Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Flymeup
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 29 дек 2017 8:11
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Flymeup » Пет 29 дек 2017 9:18


Колата бе закупена с следния проблем - сутрин или по дълго време, като не е работила турбото не тръгваше нужно беше да се настъпи че един вид да отпуши, в по късен етап отказа изобщо. Закарах я в сервиз занимаващ се главно с турбини и ремап. Смененни бяхя разтоварващ клапан, клапан Н75, нова геометрия и средна част на турбото, колата тръгна дори студена и не работила вече се вклучваше турбото още с запалването, обаче едно Но.. от сервиза ми казаха че пренадува до 2 бара и половина и те самите немогат да открият от къде идва тава нещо след като са слагали няколко клапана н75 не само този на колата, друга геометрия и резултатът бил един и същ - пренадува си. Карах така вече месец и днес се случи пак следното.. настъпих я и заглъхна на 4та.. спря да се вклучва турбината, отбих загъсих и пак запалих и се вклучи. Ако някой се е зблъсквал с такова нещо нека сподели. Благодаря!




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Jeka » Пет 29 дек 2017 16:03


Kолата ремапната ли е?
Също така знаеш ли дали са използвали стария актуатор или и него са сменяли с нов?


Flymeup
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 29 дек 2017 8:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Flymeup » Пет 29 дек 2017 16:24


Колата е ремапната, но преди да ги сменям аз всички тези неща, а не са ми казвали да са пробвали с друг актуатор.. а всъщност какво представлява дадения "актуатор", на мой познат негов приятел имал проблем с пренадуване на турбото, в крайна сметка ми били премахнали някъв електронен клапан на компютара и проблема с пренадуването спряло. Няква идея има ли такъв клапан? Неговата е била 131 коня само че ако има разлика изобщо това..


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Jeka » Пет 29 дек 2017 16:56


Щом казваш, че само с това се занимават, ме съмнява да са забравили да оправят актуатора... пък дори и да са, колата щеше да забива още в момента, в който си я взел от тях. Моето предположение е, че колата бързо зацапва геометрията (при положение че има и ремап), щом се е случило чак след месец. Къде се кара главно колата (градско/извънградско), и при кой е правен ремап-а ако можеш да споделиш?
В крайна сметка винаги си остава и като вариант да е калпава настройката.

а и между другото... пуши ли колата като я караш по-агресивно?


Потребителски аватар
Modeup
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 май 2017 21:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Modeup » Пет 29 дек 2017 18:18


ARL с чип ли е двигателя или друг с чип до 150 коня ? Също и сервиз за турбини , ок , но да са обърнали гривната на геометрията при слагане случайно също го има варианта..
Също и 2.5 бара налягане са имали в предвид с атмосферното сигурно , защото ако 2.5 е манометричното , турбото ще да си беше заминало (ако ти влиза в авариен и се изключва значи наистина вдига до 2.5 манометрично) , но не се връзва 1.5 бара ПРЕНАДУВАНЕ ако е без атмосферното , защото стоков ARL кара на 1.7 .. ?


Flymeup
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 29 дек 2017 8:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Flymeup » Съб 30 дек 2017 0:54


ARL е двигателя, чипа е на адлер правен преди време, иначе сега я гледат в София, на буустметара мш лепи 2 бара който всъщност само до толкова може да измери, а те казват че като я закъчат стига до 2,5 не е от настройки, защото ако беше това да са ги оправили, неможе след като са специализиран сервиз за мап, да не ги гледат и нагласят.. А те самите казват че немогат да открият проблема за това пренадуване.., какъв е варианта да е от долната или горната част на турбото, след като е сменена средната с геометрията клапана н75 и разтоварващия клапан ?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот hvp800 » Съб 30 дек 2017 10:10


Flymeup написа: и разтоварващия клапан ?

Този мотор няма разтоварващ клапан !?!
Вероятно става дума за актуатора но ти би следвало да знаеш по-добре какво е сменяно.
Отиди в сервиза дето са ти правили колата и питай на място, какво се случва, така през форума няма да е лесно.
Някакъв лог правил ли си?
Още няколко пренадувания на 2,5 бара и ще търсиш нова турбина !


Flymeup
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 29 дек 2017 8:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Flymeup » Съб 30 дек 2017 21:54


Електронен клапан има ли на компютъра, защото на познат пренадувала и твърди че са му изклучили или премахнали така наречения "ел клапан на компютъра"?


Потребителски аватар
Modeup
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 май 2017 21:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Modeup » Съб 30 дек 2017 22:04


Клапаните отварят и затварят (движат) , на компютъра няма такова нещо , електронен клапан е Н75 който се управлява от компютъра , а той движи актуатора (чрез вакуум) за регулиране на налягането на турбото . Аз ме съмнява турбината да е издържала на 2.5 налягане (със стоковата турбина ли си?) , да не да се е скапал МАП сензора ?
Ти като си я настъпвал ако е пренадувала , би трябвало да е издърпвала доста повече от преди , или влизала ли е в авариен режим , да спира ?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот valiosport » Нед 31 дек 2017 3:08


Стоков АРЛ не кара на 1.7 бара, даже и да го чипосаш пак не е на 1.7, щото мапа ти мери до 2 бара и ти трябват само 0.3 бара за аварийния режим. Щом софтуера ти е на Адлер налягането трябва да е 1.55-1.6 бара.
Моя е чипосан, 191 коня, 410НМ и при пълна газ държи 1.6 бара на бустметъра.
Аз също на моменти държа над 2 бара манометрично, до 2.2 стига и като вида веднага пускам газта.
Актуатора ми е сток настройка, геометрията е чиста и се движи идеално, така и незнам къде е проблема и така си я карам. Не хода да се надбягвам и не ми пречи, но е дразнещо да дам газ на втора или трета и да удари 2 бара и усещаш как почва да притриса и не ускорява па добре а по зле и като натисна съединител да превключа и турбото измяуква много гадно...
Проблема е в актуатора, трябва леко да се отхлаби за да стои геометрията по-разтоварена.


Потребителски аватар
Modeup
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 май 2017 21:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Modeup » Нед 31 дек 2017 12:38


Извинявай колега , но чипнат 131 кара на 1.55 ..


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот valiosport » Нед 31 дек 2017 15:21


Лично съм говорил с Брезел за АРЛ, ми каза че налягането трябва да е около 1.55 бара след чип тунинга


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот valiosport » Пон 01 яну 2018 1:13


Modeup написа:Извинявай колега , но чипнат 131 кара на 1.55 ..

По важно е с колко гориво ще се направи, не толкова баровете на турбото, ако няма гориво и на 2 бара да го направиш няма да върви повече. А 0.2 бара горница е адски много, не знам кой те е излъгал че 131-цата върви на 1.55 бара, като е на 1.35, надува се на 1.45 бара, може да попиташ Морфей и той ще ти го потвърди.
Колкото до задържането на голямо налягане, трябва да се експериментира с различни настройки на актуатора така че при пик да те вдига повече от 0.05-0.1 бар, щото точно тези пикови налягания съсипват турбокомпресора


Потребителски аватар
Modeup
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 май 2017 21:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот Modeup » Пон 01 яну 2018 3:31


Не знам при кой са тия чипове дето ти говориш , но да вземем пример маднес потвърждават 1.55 при чип на АСЗ ..


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9тди 150 к.с - пренадува турбото

Мнениеот valiosport » Пон 01 яну 2018 12:36


Няма как да вземем за пример Маднес, щото човека кара със софтуер на Адлер и аз му казвам какво му е налягането защото и аз карам с такъв софтуер :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта