Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Аз лично, за ставка 35/час и отстъпка от частите 20-50% бих търсил добра цена за клиента, дори и да съм (хипотетично) най-големия майстор на коли и да разчитам, че клиентите няма да отидат другаде. Особенно като се има пред вид, че всички автомайстори са най-добрите , избор бол.
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
А защо всеки счита, че майстора (човека, който поправя колата) е длъжен да поръчва частите? Че и отстъпка да дава? Че и след това обяснения да дава за цените?
Не се ли получава малко готованска история? Никога не съм посещавал въпросния сервиз, но по това, което чета това е само сервиз. Не сервиз с магазин за части отпред.
Не се ли получава малко готованска история? Никога не съм посещавал въпросния сервиз, но по това, което чета това е само сервиз. Не сервиз с магазин за части отпред.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19687
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
hooligan_sk написа:Честно казано не е задължение на сервиза да търси по/най-добри оферти за части за клиентите си.
То по принцип в днешно време доста неща са по желание - пазарна икономика.
Когато става дума за едни накладки - дали ще са 55 или 65 лв - няма голямо значение. Но когато частите са почти 1000 лв, 10-20% разлика не са малко пари. Особено когато сервизът работи само със собствени части и няма възможност клиентът да си ги донесе сам и да си ги купи за колкото си ги намери, което по принцип си е разумна политика, защото клиентите понякога носят какви ли не ментета, а после искат гаранция.
Но след като ще му вземеш на този клиент 240 лв за труд и ще спечелиш от него още 450 лв от частите, които си му доставил, или общо 700 лв за няма и един ден работа, редно е да отделиш поне 10 минути да провериш частите на още 1-2 места. Все пак той си го плаща и това "загубено" време и то доста добре. Така и клиентът ще е доволен и подобни теми няма да има.
Иначе е факт, че от сервиза почти няма оплаквания от гледна точка на работа и хората са доволни от решенията на проблемите си, което е похвално. Единствената забележка явно е към ценообразуването, но предполагам, че и това ще се изглади - стига да се отдели малко време.
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Не виждам какво повече имам да доказвам . Както каза колега по-горе в темата,в случая не съм търсил най-изгодни части ,а налични! Може да проследите хронологията на търсене,час на изписването на частите. Тук не говорим някой нещо да крие или лъже. Пристигна собственика на Passa-та в началото на работния ден,влезе колата според мен за диагностика,за мен не беше нужно да я закачам на диагностика,тъй като чух как работи двигателя и проблема ми беше ясен. След зададения въпрос колко ще струва ремонта,като думите бяха цитирам :"Знам ,че това не е евтин ремонт,да видим колко ще излезе."
Доста от доставчиците на авточасти започнаха да работят по Viber,пред собственика на автомобила снимах рег.номер и го изпратих,като зададох един единствен въпрос: "Разпределителен вал Kolbenschmidt".
Тогава собственика на автомобила ме попита,дали от гаранционен фонд вадят рамата. С усмивка му казах,че е единствения който до момента се е сетил.
Същия вал съм сменял преди няма 10 дни,точно м/у празниците ,тогава беше лично от мен проверен и нямаше никъде наличност. В случая тогава ползвахме същия доставчик,който ползвахме и сега,на не по различна цена. Реших да ползвам абсолютно същия "жокер" ,защото ми беше и зададен въпроса : "Дали ще стане до края на деня? ".
Доверих се изцяло на доставчика за срок за изпълнение и цена на поръчаните от мен части.
Нахвърлях всичко на въпросната работна тетратка,на която лично аз си водя записки. И отново влезнах в халето при собственика на автомобила ,обявих цената за ремонта . Попитаме дали в тази цена влизат труд и части,казах да напълно завършен и настроен автомобил. Казах че тази цена не включва масло и маслен филтър,понеже предишният ни клиент изиска и това да направим +почистване на двигателя от останалите части от счупените повдигачи. Собственика на автомобила каза ,че не желая смяна на масло и маслен филтър. Попитах го окончателно правим ли го, той каза да,попитах го тук ли ще изчакаш и той отново каза да. Казах ок ,сподели ми че съм му правил преди години турбокомпресора и е останал много доволен.
Казах му че ще трябва да почака да ни се освободи подемник . Първо пристигнаха оригиналните болтове за разпределителния вал,след това пристигнаха лагерите с разпределителния вал,след това семеринга и гарнитура тандем помпа,като това се случваше от интервали от време . Което показва че явно са събирали частите от различни места. По обяд се освободи подемник и позиционирахме колата на подемника. Минавайки покрай автомобила собственика ми каза ,че имал приятел който ползвал огромен процент отстъпка ,цифри не желая да коментирам. Нямаме и правото на това. Но споменатите от него цифри,дори и ние не ползваме,при положение че ни определят от минимален месечен оборот. И сме с 30 000лв отложено плащане.
Аз отговорих ,че при това положение и такива отсъпки, няма как да дадем гаранция за извършения от нас ремонт. Казах че ще направя където и колкото мога,той отново зададе няколко пъти въпроса за отстъпки.
Накрая се разбрахме ,че действаме по първоначалния план.
Повдигачите ми казаха,че ще се забавят доста. Може да са ги теглили от провинция. По ремонта започна да се изпълнява от мой служител,изцяло в присъствието на собственика на автомобила. За което вярвам ,че на всеки зададен от него въпрос ,се е отговаряло професионално. Процедурата се изпълняваше стриктно и професионално. Повдигачите се забавиха ,дойдоха следобяд. Дори се притеснявах ,че може да не дойдат всъщия ден.
Автомобила беше сгобен и настроен в края на работния ден. Буквално преди затварянето на сервиза,се извърши плащането и попълването на сервизната книжка.
Обикновенно винаги сядам на компютъра и пиказвам на клиентите дори разликите в цените на различните доставчици и избираме най-добра цена. Работили сме с клиенти от най-евтините може би китайски филтри ,до най-скъпите оригинални резервни части. Не се рекламираме постоянно,но смея да твърдя ,че качеството ни на извършени ремонти е на най-високо ниво.
Винаги сме заставали зад клиента и сме работили с части включително и по клиентски избор. Стараем се да създадем уюта ,собствениците на автомобили да се чувстват като у дома си. Да могат да присъстват и виждат как протича ремонта,а не да бъдат дистанцирани.
Голямо количество автомобили минава ежедневно през нашия сервиз,включително работим с около 15-20 фирми с автопарк по около 20-30 автомобила. Ежедневно се стараем да повишаваме качеството и разширяваме асортимента на предлаганите от нас услуги,което включва закупуването на доста нова качествена апаратура и инструменти.
В момента фирмата ни е с 5 служителя +отделно счетоводна фирма,водили сме преговори с готови кадри за позицията "приемчик" и снабдител авточасти. Като на този етап ,все още не можем да си позволим чисто финансово това работно място.
В зимни условия ,при външни условия -20 градуса (миналата зима) подържахме в 380к.м. хале работна температура +16 градуса. Далеч сме от сумите по-горе споменати като отстъпки и печалби. Поради това мое доверие за изпълнение на поръчката на авточасти ,на секундата поех отговорност и каквото е възможно решение на дадената ситуация .
Цената за труд не желая да коментирам,всеки знае какво време,внимание ,труд,консумативи и допълнителни процедури влага за качеството си за изпълнение на дадената услуга.
За нас цената за труд е абсолютно достойна и при същия извършен ремонт на индентичен автомобил не бих променил.
Ако някой не вярва в достоверността на написаното от мен,автосервиза разполага със достатъчно камери ,който желае може да дойде и да провери това. Понеже устройството записва повторна от задна дата ,туко що проверих че записите до утре 13.01.2018г.
Извинявам се за създаденото неудобство,разликата беше върната на клиента по банков път от името на фирмата. За което и ние ще получим кредитно известие,на абсолютно същата сума ,с което и ние ще можем да оправдаем този разход.
Нядавам се темата за приключена. Въпросът изяснен. Ако някой има лични въпроси,оставам моят телефон на разположение 0898 88 15 22.
И тук бих помолил и администраторите на форума ако смятат ,че въпроса е изяснен да вземат техните мерки за приключване на темата.
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38417198
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38417199
Доста от доставчиците на авточасти започнаха да работят по Viber,пред собственика на автомобила снимах рег.номер и го изпратих,като зададох един единствен въпрос: "Разпределителен вал Kolbenschmidt".
Тогава собственика на автомобила ме попита,дали от гаранционен фонд вадят рамата. С усмивка му казах,че е единствения който до момента се е сетил.
