Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 553
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот alpinab » Чет 12 дек 2019 10:48


Адлер е фирма със немалък собствен сервиз(включващ висок клас диностенд), имат си уебсайт и п.р. Продават официален чип тунинг на немски доставчик. Има много писано за тях, като доста крайни и противоречиви мнения за тях. Както винаги за всеки. Тъст ми ходи там за диагностика за Рено с мотор с неясен проблем. Направиха му диагностика стил стъкленото кълбо ми казва турбото е заминало. Взеха си едни пари. Колата беше в същото състояние каквато беше и
преди да се закара там. Едвам се прибра до София, но без парите в джоба.

Пепино е 1 човек, без сервиз. Т.н. "тюнер". Пак има много писано за него. Най-вече в Шкода форума. И за него пак има противоречиви мнения, като цяло повечето са позитивни.

Един приятелски съвет от мен, без да е искан: Не прави процедури стил "побългаряване". Ако нещо е заминало го смени и си карай здрава колата в състояние, в което е произведена.

Последна промяна от alpinab на Чет 12 дек 2019 21:00, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот Andonov » Чет 12 дек 2019 14:09


Това с връщането на по стар оригинален софтуер, в случая преди сервизната акция, която тотално уврежда мотора заради измислените еко норми, малко тунери могат да го правят. Адлер е един от първите който може. Оторизиран сервиз НЕ МОЖЕ.


Потребителски аватар
MilenPetkov1
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 16 ное 2019 23:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот MilenPetkov1 » Пет 20 дек 2019 10:00


По отношение на това дали колата се прецаква или не, по скоро е въпрос на предпочитание и гледна точка. Моето мнение е, че е хубаво един автомобил да е в максимално близко до заводското си състояние. Но в случая, след сервизната акция от VW наистина динамиката и всичко свързано с движението на колата е променено. Едно от най-неприятните за мен неща е драстично повишения разход на гориво, а не чак толкова дразнещо са по-честите регенерации. Разхода при мен в градски условия е 10+, а извънградския е 7+. Целта ми е чрез промяна на софта на колата, да бъде нормалнизиран разхода и регенерациите (ако за тях изобщо може да се направи нещо). На доста места чета за хора, които цитират разход на гориво от порядъка на 7-8л/100км градско, и под 5 извънградско. Дали е така - не знам. Знам само, че не е редно да имам разход 10л./100км в градска среда, който между другото е постигнат с невероятен чанч, тоест почти я бутам по светофарите :)
Благодаря за инфото, ще се свържа с човека, да видя какво би препоръчал.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6148
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот VWGT » Пет 20 дек 2019 12:38


Това какво пишат по форумите за средния разход градски/м/уградски изобщо не трябва да ти е цел и посока. Това е толкова специфично нещо, което зависи от маршрут, климат, начин на карани и тн и тн, че просто няма смисъл.

За софтуера е друг въпроса, всеобщото мнение, е че стария е по-добър и ако не си минавал сервизната акция не го прави. За даунгрейда вече не знам ... тряба да имаш доверие в човека :)


Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот darknessevil » Пет 20 дек 2019 20:55


Препоръчайте някой? И аз търкалям една котва с градски разход ~10, която лятото прави регенерации на около 200 км (зимата по-рядко). Ще ми се да разбера дали има отзиви от някой, който е правил даунгрейд.


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот vasko_bulgaria » Нед 21 фев 2021 9:30


Здравейте!
На моят Пасат Б7 с така популярния софтуеър прави регенерация много често особено когато се кара основно градско. Регенерацията при градско каране е в интервал 100-120км, а когато е извън стигам до 500 км. Старая се винаги регенерацията да е докрай. Според вас възможно ли е да имам проблеми с ДПФ, защото вече гоня 260000 км, а напоследък имам всекидневно каране градско по 5км на ден.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6043
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 21 фев 2021 10:10


При мен е същото. От 190 до 230хил км. е при мен пасата и регенерациите са, както при теб. Вчера му зададох с vcds че е с нула грама oil ash , ей така за проба, че ми е интересно дали това ще повлияе за следващата регенерация. Не мисля , че имаш проблем. Карай си щом завършва регенерациите.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 126
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот papa franku » Нед 21 фев 2021 22:20


Andonov написа:Това с връщането на по стар оригинален софтуер, в случая преди сервизната акция, която тотално уврежда мотора заради измислените еко норми, малко тунери могат да го правят. Адлер е един от първите който може. Оторизиран сервиз НЕ МОЖЕ.


И моята кола я оправи репамер, инсталира оригинален софтуер, но от последния ъпдейт, резултата беше видим при първото студено палене, няма вибрации, няма миризма на неизгоряла нафта, няма проблеми с дпф.
Като все един софтуер и оригиналния явно е претърпял промени към по-добро. Нямам идея от къде ги свалят, просто ми каза че ми е качил последния ъпдейт от VW, отново се води ремап но с оригинален софт и същите коне.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот Tedko » Нед 23 май 2021 23:48


За първи път, по случайност, виждам "дизелгейт" в действие. Реших да проследя през колко км. са регенерациите напоследък. Точно стартира регенерация :
Screenshot_20210524_000054.jpg


Завършена регенерация:
Screenshot_20210523_235823.jpg


И 3 минути по-късно :
Screenshot_20210524_000004.jpg


Да поясня последните две картинки - точно 3 минути след като двигателят работи на празен ход, ЕГР-а затваря напълно, т.е. все едно го няма. Моментно докосване на педала на газта отново го активира. След 3 минути отново се изключва.

Т.е. след 3 минути вече не ни интересуват NOx. Известно е, че при липса на рециркулация на изгорели газове се намалява и образуването на твърди частици и то значително => щадене на дпф-а и на двигателя, и по-редки регенерации?

Би било интересно по време на движение и различно натоварване какво се случва, но това само с логове може да стане.

Двигателят е 1.6tdi CAYC, без обновен софтуер заради "дизелгейт".

Подобно нещо съм наблюдавал на 1.9tdi AFN, там след около 2 минути изключваше ЕГР-а. Също и на 1.9tdi AVF, ако не се лъжа. Но това са стари поколения двигатели.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот PzKpfW » Сря 26 май 2021 0:36


Интересни набюдения. Според мен на място ЕГР би трябвало да стои затворен, защото тогава няма такива високи налягания и температури на горене, при които да се образуват азотни окиси. Наблюдавал съм двигатели MAN D26 в евро норми 3 и 4 и при тях винаги на място ЕГР стои затворен, отваря най-много при средни натоварвания и при максимална мощност затваря пак. При Евро 6A,B и C обаче малко след запалването, дори и на студен двигател EGR отваря на окоро 30%, при движение винаги е отворен в някакъв процент. Но при него има и Adblue и е невъзможно да се съди само по EGR как стоят нещата. При евро 6Д на място ЕГР стои затворен, но затваря и моторната спирачка и двигателя се "мъчи", за да може да загрее бързо и да си държи работна температура. Логиката тук е, че на място малък процент EГР ускорява загряването на двигателя и не е свързано директно с емисиите.

При нашите двигатели нещата са по-сложни, защото нашия ЕГР има две клапи. Едната регулира дебита на газовете и се управлява със стъпков електродвигател, а втората е байпасна клапа на охлаждането в модула и прави възможно вкарване на неохладени газове в двигателя. Със сигурност ЕГР при нас участва в температурния контрол на двигателя и най-вече на DPF-а.

Ако Дизелгейт софтуера е активен според мен трябва при движение на средно натоварване на скорост примерно 120 км/ч клапата или да е затворена, или да отваря съвсем малко. Общо взето би трябвало когато в двигателя има горене клапата да стои затворена, за да не се образуват сажди при горенето.

Другия интересен момент е какво се случва когато спускаме по наклон без газ. Тогава би трябвало ЕГР да е отворил, байпасната клапа на охлаждането да е задействана и в същото време дросела да е притворил за да се намали преминаването на студен въздух през двигателя.

Ще е интересно ако има колеги със и без Дизелгейт да споделят кога какво се случва. Аз съм без Дизелгейт и ще си направя експеримент при първа възможност.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот Tedko » Сря 26 май 2021 21:32


PzKpfW написа:Ако Дизелгейт софтуера е активен според мен трябва при движение на средно натоварване на скорост примерно 120 км/ч клапата или да е затворена, или да отваря съвсем малко. Общо взето би трябвало когато в двигателя има горене клапата да стои затворена, за да не се образуват сажди при горенето.

Наблюдавах скоро и в движение. Ускоряване от ниски обороти(1000), на висока предавка(4та или 5та)- ЕГР стои напълно затворен до около 1300 - 1400об. Дори и с малко газ. Но надхвърли ли ги, започва да отваря.
Дори и при скорост 100-110км/ч, ЕГР-а е отворен 20-35%. И аз също очаквах да е напълно затворен или почти затворен. Но го наблюдавах го сравнително кратко време.

Не би ме учудило, ако ECU при точно определени условия минава на не-еко режим. Преди години, след като избухна скандала с VAG, бях чел че ECU следи много условия за да премине в този режим - температура на двигателя, време на работа след палене, брой стартирания и други.

PzKpfW написа:Другия интересен момент е какво се случва когато спускаме по наклон без газ. Тогава би трябвало ЕГР да е отворил, байпасната клапа на охлаждането да е задействана и в същото време дросела да е притворил за да се намали преминаването на студен въздух през двигателя.

ЕГР винаги е затворен напълно в този режим при мен.
Версията на софтуера е 9971.


Потребителски аватар
no_name_bg
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
Автомобил: VW Caddy
Двигател: CAYD 2011

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот no_name_bg » Вто 19 окт 2021 19:30


Здравейте, за да не отварям нова тема искам да ви питам, дали някой вече си е върнал стария софт от преди акция 23R7.Става дума за София.
Мерси предварително!


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 553
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот alpinab » Вто 19 окт 2021 20:00


Да,

София -> Дброс -> Рево ниво 1 -> 940 лв. От 3 години вече. Не може да си познаеш колата след смяната му.

Със сигурност бих направил същото и на живот и здраве на бъдещия б8.

П.с. Честите регенерации си остават по същия маниер както и преди с 23р7.


Потребителски аватар
no_name_bg
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
Автомобил: VW Caddy
Двигател: CAYD 2011

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот no_name_bg » Сря 20 окт 2021 22:28


Точно в тази връзка питам, поради честите регенерации. Колата я имак от 6месеца и съм и навъртял 9000км и лека-полека маслото взе да качва нивото си и ме е страх да не се окоти мотора :) .
Карал съм все по старички коли и за първи път кола с DPF и малко странна и опасна работа ми се вижда нафта да влиза в картера. И 100% ще го сменя след 1000км.
А наистина не ми се маха DPF по ред причини.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 553
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0TDI сервизна акция 23R7 (Emissions recall campaign)

Мнениеот alpinab » Чет 21 окт 2021 11:03


Пълненето с нафта в маслото може да се дължи от незавършени регенерации. Винаги ли я изчакваш да се самопочисти?

Аз я чакам мойта, досега не ми е пълнила нафта, или поне не и в значими количества за да ми направи впечатление.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта