Пасат 1.9 tdi 116 к.с. разработка след смяна на сегменти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
borkata31
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 07 фев 2009 19:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sevlievo

Пасат 1.9 tdi 116 к.с. разработка след смяна на сегменти

Мнениеот borkata31 » Съб 25 ное 2017 8:28


Здравейте колеги. Имам едно запитване брат ми отскоро си купи пасат 1.9 тди ПД 116кс. И потъна в едни филми прави ремонт на мотора (направи хонинг смяна на сигменти сложи кобелшмит ,гумички, лагери и т.н ) Та въпроса ми е горе долу за какъв пробег се напасват сигментите всеки казва различно.Някой от личен опит може ли сподели.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 1.9 tdi 116 к.с. разработка след смяна на сегменти

Мнениеот radotom » Съб 25 ное 2017 14:49


По този въпрос има спор още в книжките, издадени 1974г.
Явно спора е започнал, след като втори собственик на автомобил е направил основен ремонт :mhihi

Първия е карал бавничко, с ниски обороти първите 2к км, за да не товари мотора
Втория е карал пак бавничко, но с високи обороти първите 2к км, защото при по-високи обороти микрограпавините не се откъртват (и да оставят микродупчици), а се замазват.
При всички случаи, и двамата (разбирай - двете школи по разработване) твърдят, че независимо от оборотите трябва да се кара супер плавно, без никакви по-резки натоварвания на двигателя.
Разработва се с качествено масло, защото ако се сипе чорба точно, когато мотора е най-уязвим - язък за парите и труда.
... И се сменя маслото на максимум 2к км...

Въобще - скъпо е не само самия ремонт :no

Аз лично първите 1000-1500км карах със сравнително ниски обороти, но това ми е стил на каране - рядко вдигам над 2300 оборота (на бензинова кола) Единствено при потегляне изрязвам повечко, така, че само това си 'спестявах' тогава.
Ама пък и аз само сегменти (и всички възможни лагери) сменях, де! Цилиндри и бутала не съм барал.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vanvalp и 64 госта