Здравейте!
Колата е Сеат Леон 1.9ТДИ АРЛ
Колата има проблем които не можем да открием.При потегляне на първа скорост и изцяло натиснат педал на газта колата набира много мудно и пуши.Върви по-слабо от сервизен режим.С много зор достига 3000 об. При което се чува металическо изтракване.Изтракването не е в целия оборотен диапазон а само за момент.При отпускане на педала и повторно натискане колата се оправя и тръгва нормално.Това се получава на всяка предвака и е съпроводено с много черни пушаци.На моменти металическото изтракване изчезва и пак се проявява.
По логове се вижда,че в момнта на невървене на 8ми канал горивото се лимитира от дебитомера и е около 30мг.Показанията на надува са сравнително коректни.
До момента по колата е правено следното:
-сменена геометрия на турбото
-различни настройки на геометрията
-подмяна на МАП
-поставяне на диод бав21 на дебитомера за проба
-проверка и на буксите на дюзите и подмяна на шината
-проверка на турбо пътищата
-подменяни са всички филтри
-ЕГР с откачен вакум(със закачен колата започва да тресе и прекъсва на празен ход)
-стойности на дюзи по ваг-ком нормални
-синхронизация около 1градус в предварение
-разпределителен вал и повдигачи на око в добро състояние(не е свалян)
Вече нямае идея от къде може да е приоблема.
1.9TDI ARL неоткриваем проблем
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Гледан ли е ЕГР-а дали затваря? Може да задържа отворен.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Това което видях е че при свален маркуч при подаване на вакуум стеблото се движи.Но дали затваря напълно не мога да кажа.Мисля да го затапя механично за пробата.Каква е логиката при включен ЕГР мотора да започва да втриса и прекъсва?
А и това с връщането на газта и оправянето...
А и това с връщането на газта и оправянето...
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Дросел клапа?
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Тази кола няма дросел клапа.Клапата за меко гасене е гледана и си седи отворена.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Центровката сте я гледали предполагам
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Предполагам сте мерили вакуума от помпата....
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Центровката/синхронизацията е гледана да. 1 градус в предварение е колата.
Тандем помпата не е мерена.Имах подозрения за нея но оправянето с отпускане на газта и повторно натискане....не виждам връзка.Подкачващата помпа е сменена с нова.
Много неприятен металически звук издава при достигане на 3000об.Моментно изтракване съпроводено с много пушек.След връщане и повторно натискане колата работи съвсем нормално.
Проблема се задълбочи след смяната на геометрията.
Колата има спирачки и адекватно управление на турбината.Мисля вакумите са и ок.
Тази кола е с някъв топлообменник към ЕГР.Освен не добре затварящ ЕГР възможно ли от самия топлообменник да прави такива проблеми.
Тандем помпата не е мерена.Имах подозрения за нея но оправянето с отпускане на газта и повторно натискане....не виждам връзка.Подкачващата помпа е сменена с нова.
Много неприятен металически звук издава при достигане на 3000об.Моментно изтракване съпроводено с много пушек.След връщане и повторно натискане колата работи съвсем нормално.
Проблема се задълбочи след смяната на геометрията.
Колата има спирачки и адекватно управление на турбината.Мисля вакумите са и ок.
Тази кола е с някъв топлообменник към ЕГР.Освен не добре затварящ ЕГР възможно ли от самия топлообменник да прави такива проблеми.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Този звук за който говориш и изпушването ми прилича въздух в рейла, ако е нещо друго според ще ти излиза грешка на таблото и веднага ще я вкара в сервизен режим.
Скоро правихме в нашия сервиз един Хюндай Теракан 2.9 crdi та той така правеше дърпаше въздух и се получаваха такива пушаци и педала на газта не реаигираше изобщо, но имаше големи отклонения в дюзите. При теб какви корекциий дава?
Скоро правихме в нашия сервиз един Хюндай Теракан 2.9 crdi та той така правеше дърпаше въздух и се получаваха такива пушаци и педала на газта не реаигираше изобщо, но имаше големи отклонения в дюзите. При теб какви корекциий дава?
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Корекциите са в норма.Около нулата се въртят.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
А чипосвана ли е?
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Хммм данеби топлообменника за излишната нафта да е задръстен или нещо по пътя от резервоара до помпата. Струва ми се че има недостиг на гориво след като върнеш педала и се оправя.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Сток е колата не е чипосвана.
Резервоара е чистен подкачващата помпа сменена.Горивния филтър и той е сменен.
Резервоара е чистен подкачващата помпа сменена.Горивния филтър и той е сменен.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Дори сток да е 30мг гориво е прекалено малко, с толкова гориво неможеш 90 коня да изкараш.
Сток АРЛ-а е с 55-56мг гориво и турбото помпи почти 1.5 бара на пълна газ
Сток АРЛ-а е с 55-56мг гориво и турбото помпи почти 1.5 бара на пълна газ
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9TDI ARL неоткриваем проблем
Karaboev написа:Хммм данеби топлообменника за излишната нафта да е задръстен или нещо по пътя от резервоара до помпата
Колега тука няма никакви топлообменници на нафтата и никакъв рейл, тези коли са помпа-дюза.
Ако на радиаторчето за нафтата което е до десния праг на колата казваш топлообменник примем.
Колега не се чистат никакви резервари, а се вади кошницата на помпата от резервара и се разглабя, има 4 винта които се отвиват с Торкс Т25 мисля че беше и леко се надигат щипчиците и се вади отвътре да се изчисти цедката.
На постъпващата нафта има клапанче след нафтовия филтър, което може да прави мизерии но е малко вероятно. Моето съм го махнал и карам 3 години без него.
След това е Тандем помпата, в нея също има филтърче което представлява една мрежичка, но там е малко вероятно да се задръсти понеже нафтата е минала през основния филтър и е пречистена. Това филтърче е най вероятно ако се откъсне някое парче от маркуче да не отиде в дюзите.
Възможно е тази помпа да не прави налягане и от там да няма нафта за дюзите. Трябва да се замери налягането в сервиз за да се види дали е добре.
Друга възможна причина е точно отгоре на нафтовия филтър има един три пътник който изпълнява роля на преливник. Възможно е да не оплътнява добре и да смуче въздух.
Пробвай да изолираш клапанче-то отгоре на горивопровода първо че е най просто.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта