Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот ivo.kamenov1 » Пет 07 юли 2017 10:08


Здрвейте колеги :)
Проблемът ми е следния:
При потегляне се получава дупка в ниските обороти, колата е мудна и сякаш турбото не работи. Така до около 2000 оборота и след това сякаш колата се отпушва като максималното надуване на турбото сякаш се усеща чак на 2500 оборота. Смених всички вакуум маркучи,опитах и с друг клапан Н75,
EGR е изключен,но няма промяна. Като цяло в ниските колата никак я няма,във високите е по-добре но сякаш и там може да се желае още.
Някой някакви идеи към какво да се насоча от тук нататък? :scare3




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот goppa » Пет 07 юли 2017 11:51


Центровкaтa кaк е? A също и синхронизaциятa нa вaловете?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот vlado_tonev » Пет 07 юли 2017 16:59


Нерегулиран правилно актуатор,зацапана геометрия или недостиг на вакуум


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот ivo.kamenov1 » Нед 30 юли 2017 16:43


След центровка на ГНП-то,подмяна на дебитомер,почистване на турбина и подмяна на актуатор с регулировка разликата е незначителна. Колата е мудна в ниските оборите,а турбото определено не дава достатъчно налягане. Лоста на геометрията вече се движи плавно,но при стискане на маркуча след интеркулера при подаване на газ надуването ми се струва слабо. Колебая се между 2 неща- недостиг на вакуум или проблеми в дюзите. За вакуума не знам дали е критерий но актуатора се движи при подаване на газ,вакуум маркучите са подменени,правен е тест и с друг Н75 и разлика няма. За дюзите имам опасения че има недостиг на гориво в цилиндрите в следствие на който малкото изгорели газове не развъртат достатъчно турбото. Отделно колата не пуши изобщо дори и при рязко подаване на газ което много ме замисля. Някои някакви идеи и предложения.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот goppa » Нед 30 юли 2017 17:28


Провери си синхронизацията на валовете! Много "майстори" сменят ангренаж на ТДИ без за разхлабват колелото на РВ и по белези с боя, което води до лоша синхронизажия на валовете. Един от ефектите на това е смотана тяга докъм 1800-2000 оборота.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот vlado_tonev » Нед 30 юли 2017 18:15


Колко са милиграмите на празен ход?Направи лог на 3,8,10 и 11-ти канал.От къде си,колега?


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот ivo.kamenov1 » Нед 30 юли 2017 18:36


На празен ход са 3.2мг,предварението е 5.3 градуса.
Правихме опит с увеличаване на количеството гориво на празен ход до 6.6мг без резултат и колата отново не пуши. Логове ще мога да направя другата седмица.Последните процедури ги правих в Плевен защото съм тук за около седмица. Иначе живея в Пловдив.
Пропуснах да спомена че колата е със сменено наскоро ЕКУ /от Жоро в Пловдив/ от Сеат Леон със същият двигател. Възможно ли е проблема да е софтуерен?


kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот kukata_pasat » Нед 30 юли 2017 18:48


Пич добре си проверил клапана Н 75 но си погледни и всичките вакуми защото само едни сцепен е достатъчен.Когато на моя АФН се сцепи само един вакум сякаш някой ми взима поне 30 коня


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот ivo.kamenov1 » Нед 30 юли 2017 19:07


Всички вакуум маркучи са подменени и многократно проверявани.Проверен е и вакуум резервоара за цепнатини.Всичко е здраво. Провеерени са и всички турбо пътища включително и интеркулера. Всичко е направено както трябва но явно нещо пропускам.
Притесняваме това че не пропушва грам при каквито и да е обороти и ме съмнява дали нямам проблем с дюзи и да не достига гориво в последствие липса на достатъчно изгорели газове и липса на тяга от турбото. Благодаря за съвета ще проверя и за синхронизацията на валовете и евентуално ще намеря вакууммер за измерване на вакуума. Но вече го играя на проба грешка и съм тотално объркан.

goppa написа:Провери си синхронизацията на валовете! Много "майстори" сменят ангренаж на ТДИ без за разхлабват колелото на РВ и по белези с боя, което води до лоша синхронизажия на валовете. Един от ефектите на това е смотана тяга докъм 1800-2000 оборота.

Колега понеже не съм много наясно с нещата и вече съм много объркан би ли обяснил как става синхронизацията на валовете. Във форума намерих тема в която пише,че само ПД моторите имат нужда от такава,а при ГНП се прави само центровка на помпата която при мен е направена.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот goppa » Нед 30 юли 2017 21:00


Това е със снимки на английски:
http://www.tdiclub.com/articles/pdf/a4timingbelt.pdf

А това би теябвало да е сервизно ръководство на руски:
http://vwts.ru/engine/g4_2001-2003_engine3_rus_hy.zip

Цялата работа е, че зъбното колело на разпределителния вал няма шпонка, и при всяка смяна на ремък и ролки се разхлабва от вала и се стяга на ново място. Белега за положение на разпределителния вал не е на колелото а на самия вал. Той е един прорез в другия му край. При твоя мотор този прорез движи вакуумпомпата. Когато докараш белега за положение на коляновия вал, този прорез трябва да застане успоредно на равнината на главата върху която ляга капака на клапаните.


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот ivo.kamenov1 » Нед 30 юли 2017 21:14


Много благодаря колега за изчерпателният отговор.Утре това ще бъде проверено. :beer

Последна промяна от IvanMan на Нед 30 юли 2017 21:19, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот Zinoto » Пон 31 юли 2017 16:17


Вакума достатъчно силен ли е, спирачките как са?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот Danny boy » Сря 02 авг 2017 17:02


Ако имаш вакуумни клапи,които се контролират с вакуум,като примерно тази на егр,и са спукано,то вакуумните маркучи са здрави и стигат до тях,но вакуума се губи през тях.


Потребителски аватар
ivo.kamenov1
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: ALH 1999

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот ivo.kamenov1 » Чет 03 авг 2017 6:48


Синхронизацията на валовете е перфектна, дюзите са проверени и пръскат идеално. Остава да се замери вакуума - видимо всичко е наред - лостчето на актуатора се движи нормално,клапана за плавно гасене работи,пробвах и със запушен вакуум на ЕГР, а спирачките са чук. Вече нямам идея от къде може да се губи вакуум и защо ли може да недостига :(
С горивото всичко изглежда наред- от сондата в резервоара до ГНП всичко е проверено,ГНП е настроено с предварение 5.3 а горивото на празен ход е 3.2мг,дюзите са ОК и все пак колата не изпушва дори и при рязко подаване на газ и сякаш не и стига гориво. Сериозно се замислям за софтуерен проблем в новото ЕКУ ако не е от вакуума,как мислите?


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно

Мнениеот Zinoto » Чет 03 авг 2017 9:03


Провери ли дали имаш запушено гърне или катализатор? Дебитомера сигурно дава ниски стойности предвид слабия надув, но не пречи да пробваш с друг читав дебитомер и дали няма нещо между въздушния филтър и турбото, например парцал.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 151 госта