И така мисля, че си реших проблема със сервизната акция на VW !Запазих за известно време "мълчание" за да навъртя малко километри с преработения автомобил.
С две думи успяха да ми върнат голяма част от софтуера на компютъра на двигателя (ECU). Махнаха DPF филтъра. Оптимизираха параметрите на двигателя според конкретната механика, датчици и инсталирано оборудване.
РЕЗУЛТАТЪТ:
Вече не се включва регенерация (след 23R7 се включваше по два пъти седмично, преди това 2-4 пъти месечно);
Разходът на гориво спадна драстично - все още прецизирам калибровката на компютъра (блок 17), а и нямам големи наблюдения. Първите реални измервания показват 8/100 софийско градско каране (9/100 като нова, 10-11/100 след 23R7). Извънградското - много малко съм пътувал - но давам пример: София-Лакатник и обратно общо 177 км от които 30 градско в София - разход 5.6/100 с климатик при 33 градуса и трима човека в колата.
Двигателят е по-тих - не знам защо.
Мощността е значително по-голяма - това е заради "remap"-а. Автомобилът се превърна от 170 к.с. в почти 200 к.с. и върви с голяма лекота. Усещам, че спирачките вече са му "малки" - въпреки, че аз не съм състезател.
Няма никакви пушеци, дим и сажди - поне за сега ! Веднага (1 час) след като ми отстраниха физически DPF филтъра минах на годишен технически преглед ! Всичко беше абсолютно в нормите ! В същност автомобилът си има самостоятелен катализатор, който не се отстранява. В САЩ се продават точно такива двигатели - с катализатор, но без DPF филтър.
ТЕХНИЧЕСКИ АСПЕКТИ И РАСЪЖДЕНИЯ: Изброеното по-горе от мен може да бъде направено качествено на поне десет места в България. Предлагащите услугата са обаче няколко пъти повече! Трябва да се внимава! Може би малко ви подведох, но не може да се направи просто копиране или зареждане на версия на софтуера на ECU по две причини: ПЪРВАТЕ е разбира се корпорацията VAG (или VW), която е използвала тотално всички наличните към момента "иновации" за да попречи на тъй наречения remap на двигателя. Особено злостно от VW бранят отстраняването на сегменти от софтуера свързани с DPF филтъра и EGR клапана. Използвани са OTP участъци от паметта на процесора на EDC-17 на BOSH, който в същност управлява повечето дизели на B7. ВТОРАТА причина, е че всеки двигател се оптимизира чрез параметри свързани с неговите конкретни механични параметри, състояние и датчици, които са му инсталирани - т.е. тези параметри не могат да бъдат изкопирани от ECU на друг автомобил, дори той да е със същия двигател. Ето защо, хората които изършват качествено тези действия извършват процедурата доста бавно (няколко часа, няколко дена) защото първо се изчитат параметрите на конкретния двигател, а след това те се залагат в новия софтуер, на много места, мери се отново и пак докато се получи добър резултат. Поради тази, втора причина (с индивидуалните параметри на всеки двигател) кампанията 23R7 на VW представлява грубо (цинично) посегателство върху нашите автомобили, защото тя до голяма степен елиминира фабричната начална индивидуална адаптация на тези двигатели заменяйки параметрите с уеднаквени-усреднени такива. Освен това се оказва, че VW доста често са пипали по ECU-то на нашите коли - напрактика при всички гаранционни обслужвания, като всеки път по малко са сваляли мощността и дигали разхода (за да намялт емисиите). А собсвениците трябва да си мислят, че автомобилите им остаряват и поради тази причина това се случва ...
АКО ИМА ЖЕЛАЕЩИ ЩЕ ПРЕДОСТАВЯ КООРДИНАТИ НА МОЯТ ЛЕЧИТЕЛ !