Здравейте,
Двигателя е обслужен, сменени са всички филтри, ремъци, водна помпа, обтегачи и т.н. Преди да обслужа колата съм я карал много малко, два-три дена
и нямам наблюдения и спомен дали това е било така, но след обслужването ми правят впечатления следните неща:
Сутрин след като запали се чува нещо като цвъчене в дясно и при отваряне на капака цвърченето се чува около горивния филтър. След като поработи малко или мина 1-2 км това изчезва. През деня колкото и пъти да се запали и независимо колко часа не е палена и е изстинала това го няма. Има го само при първоначалното палене сутрин. Майсторите в сервиза ми обесняват, че е нормално, до като качи нафта, да загреело и т.н. Аз при други такива двигатели такова нещо не съм чувал. Няма никъде теч на нафта, маркучите във видимата част а ОК и всичко друго е нормално.
Другуто, е че като позагрее се появява един шум като свистене-леко стържене......не мога да го определя точно и най ясно се чува от десния подкалник при спряла кола и работещ двигател. Вътре в колата не се чува. Когато е студено го няма, появява се след известно време. Свалиха ремъка, всички ролки са ОК, нови, нямат никакъв шум. Предположенията на един майстор е, че ангренажа бил нов и още мъхест и твърд и от това бил този шум.
Колата я карам така вече 2-3000 км и няма други признаци на повреди или задълбочаване на описаните. Но все пак не ми се струват нормални тези неща.
Моля за Вашите мнения и съвети!
Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
creamware написа:Предположенията на един майстор е, че ангренажа бил нов и още мъхест и твърд и от това бил този шум.
На 'майстора' (кавичките не са случайни! ) му е още нов и мъхест... мозъка!
Това е свистене от пренатегнат ремък.
Не е задължително да е ангренажен.
- creamware
- Мнения: 19
- Регистриран на: Съб 21 апр 2007 22:03
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Lovech
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
Благодаря за отговора!
остава да е ангренажен, защото пистовия го сваля друг майстор (не този, които обслужва колата) за да провери за шум по ролките и после това свистене остана.
(освен ако не са го пренатегнали и двамата)
Само ангренажа не е свалян откакто е обслужена колата.
За цвърченето около горивния филтър имате ли предположения?
остава да е ангренажен, защото пистовия го сваля друг майстор (не този, които обслужва колата) за да провери за шум по ролките и после това свистене остана.
(освен ако не са го пренатегнали и двамата)
Само ангренажа не е свалян откакто е обслужена колата.
За цвърченето около горивния филтър имате ли предположения?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
Има едно клапанче(термостатно) на филтъра.От него ли се чува?
- creamware
- Мнения: 19
- Регистриран на: Съб 21 апр 2007 22:03
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Lovech
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
Незнам точно, но според мен е от горивния филтър. Цвърченето и съскането наподобява шум като преминаване на течност и въздух.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
Преди помпата трябва да има едно прозрачно маркучле за входящата нафта. Виж там дали има балончета въздух.
Относно ремъка - трябва да е със самообтяжна ролка.
Едва ли там някой ще си позволи да прави големи тъпотии - вероятните поразии са доста скъпи
За това пък какво творчество сещнах, като сменях плоския ремък на Фиата на сина ми... бедна ти е фантазията
Относно ремъка - трябва да е със самообтяжна ролка.
Едва ли там някой ще си позволи да прави големи тъпотии - вероятните поразии са доста скъпи
За това пък какво творчество сещнах, като сменях плоския ремък на Фиата на сина ми... бедна ти е фантазията
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
Ще прощаваш Радо,но този мотор е помпа-дюза.
Та не знам за каква помпа говориш...
Та не знам за каква помпа говориш...
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
А маслото какво е ? По предписание на производитела ли е ?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
Да не е от двата О-пръстена на термостатчето, както каза Владо. Вэзможно е от там да смуче въздух и като позагрее да разширява и да оплътнява
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
Zdravko Zankov написа:Ще прощаваш Радо,но този мотор...
Опа....
Ми кът не мисла...
- creamware
- Мнения: 19
- Регистриран на: Съб 21 апр 2007 22:03
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Lovech
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
gergeto написа:А маслото какво е ? По предписание на производитела ли е ?
Маслото е MOTUL 8100 X-CESS 5W40
- creamware
- Мнения: 19
- Регистриран на: Съб 21 апр 2007 22:03
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Lovech
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
valiosport написа:Да не е от двата О-пръстена на термостатчето, както каза Владо. Вэзможно е от там да смуче въздух и като позагрее да разширява и да оплътнява
И какво е решението ако е от това?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
creamware написа:valiosport написа:Да не е от двата О-пръстена на термостатчето, както каза Владо. Вэзможно е от там да смуче въздух и като позагрее да разширява и да оплътнява
И какво е решението ако е от това?
Подмяна на О- пръстените ,макар че според мен няма как 0- пръстен да се влияе от темп. разширение или свиване .По-скоро ако е оттам проблема -не са монтирани правилно и са се деформирали. И в двата случая трябва да се проверят -поне е най евтиния вариант.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora TDI, ASZ, 2002 год. - шумове
creamware написа:valiosport написа:Да не е от двата О-пръстена на термостатчето, както каза Владо. Вэзможно е от там да смуче въздух и като позагрее да разширява и да оплътнява
И какво е решението ако е от това?
Клапанчето и при мен дрънчеше като не е загрял мотора на празен ход.Смених филтъра и клапанчето и сега го няма шума.Но не знам дали при теб е същото положение
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта