PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот kole7o » Пет 19 яну 2018 10:25


Здравейте колеги, след като си реших проблема, смятам, че бих бил полезен ако опиша какви бяха симптомите, диагностиката, решението и сумата на която ми възлезе ремонта. Автомобила е Пасат, 2.0 тди, 2006г., BKP мотора, 16 клапана.
Колата я взех март месец 2017г, като явно още с покупката съм сгрешил, защото нямах възможност да я тествам, да я вкарам в оторизиран сервиз и да и направя цялостна диагностика. Просто ми беше омръзнало да съм без кола и да обикалям насам-натам в търсене на возило. Общо взето си бяха набелязал няколко и от тях взех най-евтината, като основно разчитах на късмета си, а и разсъждавах така, че дали ще купиш скъпа или евтина, винаги може да има изненади.
Проблема при мен започна да се забелязва почти веднага, защото колата губеше антифриз, сутрин при температури под 10 градуса пушеше бяло, докато загрее, но си мислех, че може да е конденз, защото не надуваше маркучите и не загряваше. В началото при извънградско каране при постепенно подаване на газ и вдигане на оборотите турбината започна да забива. В последствие започна да забива по-често и реших да я закарам в сервиз да я почистят(карам много градско и мислех, че е зацапана геометрията). Оставих я в сервиза и казах на момчетата да погледнат на какво се дължи загубата на антифриз. След като надули системата се оказало, че главата е пукната на 2-ри цилиндър и антифриза е влизал в турбината, която беше ръждясала и се наложи пълно рециклиране.
Бяха ми предоставени няколко възможности от майстора: 1.Да не я правим и да я продавам така; 2.Да я правим за по-лесна продажба и 3.Да я правим както трябва. Реших да я правим и да я карам, като първоначалните сметки бяха едни...След проверка на моята глава се оказа, че не може да се заври и започнах да търся друга глава(2-ра употреба, което също се оказа грешка). Намерих една от Ауди А6 за 550лв. Взех я и занесох за проверка, като ми казаха, че главата е ОК, и е в много добро състояние, без пукнатини. След обработката на главата, майстора започна да я сглобява и се оказа с крива вал линия. След още няколко проверки на същата глава, тезата за вал линията се потвърди, и се наложи да върна главата, която вече ми беше излязла около 700лв. Реших повече да не се занимавам с втора употреба и взех чисто нова глава, която оборудвахме и монтирахме на колата. Ремонта ми излезе доста, но сменихме много неща с нови. Ето и равносметката:

-загуба от главата втора употреба- около 180-190лв
-нова глава, необорудвана - 1100лв
-ролки, ремъци, водна помпа, гарнитури, лагери за валовете, антифриз, масло, шестостен, филтри, и др. - 1000лв
- рециклиране на турбината - 600лв (6 месеца гаранция)
-оборудване на главата и проверка на старата - 200лв( това е друг сервиз за глави)
- ремонт на маслената помпа(отстранихме проблема със шестостена) - 60лв
- смених някой неща по ходовата част(2 лагер-тампона, маншона на карето и биалетка) - 130лв за частите
- труд на майстора - 250лв за главата + 80лв за ходовата част
Общо: около 3600лв

Темата е информативна, за тези, които мислят да купуват такава кола и за тези които имат такива, какво горе долу излиза един такъв ремонт. Моят съвет е ако случайно на някой му се наложи да сменя глава, да не се занимава с втора употреба, защото разликата в цената е 200-300лв, а втората употреба винаги може да се счупи и няма гаранция.
Пожелавам късмет на всички колеги и да не ви се налага да минавате по моя път!




Stif
Мнения: 699
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот Stif » Пет 19 яну 2018 21:07


Браво колега! Така се прави,направил си труда да опишеш страданията си около този ремонт и съм сигурен че ще е от полза на други,изпаднали в същата ситуация.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 19 яну 2018 21:23


А главата?
От къде я купи?


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот kole7o » Пет 19 яну 2018 21:31


Stif написа:Браво колега! Така се прави,направил си труда да опишеш страданията си около този ремонт и съм сигурен че ще е от полза на други,изпаднали в същата ситуация.


Аз самия, търсих подобна информация преди да започна ремонтите и не намерих, затова реших, че ще е от полза

Zdravko Zankov написа:А главата?
От къде я купи?


Купих я от приятел, който продава авточасти. Главата е AMC испанска.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот Karaboev » Пет 19 яну 2018 21:39


Както казваха е един филм евтиното е скъпо. Дано да е обица на ухото за много хора.


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот kole7o » Пет 19 яну 2018 21:46


Така е. Разбрах го от първо лице.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот hvp800 » Съб 20 яну 2018 7:53


kole7o написа:
Купих я от приятел, който продава авточасти. Главата е AMC испанска.


Преди няколко месеца купих същата глава , като на мен ми излезе 900 и малко лв. Това го пиша , за колегите , за да се ориентират по-добре в цените.


Поздравления и от мен за упорството и желанието да направиш нещата както трябва :th_up


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот kole7o » Съб 20 яну 2018 10:16


Благодаря колега. По принци проверявах и на други места за цената на главата и беше от порядъйа на 1200-1300лв, друг е въпроса кой каква отстъпка прави. Имаше и вариант за китайска(700лв) и турска(900лв) глаа. А втората употреба от 450 до 1000лв ми обявиха и още 150-200 лв за проверка, шлайф и оборудване.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 20 яну 2018 10:17


Ти втора употреба си си имал.


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот kole7o » Съб 20 яну 2018 11:37


Две даже.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот samo_pechka » Съб 20 яну 2018 19:13


АМЦ е много добър избор автърмаркет :th_up


Zhivko Zhelev
Мнения: 49
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 13:28
Автомобил: VW GOLF
Двигател: TSI 2017 DSG
Местоположение: Burgas

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот Zhivko Zhelev » Пет 26 яну 2018 22:01


Би ли обяснил как си решил проблема със шестостена?


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот kole7o » Вто 30 яну 2018 13:05


Незнам точно, но щяха да правят ново легло ама се оказа, че някой преди мен го е оправил.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот samo_pechka » Вто 30 яну 2018 13:16


Zhivko Zhelev написа:Би ли обяснил как си решил проблема със шестостена?

Коментирано е често във форума, едно от решенията е http://www.prospeed.bg/bg/blog/3/122


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 30 яну 2018 13:16


браво, истинските неща струват пари, лошо е като оцелиш най-лошия сценарий, но когато си готов какво те очаква наистина нещата се приемат по-лесно. Шестостена ми е интересен дали е заварен или е направен в проспиид ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: naturo, Stivi, VanWild3r и 54 госта