1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dk4
Мнения: 87
Регистриран на: Пет 01 юли 2011 19:16
Автомобил: Vw Golf mk3
Двигател: 1.9 TDI 1z 1994
Местоположение: Kostenec

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот Dk4 » Пет 09 мар 2018 19:47


Няма как да покажа на vcdc защото не съм си в града при моя майстор ,а колкото до клипа той е правен преди да сменя помпата в момента колата пали без никакви проблеми от четвърт оборот но е 10 градуса навън утре съм почивка и ще сменя горивния филтър с клапанчето и ще чакам пак да застуди да видим дали ще има проблем




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот samo_pechka » Пет 09 мар 2018 22:15


Гледам сменял си темп.датчик , но въпреки това изкарай кабела ( буксата ) от него и пак пробвай студена да палиш. Някакви драми с аларма/имобилайзери или чипосване ?


passatb4passat
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 09 мар 2018 11:46
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот passatb4passat » Съб 10 мар 2018 8:03


Колега ако мислиш че ГНП ти е ок вече защо не провериш подгр. си свещи. Понякога спирачната машинка, колкото и невероятно да изглежда, като е развалена започва да бърка компа и оттам ти набива други грешки по софтуерен път без да имаш механичен проблем. Смени машинката с нова, както те посъветваха по горе. Внимавай с монтажа на новата!!!!


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот xxx_man » Съб 10 мар 2018 9:14


При мен тази драма трая 3 години! Едва тази зима открих двата проблема:1/ кората на мотора беше претрила маркуча за нафтата, не сълзеше и не капеше но през ноща е влизал въздух и сутрин ГНП то си беше кажи речи празно! 2/ свещите ми винаги бяха ОК но буксите на кабелите се бяха разхлабили и не контактуваха добре с главата на свеща! След като отстраних и двата проблема най накрая тая пущина взе да пали от раз! Е вярно като е по студено пуши бяло кат за световно ама вече не ми дреме! Важното е че и при - 12 взе да пали от раз, а преди си беше мъка мъка!!! Успех с проблема!


Потребителски аватар
Dk4
Мнения: 87
Регистриран на: Пет 01 юли 2011 19:16
Автомобил: Vw Golf mk3
Двигател: 1.9 TDI 1z 1994
Местоположение: Kostenec

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот Dk4 » Съб 10 мар 2018 14:09


От 5 години карам тди по специално 1з и досега не ми се беше случвало такова нещо но ето на сега колата пали нормално ще видим като застудее смених машинката колкото за кора на мотора аз нямам такава но тези дни ще прегледам обстойно маркучетата до резервоара дали има пробив някаде мерси за помоща на всички !!


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 10 мар 2018 14:25


Ако сега пали нормално значи си решил проблема.
1Z а и много други тди-та ако се мъчи на - 5 значи ще се мъчи и на +5!


Потребителски аватар
Dk4
Мнения: 87
Регистриран на: Пет 01 юли 2011 19:16
Автомобил: Vw Golf mk3
Двигател: 1.9 TDI 1z 1994
Местоположение: Kostenec

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот Dk4 » Съб 10 мар 2018 14:45


Явно след смяната на горивния филтър с клапанчето проблема изчезна напълно


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот Водния дух1 » Съб 10 мар 2018 18:40


И пак филтър с клапанче ли сложи?


Потребителски аватар
Dk4
Мнения: 87
Регистриран на: Пет 01 юли 2011 19:16
Автомобил: Vw Golf mk3
Двигател: 1.9 TDI 1z 1994
Местоположение: Kostenec

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот Dk4 » Съб 10 мар 2018 19:07


Да клапанчето досега не го бях сменял колата я купих лятото от Австрия само филтъра бях сменил сега смених филтъра с клапанчето не съм си правил експерименти както някои колеги ми казаха да сложа филтър от голф 2 демек да е без клапанче предпочетох да си е по учебник


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот Водния дух1 » Съб 10 мар 2018 19:54


Аз слагам от 2ка,макар тук някои колеги да ме разубеждават,заради отоплението.Наистина,тази зима 1път ми замръзна горивото,но не смятам,че филтъра е виновника.С двойковия филтър избягвам проблема с въздуха, породен от клапана.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот goppa » Съб 10 мар 2018 20:34


А можеше да го избегнеш със смяна на един о-пръстен.


pakata_cska
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 11 ное 2018 9:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот pakata_cska » Нед 11 ное 2018 10:55


Колеги и аз от 2 години имам подобен проблем.Когато застудее и започва проблема с паленето(1.9 АFN) Помпата няма теч ,дюзите са прегледани ,дори директно нафта му подавам и какво ли не,при минус 4-5 върти 5-6 секунди и след като запали запаботва гладко.Няма притрисъне свещите работят,релето се чува и вече ми Писва...Помагайте!

Дори повдигачите смених,защото много чукаха,компресията е 21,Съмнявам се в гнп-то,проблема започна една година след като смених оплътненията на гнп-то


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот samo_pechka » Нед 11 ное 2018 11:39


Е 21 бара компресия си е вече почти на границата за ремонт, дюзите и те са поолабени, помпата и тя едва ли е в пълна кондиция- няма палене . Под 19 бара се пали с въже. Правена ли е проверка на какво точно се дължи ниското налягане? Клапани? Сегменти?
На колко км е ако не е тайна? Искам нещо да сравня .


pakata_cska
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 11 ное 2018 9:38
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот pakata_cska » Нед 11 ное 2018 11:58


21 бара беше преди да смена повдигачите, на 325 000 е,не мисля,че е много,дюзите са с нови разпъсквачи,съвнява ме гнп-то,защото и топла по някога върти малко повече2-3 сек. и това се получи 1 година след смяна на гарнитурите на гнп-то

И стартера е малко муден


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 tdi (1Z) трудно пали студен

Мнениеот samo_pechka » Нед 11 ное 2018 16:19


Това, че си сменил повдигачите , не значи , че ще вдигне налягането след смяната им. Правена ли е проверка каква е причината за ниското налягане? Елементарна е и затова питам. Паленето топла няма много общо с паленето студена. Причините да не пали са ясни и са обсъждани многократно. Но когато налягането в мотора не е на ниво, ще има и ще стават още по-големи проблемите при палене, щото всяко нещо си има ресурс и особено автърмаркет части с неясен произход много бързо им свършва ресурса.
Определено 330 к.км не са чак критични ( ако са истински ) за АФН. Виждал съм поддържан АФН на 460 ( последно миналата година ) и най-ниското налягане ( първи цил. ) бе 27 бара, другите три 28/29 бара. т.е. много добре за км и годините си, но 21....
Замери при първа възможност отново компресията в цилиндрите и направи проверка с малко масло, повторно замерване отде е причината за ниското налягане.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта