Пасат 1.9 tdi 116 к.с. разработка след смяна на сегменти
- borkata31
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 07 фев 2009 19:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sevlievo
Пасат 1.9 tdi 116 к.с. разработка след смяна на сегменти
Здравейте колеги. Имам едно запитване брат ми отскоро си купи пасат 1.9 тди ПД 116кс. И потъна в едни филми прави ремонт на мотора (направи хонинг смяна на сигменти сложи кобелшмит ,гумички, лагери и т.н ) Та въпроса ми е горе долу за какъв пробег се напасват сигментите всеки казва различно.Някой от личен опит може ли сподели.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат 1.9 tdi 116 к.с. разработка след смяна на сегменти
По този въпрос има спор още в книжките, издадени 1974г.
Явно спора е започнал, след като втори собственик на автомобил е направил основен ремонт
Първия е карал бавничко, с ниски обороти първите 2к км, за да не товари мотора
Втория е карал пак бавничко, но с високи обороти първите 2к км, защото при по-високи обороти микрограпавините не се откъртват (и да оставят микродупчици), а се замазват.
При всички случаи, и двамата (разбирай - двете школи по разработване) твърдят, че независимо от оборотите трябва да се кара супер плавно, без никакви по-резки натоварвания на двигателя.
Разработва се с качествено масло, защото ако се сипе чорба точно, когато мотора е най-уязвим - язък за парите и труда.
... И се сменя маслото на максимум 2к км...
Въобще - скъпо е не само самия ремонт
Аз лично първите 1000-1500км карах със сравнително ниски обороти, но това ми е стил на каране - рядко вдигам над 2300 оборота (на бензинова кола) Единствено при потегляне изрязвам повечко, така, че само това си 'спестявах' тогава.
Ама пък и аз само сегменти (и всички възможни лагери) сменях, де! Цилиндри и бутала не съм барал.
Явно спора е започнал, след като втори собственик на автомобил е направил основен ремонт
Първия е карал бавничко, с ниски обороти първите 2к км, за да не товари мотора
Втория е карал пак бавничко, но с високи обороти първите 2к км, защото при по-високи обороти микрограпавините не се откъртват (и да оставят микродупчици), а се замазват.
При всички случаи, и двамата (разбирай - двете школи по разработване) твърдят, че независимо от оборотите трябва да се кара супер плавно, без никакви по-резки натоварвания на двигателя.
Разработва се с качествено масло, защото ако се сипе чорба точно, когато мотора е най-уязвим - язък за парите и труда.
... И се сменя маслото на максимум 2к км...
Въобще - скъпо е не само самия ремонт
Аз лично първите 1000-1500км карах със сравнително ниски обороти, но това ми е стил на каране - рядко вдигам над 2300 оборота (на бензинова кола) Единствено при потегляне изрязвам повечко, така, че само това си 'спестявах' тогава.
Ама пък и аз само сегменти (и всички възможни лагери) сменях, де! Цилиндри и бутала не съм барал.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vanvalp и 64 госта