Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот fur1ous » Чет 12 окт 2023 9:13


Само да добавя,че антифриза в неразредено състояние е доста по гъст и мазен, съответно има повече товар в/у помпите в охладителната система, това е другата причина да се разрежда.

Аз съм за това да се върне оригиналния софтуер на колата, след всичко направено според мен резултата ще е положителен.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8421
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот samo_pechka » Пет 13 окт 2023 7:28


Единствената причина антифриза да се разрежда с вода не е толкова точката на замръзване, а че в концентрирано състояние е лош топлопроводник. Трудно поема температура, трудно я и отдава. Затова поне 30% от охл. течност да е вода . Така "почти" се изравнява по параметри на водата ( в охлаждане и загряване, не в точки кипене и замръзване)
На кола която грее е "мечешка" услуга карането с концентрат. Опича се още повече.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Пон 06 май 2024 23:00


Привет на всички, времето се стопли горе-долу, имах шанс да изпъна неубивамия пасат CBBB мотор на по-топло време, след интервенциите октомрви миналата година, припомням:

- Нова глава (снимка на старата слагам. На 4 места беше така). https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=468985&start=285#p4863732
- Нова водна помпа, агренаж - за сведения понеже имаше съмнение в старата водна помпа, беше си здрава, нямаше счупени лопатки и прочие
- Нов воден радиатор - Решихме да го сменим
- Нов термостат
- Рециклиране на турбото, оказа се, че е леко разкачено, както и има счупени лопатки, колата е с удар отпред. Възможно е при удара в предишен собственик част от турбото да се е разлетяло навътре, не е ясно
- Картерна вентилация, нова, обслужено всичко по веригата

Преди това/предните години разглобявах предницата, чистих радиатора, пусках тестове за изгорели газове на старата глава (те излизаха окей), термостати.. и прочие.

На колата беше премахнат DPF-а и беше ремапната със софтуер на https://www.superchips.co.uk/, като трябва да се отбележи, че и преди това правеше този проблем, като че ли след тази намеса стана една идея по-добре. Прави ми впечатление, че когато сме обсъждали тази намеса се говори за "затваряне на ЕГР", но всъщност се оказва, че ЕГР-а не е пипан, нищо по него не е пипано...

Та какво се случва сега? Колата е напълно обслужена, с 5W30 Castrol Edge, карам я на живи данни и виждам, че стрелката на таблото е калибрирана добре, до 110 градуса не отлепя, мине ли 110 водата, тръгва и стрелката...

Сценарият сега беше (без куфар отгоре), 2ма възрастни + 2 деца + багажник пълен на 50%, на практика не е оптимално натоварение сценарий.

Температури на въздуха между 16 до 27, като тестовете са правени при 21-27 градуса на външната температура, колата се кари почти постоянно на климатик ауто на 22 градуса...

Температурата на водата и маслото вървят заедно, паралено се качват нагоре при плавно каране, като маслото седи между 105-115 при 110-130 км/ч когато... не е някакъв брутален наклон... На практика всички тези ремонти досега имат положителен ефект, т.к. миналата година на супер голям наклон започна да вдига доста водата... пуснахме парното на макс и карахме с 70 и едвам, едвам изкрета баира, след това сменихме главата, водоната помпа, ангрежана, всичко горе описано...

Когато се кара колата нормално, тоест без да и давам кик даун (да се покаже бутало да види кой кара) е поносимо, но при голяма външна температура и наклон... маслото стига 119-120, до 120 градуса на маслот и 120 км/ч явно охладителанта система успява да се справи, има ресурс, но ако се поиска по-голям ресурс от мотора, т.е, като я набричма нагоре по баира с кик даун (маслото стига 130 и тогара водата минава 110 градуса)...

При друг тест, температурата на маслото беше 114, но при кик даун по баира, пак тръгна да се вдига водата (от таблото, което значи над 110 градуса)... което означва, че нещо в тази система не е наред, а не в мотора, който е перфектен, мотор, скорости, супер плавно сменя DSG-то никакви грешки, мотора има ресурс направо да излети, чак не ми се вярва, колко върви този мотор...

Пиша това във връзка с съвет даден от колега, при голям зор по баира, когато водата тръгне да се вдига, пускам парното на макс температура + духане и ... пада... тоест, това изключва евентуално проблем в мотора (а и след смяна на нацепената глава, гарнитури, рециклаж на турбо, водна помпа, ангренаж, картерна вентилация, очаквам да е топ двигателя)...

Друг колега даде съвет да мина на PAO+POE масло, може да има по-добър ефект... колата не се кара с концентрат антифриз, разреден е до -35 градуса...

И пак се връщам на този ЕГР, там нищо не е пипано... звъннах на хората със софтуерите, казаха, ако работи, не пипай, но започвам да се чудя, дали да не се премахне тази система... ако това би водело до по-ниска работна температура в двигателя...

В момента бих казал, че проблема е решен на 80%... защото аз карам 110-160кмч и при баирите не ми е проблем да карам със 110/120... но се дразня, защото при 110... едвам съм натиснал газта, а мотора има ресурс ..и бих искал да си ги катеря със 130....

Освен това... истинското лято още не е дошло, 40+ градуса и куфара с 450 литра отгоре.... очаквам тогава да се влошат още термопоказателите...

Друго мнение от колега някъде тук в темата из годините, на практика 2017/18 не съм следял къде какво и маслото е стигало 141 градуса и колата е влизала в limp mode, където ти заключва на 2000 оборота сякаш и има само +1к отгоре ресурс... последните години следя всички уреди, почти винаги карам на живи данни (thinkdiag, дори веднъж и на VCDS с лаптопа), аз не оставам колата да прегрее.... за да не се скапе, след като съм набил вече ... солидна сума ресурси откъм време и най-вече пари :(

Колегата беше писал, че на практика тя "не е прегрявала" и това е така, само заради намесата ми да речем... но ако я дам на някой душманин да я кара със 160 постоянно мисля, че ще се случи отново да влезне в limp mode...

И понеже на практика обслужихме изцяло охладителната система и мотора се чудя ... какво да търсим вече, най-скапаното е, че няма никакви грешки.... намерих и майстор, той кара 300 км с мен с VCDS лаптоп (миналата година), след което отидохме на "големия ремонт"...

И да сега нещата са по-добре, но не са перфектни... вече обаче колата е на 220к км и е на 14 години, та то е ясно, нова няма да стане...

2017-та съм имал тази грешка, - P0402 Рециркулация на отработените газове. Много голяма пропускат. способност - мисля, че това е свързано с EGR, но само там нищо не е пипано, не знам дали хардуерно + софтуерно махане би имало ефект или само ще влоши нещата, като още повече увеличи температурата.

Бях говорил с хората с чиповете евентуално да ми върнат фабричния софтуер, имат го на бекъп, но кел файда, като и преди това загряваше точно по-същия начин...

Вече толкова тестове и постановки съм и правил, интересно да се следи примерно идва баир, удрям кик даун, карам с 140, взимам по-голям ресурс от мотора... след това или спирам или баира се изравнява и чак тогава почва леко маслото да се качва (в следствие на водата, която се е качила)...

Ако се прави плавно водата и маслото загряват в тясна връзка (нормално), но ми прави впечатление, че поискам ли по-голяма момента мощност.. може да се случи стрелката да мине 90-те на таблото (тоест малко над 110 по живи данни), което ме кара да мисля, че там може да се оптимизира нещо...

Та това е... докарахме я до по-добро състояние сякаш, но с ограничения по баири, по-бавно и внимателно каране... не ме радва това, но върши работа...

Та въпрос 1: какво PAO (+POE) масло, което да охлажда една идея по-добре от Castrol Edge Long Life 5W30
Въпрос 2: намеса в ЕГР да/не и други идеи за подобряване на вода/въздух охлаждане?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 май 2024 6:40


Аз бих си върнал стоковия софт


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8421
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот samo_pechka » Вто 07 май 2024 7:25


Подробно описание. Има ли вариант охл.радиатор да не е "стока" , да е по-малък , да е друг ( не какъвто трябва ) и т.н. Писал си , че има съмнение за удар, оттам и вероятна замяна . Прочетох и , че е чистен , за ламелите отвън? Или и вътрешно? Може ли някой да даде една снимка на такъв радиатор, искам да видя нещо ( разположение на вход и изход ) . Дано не са един под друг, тогава може да има нарушена преграда и да меши потоци.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Вто 07 май 2024 7:50


Тук имам снимки от чистенето на предишния радиатор, който изглежда си беше наред, но така или иначе го сменихме. viewtopic.php?f=24&t=468985&start=75#p4816904

Майсторът винаги поръчва по VIN, иначе би могло, тк CBBB е 170 коня, да е сметнат по-голям леко радиатора vs 140 коня версиите.

Истината е, че вървежа е адски, имам усещането, че и на стена да го сложа, му е все тая и ще дърпа. Карам основно атмосферни V8 3.5 и V6 3.2 и това TDI направо имам усещането, че ги отнася.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Вто 07 май 2024 7:55


DoH_KuXoT написа:Аз бих си върнал стоковия софт


На път съм да го направя, тя и преди си беше доста добре на вървеж и разход.

Апропо, това е софтуера използван за ремап.

https://www.superchips.co.uk/ECU-Remap/ ... hp/stage-1

Изображение

Би трябвало да е нещо стандартно, не съм запознат, но не е някой custom mod.

Спира ме само това, че и преди го правеше...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 май 2024 8:09


На ремапа проблема му , е че само , който го е сътворил знае (евентуално) какво е омазано. Някъде пипната някаква стойност, компа да не я отчита като проблем и мазалото е на лице. Грешки няма, но проблема е там. Просто тунинга прави нещата една идея по-неясни, откриването на нещо дребно, както в твоя случай става понякога невъзможно.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Вто 07 май 2024 8:29


DoH_KuXoT написа:На ремапа проблема му , е че само , който го е сътворил знае (евентуално) какво е омазано. Някъде пипната някаква стойност, компа да не я отчита като проблем и мазалото е на лице. Грешки няма, но проблема е там. Просто тунинга прави нещата една идея по-неясни, откриването на нещо дребно, както в твоя случай става понякога невъзможно.


Така е, на този вариант ще отида, колата ми върши работа, ползвам я основно за дълъг път, морета, но съм се заинатил и искам да видя от какво е...

Възможно ли е DSG да е причината, макар, че мисля, щях да разбера, ако имам проблем със скорости и покрай двигателя може да се оакат и скоростите...

Ровя из всякакви теми подобни, български и чужди, https://skodaclub.bg/forum/topic/55811- ... sg/page/2/

Сякаш има ли DSG, има повече такива случаи...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 май 2024 8:35


Към DSG трябва да имаш втори термостат, той обикновено пречи да загрява бързо двигателя , но ако е блокирал затворен, може и да спомага за неправилна циркулация, и евентуално прегряване.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Вто 07 май 2024 9:46


DoH_KuXoT написа:Към DSG трябва да имаш втори термостат, той обикновено пречи да загрява бързо двигателя , но ако е блокирал затворен, може и да спомага за неправилна циркулация, и евентуално прегряване.


Според моя майстор точно моята била с 1 термостат, опитвам се сега да гледам разни схеми да видя... да не би да има наистина втори, имало спомагателна помпа на DSG-то, която също въртяла антифриза, нея не съм я сменял, както и темп датчитите на мотора, освен и тях да сменя, то не останаха много вариант по охлаждане и мотор да сменям, за съжаление...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6099
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 май 2024 9:57


дай рамата


powerade
Мнения: 1052
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот powerade » Вто 07 май 2024 10:08


Сложи си една добавка (аз лично съм с Манол Ceramo Ester) единствената добавка, от която ми загрява колата ОСЕЗАЕМО ПО-БАВНО) което ще рече, че харчи по-малко (и наистина е така)
Това при положение, че НЯМА втори термостат, иначе там е разковничето ... :)


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 667
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот railfan » Вто 07 май 2024 10:08


Прав е майсторът - няма Б6 с два термостата. Всички са с по един. Нито има втора водна спомагателна помпа на DSG-то.
Два започват да вграждат в Б7.


velqn
Мнения: 214
Регистриран на: Вто 15 сеп 2015 14:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване

Мнениеот velqn » Вто 07 май 2024 10:20


DoH_KuXoT написа:дай рамата

WVWZZZ3CZAE205418



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта