Здравейте.Колата е Шкода октавия от 97-8 година с двигател 1.9TDI 110 коня с червеното I
Мисля че двигателя е напречен.Проблема се появи от 1 път.На светофара колата просто промени звука - започна да се чува много отчетливо и силно тракане.Наподобава чукането от дизелите на VW Transporter най-старите само че по-силно.Отделно няма никаква мощност колата.Трябва да тръгвам на по-високи обороти от обичайното, защото няма никаква сила и ще загасне ако я карам както нормално.Никаква тяга няма и разхода е доста по-висок отпреди проблема.Преди беше 5-6 в града сега е 9-10. Има ли шанс да е прескочил 1 зъб на ангренажа и такива ли са проблемите от това ? Ако не е това какво друго може да е ?
Колата се усеща, че се едно работи в атмосферен режим и няма никакво турбо.Трябва да се кара над 2000 оборота.Гледах около турбото за някакви откачени вакуми или други работи ,но всичко изглежда наред, а и промяната в звъка която е доста голяма ме кара да мисла че не е проблема в турбото.Не е и спукан колектор.Звука не е просто по силен, а коренно различен от преди това.
Направих една диагностика на Engine с Ваг-ком.Излезнаха 5 грешки, но след като ги изчистих и покарах малко останаха само 2 от тях (тези които съм оградил в червено)
1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Провери всички връзки до ЕКУ-то
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Това тракане няма да в от връзка с еку-то. Бегом да видят ремъка ангренажа и замерете компресия
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Основно правило е-чуе ли се значително по-различен шум от нормалния откъм двигателния кош колата не се кара до установяване на проблема ,че всеки километър може да добави стотачки към ремонта
- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
вижте клапана на помпата,там ти е проблема
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Сигурно ли е че е от това ? Дано да не е нещо по сериозно.Скъпо ли е това никъде не го намерих ? Четох други теми с проблеми в тоя клапан или авансатор както му казват и решението е да се вземе от друга помпа втора ръка.
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Къде се намира този клапан ? Вчера отворих капачката на авансатора(буталцето) и завъртях на стартер да се види дали не е блокирало.Буталцето се виждаше как влизаше и излизаше много бързо.Като шевна машина докато върти на стартер.Като сглобихме нещата, звука и вървежа сега са малко по добре, но пак далеч от това как беше преди да се прецака.Или е било блокирало и като сме го свалили и раздвижили се е оправило замалко и веднага пак е блокирало, просто в малко по-добра позиция или проблема е другаде.Къде да го търса тоя клапан и как да разбера дали е от него ?
Ето снимки от грешките които има колата в момента и данни при работа на место
Ето снимки от грешките които има колата в момента и данни при работа на место
- stanimak
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 26 яну 2009 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Panagyuriste
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Ако е клапан ще се вкараш в голям филм. Аз вече съм с друг двигател, на старият 1,9 TDI AVG 110 к.с. след такова тропане в първи цилиндър всичко беше на мармалад.
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Известно време не се занимавах с колата и затова не съм писал.Колата се закара на майстор.Там след доста търсене са видяли накрая че имало изгорял кабел.Някакъв основен който захранвал дебитомера,ЕГР и още няколко важни елемента.След като са сменили кабела взех колата и го нямаше чукането.Вече работи нормално, но няма никаква мощност.Нищо общо с това преди проблемите.Се едно няма турбо в момента.Набира адски бавно и на скорост повече от 3000 оборота много и е трудно да дигне.Оня ден имах работа извън София и на магистралата извънградско 100км карах на пълната газ едвам стигаше 120 и то като е леко нанадолно.Като имаше лек наклон изкачване едвам движеше с 80 максимум.Даже връщах от 5 на 4та предавка.Тировете ме изпреварваха.Незнам какъв и е проблема на тая кола ама доста ядове създаде.ЕГР отпада ли като вариянт при тия 200км извънградско на пълната газ ? Какви са другите вариянти ? Не съм имал време да я закача тия дни, иначе утре мисла това да направа и да вида като изчиста грешките какво ще покаже.Какви данни да пускам да ви снимам ? На загрял мотор ВАГ тайминг ли ? Отделно канали 01, 03 , 04 , 22 стигат ли или и друго ?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
vlado_tonev написа:Провери всички връзки до ЕКУ-то
Направи логове в движение.3,8,10,11 канали.
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Закачах я сега.Има само 1 грешка - N75.Мисла че и преди я имаше нея.
На ваг тайминг жълтата черта изобщо не се вижда като цъкна Golf AHF долу от падащото меню.Пробвах и с други избори от менюто пак я няма.Ето лог от 4те канала в джижение + снимки от Грешката и ТДИ Тайминг:
LOG 1
LOG 2
LOG 3
Снимка 1
Снимка 2
Ето линк където най-добре се сравняват графиките.На МАФ и МАП върват горе долу заедно това което се иска и това което е в действителност.Прави ми впечатление че на това Duty Cycle% е забило постоянно на 92,4% и не мърда от него.Незнам какво е това.Описано е още като - Duty cycle Regulator valve.
Онлайн графика 1
Графика 2
Графика 3
На ваг тайминг жълтата черта изобщо не се вижда като цъкна Golf AHF долу от падащото меню.Пробвах и с други избори от менюто пак я няма.Ето лог от 4те канала в джижение + снимки от Грешката и ТДИ Тайминг:
LOG 1
LOG 2
LOG 3
Снимка 1
Снимка 2
Ето линк където най-добре се сравняват графиките.На МАФ и МАП върват горе долу заедно това което се иска и това което е в действителност.Прави ми впечатление че на това Duty Cycle% е забило постоянно на 92,4% и не мърда от него.Незнам какво е това.Описано е още като - Duty cycle Regulator valve.
Онлайн графика 1
Графика 2
Графика 3
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Логовете нещо не можах да ги отворя.Ти на работещ мотор ли гледа тайминга?Има проблем с N75 ......нещо го кара да държи геометрията отворена От къде си,Марто?
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Пробвай с друг N75.На една от снимките по-горе се вижда предварение 26 градуса,това оправи ли се след смяната на изгорелия кабел?
Re: 1.9tdi 110 - Тракане и липса на мощност
Виж си и дебитомера аз съм карал с неработещ N75 и колата пак си върви но,по-различно,няма мощност до около 2200об. след това турбото се развърта
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта