Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Здравейте колеги, имам следния въпрос за дюзите на пасат 1,9 тди авб двигател, 101 коня. Проблема е слледния: колата пали от четвърт но като загрее примерно над 50 гр. и започва да работи с претрисане. Не пуши изобщо , просто не работи добре. Закачих я на ваг-ком и стойностите на дюзите са тотално зле. Ще кача и логове. На първи и втори цилиндър са олко + 2,99 и + 3,01 а на трети и четвърти са -3.00 и 3,01. Колкото се променят едните в плюс, другите отиват в минус. Знам , че едните компенсират другите, та въпроса е кои от двойките, в минус или в плюс за зле за да знам кои да сменям. проблема започна постепенно, първо започваше да работи кофти като загрее напълно и с времето започна да го прави и малко като загрее. Дали би се оправило с реглаж, смяна на о-пръстени. Основния въпрос е кои от двете са зле. Четох много за дюзите но не намерих за тези стойности нищо. Благодаря предварително за всяко мнение.
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Мисля, че тези които са в плюс са по зле, но все чак да се изкаже и някой по компетентен
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Стойности на дюзите проверявай на студен двигател , грешки показва ли ?
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Колега на напълно загрят двигател в покой се гледат дюзите, как на студен?
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Когато всичко е нормализирано ? Какъв е смисъла ?
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Modeup написа: нормализирано
Дюзите се гледат само и единствено на загрял мотор , с изключени консуматори !!!! Всичко друго означава , че този , който гледа си няма хал-хабер !
Относно проблема на колегата. Вариантите са няколко -
Прекъснати кабели на дюзите , или извадени пинове , ако е така ще набива грешка.
Дюзи несъвместими с компа на колата , при такъв проблем , също набива грешка.
Тотално износен разпределителен вал , това е малко вероятно, но все пак.
Неработещи дюзи , обикновенно се сменят тези, които са в "+" , тогава също ще запише грешка.
Така или иначе , компа не може да види корекция по-голяма от 3,01 , а реалната може да е много по-голяма , и това също да обърква диагностиката.
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
На напълно загрял двигател стойности +2.5 а другите на -2.5. Иначе грешки не отчита
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Колеги диагностици обяснете защо се гледат на напълно загрял мотор, защото аз съм от тези които явно хал-хабер си нямат от тези неща.
А корекциите на дюзите не даваха ли като цяло работата на цилинръра, а не конкретно на дадената дюза.
А корекциите на дюзите не даваха ли като цяло работата на цилинръра, а не конкретно на дадената дюза.
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
°niksi° написа:А корекциите на дюзите не даваха ли като цяло работата на цилинръра, а не конкретно на дадената дюза.
Ми тогава да следи дюзите и в движение , хем ще следи , и работата на цилиндъра
А температурата на антифриза , и на нафтата , дали имат отношение с горивната карта на ЕКУ-то ? Или компа си пуска гориво , и не го е грижа колко градуса е навън ?
Да питам ли , защо зимата е по-висок разхода , след като на теория , по-студен въздух = на по-добро изгаряне , оттам по-нисък разход..... А защо реалноста е друга ?
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Зимата е по висок разхода защото загрява по бавно иначе като загрее на работна температура (демек термостата да е отворен) няма как разхода да се влияе от външната t°, то и борд компа си го показва при загрял си е 0.6 0.7 няма зима няма лято.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
hvp800 написа:...
Добре колега: Дадена дюза е ОК слагаме я на цилиндър с компресия 30 и на цилиндър с компресия 24, спред теб ще има ли разлика.
А това че някой твърди, че по-студен въздух трябвало да дава икономия е тука си личи колко на хората им куца теорията.
Ясно е, че колкото по-ниска е външната температура толкова повече гориво трябва за да работи даден двигател. Все пак при бензиновите мотори над 70% от горивото отива за подгряване, а при дизелите над 60%. Това бяха данните за КПД на ДВГ които намирам 30% за бензинов и около 40% за дизелов.
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Е кой казва обратното ?
Даже бих допълнил , че при копресия ОК , и дюза ОК , но изяден разпределителен вал ( все пак говорим за 8клапанова ПД ) стойностите също ще са доста променливи.
А причината да се гледат дюзите на загрял мотор ( знам , че въпроса ти от горното мнение е ироничен , но все пак ) е , че увеличеното подаване на гориво компрометира данните , и освен да те обърка , няма какво да стане.
Ако на ПД сложиш , разпръсквач +120 ( да речем ) ,то тази дюза почти никога не излиза от норми, докато не умре тотално . Причината пак е в количеството нафта , компа незнае , че си сменил разпръсквачите.
Ако шунтираш датчика за Т на нафтата , дюзите ще влезнат в норми , това означава ли че са се оправили от самосебе си ?
Всички тези неща са ти добре известни , и немога да разбера защо казваш , че трябва да се гледат дюзите на студен мотор?
Не изключвам и варианта да познаваш тази кола, и да знаеш къде `и е проблема , и тогава диагностиката да е напълно излишна!
Даже бих допълнил , че при копресия ОК , и дюза ОК , но изяден разпределителен вал ( все пак говорим за 8клапанова ПД ) стойностите също ще са доста променливи.
А причината да се гледат дюзите на загрял мотор ( знам , че въпроса ти от горното мнение е ироничен , но все пак ) е , че увеличеното подаване на гориво компрометира данните , и освен да те обърка , няма какво да стане.
Ако на ПД сложиш , разпръсквач +120 ( да речем ) ,то тази дюза почти никога не излиза от норми, докато не умре тотално . Причината пак е в количеството нафта , компа незнае , че си сменил разпръсквачите.
Ако шунтираш датчика за Т на нафтата , дюзите ще влезнат в норми , това означава ли че са се оправили от самосебе си ?
Всички тези неща са ти добре известни , и немога да разбера защо казваш , че трябва да се гледат дюзите на студен мотор?
Не изключвам и варианта да познаваш тази кола, и да знаеш къде `и е проблема , и тогава диагностиката да е напълно излишна!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Никъде не съм казал, че трябва да се гледат на студен мотор. просто не мога да се съглася, че се гледат корекции САМО на напълно загрял мотор.
Иначе колата не се сещам дали съм я гледал и дали я знам.
Иначе колата не се сещам дали съм я гледал и дали я знам.
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
А ако на студен мотор дюзата на четвърти цилиндър дава +1,20 ( пример само ) , а на загрял най-голямото отклонение е +0,9 , и то на първи цилиндър , кое е меродавното ?
Консуматорите трябва ли да се изключат , или не е задължително ?
За тези дето само четат да кажа , че според компа колата е загряла на около 75°С , а не на вездесъщите 90.
Консуматорите трябва ли да се изключат , или не е задължително ?
За тези дето само четат да кажа , че според компа колата е загряла на около 75°С , а не на вездесъщите 90.
Re: Пасат б5,5 1,9 тди въпрос за стойности на дюзи.
Само да споделя, че колата когато я взех работеше супер и стойностите бяха в интервала от +0.9 до -0.8. С времето стойностите се промениха и започна да притриса когато загрее около 90гр. После започна на все по-ниска температура. Колата иначе пали и на студено супер , но когато позагрее започва да си тресе. Вчера ги регулирах дюзите и като че ли има минимална разлика. Чудя се за смяна на о-пръстени, да видя дали ще има разллика, иначе отивам на дюзи май...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: goppa, Monyo Monev, sesi85 и 77 госта