golf 4 дизел 1.9 116 кс проблем с помпа дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ddt77
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 18 авг 2017 7:49
Автомобил:
Двигател:

golf 4 дизел 1.9 116 кс проблем с помпа дюза

Мнениеот ddt77 » Сря 30 авг 2017 20:54


Здравейте,

имам проблем с помпа-дюзите на колата, като от време на време светва лампата за ESP и тогава около 2000 оборота колата започва да тресе.

Проблема с тия дюзи започна още преди около 2 години. Тогава обаче беше от друго естество и бъркаше маслото с дизел.
Тогава 4 други дюзи втора употреба но от по-мощен двигател 130 к.с. ако не се лъжа.
Смяната се наложи, защото се оказа че две от дюзите бяха направо счупени.
За съжаление проблема продължи и скоро отново имах дизел в маслото. Оказа се че гнездата на главата са прецакани.
На всичкото отгоре се оказа че отново имах две разбити дюзи, не знам обаче дали са били на същите места като първите.
Както и да е, купих нова глава, китайска щото иначе другите нови струват доста а не ми се рискуваше да продължаваме експериментите
с друга втора употреба. Майстора ми каза че може да сложа двете дюзи от 130кс с двете от 116кс от първата смяна.
Сглоби двигателя и като че ли всичко заспа. След около хиляда километра обаче светна лампата за ESP и колата започна да претриса
на около 2000 оборота. Изгасих я, запалих отново и проблема изчезна. В интерес на истината тази лампа се е случвало да светне и преди
но много рядко и я свързвахме с другия проблем от гнездата на дюзите. Та след рестартирането около един месец нямах никакъв проблем.
Изведнъж същия проблем се върна отново, тоя път обаче доста интензивно. Отидох да и направят диагностика. Казаха ми че има проблемни две дюзи
втора и трета. Реших да взема още 4 дюзи надявайки се проблема да приключи. Докато търся няколко дни, заредих колата със дизел от по-скъпите
(няма да пиша какъв и откъде да не каже някой че правя реклама) и проблема взе че изчезна. Докато изхарча резервоара проблем нямаше.
Към края обаче същата лампа светна отново. Отидох и заредих отново, мислейки си че просто може да е останало калпаво гориво в резервоара.
След зареждането имаше едно-две светвания първия ден и пак дълго време без проблеми. Същата работа се повтори още веднъж но след това
вече проблема си остана постоянен. Като примерно един ден го няма, два дни после светва през първите пет изминати километра. Питах няколко майстора
в нашият град всички ми казаха да сменя дюзите. Взех си кабел с програма за диагностика да видя какво става и се оказа че 3 от дюзите дават проблем.
Ок, ако наистина е сигурно че дюзите са проблем ще взема още 4 стига да знам че мъките ми ще свършат. Но като се зачетох във форумите
се оказа че може да са куп неща а някак си не ми се иска да сменяме и да търсим проблема на принципа проба-грешка.

Ще кача данните от диагностиката с молба някой да даде съвет какво да правя, или ако е сигурен че може да реши проблема
без да се налага да сменяме всички възможни части предполагащи възникналия проблем, да се свърже с мен и да се уговорим
къде и кога мога да закарам колата за ремонт. Понеже съм от Петрич ме устройва вариант за сервиз до София най-далеч.

Преди да светне ESP лампата данните са следните:
Wednesday,30,August,2017,17:35:45:39744
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
VCDS Version: 17.1.3.0 (x64)
Data version: 20170203 DS267.2
http://www.Ross-Tech.com
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (038 906 019 CJ)

17:35:21 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation I)
-0.38 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.02 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

17:35:21 Group 018: PD valve status(after 1 min idling- coolant>80°C)
0.0 Cyl 1 0
0.0 Cyl 2 0
0.0 Cyl 3 0
0.0 Cyl 4 0

17:35:21 Group 023
84.0 (no units)
127.0 (no units)
127.0 (no units)
121.0 (no units)
------------------------------------------------------- След като лампата светне резултатите стават такива ----------------------------------------------

Address 01: Engine (038 906 019 CJ)

17:48:22 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation I)
-0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
1.39 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

17:48:22 Group 018: PD valve status(after 1 min idling- coolant>80°C)
0.0 Cyl 1 0
0.0 Cyl 2 0
47.0 Cyl 3 0
0.0 Cyl 4 0

17:48:22 Group 023
72.0 (no units)
121.0 (no units)
127.0 (no units)
97.0 (no units)
------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (038 906 019 CJ)

19:19:55 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation I)
-1.01 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
2.38 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.75 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.64 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

19:19:55 Group 018: PD valve status(after 1 min idling- coolant>80°C)
0.0 Cyl 1 0
47.0 Cyl 2 0
0.0 Cyl 3 0
0.0 Cyl 4 0

19:19:55 Group 023
92.0 (no units)
127.0 (no units)
127.0 (no units)
116.0 (no units)
------------------------------------------------съответно грешките са във 2,3 или 4 дюза и никога досега не е давало в първа
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1045
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
VCID: 61CE7EC6EBD2EA4986-4B18
3 Faults Found:

17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241)
P1264 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242)
P1267 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243)
P1270 - 35-00 - Regulation Range Exceeded

Readiness: 0 0 X X X
-----------------------------------------------------------------------------------------

Мога да дам и други логове ако е необходимо.
Рових доста из нета, и изчетох доста мнения че проблема може да не е в самите дюзи.
Все пак не знам дали не идва от това че са две дюзи от един модел и две от друг, както писах в началото
и дали дори да могат да работят заедно не е пропусната някоя настройка някъде.
Та в нета за подобни проблеми засега намерих следните решения:

1. Почистване гнездата на буксите или смяна на кабелите за дюзите.
2. Смяна на горивен филтъл(ако е събрал боклуци).
3. Проблем с помпа в резервоара за горивото. Само че още не ясно дали имам такава.
Чух мнения че за GOLF AJM двигател 2000г. част от колите имали такава помпа, друга нямали.
4. Тандем помпа. Макар че едва ли е там. Казаха ми че ако е тя
е по вероятно или да смеси отново маслото с дизел или да загубя мощност.
А откак съм сменил главата маслото си е нормално, а мощност колата си има докато не светне ESP лампата.
5. Вероятно има и други възможности даващи текущият краен резултат.

Накрая ще се повторя, ако някой може да даде съвет какво да правя, или ако е сигурен че може да реши проблема
без да се налага да сменяме всички възможни части предполагащи възникналия проблем, моля да пише тук или да се свърже
с мен на лични за да се уговорим къде и кога мога да закарам колата за ремонт. Понеже съм от Петрич ме устройва вариант за сервиз до София най-далеч.

Последна промяна от radotom на Сря 30 авг 2017 21:01, променено общо 1 път.
Причина: Темата преместена в правилния раздел




Zinoto
Мнения: 1519
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: golf 4 дизел 1.9 116 кс проблем с помпа дюза

Мнениеот Zinoto » Пон 11 сеп 2017 8:10


Според мен търси си комплект дюзи съответстващ за мотора AJM, със сигурност не са съвместими със от 130 коня, имат различен импулс на управление, още повече 2 такива и 2 различни.





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Aleksiev777 и 26 госта