Здравейте колеги!
Студент съм в ТУ Берлин в Германия и преди седмица купих един Passat B5 1.9 TDI, AHH двигател 90 конски сили. Забелязах, че ГНП-то му докато моторът е студен тече доста, та реших да го сваля и да му сменя гарнитурки, о-пръстени и уплътнения. Развих тялото за високо налягане, внимателно извадих частите с пружинките.
Извинявам се, ама всичките компоненти ги знам как се казват на немски език, но не и на български.
Проблемът в момента ми е, че не знам как да зацепя Hubscheibe-то.
То си има едно щифтче (жълтата стрелкичка), където ляга стъпалото на 11-милиметровото бутало на помпата.
В момента на тази снимка моторът и съответно ГНП-то са в горна мъртва точка. Как трябва да е зацепено Hubscheibe-то? Щифтчето отляво ли трябва да е (както на снимката) или отдясно. Може да бъде варирано в тези две позиции...
Дано някой който тъкмо е разлобил такава помпа и Hubscheibe-то не му е изпаднало да може да успее да ми помогне.
1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Не знам ще ти св. ли работа схемите и обясненията в тази тема http://www.golf1g60.at/index.php/techni ... ?showall=1
П.п. учудих се, че буталцето е 11мм на AHH , не го знаех, ще го имам в предвид. С ръчка ли е ? Или автомат?
П.п. учудих се, че буталцето е 11мм на AHH , не го знаех, ще го имам в предвид. С ръчка ли е ? Или автомат?
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Здрасти, колега. Това съм го чел. Сега в немска група във фейсбук писах и ми казаха, че щифтчето трябва да съвпада с жлеба за шпонката на помпата. Проблемът е, че тази помпа е от новите, които са с раздвижени колела и така правиш настройка на предварението, а не посредством местене като на АФН и не виждам да има прорез за шпонка:
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Кaто избиеш глaвинкaтa (със скобa зa лaгери) ще видиш шпонкaтa.
П.П. или сгъни един клaмер нa буквaтa Г и бръкни с него между глaвинкaтa и помпaтa зa дa нaмериш къде е шпомковия кaнaл нa глaвинкaтa.
П.П. или сгъни един клaмер нa буквaтa Г и бръкни с него между глaвинкaтa и помпaтa зa дa нaмериш къде е шпомковия кaнaл нa глaвинкaтa.
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Колега, това ми беше първата идея, но канал няма! Направо се чудя как така? Ако има канал за шпонка то на този мотор и тази помпа е без шпонка. Няма ли да стане да видя на моя пасат като е на белези на ГМТ къде му е шпонката и да си знам за тази помпа която правя? Аз на нея преди да я сваля съм си белязал в какво положение е в ГМТ?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Там е. Има шпонка. Сгъни 2 мм от края на кламерче като буква Г и бъркай да намериш канала за шпонката в главината откъм корпуса на помпата ( щом не се вижда под гайката) . Търси го в двете възможни положения (срещу щифта на буталцето). А най-добре избий главинката от вала и ще видиш ясно шпонката.
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Тук в един немски форум ми казаха, че нямало шпонка и даже ми казаха бързо да завия обратно гайката, че да не превъртяла. То има ли изобщо как да превърти предвид, че е конусно пасване. Имало канал за шпонка но не и шпонка. Бая странно. Ама аз имам друга логика. В правилната ГМТ принципно отворът за шпонка на АФН гледа на 90 градуса към мотора. Тъй като аз съм в ГМТ не на първи цилиндър, трябва моят щифт на Hubscheibe-то (както и празния канал за шпонка) да гледа на 180 градуса, спрямо позицията, в която може да се зацепи разпределителния вал с метална линия (пластина) - правилната позиция. Точно както съм го снимал на снимката реално е правилно спрямо сегашната позиция на разпределителен вал и колянов вал, в която съм оставил мотора.
Колега, логиката е окей, нали? Какво мислиш? Не искам да избивам тая шайба, предвид, че според мен си е точно така. Белязал съм си ремъка, колелата и по металния корпус до колелата, би трябвало всичко да е окей. Преди палене 3-4 завъртания на мотора на пета скорост лекичко следейки белезите.
Колега, логиката е окей, нали? Какво мислиш? Не искам да избивам тая шайба, предвид, че според мен си е точно така. Белязал съм си ремъка, колелата и по металния корпус до колелата, би трябвало всичко да е окей. Преди палене 3-4 завъртания на мотора на пета скорост лекичко следейки белезите.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Как така не си в ГМТ на първи и трети цилиндър?
Иначе ако няма шпонка по какво я ориентират тая главинка?
П.П сваляй разпределителния вал и си превърти коляновия спокойно до белега на маховика!
После монтирай пак разпределителния! Че от толкова много разсъждения да не хвърлиш мотора.
Иначе ако няма шпонка по какво я ориентират тая главинка?
П.П сваляй разпределителния вал и си превърти коляновия спокойно до белега на маховика!
После монтирай пак разпределителния! Че от толкова много разсъждения да не хвърлиш мотора.
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Моторът е в ГМТ на първи и трети цилиндър, но не и в правилните тактове. Дължи се на това, че коляновият вал се върти два пъти по-бързо от разпределителния и помпата. Виждаш нулата на маховика, но това не значи, че разпределителният вал е в позицията предписана от VW, в която се законтря с една пластина. На тоя мотор AHH е явно като на ALH от новия тип пластини. Аз не забелязах и не помислих, че може да трябва да направя още един пълен оборот на маховика (коляновия вал) та да завъртя разпределителния още 180 градуса. Това го разбрах по инструкция на някакъв пич как се демонтира ГНП и бях си направил снимки на моя разпределителен вал и видях, че съм в позиция като снимка 6, а не като снимка 7. Вижда се по гърбиците.
http://www.uwereimann.de/poel/esp-ausbau.htm
http://www.uwereimann.de/poel/esp-ausbau.htm
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Пука му на коляновия вал дали е превъртян още 360 градуса .
Демонтирай разпределителния вал, докарай си белега на маховика в прозорчето и тогава върни разпределителния, вече с правилната ориентация. И после помпата с щифта за застопоряване и т.н. Изтегли си някое сервизно ръководство и следвай инструкцийте!
П.П. Не приемай всичко написано в интернет за вярно! Особено ако на ТДИ мотор, някой рисува белези с маркер по зъбните колелета. Следването на такива белези може да ти докара скъпи ремонти.
П.П 2
Разсъжденията ти от два поста нагоре за положението на щифта ми се струват разумни. Но си върни всички валове и помпата на белези, застопори разпределителния вал, охлаби му колелото и тогава вдявай ремъка, натягай ремъка и накрая стегни болта на колелото на РВ. Сряга се с 45Nm. После се превърта мотора внимателно два оборота и пак се проверяват белезите. И ако всичко е наред -палиш и центроваш предварението на помпата
Демонтирай разпределителния вал, докарай си белега на маховика в прозорчето и тогава върни разпределителния, вече с правилната ориентация. И после помпата с щифта за застопоряване и т.н. Изтегли си някое сервизно ръководство и следвай инструкцийте!
П.П. Не приемай всичко написано в интернет за вярно! Особено ако на ТДИ мотор, някой рисува белези с маркер по зъбните колелета. Следването на такива белези може да ти докара скъпи ремонти.
П.П 2
Разсъжденията ти от два поста нагоре за положението на щифта ми се струват разумни. Но си върни всички валове и помпата на белези, застопори разпределителния вал, охлаби му колелото и тогава вдявай ремъка, натягай ремъка и накрая стегни болта на колелото на РВ. Сряга се с 45Nm. После се превърта мотора внимателно два оборота и пак се проверяват белезите. И ако всичко е наред -палиш и центроваш предварението на помпата
Re: 1.9 TDI, VP 37, AHH-Мотор правилно зацепване на "Hubscheibe"
Идеята на форума е да учим един от друг. Та да напиша кое как е точно. Тази помпа не е като стандартната, която си знаем и ангренажното колело й се зацепва с шпонка към вала на помпата. Тази е без шпонка и се зацепва на стенд, затова е огромна грешка да свалиш тази шайба под която наистина има канал за шпонка. Това беше първото нещо, което ме питаха, като отидохс помпата до Бош Сървиз Берлин да попитам за съвет и за ремонтен комплект гарнитури. тази шайба си има един прорез, този прорез в ГМТ се зацепва с една дупка в корпуса на помпата, точно така се блокира тази помпа при монтаж и демонтаж на ангренажен ремък. когато помпата е в ГМТ, на корпуса на помпата до левия болт се виждат две чертички белези. Натам гледа канала на шпонката, в тази посока трябва да е и тази пъпка на Hubscheibe-то. Аз си принтирах ръководства от фирмата където работя, там всичко е обяснено. Помпата е сглобена, центрована с VCDS, колата е в България и не тече, супер е!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта