Здравейте колеги, след като си реших проблема, смятам, че бих бил полезен ако опиша какви бяха симптомите, диагностиката, решението и сумата на която ми възлезе ремонта. Автомобила е Пасат, 2.0 тди, 2006г., BKP мотора, 16 клапана.
Колата я взех март месец 2017г, като явно още с покупката съм сгрешил, защото нямах възможност да я тествам, да я вкарам в оторизиран сервиз и да и направя цялостна диагностика. Просто ми беше омръзнало да съм без кола и да обикалям насам-натам в търсене на возило. Общо взето си бяха набелязал няколко и от тях взех най-евтината, като основно разчитах на късмета си, а и разсъждавах така, че дали ще купиш скъпа или евтина, винаги може да има изненади.
Проблема при мен започна да се забелязва почти веднага, защото колата губеше антифриз, сутрин при температури под 10 градуса пушеше бяло, докато загрее, но си мислех, че може да е конденз, защото не надуваше маркучите и не загряваше. В началото при извънградско каране при постепенно подаване на газ и вдигане на оборотите турбината започна да забива. В последствие започна да забива по-често и реших да я закарам в сервиз да я почистят(карам много градско и мислех, че е зацапана геометрията). Оставих я в сервиза и казах на момчетата да погледнат на какво се дължи загубата на антифриз. След като надули системата се оказало, че главата е пукната на 2-ри цилиндър и антифриза е влизал в турбината, която беше ръждясала и се наложи пълно рециклиране.
Бяха ми предоставени няколко възможности от майстора: 1.Да не я правим и да я продавам така; 2.Да я правим за по-лесна продажба и 3.Да я правим както трябва. Реших да я правим и да я карам, като първоначалните сметки бяха едни...След проверка на моята глава се оказа, че не може да се заври и започнах да търся друга глава(2-ра употреба, което също се оказа грешка). Намерих една от Ауди А6 за 550лв. Взех я и занесох за проверка, като ми казаха, че главата е ОК, и е в много добро състояние, без пукнатини. След обработката на главата, майстора започна да я сглобява и се оказа с крива вал линия. След още няколко проверки на същата глава, тезата за вал линията се потвърди, и се наложи да върна главата, която вече ми беше излязла около 700лв. Реших повече да не се занимавам с втора употреба и взех чисто нова глава, която оборудвахме и монтирахме на колата. Ремонта ми излезе доста, но сменихме много неща с нови. Ето и равносметката:
-загуба от главата втора употреба- около 180-190лв
-нова глава, необорудвана - 1100лв
-ролки, ремъци, водна помпа, гарнитури, лагери за валовете, антифриз, масло, шестостен, филтри, и др. - 1000лв
- рециклиране на турбината - 600лв (6 месеца гаранция)
-оборудване на главата и проверка на старата - 200лв( това е друг сервиз за глави)
- ремонт на маслената помпа(отстранихме проблема със шестостена) - 60лв
- смених някой неща по ходовата част(2 лагер-тампона, маншона на карето и биалетка) - 130лв за частите
- труд на майстора - 250лв за главата + 80лв за ходовата част
Общо: около 3600лв
Темата е информативна, за тези, които мислят да купуват такава кола и за тези които имат такива, какво горе долу излиза един такъв ремонт. Моят съвет е ако случайно на някой му се наложи да сменя глава, да не се занимава с втора употреба, защото разликата в цената е 200-300лв, а втората употреба винаги може да се счупи и няма гаранция.
Пожелавам късмет на всички колеги и да не ви се налага да минавате по моя път!
PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Браво колега! Така се прави,направил си труда да опишеш страданията си около този ремонт и съм сигурен че ще е от полза на други,изпаднали в същата ситуация.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
А главата?
От къде я купи?
От къде я купи?
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Stif написа:Браво колега! Така се прави,направил си труда да опишеш страданията си около този ремонт и съм сигурен че ще е от полза на други,изпаднали в същата ситуация.
Аз самия, търсих подобна информация преди да започна ремонтите и не намерих, затова реших, че ще е от полза
Zdravko Zankov написа:А главата?
От къде я купи?
Купих я от приятел, който продава авточасти. Главата е AMC испанска.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Както казваха е един филм евтиното е скъпо. Дано да е обица на ухото за много хора.
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Така е. Разбрах го от първо лице.
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
kole7o написа:
Купих я от приятел, който продава авточасти. Главата е AMC испанска.
Преди няколко месеца купих същата глава , като на мен ми излезе 900 и малко лв. Това го пиша , за колегите , за да се ориентират по-добре в цените.
Поздравления и от мен за упорството и желанието да направиш нещата както трябва
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Благодаря колега. По принци проверявах и на други места за цената на главата и беше от порядъйа на 1200-1300лв, друг е въпроса кой каква отстъпка прави. Имаше и вариант за китайска(700лв) и турска(900лв) глаа. А втората употреба от 450 до 1000лв ми обявиха и още 150-200 лв за проверка, шлайф и оборудване.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Ти втора употреба си си имал.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
АМЦ е много добър избор автърмаркет
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Съб 26 апр 2014 13:28
- Автомобил: VW GOLF
- Двигател: TSI 2017 DSG
- Местоположение: Burgas
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Би ли обяснил как си решил проблема със шестостена?
- kole7o
- Мнения: 324
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
- Автомобил: VW PASSAT B6
- Двигател: BKP
- Местоположение: Варна
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Незнам точно, но щяха да правят ново легло ама се оказа, че някой преди мен го е оправил.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
Zhivko Zhelev написа:Би ли обяснил как си решил проблема със шестостена?
Коментирано е често във форума, едно от решенията е http://www.prospeed.bg/bg/blog/3/122
Re: PASSAT B6, 2.0 TDI, BKP, 16v, пукната глава-ремонт
браво, истинските неща струват пари, лошо е като оцелиш най-лошия сценарий, но когато си готов какво те очаква наистина нещата се приемат по-лесно. Шестостена ми е интересен дали е заварен или е направен в проспиид ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта