Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vanko_0390
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 26 яну 2013 19:11
Автомобил: Passat b5
Двигател: AFN
Местоположение: Burgas

Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот vanko_0390 » Пет 03 ное 2017 20:50


Здравей те ! Преди време забелязах, че като натискам колата започва да се покачва нивото на антифриза и започва да го хвърля през казанчето и надува много маркучите. Смених 2 капачки от други коли работещи и пак така. След дълго ходене по майстори ме посъветваха да отида да проверят антифриза за наличие на газове (теста се оказа отрицателен). Свалихме главата и е закарахме да е надуят, там казаха, че главата не е нито крива нито пукната. Последва - шлайф на главата и смяна на гарнитура, ролки с ремъци,водна помпа, термостат, нови лагери на вала, ремонтел комплект за дюзите, виско съединител, промивка на радиаторчето за парно, сваляне на водния радиатор и каране на майстор да го гледа за запушвания.След ремонта колата продължава да си надува маркучите :banghead и да вкарва въздух в системата, но вече не изхвърля антифриз. След като запаля колата сутрин на 0 или -2 може би след 5мин. работа на двигателя парното започва да духа топло. Температурата на таблото никога не е подминавала 90 градуса нито преди нито след ремонта.От къде може да е проблема, защото бече си мисля, че ще е някой простотийка и само дето сме отваряли мотора. Благодаря на отзовалите се. Поздрави :bowdown




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Пет 03 ное 2017 22:02


Щом не хвърля вече,от къде знаеш,че вкарва въздух в системата?На студен мотор като отвиеш капачката,чува ли се звук и от какво е-дрпване или всмукване?


Потребителски аватар
vanko_0390
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 26 яну 2013 19:11
Автомобил: Passat b5
Двигател: AFN
Местоположение: Burgas

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот vanko_0390 » Пет 03 ное 2017 22:18


Като отворя капачката изкарва доста ама доста въздух и от малкото маркучи горе на разширителните съд вкарва вътре бая антифриз и омекват следователно маркучите.Обезвъздушавали сме системата поне пет пъти и пак се чува вътре бълбукане.маркучите стават бая твърди.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 04 ное 2017 7:41


Това на студена кола ли?


Потребителски аватар
vanko_0390
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 26 яну 2013 19:11
Автомобил: Passat b5
Двигател: AFN
Местоположение: Burgas

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот vanko_0390 » Съб 04 ное 2017 7:51


и на студена и на загряла.ако работи на място не ги втвърдява но като взема да я карам и ги надува.а като ги мадуй на следващия ден сутринта си стоят надути


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 04 ное 2017 9:33


Ако колата надува,то би следвало клапана в капачката да изпуска въздух/че и антифриз/,понеже неговата функция е тази-да поддържа определено налягане,ни повече-ни по-малко...Съответно при съмнения за свръх надутост се почва от него.Това би обяснило и зъдоржане н налягане при студена кола.
За самото надуване-принципно ще чуваш клапана да съска/на работещ мотор и отворен капак/,ще губиш течност,ще загряваш...и най-вече парното от време нА време ще духа студено,понеже въздуха ще бяга по системата.Един вариант за тест е да отвориш съда и да търсиш балончета,водата ще се надига още студена,парното ще идва при отвита капачка.Казанчето не трябва да прелива до момента преди отваряне на термостата...
Щом колата е от ремонт,провери дебита на тънкото маркуче за да търсим проблем с помпата.Друг вариянт е запушване по тръбите,но тогава ще се оплакваш от греене.
Може би всичко е наред,щом не губиш течност.но за всеки случай провери капачката и помпата,както и реалната температура.


Потребителски аватар
vanko_0390
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 26 яну 2013 19:11
Автомобил: Passat b5
Двигател: AFN
Местоположение: Burgas

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот vanko_0390 » Съб 04 ное 2017 10:59


капачки съм сменял 3 бр. от работещи коли.От тънкото маркучи много рядко хвърля и то по малко.проверил съм всички маркучи за запушвания.
Температурата не подминава 90. балончета и надигане няма на студен двигател.
и когато и да отворя капачката вътре антифриза си е студен


Потребителски аватар
vanko_0390
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 26 яну 2013 19:11
Автомобил: Passat b5
Двигател: AFN
Местоположение: Burgas

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот vanko_0390 » Съб 04 ное 2017 17:41


Възможно ли е ако едната помпа нещо е дефектна от нея да прави така?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 04 ное 2017 19:46


Тук е момента да не те подведа и да ти кажа,че не съм на ти с твоя мотор,ама хич.
Пише,че си сменил помпата и т.н.,но при по-старите коли трябва да върти през малкия маркуч,понеже той е свързан към малкия кръг.Това + студения антифриз ми се струва като проблем с помпата и предпоставка за прегряване. Бързото стопляне на парното също донякъде не е нормално...Ама нова помпа.....провери маркучлето за запушване,прокарай го с дълга и дебела тел от край до край,и се консултирай с друг такъв Пасат около тебе или с кадърен майстор.


Потребителски аватар
vanko_0390
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 26 яну 2013 19:11
Автомобил: Passat b5
Двигател: AFN
Местоположение: Burgas

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот vanko_0390 » Съб 04 ное 2017 19:53


Благодаря все пак. Живи и здрави


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Съб 04 ное 2017 20:00


Дали е маркуча,все пак изкарва вода като отвориш.По-вероятно помпата да прави мизерии,или да не е зацепена правилно.Но щом маркучите ти са твърди постоянно,мисля че тази ти капачка е скапана-затова и не хвърля вода.При охлаждане антифриза се свива и налягането пада.Единствената причина да държи високо налягане е,ако преди това е било свръх високо.Сиреч капачката не работи.Това се пробва с друга или с мерене на налягането в съда.
Обаче ако това налягане е от прегряване/отпада глава,остава помпа/трябва някак да измериш температурата на антифриза в блока/главата.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот bobitur » Чет 16 ное 2017 21:50


Помпата е с превъртяли лопадки. Антифриза се разширява и отива топлия най-отгоре, съответно в разширителя и в парното. Тече ли антифриз през малкия маркуч, който влиза в разширителя или само пара хвърля през него.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот milmar » Пет 17 ное 2017 9:45


Iezekil написа:Ако колата надува,то би следвало клапана в капачката да изпуска въздух/че и антифриз/,понеже неговата функция е тази-да поддържа определено налягане,ни повече-ни по-малко........


Това е напълно невярно!
Функцията на клапанчето е предпазна, защитна, в никакъв случай не е регулираща. Въобще не е предвидено при нормална работа на охладителната система това клапанче да се отваря. Това клапанче ще се отвори само ако системата е препълнена или ако има някакъв дефект!! Налягането при което клапана отваря е много над нормалното и ако разчиташ то да играе роля на регулатор на налягането, скоро ще започнеш да сменяш маркури, един радиатор, друг радиатор и т.н.
Не мога да разбера, как общо взето уж технически грамотни хора, работещи в серизи (не че това е някакъв маркер за грамотност) не разбират нещо елементарно и подвеждат клиените си да сменят капачки на разширителни съдове и други подобни глупости, вместо да открият проблема, или просто да кажат че не могат и не е за тях работа....

Според мен, ако всичко друго е проверено, смени водната помпа, ако не е сменяна.
Но ако наистина, на студен мотор имаш налягане, не е помпа а си е газове в системата. Забрави за оня "анализ" дето уж ти били правили.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот Iezekil » Пет 17 ное 2017 12:04


Елементарни са нещата наистина,колега,ама въпроса е дали някой някого подвежда и кой кого?А ти като се хвана за думата,нещо градивно предложи ли?Нещата са прости,но обясняването им е доста сложно...
Естествено пиниза на всяка правилна интервенция е добрата диагностика.Но за да е добра,трябва да имаме железни факти!
1.До тук това което знаем е/щото не четеш явно/,че колегата въпреки отрицателния тест е надувал и шлайфал глава и сменил водна помпа.Приемем ли тези факти за 100%,ако обаче системата надува на 100%,значи клапана не работи.Да,той е защитен,но в случай на изправен автомобил е и регулиращ.Няма да споря за тази дума доколко е правилна,просто системата трябва да се само обезвъздуши и именно тоя клапан трябва да я поддържа в порядъка на 1-1,2 бара според натоварването.При положение,че тоя клапан сработва на 1,4-1,6 бара/за тази кола/,нелогично е твърдението за "отваряне много над нормалното".
Що се отнася до думата "предпазване" или "регулиране"-и двете са верни.Ако караш без капачка и налягането е 0-антифриза излиза-може да се ползват и двете думи.Ако обратното налягането е огромно и трябва да се изпусне-пак може да се ползват двете думи.Само,че,ако напълниш антифриз до ръба на казанчето и капачката го хвърли-какво прави тя,регулира нивото или предпазва от нещо?От какво те предпазва?Но как да е,ти си прав и това не е толкова важно.

Значи,ако приемем тези факти с глава и помпа за железни-или автора си внушава за надуването,или клапана някак не работи и поддържа/въпреки,че това не е основната му функция/ налягане по-голямо и пречи на системата да се обезвъздуши..
2.Странното е,че маркуча не хвърля плътна струя/за това отбелязах да сравни с друг двигател/,което навежда към помпата....за мен би обяснило и студения антифриз в казанчето"когато и да отворя,той студен".Обаче колегата bobiturказва,че при неработеща помпа Антифриза се разширява и отива топлия най-отгоре, съответно в разширителя и в парното.Кой кого подвежда нямам идея,за това и замълчах.Друга причина е
vanko_0390 написа:Възможно ли е ако едната помпа нещо е дефектна от нея да прави така?
,нямам идея с колко помпи е колата за да дам смислен отговор,но е възможно.Изчаквах уточнение.Симптомите сочат към помпа,насочил съм отговора си за помпа или запушване още на 4.11.Няма как да съм категоричен обаче,понеже помпата е нова,няма греене.Кола с неработеща помпа задължително ще прегрява и ще хвърля антифриза при работещ клапан.Бълбукането,което автора чува и налягането,което се получава би се обяснило от завиране на антифриза,но може ли да сме категорични,щом двете неща са сменени?Или едното е фира,или и двете.Та,колеги,какъв ползотворен съвет ще дадем за диагностициране на проблема отново?В кое сме по-сигурни,че е читаво-помпа или капачка,или и двете?Нали са сменени/факт/.Да се твърди,че са глупости да занимаваме човека с капачки и съдове е също чиста проба глупост...Ако тая капачка хвърляше антифриз или пара,със сигурност бих набедил помпата...
3.За правилна диагностика са нужни много информация и детайли.Например-за 5 минути дизел на място да стопля е трудно,понеже не отделя топлина/голямо КПД/,за това и проблема почва при натоварване.Дотук добре,ама ако има подгрев на антифриза е възможно,още повече,че времето не е студено....Да де,ама кога се включва този подгрев,дали се е включвал,винаги ли е загрявала бързо...все много важни детайли,които могат да подведат всеки читав майстор.После никой не каза този мотор дали си хвърля плътна струя през маркучлето,казанчето нормално и е да е студено и т.н.
4.Какво бих направил аз:
4.1.Бих сменил капачката,понеже ако всичко друго е изправно именно тя ми надува системата/ако това разбира се е факт/.По-майсторския вариант е да се монтира подходящ уред на подходящо място,с който да се докаже,че системата вдига налягане над нормалното и да го приемем за факт.Така ще се насочим генерално към проблема/ако го има/ и едновременно с това ще диагностицираме капачката.Това обаче е трудоемко задание и практикуваме за по-евтино и бързо смяна на самата капачка с друга.Тогава или проблема се решава,или не и с насочваме директно другаде.
4.2.Бих замерил температурата в малкия кръг.Ако има проблем с помпата,както отметнах колата би трябвало да прегрява,да губи вода.Тук сме свързани пак с капачката,понеже ако тя е читава ще разберем,че колата грее.Сега знаем само че надува/??/пък не губи вода,не прегрява???А сега де?Нали капачката работи,как се допуска пренадуване?
4.3.Ако греем и губим вода/примерно/,ще проверя маркучите към разширитела за запушване,ако са наред-сменяме помпа/помпи.
И последно уточнение:при проблем с главата симптомите с греене и надуване биха били същите.Там капачката е основен инструмент/отново/ за хващане на проблема,понеже е свързан с загуба на антифриз,парно,често обезвъздушаване,образуване на въздушна възглавница,която често пъти избутва антифриза от казанчето/през клапана пак/ дори още на студена кола.Казах парното,понеже газовете циркулират в системата и минават през парното,като от време на време то започва да духа студено.По някога застават и на датчика за температурата/това зависи от модела/ и с забелязват резки движения на стрелката.През тънкото маркучле почва да не циркулира само вода,а и въздух/мехурчета/,нивото на антифриз се покачва..

Съжалявам за дългия пост,но както се вижда,помощ се дава при много наблюдения,тестове и най-вече полезна информация,защото не искаме да подведем някого или пък да го набутаме на принципа проба/грешка.За това аз исках да съм сигурен,че капачката е напълно изправна.Понеже няма логика студена кола да държи налягане по-голямо от атмосферното,когато е напълно изстинала.Сам по себе си този факт говори,че клапана в капачката е блокирал и няма как да дадем точна диагноза,колкото и да са глупости съветите за капачки..Сами ще се убедите след време,колко важна част е този предпазен клапан от охладителната система.
Поздрави,дано не съм засегнал някой,няма нужда да пишем едно и също и раздърпваме темата ненужно.Тук важната дума има автора,възможно е вече да е решил проблема.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B5.5 г. AVF въздух в охладителната система

Мнениеот milmar » Нед 19 ное 2017 0:56


Iezekil написа:Елементарни са нещата наистина,колега,ама въпроса е дали някой някого подвежда и кой кого?А ти като се хвана за думата,нещо градивно предложи ли?Нещата са прости,но обясняването им е доста сложно...
Естествено пиниза на всяка правилна интервенция е добрата диагностика.Но за да е добра,трябва да имаме железни факти!
1.До тук това което знаем е/щото не четеш явно/,че колегата въпреки отрицателния тест е надувал и шлайфал глава и сменил водна помпа.Приемем ли тези факти за 100%,ако обаче системата надува на 100%,значи клапана не работи.Да,той е защитен,но в случай на изправен автомобил е и регулиращ.Няма да споря за тази дума доколко е правилна,просто системата трябва да се само обезвъздуши и именно тоя клапан трябва да я поддържа в порядъка на 1-1,2 бара според натоварването.При положение,че тоя клапан сработва на 1,4-1,6 бара/за тази кола/,нелогично е твърдението за "отваряне много над нормалното".
Що се отнася до думата "предпазване" или "регулиране"-и двете са верни.Ако караш без капачка и налягането е 0-антифриза излиза-може да се ползват и двете думи.Ако обратното налягането е огромно и трябва да се изпусне-пак може да се ползват двете думи.Само,че,ако напълниш антифриз до ръба на казанчето и капачката го хвърли-какво прави тя,регулира нивото или предпазва от нещо?От какво те предпазва?Но как да е,ти си прав и това не е толкова важно......

Аз чета уж колега, но позволи ми твоите писания да не ги чета! Ако не схващаш какво е регулиране и какво предпазване и защита, моля, няма нужда...
Тук в тоя форум съм чел много добри неща и съм научил много факти, много неща които не съм знаел, били са ми от полза. Но съм прочел и толкова глупости...
Лично аз се старая да споделям част от нещата, които зная, с цел взаимност и полза един на друг и се дразня от умишлена или неумишлена дезинформация. Не съм имунизиран срещу грешки, така че дори мога да приема че ти си прав. В крайна сметка грамотността (както и неграмотността) струват пари - дали капачка в повече или друго ....

Последна промяна от milmar на Нед 19 ное 2017 1:10, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта