1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Xpu100
Мнения: 162
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот Xpu100 » Пон 18 сеп 2017 10:32


Здравейте колеги!
Студент съм в ТУ Берлин в Германия и преди седмица купих един Passat B5 1.9 TDI, AHH двигател 90 конски сили. Забелязах, че ГНП-то му докато моторът е студен тече доста, та реших да го сваля и да му сменя гарнитурки, о-пръстени и уплътнения. Развих тялото за високо налягане, внимателно извадих частите с пружинките.
Извинявам се, ама всичките компоненти ги знам как се казват на немски език, но не и на български.
Проблемът в момента ми е, че не знам как да зацепя Hubscheibe-то.
То си има едно щифтче (жълтата стрелкичка), където ляга стъпалото на 11-милиметровото бутало на помпата.
Изображение
Изображение

В момента на тази снимка моторът и съответно ГНП-то са в горна мъртва точка. Как трябва да е зацепено Hubscheibe-то? Щифтчето отляво ли трябва да е (както на снимката) или отдясно. Може да бъде варирано в тези две позиции...
Изображение
Дано някой който тъкмо е разлобил такава помпа и Hubscheibe-то не му е изпаднало да може да успее да ми помогне.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 5894
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот samo_pechka » Пон 18 сеп 2017 11:16


Не знам ще ти св. ли работа схемите и обясненията в тази тема http://www.golf1g60.at/index.php/techni ... ?showall=1
П.п. учудих се, че буталцето е 11мм на AHH , не го знаех, ще го имам в предвид. С ръчка ли е ? Или автомат?




Xpu100
Мнения: 162
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот Xpu100 » Пон 18 сеп 2017 12:24


Здрасти, колега. Това съм го чел. Сега в немска група във фейсбук писах и ми казаха, че щифтчето трябва да съвпада с жлеба за шпонката на помпата. Проблемът е, че тази помпа е от новите, които са с раздвижени колела и така правиш настройка на предварението, а не посредством местене като на АФН и не виждам да има прорез за шпонка:

Изображение

Изображение




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5450
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот goppa » Пон 18 сеп 2017 12:36


Кaто избиеш глaвинкaтa (със скобa зa лaгери) ще видиш шпонкaтa.

П.П. или сгъни един клaмер нa буквaтa Г и бръкни с него между глaвинкaтa и помпaтa зa дa нaмериш къде е шпомковия кaнaл нa глaвинкaтa.




Xpu100
Мнения: 162
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот Xpu100 » Пон 18 сеп 2017 13:47


Колега, това ми беше първата идея, но канал няма! Направо се чудя как така? Ако има канал за шпонка то на този мотор и тази помпа е без шпонка. Няма ли да стане да видя на моя пасат като е на белези на ГМТ къде му е шпонката и да си знам за тази помпа която правя? Аз на нея преди да я сваля съм си белязал в какво положение е в ГМТ?




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5450
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот goppa » Пон 18 сеп 2017 19:42


Там е. Има шпонка. Сгъни 2 мм от края на кламерче като буква Г и бъркай да намериш канала за шпонката в главината откъм корпуса на помпата ( щом не се вижда под гайката) . Търси го в двете възможни положения (срещу щифта на буталцето). А най-добре избий главинката от вала и ще видиш ясно шпонката.




Xpu100
Мнения: 162
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот Xpu100 » Пон 18 сеп 2017 20:22


Тук в един немски форум ми казаха, че нямало шпонка и даже ми казаха бързо да завия обратно гайката, че да не превъртяла. То има ли изобщо как да превърти предвид, че е конусно пасване. Имало канал за шпонка но не и шпонка. Бая странно. Ама аз имам друга логика. В правилната ГМТ принципно отворът за шпонка на АФН гледа на 90 градуса към мотора. Тъй като аз съм в ГМТ не на първи цилиндър, трябва моят щифт на Hubscheibe-то (както и празния канал за шпонка) да гледа на 180 градуса, спрямо позицията, в която може да се зацепи разпределителния вал с метална линия (пластина) - правилната позиция. Точно както съм го снимал на снимката реално е правилно спрямо сегашната позиция на разпределителен вал и колянов вал, в която съм оставил мотора.
Колега, логиката е окей, нали? Какво мислиш? Не искам да избивам тая шайба, предвид, че според мен си е точно така. Белязал съм си ремъка, колелата и по металния корпус до колелата, би трябвало всичко да е окей. Преди палене 3-4 завъртания на мотора на пета скорост лекичко следейки белезите.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5450
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот goppa » Пон 18 сеп 2017 20:35


Как така не си в ГМТ на първи и трети цилиндър?
Иначе ако няма шпонка по какво я ориентират тая главинка?

П.П сваляй разпределителния вал и си превърти коляновия спокойно до белега на маховика!
После монтирай пак разпределителния! Че от толкова много разсъждения да не хвърлиш мотора.




Xpu100
Мнения: 162
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот Xpu100 » Пон 18 сеп 2017 21:23


Моторът е в ГМТ на първи и трети цилиндър, но не и в правилните тактове. Дължи се на това, че коляновият вал се върти два пъти по-бързо от разпределителния и помпата. Виждаш нулата на маховика, но това не значи, че разпределителният вал е в позицията предписана от VW, в която се законтря с една пластина. На тоя мотор AHH е явно като на ALH от новия тип пластини. Аз не забелязах и не помислих, че може да трябва да направя още един пълен оборот на маховика (коляновия вал) та да завъртя разпределителния още 180 градуса. Това го разбрах по инструкция на някакъв пич как се демонтира ГНП и бях си направил снимки на моя разпределителен вал и видях, че съм в позиция като снимка 6, а не като снимка 7. Вижда се по гърбиците.
http://www.uwereimann.de/poel/esp-ausbau.htm




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5450
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот goppa » Пон 18 сеп 2017 21:32


Пука му на коляновия вал дали е превъртян още 360 градуса :mhihi .
Демонтирай разпределителния вал, докарай си белега на маховика в прозорчето и тогава върни разпределителния, вече с правилната ориентация. И после помпата с щифта за застопоряване и т.н. Изтегли си някое сервизно ръководство и следвай инструкцийте!

П.П. Не приемай всичко написано в интернет за вярно! Особено ако на ТДИ мотор, някой рисува белези с маркер по зъбните колелета. Следването на такива белези може да ти докара скъпи ремонти.

П.П 2
Разсъжденията ти от два поста нагоре за положението на щифта ми се струват разумни. Но си върни всички валове и помпата на белези, застопори разпределителния вал, охлаби му колелото и тогава вдявай ремъка, натягай ремъка и накрая стегни болта на колелото на РВ. Сряга се с 45Nm. После се превърта мотора внимателно два оборота и пак се проверяват белезите. И ако всичко е наред -палиш и центроваш предварението на помпата :th_up




Xpu100
Мнения: 162
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот Xpu100 » Пет 06 окт 2017 19:04


Идеята на форума е да учим един от друг. Та да напиша кое как е точно. Тази помпа не е като стандартната, която си знаем и ангренажното колело й се зацепва с шпонка към вала на помпата. Тази е без шпонка и се зацепва на стенд, затова е огромна грешка да свалиш тази шайба под която наистина има канал за шпонка. Това беше първото нещо, което ме питаха, като отидохс помпата до Бош Сървиз Берлин да попитам за съвет и за ремонтен комплект гарнитури. тази шайба си има един прорез, този прорез в ГМТ се зацепва с една дупка в корпуса на помпата, точно така се блокира тази помпа при монтаж и демонтаж на ангренажен ремък. когато помпата е в ГМТ, на корпуса на помпата до левия болт се виждат две чертички белези. Натам гледа канала на шпонката, в тази посока трябва да е и тази пъпка на Hubscheibe-то. Аз си принтирах ръководства от фирмата където работя, там всичко е обяснено. Помпата е сглобена, центрована с VCDS, колата е в България и не тече, супер е!




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 5450
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"

Мнениеот goppa » Пет 06 окт 2017 19:08


Браво :12





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Cvetomir-Panchev, dalgia-73, vanesto и 6 госта