Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
- ivo.kamenov1
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: ALH 1999
Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Здрвейте колеги :)
Проблемът ми е следния:
При потегляне се получава дупка в ниските обороти, колата е мудна и сякаш турбото не работи. Така до около 2000 оборота и след това сякаш колата се отпушва като максималното надуване на турбото сякаш се усеща чак на 2500 оборота. Смених всички вакуум маркучи,опитах и с друг клапан Н75,
EGR е изключен,но няма промяна. Като цяло в ниските колата никак я няма,във високите е по-добре но сякаш и там може да се желае още.
Някой някакви идеи към какво да се насоча от тук нататък?
Проблемът ми е следния:
При потегляне се получава дупка в ниските обороти, колата е мудна и сякаш турбото не работи. Така до около 2000 оборота и след това сякаш колата се отпушва като максималното надуване на турбото сякаш се усеща чак на 2500 оборота. Смених всички вакуум маркучи,опитах и с друг клапан Н75,
EGR е изключен,но няма промяна. Като цяло в ниските колата никак я няма,във високите е по-добре но сякаш и там може да се желае още.
Някой някакви идеи към какво да се насоча от тук нататък?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Центровкaтa кaк е? A също и синхронизaциятa нa вaловете?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Нерегулиран правилно актуатор,зацапана геометрия или недостиг на вакуум
- ivo.kamenov1
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: ALH 1999
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
След центровка на ГНП-то,подмяна на дебитомер,почистване на турбина и подмяна на актуатор с регулировка разликата е незначителна. Колата е мудна в ниските оборите,а турбото определено не дава достатъчно налягане. Лоста на геометрията вече се движи плавно,но при стискане на маркуча след интеркулера при подаване на газ надуването ми се струва слабо. Колебая се между 2 неща- недостиг на вакуум или проблеми в дюзите. За вакуума не знам дали е критерий но актуатора се движи при подаване на газ,вакуум маркучите са подменени,правен е тест и с друг Н75 и разлика няма. За дюзите имам опасения че има недостиг на гориво в цилиндрите в следствие на който малкото изгорели газове не развъртат достатъчно турбото. Отделно колата не пуши изобщо дори и при рязко подаване на газ което много ме замисля. Някои някакви идеи и предложения.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Провери си синхронизацията на валовете! Много "майстори" сменят ангренаж на ТДИ без за разхлабват колелото на РВ и по белези с боя, което води до лоша синхронизажия на валовете. Един от ефектите на това е смотана тяга докъм 1800-2000 оборота.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Колко са милиграмите на празен ход?Направи лог на 3,8,10 и 11-ти канал.От къде си,колега?
- ivo.kamenov1
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: ALH 1999
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
На празен ход са 3.2мг,предварението е 5.3 градуса.
Правихме опит с увеличаване на количеството гориво на празен ход до 6.6мг без резултат и колата отново не пуши. Логове ще мога да направя другата седмица.Последните процедури ги правих в Плевен защото съм тук за около седмица. Иначе живея в Пловдив.
Пропуснах да спомена че колата е със сменено наскоро ЕКУ /от Жоро в Пловдив/ от Сеат Леон със същият двигател. Възможно ли е проблема да е софтуерен?
Правихме опит с увеличаване на количеството гориво на празен ход до 6.6мг без резултат и колата отново не пуши. Логове ще мога да направя другата седмица.Последните процедури ги правих в Плевен защото съм тук за около седмица. Иначе живея в Пловдив.
Пропуснах да спомена че колата е със сменено наскоро ЕКУ /от Жоро в Пловдив/ от Сеат Леон със същият двигател. Възможно ли е проблема да е софтуерен?
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Пич добре си проверил клапана Н 75 но си погледни и всичките вакуми защото само едни сцепен е достатъчен.Когато на моя АФН се сцепи само един вакум сякаш някой ми взима поне 30 коня
- ivo.kamenov1
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: ALH 1999
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Всички вакуум маркучи са подменени и многократно проверявани.Проверен е и вакуум резервоара за цепнатини.Всичко е здраво. Провеерени са и всички турбо пътища включително и интеркулера. Всичко е направено както трябва но явно нещо пропускам.
Притесняваме това че не пропушва грам при каквито и да е обороти и ме съмнява дали нямам проблем с дюзи и да не достига гориво в последствие липса на достатъчно изгорели газове и липса на тяга от турбото. Благодаря за съвета ще проверя и за синхронизацията на валовете и евентуално ще намеря вакууммер за измерване на вакуума. Но вече го играя на проба грешка и съм тотално объркан.
Колега понеже не съм много наясно с нещата и вече съм много объркан би ли обяснил как става синхронизацията на валовете. Във форума намерих тема в която пише,че само ПД моторите имат нужда от такава,а при ГНП се прави само центровка на помпата която при мен е направена.
Притесняваме това че не пропушва грам при каквито и да е обороти и ме съмнява дали нямам проблем с дюзи и да не достига гориво в последствие липса на достатъчно изгорели газове и липса на тяга от турбото. Благодаря за съвета ще проверя и за синхронизацията на валовете и евентуално ще намеря вакууммер за измерване на вакуума. Но вече го играя на проба грешка и съм тотално объркан.
goppa написа:Провери си синхронизацията на валовете! Много "майстори" сменят ангренаж на ТДИ без за разхлабват колелото на РВ и по белези с боя, което води до лоша синхронизажия на валовете. Един от ефектите на това е смотана тяга докъм 1800-2000 оборота.
Колега понеже не съм много наясно с нещата и вече съм много объркан би ли обяснил как става синхронизацията на валовете. Във форума намерих тема в която пише,че само ПД моторите имат нужда от такава,а при ГНП се прави само центровка на помпата която при мен е направена.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Това е със снимки на английски:
http://www.tdiclub.com/articles/pdf/a4timingbelt.pdf
А това би теябвало да е сервизно ръководство на руски:
http://vwts.ru/engine/g4_2001-2003_engine3_rus_hy.zip
Цялата работа е, че зъбното колело на разпределителния вал няма шпонка, и при всяка смяна на ремък и ролки се разхлабва от вала и се стяга на ново място. Белега за положение на разпределителния вал не е на колелото а на самия вал. Той е един прорез в другия му край. При твоя мотор този прорез движи вакуумпомпата. Когато докараш белега за положение на коляновия вал, този прорез трябва да застане успоредно на равнината на главата върху която ляга капака на клапаните.
http://www.tdiclub.com/articles/pdf/a4timingbelt.pdf
А това би теябвало да е сервизно ръководство на руски:
http://vwts.ru/engine/g4_2001-2003_engine3_rus_hy.zip
Цялата работа е, че зъбното колело на разпределителния вал няма шпонка, и при всяка смяна на ремък и ролки се разхлабва от вала и се стяга на ново място. Белега за положение на разпределителния вал не е на колелото а на самия вал. Той е един прорез в другия му край. При твоя мотор този прорез движи вакуумпомпата. Когато докараш белега за положение на коляновия вал, този прорез трябва да застане успоредно на равнината на главата върху която ляга капака на клапаните.
- ivo.kamenov1
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: ALH 1999
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Много благодаря колега за изчерпателният отговор.Утре това ще бъде проверено.
Последна промяна от IvanMan на Нед 30 юли 2017 21:19, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Вакума достатъчно силен ли е, спирачките как са?
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Ако имаш вакуумни клапи,които се контролират с вакуум,като примерно тази на егр,и са спукано,то вакуумните маркучи са здрави и стигат до тях,но вакуума се губи през тях.
- ivo.kamenov1
- Мнения: 23
- Регистриран на: Сря 24 май 2017 7:20
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: ALH 1999
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Синхронизацията на валовете е перфектна, дюзите са проверени и пръскат идеално. Остава да се замери вакуума - видимо всичко е наред - лостчето на актуатора се движи нормално,клапана за плавно гасене работи,пробвах и със запушен вакуум на ЕГР, а спирачките са чук. Вече нямам идея от къде може да се губи вакуум и защо ли може да недостига :(
С горивото всичко изглежда наред- от сондата в резервоара до ГНП всичко е проверено,ГНП е настроено с предварение 5.3 а горивото на празен ход е 3.2мг,дюзите са ОК и все пак колата не изпушва дори и при рязко подаване на газ и сякаш не и стига гориво. Сериозно се замислям за софтуерен проблем в новото ЕКУ ако не е от вакуума,как мислите?
С горивото всичко изглежда наред- от сондата в резервоара до ГНП всичко е проверено,ГНП е настроено с предварение 5.3 а горивото на празен ход е 3.2мг,дюзите са ОК и все пак колата не изпушва дори и при рязко подаване на газ и сякаш не и стига гориво. Сериозно се замислям за софтуерен проблем в новото ЕКУ ако не е от вакуума,как мислите?
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH - турбото надува късно
Провери ли дали имаш запушено гърне или катализатор? Дебитомера сигурно дава ниски стойности предвид слабия надув, но не пречи да пробваш с друг читав дебитомер и дали няма нещо между въздушния филтър и турбото, например парцал.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта