VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vicho89
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 26 окт 2017 16:26
Автомобил:
Двигател:

VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот vicho89 » Чет 26 окт 2017 16:48


Здравейте! Светна ми лампата check engine и се оказва, че грешката е P2015 свързана с вихровите клапи на всмукателния колектор.
В сервиз провериха колектора и го почистиха, като казаха, че е имало много малко нагар.
Сменен бе потентиометър към всмукателния колектор, след което лампата отново светна. Бе върнат и бе поръчан нов. Сега лампата отново свети, което ме кара да мисля, че проблема е от другаде.
Въпросът ми е дали някой друг се е сблъскал с този проблем и как го е решил?




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот Jeka » Пет 27 окт 2017 18:42


Не знам дали под "потенциометър" имаш предвид целия мотор/механизъм, защото в повечето случай, в основата на тази грешка стои точно той. Вътре има едно едно "чопче" което играе ролята на стопер за лостовия механизъм, който движи клапите. С времето лостовия механизъм и това "чопче" се износват, и когато няма какво да спре клапите в крайната им точка, те заклинват и вадят грешка Р2015. Единия вариант е да смениш целия механизъм с нов, но това не знам колко златно ще излезе. Другия вариант е да изключат клапите софтуерно и тогава не би трябвало да вади грешката и да свети чека, но пък не знам дали това няма да се отрази драстично на работата на мотора.


vicho89
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 26 окт 2017 16:26
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот vicho89 » Съб 28 окт 2017 9:38


Точно за това моторче става въпрос. Колата в момента върви много добре, но грешката не изчезва. Някаква идея каква би била причината?


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот Jeka » Пон 30 окт 2017 1:06


Ами това, за което се сещам на най-първо време е да се изчисти грешката с ваг-ком... макар че ме съмнява "майстора", който е правил ремонта да е пропуснал тази важна стъпка.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот megatronS » Пон 30 окт 2017 11:56


След, като е правена интервенция по тях се прави и адаптация след това, затова може да продължава да ти вади грешката. По принцип се сменява целия механизъм, за да няма частични проблеми. Другият начин е премахване механично на вихровите клапи и след това се преработва софтуера. Задължително се премахват всички грешки свързани с тях от картите с грешките на компютъра.


veselinov87
Мнения: 59
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 11:38
Автомобил: VW Passat
Двигател: TDI
Местоположение: Silistra

Re: VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот veselinov87 » Сря 11 апр 2018 9:45


В крайна сметка как оправихте цялата тази работа. На моя пасат 2.00 ТДИ 136 к.с. излиза точно тази грешка... Гледах какви ли не клипове за едни скоби които спират точно това лостче във правилната позиция но нз колко действат и е добре за мотора . Решението което намирам е нов ... идеи за други алтернативи ? Благодаря


vag73
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот vag73 » Чет 13 юни 2019 11:54




Sks8284
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 27 мар 2022 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Golf VI 2009 TDI 2.0 140 к.с. - Грешка P2015, проблем с вихрови клапи на всмукателен колектор

Мнениеот Sks8284 » Нед 27 мар 2022 7:27


Здравейте,

Имам въпрос, колата е Пасат б6 BKP 2007 мотор,
Спука ми се колектора, той е пластмасов с вихрови клапи, смених го с метален от стария модел без вихрови клапи.
Сега между 1600-2000 оборота, има едно придърпване при плавно ускорение.
Въпроса ми е трябва ли да се прави нещо по софтуера след махане на вихрови клапи .
Между другото смених и ЕГР, там ми казаха че настройки не се правят.

Малко инфо.
Няма записани грешки, никакви.
По-скоро си мисля, че проблема може да се дължи на акутатор или нещо по вакума. Прави ми впечатление, че когато ускорява около 2000 оборота, има един звук все едно разтоварва турбото за част от секундата, и точно тогава се появява това придърпване.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 67 госта