Sharan 7M 1998g. AFN - смяна на турбо и проверка дюзи
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia - Kanzas.
Sharan 7M 1998g. AFN - смяна на турбо и проверка дюзи
Здравейте колеги. Колата ми е на 250 000 км по километраж, при мен е от около 70 000. Шарана е 98г. и ръчни скорости. Откакто го имам гори около 3 литра масло за 10 000 км и пуши леко синкаво през аспуха. Пали при температури -15, -20 без да се замисля. Карал съм с много масла 5в40 ,10в40 и 15в50, но винаги го гори. За мен е турбината за смяна и точно тук искам вашата помощ. Как се сваля това животно с целия колектор или без ( които знае е много тясно зад мотора на Шаран и няма достатъчно място за оглед). Другото което ме интересува тази турбина с каква друга мога да я заменя по- голяма, която да пасва директно? Изобщо всякакви варианти покраи турбината ще са ми полезни, защото смятам да го засиля. Друго което ми се иска да направя е да сваля дюзите с разпръсквачите и да отида на стенд, искам да ги проверя и евентуално едни нови разпръсквачи, но къде и при кого ? По неведоми пътища дори помпата се здоби с 11 мм. елемент.
Последна промяна от sers на Пет 02 фев 2018 18:35, променено общо 2 пъти.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Въпроси около смяна на турбокомпресор на Sharan 1.9 tdi AFN
Колега сваляш гумата развиваш централния болт сваляш полуоската и вече си ти. Трябва ти канал отдолу по добре ще се свали.
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia - Kanzas.
Re: Въпроси около смяна на турбокомпресор на Sharan 1.9 tdi AFN
vankata_passat написа:Колега сваляш гумата развиваш централния болт сваляш полуоската и вече си ти. Трябва ти канал отдолу по добре ще се свали.
Само едната част на полуоската или цялата с висящия лагер и турбина с колектора ли се вади или не ? Благодаря разпомагам с канал и всички инструменти.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Sharan 7M 1998g. AFN - смяна на турбо
Цялата полуоска се сваля.Турбото с колектора заедно. Има дребни неща който ше видиш кой ти пречат за свалянето.
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia - Kanzas.
Re: Sharan 7M 1998g. AFN - смяна на турбо
vankata_passat написа:Цялата полуоска се сваля.Турбото с колектора заедно. Има дребни неща който ше видиш кой ти пречат за свалянето.
Добре, съвет за рециклиране или смяна с ново от тези които предлагат масово по 300-400 лв. централна част? А за дюзи къде мога да ги занеса, за да ги проверят на стенд.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7M 1998g. AFN - смяна на турбо и проверка дюзи
Средна част ( картридж) може да видиш на Нерингс. Имат в английския ибей профил. При поръчката е много важно да видиш едни номера на капака. Трябва тоя картридж да е за точно тая турбина, за това се сравняват номерата. Смяната не е философия ( на средната част ) . От Бг не мога да дам съвет, просто не знам кой продава хубави карттриджи на поносима цена. Със сигурност има, трябва да се провери или колега който знае, да каже.
В София не знам къде да си занесеш за проверка дюзите , но имай в предвид, че износването едва ли ще подлежи на корекция. Ако са паднали на 180 бара и пръскат добре, ги остави така. Под 180 бара пилотно ( или лоша струя ) се оглеждай за нови разпръсквачи.
В София не знам къде да си занесеш за проверка дюзите , но имай в предвид, че износването едва ли ще подлежи на корекция. Ако са паднали на 180 бара и пръскат добре, ги остави така. Под 180 бара пилотно ( или лоша струя ) се оглеждай за нови разпръсквачи.
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia - Kanzas.
Re: Sharan 7M 1998g. AFN - смяна на турбо и проверка дюзи
samo_pechka написа:Средна част ( картридж) може да видиш на Нерингс. Имат в английския ибей профил. При поръчката е много важно да видиш едни номера на капака. Трябва тоя картридж да е за точно тая турбина, за това се сравняват номерата. Смяната не е философия ( на средната част ) . От Бг не мога да дам съвет, просто не знам кой продава хубави карттриджи на поносима цена. Със сигурност има, трябва да се провери или колега който знае, да каже.
В София не знам къде да си занесеш за проверка дюзите , но имай в предвид, че износването едва ли ще подлежи на корекция. Ако са паднали на 180 бара и пръскат добре, ги остави така. Под 180 бара пилотно ( или лоша струя ) се оглеждай за нови разпръсквачи.
Благодаря колега. Търся и лек тунинг. За дюзите не ме бърка да ида и до бургас. Искам майстор, който да разбира и стендоването да се извърши пред мен. Ако знаеш такова място сподели.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Sharan 7M 1998g. AFN - смяна на турбо и проверка дюзи
За стендоване на дюзи, но само пилотното впръскване мога да помогна.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 167 госта