Същия вал съм сменял преди няма 10 дни,точно м/у празниците ,тогава беше лично от мен проверен и нямаше никъде наличност. В случая тогава ползвахме същия доставчик,който ползвахме и сега,на не по различна цена. Реших да ползвам абсолютно същия "жокер" ,защото ми беше и зададен въпроса : "Дали ще стане до края на деня? ".
Доверих се изцяло на доставчика за срок за изпълнение и цена на поръчаните от мен части.
Нахвърлях всичко на въпросната работна тетратка,на която лично аз си водя записки. И отново влезнах в халето при собственика на автомобила ,обявих цената за ремонта . Попитаме дали в тази цена влизат труд и части,казах да напълно завършен и настроен автомобил. Казах че тази цена не включва масло и маслен филтър,понеже предишният ни клиент изиска и това да направим +почистване на двигателя от останалите части от счупените повдигачи. Собственика на автомобила каза ,че не желая смяна на масло и маслен филтър. Попитах го окончателно правим ли го, той каза да,попитах го тук ли ще изчакаш и той отново каза да. Казах ок ,сподели ми че съм му правил преди години турбокомпресора и е останал много доволен.
Казах му че ще трябва да почака да ни се освободи подемник . Първо пристигнаха оригиналните болтове за разпределителния вал,след това пристигнаха лагерите с разпределителния вал,след това семеринга и гарнитура тандем помпа,като това се случваше от интервали от време . Което показва че явно са събирали частите от различни места. По обяд се освободи подемник и позиционирахме колата на подемника. Минавайки покрай автомобила собственика ми каза ,че имал приятел който ползвал огромен процент отстъпка ,цифри не желая да коментирам. Нямаме и правото на това. Но споменатите от него цифри,дори и ние не ползваме,при положение че ни определят от минимален месечен оборот. И сме с 30 000лв отложено плащане.
Аз отговорих ,че при това положение и такива отсъпки, няма как да дадем гаранция за извършения от нас ремонт. Казах че ще направя където и колкото мога,той отново зададе няколко пъти въпроса за отстъпки.
Накрая се разбрахме ,че действаме по първоначалния план.
Повдигачите ми казаха,че ще се забавят доста. Може да са ги теглили от провинция. По ремонта започна да се изпълнява от мой служител,изцяло в присъствието на собственика на автомобила. За което вярвам ,че на всеки зададен от него въпрос ,се е отговаряло професионално. Процедурата се изпълняваше стриктно и професионално. Повдигачите се забавиха ,дойдоха следобяд. Дори се притеснявах ,че може да не дойдат всъщия ден.
Автомобила беше сгобен и настроен в края на работния ден. Буквално преди затварянето на сервиза,се извърши плащането и попълването на сервизната книжка.
Обикновенно винаги сядам на компютъра и пиказвам на клиентите дори разликите в цените на различните доставчици и избираме най-добра цена. Работили сме с клиенти от най-евтините може би китайски филтри ,до най-скъпите оригинални резервни части. Не се рекламираме постоянно,но смея да твърдя ,че качеството ни на извършени ремонти е на най-високо ниво.
Винаги сме заставали зад клиента и сме работили с части включително и по клиентски избор. Стараем се да създадем уюта ,собствениците на автомобили да се чувстват като у дома си. Да могат да присъстват и виждат как протича ремонта,а не да бъдат дистанцирани.
Голямо количество автомобили минава ежедневно през нашия сервиз,включително работим с около 15-20 фирми с автопарк по около 20-30 автомобила. Ежедневно се стараем да повишаваме качеството и разширяваме асортимента на предлаганите от нас услуги,което включва закупуването на доста нова качествена апаратура и инструменти.
В момента фирмата ни е с 5 служителя +отделно счетоводна фирма,водили сме преговори с готови кадри за позицията "приемчик" и снабдител авточасти. Като на този етап ,все още не можем да си позволим чисто финансово това работно място.
В зимни условия ,при външни условия -20 градуса (миналата зима) подържахме в 380к.м. хале работна температура +16 градуса. Далеч сме от сумите по-горе споменати като отстъпки и печалби. Поради това мое доверие за изпълнение на поръчката на авточасти ,на секундата поех отговорност и каквото е възможно решение на дадената ситуация .
Цената за труд не желая да коментирам,всеки знае какво време,внимание ,труд,консумативи и допълнителни процедури влага за качеството си за изпълнение на дадената услуга.
За нас цената за труд е абсолютно достойна и при същия извършен ремонт на индентичен автомобил не бих променил.
Ако някой не вярва в достоверността на написаното от мен,автосервиза разполага със достатъчно камери ,който желае може да дойде и да провери това. Понеже устройството записва повторна от задна дата ,туко що проверих че записите до утре 13.01.2018г.
Извинявам се за създаденото неудобство,разликата беше върната на клиента по банков път от името на фирмата. За което и ние ще получим кредитно известие,на абсолютно същата сума ,с което и ние ще можем да оправдаем този разход.
Нядавам се темата за приключена. Въпросът изяснен. Ако някой има лични въпроси,оставам моят телефон на разположение 0898 88 15 22.
И тук бих помолил и администраторите на форума ако смятат ,че въпроса е изяснен да вземат техните мерки за приключване на темата.
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38417198
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38417199
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Здравейте ! Доволен съм от себе си, че макар и нервен и много стиснат взимам здрава позиция. Виждам,че някои хора се забавляват през работно време без да осъзнават реалността и някои подробности,а именно:
Когато се наложи ползвам услугите на Вальо като бивам посрещнат в приемната, обсъждаме проблема и взимаме решение за срок и цена. До тук добре но когато колата е готова и изпитвам удовлетворение като след успешна пломба, в мен се обажда онази природна стиснатост.
Преборвам се със себе си и се сещам, че съм идвал и ще идвам само тук защото нещо ми харесва-пасва.
Защото съм стиснат забелязвам-виждам много неща;
Този Вальо колко много се е нагърбил-наеми,работници,заплати,осигуровки,счетоводител,облекло,обувки,предполагам празнично възнаграждение,спешни доставки на място,вънншни услуги,абонаменти,ток,вода,данък смет,парцали,каша,ръкавици,
репатрак,данъци по фирма и какво ли не се сещам.
И разбирам вече защо ми харесва там. Посреща ме като познат, бърза да ми подсигури подемник и колата бива лекувана. После макар и стиснат карам си с кеф като знам ,че се грижат за моето здраве като при зъболекар.
И защото споменах зъболекар където ходя често, никога не съм питал колко взима материалите и защо е тази крайната цена.
А може би вие питате! Купих си смарт телевизор 1800 лв.а доставната цена е сигурно 800лв. Лекарствата са завишени 300 %.
И пак се сещам, стоя в огромната зала, наблюдавам ремонта като се старая да не преча, а огромният калорифер буфа на гориво като подсигурява на работниците да си свършат качествено и на време заданието.
Наблюдавам с колко техника разполага сервиза което всичко е заради клиента, само той си знае как финансира и мисли все напред. В моята работа за месеца изкарвам продукция за 130000лв. а получавам 1%-1300
,но нито скъпоструващата машина е моя нито подръжката за нея както ток ,вода и безброй други разходи а и ми е лесно,че не ме интересува!
Ако Вальо прочете тези редове нека не мисли,че се подмазвам (нагаждам) аз си оставам все същият-редовен при него,стиснат но плащащ сметката !
Когато се наложи ползвам услугите на Вальо като бивам посрещнат в приемната, обсъждаме проблема и взимаме решение за срок и цена. До тук добре но когато колата е готова и изпитвам удовлетворение като след успешна пломба, в мен се обажда онази природна стиснатост.
Преборвам се със себе си и се сещам, че съм идвал и ще идвам само тук защото нещо ми харесва-пасва.
Защото съм стиснат забелязвам-виждам много неща;
Този Вальо колко много се е нагърбил-наеми,работници,заплати,осигуровки,счетоводител,облекло,обувки,предполагам празнично възнаграждение,спешни доставки на място,вънншни услуги,абонаменти,ток,вода,данък смет,парцали,каша,ръкавици,
репатрак,данъци по фирма и какво ли не се сещам.
И разбирам вече защо ми харесва там. Посреща ме като познат, бърза да ми подсигури подемник и колата бива лекувана. После макар и стиснат карам си с кеф като знам ,че се грижат за моето здраве като при зъболекар.
И защото споменах зъболекар където ходя често, никога не съм питал колко взима материалите и защо е тази крайната цена.
А може би вие питате! Купих си смарт телевизор 1800 лв.а доставната цена е сигурно 800лв. Лекарствата са завишени 300 %.
И пак се сещам, стоя в огромната зала, наблюдавам ремонта като се старая да не преча, а огромният калорифер буфа на гориво като подсигурява на работниците да си свършат качествено и на време заданието.
Наблюдавам с колко техника разполага сервиза което всичко е заради клиента, само той си знае как финансира и мисли все напред. В моята работа за месеца изкарвам продукция за 130000лв. а получавам 1%-1300
,но нито скъпоструващата машина е моя нито подръжката за нея както ток ,вода и безброй други разходи а и ми е лесно,че не ме интересува!
Ако Вальо прочете тези редове нека не мисли,че се подмазвам (нагаждам) аз си оставам все същият-редовен при него,стиснат но плащащ сметката !
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
На мен като ми спомене някой клиент -''дай да изпилим малко цената'' си вземам чукалата и чао!(не поправям автомобили). Всеки да си преценява при кого и как да си оставя колата.
- passatfan2780
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
- Автомобил:
- Двигател: aaz 1992
- Местоположение: Плевен
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Ventoman написа:Пак държа да отбележа,че нито сервиза е завишил цените ,нито труда ни е х2 . С нито една стотинка не са завишени частите спрямо цените ,които са ни ги доставили по документи. Мога да го докажа. Отстъпки не искам да коментирам,правим където и колкото можем. Няма как да дадем гаранция за цялостен ремонт като печелим само от труд. На собственика му беше попълнена и подпечатена наша собствена фирмена сервизна книжка, което е и съответно гаранцията за ремонта. Както бях написал по-горе за разликата в цената на доставените ни части,ще потърсим и ние възмездие от доставчика,за което вече сме говорили по този въпрос. Понеже и други колеги собственици на автосервизи пишат в темата,знаят че дадени фирми за авточасти ,когато препродават авточасти си правят корекции в цените. Както вслучая патим ние. Никога не съм си позволявал да коментирам цени за труд и части на други автосервизи,но ако желаете мога да публикувам шедьовъри почти всеки ден.
Да не звучи смешно ,но дайте да си носим пшеницата в хлебопекарната да ни произвеждат и месят хляба и да платим само цената за тока.
Колега,не издържах да изчета мненията докрай,но до тук мога да ти кажа само едно-не си длъжен да даваш обяснения на никой!Който не му харесва да си се оправя.Скъпо било незнам какво било ама качеството се запазило.Ами в крайна сметка нали търсим качество на части и услуга.Всеки може да намери части на евтиния но все пак си залагаш името като ги монтираш на автомобил нали има и някаква гаранция.Аз лично мога да покажа минимум 12 ролки ИНА на цени от 6 до 106 лв ,а ролката си е една и съща.Най-лесно е да ни се свърши работа и после одраха ме натовари ме с пари,ама утре като стане нещо друго(не го пожелавам на никой да дава пари за ремонти)ще има ...А бе Валка здрасти аз съм оня с коня дай да видим...
На мен един преател майстор в Плевен ми казва така:Като дойдеш с твои части да ти ремонтирам колата да знаеш ,че цената за труда ти е ++++ за час.Живи и здрави!!!
- venll-vr
- Мнения: 466
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Истински случай:
Частите се продават на Сервиза с отстъпка.
Фирмата продавач дава складова разписка, може и фактура на частите без отстъпката.
Клиента си плаща частите на нормална цена /защото има документ за сумата на частите/ + труд.
Печалба на Сервиза--отстъпката + труда.
Дори да намериш човек, който да ползва отстъпка от същия магазин, като сервиза и закупите абсолютно същите части гаранция няма, защото няма печалба от частите.
Лошото е, че на много места е така.
Издаване на документ за извършената услуга никакъв. Всичко са усни уговорки.
Частите се продават на Сервиза с отстъпка.
Фирмата продавач дава складова разписка, може и фактура на частите без отстъпката.
Клиента си плаща частите на нормална цена /защото има документ за сумата на частите/ + труд.
Печалба на Сервиза--отстъпката + труда.
Дори да намериш човек, който да ползва отстъпка от същия магазин, като сервиза и закупите абсолютно същите части гаранция няма, защото няма печалба от частите.
Лошото е, че на много места е така.
Издаване на документ за извършената услуга никакъв. Всичко са усни уговорки.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Ако сервизът има по-удобни помещения и в момента плаща по голям наем, е нормално да си задържа отстъпката за частите! Тази отстъпка я дават на сервиза, а не на клиента с кола за ремонт в този сервиз!
Доскоро ползвах преверенции в един сервиз, отстъпката за частите ми я спадаха от цената, а при работата ми спадаха 50%, понеже обикновено монтьорите са на 40-50 % от общият труд. Ама собственика ми е сакъ приятел, само дето последният път, като си сменях задни накладки и амортисьори на пасаторчето ме одра без никакви екстри!
Доскоро ползвах преверенции в един сервиз, отстъпката за частите ми я спадаха от цената, а при работата ми спадаха 50%, понеже обикновено монтьорите са на 40-50 % от общият труд. Ама собственика ми е сакъ приятел, само дето последният път, като си сменях задни накладки и амортисьори на пасаторчето ме одра без никакви екстри!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Аз,не мога да разбера,що правите сметка ,сервиза каква отстъпка ползва и още повече защо пък трябва да я дава или дели с клиента.Та това си е ''далавера'' на сервиза.Все едно да си купуваш хляб и да искаш магазина да ти го продава на доставната цена...
-
- VW експерт
- Мнения: 12789
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
По принцип,отстъпката си е за сервизите.Ако някой желае нека си занесе частите в произволно избран сервиз и да видим дали няма да си вземат отстъпката от цената на труда.Разбира се има и изключения,ама те са друга бира.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Това пък с отстъпките на магазините за сервизите си е супер нагла и мазна договорка, целяща да откаже всеки, дръзнал сам да се справи с проблема на колата си.
Аз разбирам да е 10-15% за да насърчават даден сервиз да купува от конкретния магазин, но тук със сигурност става дума за друго.
Аз разбирам да е 10-15% за да насърчават даден сервиз да купува от конкретния магазин, но тук със сигурност става дума за друго.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Оставете човека на мира , има да отоплява 3000м2 хале до 16 градуса знаете ли колко пари са това , даже е взел евтино почти без пари за ремонта.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
milmar написа:Това пък с отстъпките на магазините за сервизите си е супер нагла и мазна договорка, целяща да откаже всеки, дръзнал сам да се справи с проблема на колата си.
Аз разбирам да е 10-15% за да насърчават даден сервиз да купува от конкретния магазин, но тук със сигурност става дума за друго.
Ами един сервиз зависи от големината му прави 3-4-5-10 или 15 хил лв оборот за части на седмица или на месец и отстъпките вървят според зависи от оборота, до 40-45% за някои части. За един клиент, ако отидеш да купиш части за хиляда лева е възможно да ти цъкнат 3-5 процента търговска отстъпка, но за 200-300 лева едва ли.
passatfan2780 написа:На мен един преател майстор в Плевен ми казва така:Като дойдеш с твои части да ти ремонтирам колата да знаеш ,че цената за труда ти е ++++ за час.Живи и здрави!!!
Така е, на много места е така. Първо този със сервиза е инвестирал в помещение, дали го е купил, построил или плаща наем, няма значение. Плаща за отопление на сервиза, плаща си тока, консумативите, инвестирал е в инструмент и оборудване, плаща на мастор/и т.н.т.
Като дойде някой с учукана кора под мотора вързана с 10 свински опашки и трябва да я свалиш за да смениш маслото трябва ли да му ги хванеш в цената, никой не ги лови. Спрейове контактни, обезмаслители, течни греси, ръкавици, все неща, които уж нищо не струващи са един сериозен разход в един сервиз.
И така идваш ти да ти сменят съединителя, оставяш колата, казваш, частите са в багажника и отиваш на работа. Свалят кутията и се оказва, че съединителя, лагера или каквото и да е, не е същото. Обаждат ти се на теб, ела го вземи това, че не става. Понеже вече си се хванал, ако можеш бягаш от работа, ходиш до сервиза, взимаш си частите и отиваш до магазина за нов отговарящ вече съединител, връщаш се до сервиза, а през това време подемникът стои зает и вместо да изкарва пари с друга кола, седят и те чакаш да си натамъниш частите.