Стига бре хора...........
Замислете се нормално ли е да слагаш надценка на цени на части който взимаш с отстъпка.
Това ме подразни много.
Аз 14 години вече се занимавам с това - НИКОГА, ама НИКОГА не съм натоварил някой с 1 лев, даже обикновенно гледам цените на поне 2 места и избирам по-щадящите клиента цени стига качеството да е ОК, но това при клиентска цена на повдигач 18 лв да ги продаваш за 28 и при цена на вал колбеншмит 430-440 лв да го ловиш 500 не е ли кофти.
Цената на труда не ща да я коментирам - тук всеки сам си я определя, но аз лично повече от 120 лв за тази операция съм взимал само за 2.0ТДИ на 5.5 при който мястото е доста по-ограничено от на 1.9 моторите, а не мисля, че качеството в сервиза ми не е на ниво.
Скоро имах клиентка която бяха "оскубали" над 2000 лв за 3 поредни ремонта отстранявайки проблем който така или иначе не беше решен. Факт беше следното част за 6 лв и беше продадена за 70, таксувана 165 лв част която не е подменена а презапоена и т.н. и т.н.
И последно - от това, че си добър в нещо /както се твърди за колегата/, не би трябвало да следва да правиш такива изцепки и да се самозабравяш.
"Карабоев,не се заяждам,но така обяснено излиза,че всеки втори хванат от улицата може да прави основни ремонти!" - това е така, ако има добър учител всеки /или почти всеки/ може да се научи, а въпрос на личен избор и постоянство е да се усъвършенства и да задмине учителя си.
Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19689
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза мотор 1,9 - 131 коня
Баща ми има същия Passat, който вече е на 230000 и вероятно и той след някоя и друга година ще отиде в тази посока, та си направих труда да ги извадя частите.
Това са цени, на които се продават в една от веригите за авточасти на крайни клиенти:
KOLBENSCHMIDT 50006304 Разпределителен вал 438,95 лв.
GLYCO N147/5 STD лагер (втулка) на разпределителния вал 79,78 лв.
INA 420 0209 10 повдигач на клапан х 19,81 лв. = 158,48 лв. (8 бр)
ELRING 129.780 Семеринг (32x47x10) 13,84 лв.
ELRING 876.661 Гарнитура горивна помпа 12,66 лв.
VAG 038 103 714 G - Болт x 4,64 лв. = 46,40 лв (10 бр)
Общо: 750,11 лв без една стотинка отстъпка. Като за голям сервиз с отстъпка - под 500 лв.
Другото до 1200 е: 100 лв. за труд, 200 лв. за курви, 200 лв. за бело и 200 лв. за царско село Все пак и майсторът е човек
Това са цени, на които се продават в една от веригите за авточасти на крайни клиенти:
KOLBENSCHMIDT 50006304 Разпределителен вал 438,95 лв.
GLYCO N147/5 STD лагер (втулка) на разпределителния вал 79,78 лв.
INA 420 0209 10 повдигач на клапан х 19,81 лв. = 158,48 лв. (8 бр)
ELRING 129.780 Семеринг (32x47x10) 13,84 лв.
ELRING 876.661 Гарнитура горивна помпа 12,66 лв.
VAG 038 103 714 G - Болт x 4,64 лв. = 46,40 лв (10 бр)
Общо: 750,11 лв без една стотинка отстъпка. Като за голям сервиз с отстъпка - под 500 лв.
Другото до 1200 е: 100 лв. за труд, 200 лв. за курви, 200 лв. за бело и 200 лв. за царско село Все пак и майсторът е човек
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Товаренето с цените на частите не го одобрявам никак. Цената за труд си я определя всеки. И въпреки че изглежда лесно, все пак трябва да се разцепи ангренажа, да се извадят дюзите, после обратно дюзи, реглажи, зацепвания и това си върви с подходящото разглобяване на периферия около мотора. Та всеки сам си определя цената и както примерно едни смятат, че 300 лв е висока цена за труд, други смятат, че 100 лв е обидно ниска
- dandrv
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 09 авг 2006 15:19
- Автомобил: VW PASSAT B8 - 2016
- Двигател: 2-0 TDI 150 Hp CRLB motor
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Дюзи не се вадят при този ремонт. Цената при други майстори и сервизи е между 80 и 150 лв.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза мотор 1,9 - 131 коня
Благовест написа:Услугата извършена ли е качествено?
Карабоев,не се заяждам,но така обяснено излиза,че всеки втори хванат от улицата може да прави основни ремонти!
Благо работя в сервиз. Всеки един ремонт се смята по човекочас независимо какъв е. Средно в България е 35лева на човекочас. Например при нас смяма на съединител отнема около 5 часа като го прави един монтьор по 35 лева идва около 170. Разбира се се прави за един или два дни но се смята само времето за работа което е около 5 часа. Сега разбра ли за какво се възмощавам за тези 240 лева
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Добре де. А фактура за частите дал ли ти е? Може пък да си е намерил скъп магазин и наистина д аим ги е платил тези пари.
- dandrv
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 09 авг 2006 15:19
- Автомобил: VW PASSAT B8 - 2016
- Двигател: 2-0 TDI 150 Hp CRLB motor
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Хахахаха. Доста трябва да го е търсил този магазин. Аз, който не съм в сферата на ремонтите все ги намирам по-евтини нещата.... Според мен горното обяснение на Vlad777 е по-логично..... като се има предвид, че от посочените при него цени сервизите получават между 20 - 40 % в зависимост от оборота на части. А бе не е лошо да пернеш няколко стотака за отскок след нова година. Аз лично като отивам при някой да ми свърши работа не очаквам да ме ограбят, както се получи в случая. Но здраве да е. Освен ако човека е забравил, че съм от форума и ми е набил цени за странични клиенти.... ако е така може да възстанови надвзетата сума....
Последна промяна от dandrv на Пет 12 яну 2018 12:38, променено общо 1 път.
- simo7
- Мнения: 225
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Чакай да ти върне парите.Той те нагласил здраво и сега чакай от умрял писмо.Просто са се ояли толкова много ,че не е...ат изобщо нищо.Просто с наште таралясници е такова положението.Дай да имаме пари за нови коли дали ще има толкова знайни и незнайни майстори и магазини за авточасти.5г. гаранция на новата и след 5г. връщам старата и хоп нова.Ама това е реалността.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Въпросният клубен майстор не е влизал във форума от края на 2016 година...
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза мотор 1,9 - 131 коня
°niksi° написа:Аз 14 години вече се занимавам с това - НИКОГА, ама НИКОГА не съм натоварил някой с 1 лев, даже обикновенно гледам цените на поне 2 места и избирам по-щадящите клиента цени стига качеството да е ОК
Потвърждавам!
Даже, Ники, с неговата кола (още - Голфчето 2-ка), ме вози до магазина (около 20 км общо), и взе бензиновата помпа с отстъпка. Не ми е взел пари за гориво . Помпата още си работи. Това - около 2007-ма някъде .
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
К.Одаджийски написа:Товаренето с цените на частите не го одобрявам никак. Цената за труд си я определя всеки. И въпреки че изглежда лесно, все пак трябва да се разцепи ангренажа, да се извадят дюзите, после обратно дюзи, реглажи, зацепвания и това си върви с подходящото разглобяване на периферия около мотора. Та всеки сам си определя цената и както примерно едни смятат, че 300 лв е висока цена за труд, други смятат, че 100 лв е обидно ниска
Какви дюзи колега къде отиде.
Кадърен човек с опит го прави това нещо за по-малко от 2 часа.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Да,не се свалят,но се прави реглаж (може и регУлаж ).
Мисълта ми беше,че има много повече знания и умения от "развиваш и завиваш 20 болта".Трябва ли да иде да плати на някой друг 80 лв и да се върне 5 пъти за рекламация ?
А,зацепването на агренажа още масово се практикува 'белеЖеното' с коректори,лакове за нокти и не знам си още кво.
Темата малко се разводни,а именно кое да коментираме-цената за труд или части ?
За частите и аз не го одобрявам-сервиза би трябвало да продава услуга,от която да печели,а не от търговия(или поне не толкова).
Мисълта ми беше,че има много повече знания и умения от "развиваш и завиваш 20 болта".Трябва ли да иде да плати на някой друг 80 лв и да се върне 5 пъти за рекламация ?
А,зацепването на агренажа още масово се практикува 'белеЖеното' с коректори,лакове за нокти и не знам си още кво.
Темата малко се разводни,а именно кое да коментираме-цената за труд или части ?
За частите и аз не го одобрявам-сервиза би трябвало да продава услуга,от която да печели,а не от търговия(или поне не толкова).
- dandrv
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 09 авг 2006 15:19
- Автомобил: VW PASSAT B8 - 2016
- Двигател: 2-0 TDI 150 Hp CRLB motor
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
stefarata написа:Въпросният клубен майстор не е влизал във форума от края на 2016 година...
Значи може би вече не се смята за клубен майстор.
Последна промяна от dandrv на Пет 12 яну 2018 12:39, променено общо 1 път.
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Здравейте,вярно е че не съм влизал от 2016г.,но всичко е свързано в обема на работа,който поемаме.
Много от вас не знаят,но от края на 2016г. сме на нов адрес и официален автосервиз. С 380к.в. работно хале,5 подемника и канал ,на който ще се извършва реглаж сходимост на съвременен 3D стенд. Със самостоятелна двуетажна бизнес сграда ,прилежащо в нея и приемна сервиз. За което ще се консултирам със администраторите на форума да заплащаме съответните такси,за съществуването ни във форума като автосервиз.
Не търсим оправдание за извършения от нас ремонт,като ще приложим някои документи :нормо часове за извършената услуга,описание за допулнителните услуги по време на ремонта и ще приложим част от документите ,ако трябва ще потърсим и останалите документи за части за извършената услуга.
Като държа да отбележа ,че преди извършването на ремонта сме обявили цената за самия ремонт.
Към днешна дата при сравнение на каталожни номера за използваните части,открихме и ние разлика в цените дори между фирмите доставчици,като към посочените цени нямат наличност за доставка. При проведено наше запитване към доставчика на тези части за разликите в цените,отговора беше че когато теглят части от външни фирми си запазват правото да променят цените и търговската отстъпка.
Нормо времето за механична смяна на разпределителен вал според ElsaWin е 4,7 нормо часа,което не включва никакви допълнителни операции като реглаж и допълнителни настройки.
В присъствие на собственика на автомобила и проследявайки нашите действия от негова страна,сме направили допълнение:
1. Реглаж дюзи ,за да възстановим хлабините в помпените елементи на дюзите,според инструкция на производителя.
2. Автомобилът е загрят над 80градуса и е направена финна синхрунизация на валовете (ъгъл на впръскване) .
Всичко това е направено да бъде издаден един напълно завършен и настроен автомобил,с количество впръскване гориво 4,7-4,9mg.,а не просто механична смяна на разпределителен вал.
В цената за труд ,която сме изискали влизат горе посочените три операции.
1. Подмяна разпределителен вал
2. Синхронизация валове
3. Реглаж дюзи.
И необходимите кондумативи обезмаслители и др.
Ако клиента има претенции към цените на вложените от нас части,разликата ще бъде възстановена за сметка на сервиза. А ние ще потърсим възмездие от доставчика ни на части.
При сравнение от наша страна на цени на части,откриваме разлика в цените на разпределителен вал ,лагери и гарнитура. Разликата е на обща стойност : 78,48лв. ,като в никакъв случай не е целенасочено от наша страна да ощетим камо ли да ограбим клиента. Надяваме се на разбирателство и да считаме темата за приключена.
Нека собственика на автомобила да се свърже с нас,поради това че изчака да си вземе автомобила и не сме записали негоят телефон.
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38415690
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38415689
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38415691
Много от вас не знаят,но от края на 2016г. сме на нов адрес и официален автосервиз. С 380к.в. работно хале,5 подемника и канал ,на който ще се извършва реглаж сходимост на съвременен 3D стенд. Със самостоятелна двуетажна бизнес сграда ,прилежащо в нея и приемна сервиз. За което ще се консултирам със администраторите на форума да заплащаме съответните такси,за съществуването ни във форума като автосервиз.
Не търсим оправдание за извършения от нас ремонт,като ще приложим някои документи :нормо часове за извършената услуга,описание за допулнителните услуги по време на ремонта и ще приложим част от документите ,ако трябва ще потърсим и останалите документи за части за извършената услуга.
Като държа да отбележа ,че преди извършването на ремонта сме обявили цената за самия ремонт.
Към днешна дата при сравнение на каталожни номера за използваните части,открихме и ние разлика в цените дори между фирмите доставчици,като към посочените цени нямат наличност за доставка. При проведено наше запитване към доставчика на тези части за разликите в цените,отговора беше че когато теглят части от външни фирми си запазват правото да променят цените и търговската отстъпка.
Нормо времето за механична смяна на разпределителен вал според ElsaWin е 4,7 нормо часа,което не включва никакви допълнителни операции като реглаж и допълнителни настройки.
В присъствие на собственика на автомобила и проследявайки нашите действия от негова страна,сме направили допълнение:
1. Реглаж дюзи ,за да възстановим хлабините в помпените елементи на дюзите,според инструкция на производителя.
2. Автомобилът е загрят над 80градуса и е направена финна синхрунизация на валовете (ъгъл на впръскване) .
Всичко това е направено да бъде издаден един напълно завършен и настроен автомобил,с количество впръскване гориво 4,7-4,9mg.,а не просто механична смяна на разпределителен вал.
В цената за труд ,която сме изискали влизат горе посочените три операции.
1. Подмяна разпределителен вал
2. Синхронизация валове
3. Реглаж дюзи.
И необходимите кондумативи обезмаслители и др.
Ако клиента има претенции към цените на вложените от нас части,разликата ще бъде възстановена за сметка на сервиза. А ние ще потърсим възмездие от доставчика ни на части.
При сравнение от наша страна на цени на части,откриваме разлика в цените на разпределителен вал ,лагери и гарнитура. Разликата е на обща стойност : 78,48лв. ,като в никакъв случай не е целенасочено от наша страна да ощетим камо ли да ограбим клиента. Надяваме се на разбирателство и да считаме темата за приключена.
Нека собственика на автомобила да се свърже с нас,поради това че изчака да си вземе автомобила и не сме записали негоят телефон.
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38415690
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38415689
http://ventoman1.snimka.bg/automobiles/ ... 9.38415691
- dandrv
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 09 авг 2006 15:19
- Автомобил: VW PASSAT B8 - 2016
- Двигател: 2-0 TDI 150 Hp CRLB motor
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9 TDI AVF 131 2004 г. - Смяна на разпределителен вал + повдигачи на помпа дюза
Благодаря за обяснението. Както съм писал и по-горе - към качеството на изпълнение нямам забележки и принципно при няколкото посещения преди и сега всичко е било точно като качество но изпълнение. За цената на труда нямам претенции - това е политика на сервиза. Макар, че се съмнявам, че в другите сервизи ще оставят колата ненастроена, но тук няма да задълбавам.
Относно частите - цените са завишени и то наистина много. Докато бях в сервиза няколко пъти питах за цените и дали има отстъпка. Само повдигачите INA са завишени с 80 лв. Валът е с около 50 лв. Лагерите с около 20 лв. Тук говорим за цени които са над тези за крайни клиенти.
Бърза справка - https://www.autopower.bg/%D0%B0%D0%B2%D ... 20113.html
Грешки стават, така че принципно приемам предложението за възстановяване на надвзетата сума за частите и приключване на темата - на лично ще изпратя сметка, тъй като в момента не съм в БГ. Като получа сумата ще уведомя в темата, за да приключим всичко коректно. Поздрави.
Относно частите - цените са завишени и то наистина много. Докато бях в сервиза няколко пъти питах за цените и дали има отстъпка. Само повдигачите INA са завишени с 80 лв. Валът е с около 50 лв. Лагерите с около 20 лв. Тук говорим за цени които са над тези за крайни клиенти.
Бърза справка - https://www.autopower.bg/%D0%B0%D0%B2%D ... 20113.html
Грешки стават, така че принципно приемам предложението за възстановяване на надвзетата сума за частите и приключване на темата - на лично ще изпратя сметка, тъй като в момента не съм в БГ. Като получа сумата ще уведомя в темата, за да приключим всичко коректно. Поздрави.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 176 госта