Наближава :arrow КАЛОЯНОВО (9-10 юни 2018 г.)

Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
victor92
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 29 май 2016 0:10
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: TDI BXE

Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Мнениеот victor92 » Пон 11 дек 2017 20:57


Здравейте! :smile

От тази година съм собственик на ето този автомобил Volkswagen Jetta, 2007 година, 1.9 TDI, 105 к.с., код на мотора BXE.
Изминаха 6 месеца и колата започна да си показва "истинското" лице, както се казва. :smile
Появиха се проблеми, свързани с това, че не мога да я запаля и стартирам нормално. Тоест колата пали и веднага след това гасне. Тази сутрин дори снимах и видео какво точно се случва:


Прилагам и линк, ако случайно видеото не тръгне https://www.youtube.com/watch?v=ANmeSs3ZC7c&t=1s

Дори при последните 2 опита в клипа, подавах леко газ. След края на видеото, при последвали още 2-3 опита, моторът стартира нормално и можех спокойно да си карам автомобила.

Интересното е, че този "номер" не го прави всеки път спрямо външната температура. Например може да е -5°C и да запали от първото завъртане. Както и може да е +20°C и да запали от 10-я път примерно. Поне от своите наблюдения установих, че няма конкретно дадени условия, при които да се появява проблема. А след като веднъж стартира двигателя, след това мога да си карам автомобила, без да се чуват странни шумове, неравномерна работа на агрегатите, необичайно поведение или каквато и да било аномалия, всичко работи идеално и нормално. Е, след като загася двигателя, след това шансът да запали от първия път е 50/50. :smile

Това, което направих до този момент - колата бе прегледана доста обстойно от човека, който винаги досега я е обслужвал и се е занимавал с нея (с други думи - "моя майстор", не случаен човек). След закачане за диагностика, в компютъра на колата се записвала грешка, че се губела комуникация с контролера. За съжаление не разполагам с точния текст и код на грешката, за да бъда по-конкретен. Това, което разбрах е, че на моменти се губело 5 волта оперативно напрежение към релето, което е свързано с компютъра на колата. Номерът на релето в бушониерата в двигателния отсек е 370 и след тестване и проби - сработва нормално. При преглед на връзки и комуникации за момента не са установени прекъснати проводници, окислени връзки, както и някакви побългарени снадки и изпълнения тип "временно за постоянно". :smile

За себе си като търсих в интернет пространството, попаднах на клипове, в които хората, имащи такъв проблем го свързват най-често с неизправности по имобилайзера, както и това, че на моменти той "не разпознава" ключа на колата и сработва като предотвратява запалване и кражба. След мое настояване, единственият ключ, с който разполагам за колата бе отново "обучен" за всеки случай, имобилайзерът бе тестван и проверен, но грешки няма, както и проблемът с трудното запалване остава.

За протокола - проверени са акумулатор, връзки, стартер, свещи, горивна помпа, горивен и въздушен филтър са сменени преди 10 000 км., няма прекъсвания, къси съединения или неработещи датчици на колянов и разпределителен вал, както и температурен датчик на двигателя.

Информиран съм, че след като се стартира двигателя, "живите данни" показват нормална работа на дюзи, компресия, работни температури, работа на термостат, антифриз, двигателят работи тихо (доколкото е възможно да е тих TDI :smile ), турбото си се развърта, има си мощност, вътък, форсира се и няма бял, черен или син пушек от ауспуха. Зареждам дизел само от една единствена бензиностанция, не използвам добавки и все още не наливам двутактово масло в резервоара, както ме съветват доста хора.

В скоро време ще посетя човек, който се занимава изцяло с авто електроники и ел. инсталации, за да ми даде второ мнение от какво може да се получава този проблем.

Твърдо съм се решил да отстраня тази неизправност и ще се радвам темата да не бъде изтрита, за да мога да споделям какво се е случило и в бъдеще колеги от форума, които имат подобен или същия проблем, да имат някаква насока как да действат.

И малко "offtopic": За себе си бих казал, че не разбирам от автомобили, но пък за сметка на това отделям доста време да чета и синтезирам мнения, препоръки и информация. И смело ще кажа следното нещо от минималния си скромен опит - явно Volkswagen Golf 5 няма нищо общо с Volkswagen Jetta 5! :exclaim Това за момента го установих по смяна на предна броня, тръба по климатичната система, както и претапициране на тавана. :smile




Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 844
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Мнениеот okti_1 » Вто 12 дек 2017 19:05


Да попитам само контакния ключ погледнах те ли го ???


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1701
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Мнениеот polovera_9n3 » Сря 13 дек 2017 0:14


Абсолютно същата работа беше на познат опела- астра дизел 2007ма. Нямаше грешки никъде, накрая изкормиха имобилайзера и се оправи.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4568
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Мнениеот hvp800 » Сря 13 дек 2017 7:21


Нещата много приличат на имобилайзер , или на това някой да е правил допълнителни защити против кражба .


Потребителски аватар
megatronS
Мнения: 313
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Мнениеот megatronS » Сря 13 дек 2017 9:31


Разкачване на буксите на имобилайзера и четеца и обработката им с контактен спрей, оглед за пропукване на буксите /слабо место на много VW/. Диагностиката не е направена както трябва. В монета на завъртане и запалване и след това на изгасване се следи на живо какво се случва с имобилайзера, а не се разчита на записана грешка, записването на грешките става на друг принцип и затова при повечето случаи нищо не се показва. Ако на контакт е активен, в момента на запалване става неактивен и колата изгасва, евентуален проблем в табло, ключ , четец, компютър или кабелен сноп. Да има и реле, което отговаря за вторичното захранване на компютъра след контактен ключ, но ако то не работи, колата няма да запали изобщо. На живи данни да се провери и ключа на контакт и по време на въртене, дали е разпознат и дали става неразпознат. Всеки един от посочените виновници, може да се провери и отхвърли. Имобилайзера, може да се премахне софтуерно, ако прави проблем и няма възможност за подмяна, заради цена, но на автомобила няма да може да се прави диагностика след това. Когато имобилайзера се активира и автомобила запали, дори да стане проблем с него след като е запалил, той вече няма отношение към работата и няма да загаси автомобила до следващото изгасване и повторно запалване, тоест трябва проблема да се случва преди или по време на въртене. Провери си и акумулатора, част от имобилайзерите на новите автомобили, се шашкат при пад на напрежение под 11 волта /Различните отрицателни температури се отразяват на повечето акумулатори,които губят от 30-50 процента от стартовия си ток на късо съединение/.


Потребителски аватар
victor92
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 29 май 2016 0:10
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: TDI BXE

Re: Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Мнениеот victor92 » Вто 19 дек 2017 22:44


Да споделя малко напредък по случая с проблемната Jetta. :smile

Миналата седмица при посещението ми при автоелектричар, човекът с чиста съвест каза, че не знае къде е проблемът и не може да ми помогне. Отхвърли предположението за проблемен имобилайзер и ключ с мотива, че ако нещо не е както трябва, просто на таблото ще ми светне жълта кола с жълто ключе и ще ми изпише надпис нещо от сорта на "Immobilizer active!". Все пак си закачи диагностиката към колата, каза, че не засича нищо нередно, пробва да я запали и угаси няколко пъти, но нали знаете законите на Мърфи - почти всеки автомобил при тестове пред майстор и сервиз няма никакви проблеми и работи чудесно! :smile

Вече се бях настроил да посетя известния сервиз за дизелови двигатели в с. Ясенково, но преди това по съвет на мой близък колега, вчера закарах колата до друг сервиз тук в Разград. Реших, обаче за себе си да направя един експеримент, който не го бях пробвал изобщо при появата на проблема с трудното палене, а именно - в продължение на 2-3 последователни дни, докато колата е студена и не е карана, предварително давах на контакт и подгрявах свещите 7-8 пъти, преди да завъртя стартера. Колата след това завърташе от първия път и палеше от раз. Започнах да се съмнявам изцяло в свещите. Все пак стигнах до сервиза, момчетата там закачиха колата на диагностика и хоп - реле на подгревни свещи. Настоявах все пак да погледнат и свещите, тъй като тях не съм ги сменял, когато закупих колата пролетта и съм изминал около 15 000 км., проверили са ги, както и кабелите към свещите, увериха ме, че всичко е идеално и не е необходимо да давам пари за смяна нещо, което работи. Днес са сменили въпросното реле, както и маслото и масления филтър, тъй като и на тях в скоро време щеше да им дойде момента за смяната. По моя молба колата ще пренощува при тях, защото утре сутринта дават ниски температури от порядъка на -7°C и нека да имат възможността да я запалят с новото реле за свещите, защото днес си е работело изключително гладко и без засечки.

Обясниха ми, че проблемът е бил в това, че старото реле не е работило както трябва и вместо да подава 5 волта на свещите или не е включвало нищо, или напрежението, което е отивало към свещите е било в порядъка на 2 - 2,5 волта максимум.

За себе си стискам палци да се окаже в това проблемът и да съм сигурен, че е отстранен! :smile
Затова и все още не слагам официално заключение, че проблемът е приключил!

Имам си, обаче едно чудене - възможно ли е при тестване и компютърна диагностика на даден автомобил (без значение марка и модел), използването на различен вид софтуер да "прочита" нещата по различен начин? Загубата на тези 5 волта уж към компютъра на колата, бяха засечени с VCDS (моя е вината, че не си записах тогава точния номер и текст на грешката), автоелектричарят използва друг софтуер, който аз не разбрах какво чудо е, а в последният сервиз използваха нещо на български език (дали е Delphi или Autocom, нямам никаква представа), помня, че с големи букви пишеше "АВТОДИАГНОСТИКА". Не знам дали са повдигани такъв тип теми и коментари, но дали се срещат често такива случаи, при които даден софтуер "прочита" грешката по един начин, а друг софтуер по друг начин? :neutral :question


Потребителски аватар
victor92
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 29 май 2016 0:10
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: TDI BXE

Re: Volkswagen Jetta 2007 г., 1.9 TDI, BXE, 105 к.с., запалва и угасва

Мнениеот victor92 » Сря 20 дек 2017 23:03


Колеги, вече смело мога да заявя, че проблемът с автомобила е отстранен! :smile

Умишлено пиша ново мнение, за да има малко по-разбираема яснота от това, което се случи в крайна сметка.

Тази сутрин в студеното време колата в сервиза не е успяла да запали успешно от първия път с новото реле. Пробвали са да подадат малко газ и е стартирала успешно. След това е започнала да си мени оборотите, малко са паднали, след това са се покачили и накрая са се нормализирали. Установили са проблем и в центровката на разпределителния вал. Доколкото успях да разбера по мнението на момчетата, в предишния сервиз при смяната на ангренажния ремък пролетта, явно са пипани някакви 3 болтчета с маркирани градуси за центровка на разпределителния вал. По принцип тези болтове не би трябвало да се бутат и да се разглобява там, но... Факт е, че са били размествани и това влияело на центровката при студени стартове и ниски температури. Важното е, че са ги наместили правилно. В момента автомобилът върви изключително добре, смело мога да заявя, че паленето става бързо, без замисляне, моторът определено е доста по-тих и работи по-гладко, няма колебания в оборотите и всичко е перфектно, че дори и колата угасва по-гладко като се изключи! :biggrin

:exclaim Има, обаче нещо над което разсъждавам, защото ми прави впечатление още откакто я имам тази кола, но така и не съм питал никого за това. Става въпрос за един звук, който се получава в момента на изключване на двигателя. Не съм си играл да го записвам, но намерих клип в youtube.

Прилагам линк: https://www.youtube.com/watch?v=7kVefE7DZOY

Преди този звук определено се чуваше доста по-тихо, но днес след ремонтните дейности ми прави впечатление, че се чува доста по-силно. И тъй като в интернет попаднах на какви ли не обяснения за това - като се започне от изпускане на вакуум, затваряне на EGR клапан, охлаждане на турбината, изпомпване на маслото и какво ли още не, нека някой, който е компетентен да ми обясни простичко какво представлява и дали е нещо проблемно, ако се чува доста по-силно?
Аз утре все пак ще попитам в сервиза на какво може да се дължи и според тях. :smile



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ел.техника и 17 госта