Въпросът ми е колко ориентировъчно може да издържи турбкната още, защото за сега последните два месеца, три я карам основно градско в София, но както идват празници ме чака и път по магистрала до Сливен. С това виене, което е в момента последно ноември я карах извънградско до Сливен и нямаше проблеми. За сега не пуши, само сутрин на студено излиза лек пушек и то по-рядко. Върви перфектно. Пак казвам, качил съм аудиозапис, мисля, че ремонта е наложителен?
Благодаря превари телни на отзовалите се.
- Прикачени файлове
-
[ Play Quicktime file ] New Recording 2.m4a [ 238.85 KиБ | Видяна 2020 пъти ]
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта