Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
niklas
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 25 юни 2016 7:20
Автомобил: vw pasat b5
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот niklas » Чет 04 яну 2018 20:42


Здравейте колеги,от около 3 месеца,карам горепосочения пасат,и преди седмица се появиха 2 проблема,като я настъпя извън града,към 100-110 км/ч,ми забива муцуната,трябва да я изгася и чак тогава се оправя,в града ми го е правила 1-2 пъти,като я настапя по сериозно,другия проблем е че започна да тресе купето на празен ход,съмнявах се за тампони на двигателя здрави са,казаха ми маховика,педала на съеденителя само като го натисна леко,вибрира,а като го натисна до долу,колата продължава да се тресе,ако някой се е сблъсквал или има мнение по проблемите ще съм ви благодарен да ги споделите




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот Jeka » Чет 04 яну 2018 21:30


За забиването на муцуната - колата влиза в авариен режим. Това главно става заради зацапана геометрия и "пренадуване" на турбото. Щом се е появил проблема преди седмица имаш шанс да се разминеш само с чистене, но не я карай много така, защото от много пренадуване евентуално може да се счупи.
Колкото до тресенето на празен ход и аз залагам на маховик, но си провери за всеки случай и стойностите на ГНП-то как са, защото в редки случай се получава и от него.


Потребителски аватар
niklas
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 25 юни 2016 7:20
Автомобил: vw pasat b5
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот niklas » Чет 04 яну 2018 22:05


Благодаря,колега,щевидя какво ще направя по въпроса,на мен ми казаха че забиването може да е и от дебитомера,или вакуум маркучите,днес ги гледах има 2 позакъсани,от егр клапана и от клапана на турбото,ам не ми се вярва от тва да е проблема


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот kukata_pasat » Чет 04 яну 2018 22:57


Прегледай всички вакум маркучи и сцепените ги смени,колкото до почистването на геометрията вече е открита топлата вода и има подробна тема за това как се чисти геометрията с мимимум усилия и средства прочети я търпеливо и ще ти стане ясно всичко viewtopic.php?f=24&t=461638 ако обаче не ти е махнат катализатора е малко по различно но пак е описан и алтернативния начин за това само трябва да четеш без да пропускаш и ще успееш и сам. На страница 12 последния пост има подробно за материалите и начина за почистване когато си без катализатор,а на страница 13 предпоследния пост е описан метода със катализатор.


dron56
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 14 дек 2015 10:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот dron56 » Пет 05 яну 2018 11:05


Здравейте!
Да споделя и аз.
Подобен проблем със "забиването на муцуната" при скорост 100-110км. ми се случи и на мен през далечната 2008г. Карания от мен пасат е 1.9 тди, афн мотор.(карам си го още). След проверка на гореспоменатите от колегата манипулации (геометрия, гнп, дюзи, клапани разни и т.н.)проблема си остана. Стигна се дотам, че майстора които ми обслужваше колата- дори свали резервоара, изми го, погледна и сондата или там както се казва, монтира го отново и след 15км. каране от моя страна, заедно с майстора (взех го като свидетел)- пак се получи въпросното "забиване на муцуната", когато бях развил 120-122км. След гасене на колата и чакане от около 10-15мин., пали от раз и газ до споменатите 100-110км. Спомням си още, че единствената ми алтернатива за това време...Далечната 2008г., бе смяна на механика и газ към сервиз в София. (С цел да не правя реклама-не споменавам името на сервиза). Качих колата на платформа и закрахме машината на преглед -при "чичо доктор" в Софето.
Диагностиката траеше, някъде около 20мин., без да ме допускат в "халето" (помня, че пихме кафе). Появи се някакво момче, което обслужваше колата ми и каза.
"Ето ти ключа, готов си. На следващото ти идване в сервиза, трябва да свалим ГНП-то и да го центроваме на стенд, после ще го върнем обратно на автомобила и пак центровка. Със сегашните ти настройки ще харчи малко повече" Отидох на касата и платих 40лв. + 20 лв. (за какво не ми каза никой). Попитах, колко би ми струвало центроване на ГНП...Цена- 450-500лв.(или нещо от сорта). Пожелах им лек ден, качвам до мен шофьора на платформата(за навигатор) и отивам да пробвам по Софийските булеварди, немската машина.... 100-120км. и хоп муцуната долу. Отбивам в дясно, гася и чакам...Обратен завой и пак цъфнах в сервиза. Отивам при тоя на касата и му подавам ключа..."Нещо колата пак не върви. Има същите симптоми".
Отговори ми, че колата е "пушка" всичко по тяхната част е било проверено и работело нормално. Проблема ми е бил в горивната система, но те не се занимавали с нея...
Млад и прост (тогава на 25 лета) се развиках и започнах да им разправям за всички манипулации извършени по колата, намесих и парите които бях платил, проклинах и "трошката", вдигнах скандал. За да не слушат останалите клиенти, приемчикът ме изкара навън, опитвайки се да ме успокои. Появи се един пич около 50-55 годишен(помня,че беше с побеляла коса)слезе от едно ПОРШЕ - джип някакъв и след кратко запознаване със ситуацията, перифразирана му от приемчика, рече на техниците да вкарат колата и да я оправят. Усетих, че настана суматоха, разбързаха се, подтичваха, заоглеждаха ме с притеснителен поглед и т.н.
5 минути след поредното вкарване в халето (нямах време даже да влизам в кафенето) излиза онова младо момче и ми казва, че горивото което идва от резервоара по маркучите, под купето и оттам до горивния филтър и ГНП-то има образувало се мехурче с въдух...Извадили за въдуха...Бягай да пробваш. Сподели още, че проблема си го е имал и при по-малка скорост. Просто съм си набелязал въпросната 100-120км. и съм си внушил. Въпрос на време е било да си прояви "муцуната" и на по-малка скорост. Допълнително пари не ми взеха.
Повторих сцената с "навигатора" по Софийските булеварди. :biggrin
Все ми се струва, че в днешно време, всеки майстор би могъл да провери за въздух по горивната система. За това не давам кординати на конкретния сервиз.
Дано не съм ви отегчил. Поздрави и успех с разрешаването на проблема.


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот Jeka » Съб 06 яну 2018 0:30


dron56 написа:Да споделя и аз...

Доста добре написано и обяснено!
Всички сме насочили колегата към "проблемните" системи по колата, които биха могли да бъдат отговорни за този проблем, от тук-нататък той си решава с кое да започне.
Лично аз смятам, че рядко може да се получи балон в тези маркучи, освен ако колата не се кара много често на празен резервоар (дори и тогава пак би било малшанс да не се изчисти сам).
Не казвам, че е невъзможно, но просто може да започне с по-евтините варианти, като например почистването.
За чистенето на геометрията със спрей за фурни съм с две ръце "ЗА" :th_up , лично аз съм го правил на няколко коли и винаги е работел безотказно (като се има предвид, че все бяха в начален стадии на зацапване), но наистина за този вариант е най-добре колата да е без катализатор. Спрея струваше 6-7лв и един флакон стига за няколко чистения. Има няколко варианта за това как и къде да се пръска спрея, и не са нужни каквито и да било технически познания... аз лично не съм чел темата, която колегата е споделил, но съм сигурен, че там всичко е обяснено както трябва и стъпка по стъпка. :th_up

niklas написа:има 2 позакъсани,от егр клапана и от клапана на турбото

Може да е от този за клапана на турбото! Както казаха по-горе - провери ги всичките вакууми и най-добре ги смени. Не бяха много скъпи, но поне ще си сигурен, че не е от тях.
Най-лесно ще се провери като се закачи колата на диагностика и се видят стойностите на дебитомера и на турбото в движение, в момента когато забива.
Рядко се случва колата да влезе в авариен режим от калпав дебитомер, но не го изключвам като вариант (ако не работи както трябва дебитомера, колата ще е мудна при всякакви скорости и обороти).
Успех в намирането на проблема, ще чакаме да се похвалиш като го откриеш! :beer


Потребителски аватар
niklas
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 25 юни 2016 7:20
Автомобил: vw pasat b5
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот niklas » Нед 07 яну 2018 8:03


Благодаря за бързите отговори,утре ще я карам на диагностика да я видят,за тресенето,го разбрах че е от гърнето,утре като я видят ще споделя каква е диагнозата


Потребителски аватар
niklas
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 25 юни 2016 7:20
Автомобил: vw pasat b5
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., афн

Мнениеот niklas » Вто 09 яну 2018 20:37


Здравейте,колеги,да споделя,какво показа диагностиката,при закачането излезе някакъв датчик за налягането на нещо,ам не го запомних,след по обстоен преглед монтьора забелязал че маркучето към МАП-а е скъсано и е потекло масло,всичко било омаслено,надяваме се след подсушаване и обезмасляване всичко да е ок,утре ще свали и турбото да го почисти че май има нагар на геометрията,и се надявам четвъртък да си прибера машината,това е засега блягодаря пак за отзивите



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта