Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ecm
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Мнениеот ecm » Сря 26 юли 2017 9:20


Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога е влязъл в режим на самопочистване на DPF-а (мисля, че нямам специални индикатори на таблото)? Преди два месеца направих почистване на DPF-a и оттогава доста често се случва, когато спра някъде, без да изключвам двигателя (например на кръстовище), да се наблюдават следните симптоми:
- Оборотите се вдигат до малко под 1000 (нормално са ми точно 800)
- Звукът на двигателя се променя значително - става някак по-тих, без характерното за дизела тракане, сякаш е загубил мощност
- Моментният разход се качва от 0.5 до над 1.5
- Предницата се тресе напречно на дължината на колата
Тези симптоми са винаги всички заедно, и ги забелязвам винаги в момент, когато изключвам от скорост (може да не съм спрял още). Въпросът е дали в такива случаи, когато изключа от скорост, колата вече е влязла в режим на самопочистване на DPF-а, и го забелязвам чак на свободен ход, или самото изключване от скорост предизвиква някакъв проблем, който не е свързан със самопочистването? Да отбележа още, че след като поработи минута-две на място в тоя режим, двигателят внезапно си връща нормалната работа - възвръща се характерното "мъркане" на дизела, и усещането за "немощност" изчезва, оборотите се връщат на 800, разходът пада на 0.5, тресенето на предницата изчезва, и всичко е нормално. Само че, откакто почиствах DPF-а, това може да се случи няколко пъти за 1/2 час, докато шофирам градско, в София.
Преди почистването на DPF-а ги имаше тия симптоми, но не се бяха появявали от доста време и се проявяваха максимум еднократно в рамките на градско шофиране, докато след почистването може да се случи по няколко пъти в рамките на едно каране, и като цяло се случва доста по-често от преди. DPF-а го чистих, защото ми светваше Emissions Workshop и нямаше друго обяснение, освен той да се е запушил. Предполагам, ако симптомите са наистина от DPF-a, преди почистването ги е проявявал понякога, докато се е запушил напълно, и след това да е спрял да се самопочиства, докато след почистването е започнал пак да се самопочиства? Това ми го каза и моят майстор, но искам да разбера наистина ли тия симптоми са от самопочистване или е нещо друго, тъй като работата на двигателя в такива случаи определено не е особено нормална, пък и малко се качва общият разход. Неотдавна, един таксиметраджия, собственик на Б6 ми каза, че има същите симптоми, и му казали, че било от някакъв смесител на изхода на турбината, та това е още една причина да искам да разбера дали симптомите са от DPF-а или не. Последно да добавя, че преди 2-3 седмици еднократно ми светна Engine Workshop и влезе в авариен режим, като това се случи точно след зареждане на гориво, и в рамките на половин час преди и след зареждането се случи три пъти да влезе и излезе от тоя странен режим на работа. Грешката после изчезна и не се появи повече, но още не ми остана време да отида, да проверят каква е точно.




ecm
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Мнениеот ecm » Сря 26 юли 2017 10:59


Намерих едно доста информативно четиво: http://www.myturbodiesel.com/wiki/tdi-dpf-faq-repair-cleaning-and-pictures/. От моите симптоми е описано само вдигането на оборотите до 1000. Обаче ей това го намирам за крайно притеснително и започвам да съжалявам, че не махнах филтъра, вместо да го чистя, тъй като, ако при мен тия симптоми са от самопочистване, ми се струват твърде начесто, и може би почистването не е било достатъчно ефективно, вследствие на което съм близо до повторно пълно задръстване на филтъра?:

"If clogging reaches 95% (45 grams) it must be manually removed and cleaned since all that combustion could damage or melt the filter due to extreme heat AND POSE A FIRE RISK. There's a chance the repair would not be covered by the car warranty (maybe the federal emissions warranty) if you ignored the warning light or if the clogging is caused by your driving style."




ecm
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Мнениеот ecm » Нед 06 авг 2017 16:30


Интересно, че влиза в тоя режим по-често, когато е по-горещо. Днес, по обяд, за 15-20 минути каране в София, влезе 3-4 пъти и то последователно - тъкмо приключи и върне оборотите и звука на нормалните им параметри, и след малко пак вдигне оборотите и изчезва характерното мъркане. Ако е чистене на филтъра, каква би била логиката на по-горещо да се включва по-често?




ecm
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Мнениеот ecm » Пон 07 авг 2017 10:14


Тази сутрин, след поредната автоматична регенерация, в движение ми светна "Diesel Particulate Filter Instruct" на дисплея и показа една голяма картинка на филтър. След това обаче на таблото не остана малка картинка с филтър, и при следващото палене не измрънка нищо. От известно време карам само градско и може би е време да изляза малко извън София за една ръчна регенерация? От свалянето и почистването на филтъра в Дунев, минаха 3 месеца. Чудя се, при почистването дали наистина са махнати всички сажди и пепел, или е прочистен само частично? От Дунев ме уверяват, че е прочистен напълно, но можело да има някакви причини да се запуши бързо пак и трябвало да се търсят тия причини. Чудя се какво може толкова бързо да го запуши пак само за 3 месеца?

Още по-криво е, че след 2 седмици трябва да замина на почивка в Гърция, и сега, след като попрочетох, че запушването може да доведе до самозапалване, хич не съм спокоен да карам така. То, вярно, че преди чистенето на филтъра в Дунев, бях стигнал до положение да ми светва Eengine Workshop и Emissions Workshop, което от написаното на линка по-горе, ме кара да мисля, че сега съм в по-ранна фаза на запушване, а тогава понеже нямах идея колко сериозно е, си го карах доста време, и даже влизаше в авариен режим, та сега сигурно рискът е по-малък, но пък човек никога не знае, а и дори да не се запали, вариантът да ми влезе в авариен режим по време на почивката хич не ми харесва.

Чудя се дали да ходя спешно да го махна тоя филтър - явно само с прочистване не става, но пък не знам дали няма да имам проблеми после в Гърция с полицията, без филтър? Другият вариант е пак да го чистя и да търся възможните причини, третият - да купя нов филтър, гледам в ибей има някакви по 200-300 паунда, но ако и новият се запуши пак толкова бързо, май е бесмислено. Може би твърде много се притеснявам в момента, след прочетеното за вероятността от самозапалване, и само едно ръчно прочистване на 2500-3000 оборота на магистралата да реши проблема засега? Разбира се трябва да опитам това прочистване, но не верятността сега временно да се оправи, и да реши да се влоши точно по време на пътуването хич не ми харесва, и трябва спешно да се вземат мерки. :confused




mshbul
Мнения: 574
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Мнениеот mshbul » Пон 07 авг 2017 20:06


Може и да имаш някой повреден датчик.

Виж в движение какво диференциално налягане ти дава. Виж температура в турбото, в дпф-а, дали са реални. Намери на кой канал се гледа дали регенерира. Също има и стойности, които показват компютърът колко запълнен си мисли, че е филтъра.
Но за да не може да се регенерира в града след като е чистен, има някакъв проблем. Дали само са ти взели парите или става богата смес и го пълни.
Има ламда, но там е още по-трудно да се разбере дали е добре.
Изобщо не е лесно да се разбере. Не знам дали има някой сервиз да го диагностицират правилно и най-вече да имат желание да намерят причината.




ecm
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Мнениеот ecm » Вто 08 авг 2017 9:59


Как да проверя колко е реалната температура, особено ако има повреден датчик? Иначе, за възможни причини - последния месец ми се налага да карам градско на твърде кратки разстояния и да я гася все още не особено добре загряла. Освен това, се усетих, че карам твърде пенсионерски, и я държа на около и дори малко под 2000 оборота. От вчера взех да я настъпвам повече и да държа 2300-2500, а още известно време ще се налага да продължи това с късите градски отсечки. Предполагам, и горивото има значение, но сипвам само OMV Max motion, почти винаги от една и съща бензиностанция, в София. Веднъж имах обаче зимно "приключение" с лоша нафта от OMV в провинцията, и може и да е време да опитам някаква друга нафта - някакви препоръки? Чудя се да сложа и някаква добавка за DPF, макар че тая на Bardahl е бая скъпа. В Дунев, като ми чистиха колата, искаха да ми продадат и добавка с подобна цена, аз тогава отказах, защото ми се стори безумно скъпа, но сега поне временно да остиска за Гърция може и да ги дам, ако има смисъл.

ЕДИТ: вчера, след като светна предупреждението за DPF-a, подозирах, че ще спре самопочистването, но тая сутрин отново се регенерира. Не знам дали е важно, но ми се струва, че през последния месец миризмата на отработените газове е станала доста по-остра и трудно-поносима.

ЕДИТ 2: и аз се чудя дали само не са ми взели парите, но след като го чистиха, веднага започна да влиза в тоя режим, приличащ на регенерация, и оттогава го прави редовно, а преди това не помня колко време не съм го забелязвал да влиза в него - може и повече от година-две да е било, като преди това не подозирах, че може да е регенерация, и мислех, че има някакъв проблем, заради който тресеше предницата.




mshbul
Мнения: 574
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 2.0TDI BGW 136 к.с. - как да позная кога се самопочиства DPF-a?

Мнениеот mshbul » Вто 08 авг 2017 20:15


Виж какво дават и дали е реално.
Проверяваш на студена кола всички датчици колко дават, после в движение, можеш да сравняваш показанията на различните, има и на ламбдата.





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen_gramatikov, TDIpower_ и 16 госта