пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
saksak
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 01 ное 2017 15:45
Автомобил:
Двигател:

пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот saksak » Пон 05 фев 2018 20:18


Здравейте колеги.Пасата започна да пали доста трудно при загрял двигател.Сутрин пали от раз , но след като вдигне 90 градуса почва да пали трудно.Във вървенето разлика няма




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Jeka » Пон 05 фев 2018 21:18


Това е прословутия проблем с топлия старт. Проблема най-лесно се отстранява софтуерно, въпреки че доста хора твърдят, че са го оправили по друг начин, и че щом се е появил значи има друга причина... като цяло можеш да пробваш да смениш въздушния филтър и горивния филтър с нови, както и да изчистиш дебитомера, но дали ще помогне и за колко дълго време не се знае.
Най-сигурния начин е софтуерно да се отстрани проблема (но и дебитомера е хубаво да се чисти периодично 1-2 пъти в годината)


saksak
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 01 ное 2017 15:45
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот saksak » Пон 05 фев 2018 21:27


Горивния филтър го смених,въздушния е на 5 хил.Софтуерно кой може да ми помогне


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Jeka » Вто 06 фев 2018 1:05


Главно хората, които се занимават с чипове. Кажи от къде си, за по-конкретни насоки.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6532
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот vanesto » Вто 06 фев 2018 8:32


Ревизирай си стартера и си провери акумулатора.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14593
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот stefan4o » Вто 06 фев 2018 9:21


Проблемът с топлия старт НЕ се решава с пипане по софта. А само се замазва. Истинската причина, доколкото зная е, че стартерът трябва да достигне определени обороти, за да може да запали автомобилът (до определени обороти порцията нафта е 0, доколкото съм виждал по горивни карти). А виновниците за това могат да бъдат - стартер или акумулатор, или и двете заедно.


saksak
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 01 ное 2017 15:45
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот saksak » Вто 06 фев 2018 12:56


Свалих стартера и е при майстор ,акумулатора ще го заредя.


Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Jeka » Вто 06 фев 2018 13:38


Не случайно са написани така картите... нали все пак трябва да има балами, които сменят стартери всяка година. Разгледай карти от други дизелови двигатели било то на VW или не - няма значение. Няма да видиш друга такава написана по този начин. Което е глупаво! Защо трябва когато оборотите са под 450-500 да не пуска нафта... тва е всеедно всеки път да рециклираш/сменяш стартера на 60-70% от неговото "здраве". Тука може да се спори малко за "емисии" и дали щяло да изпушва леко при палене или не, обаче проблема изобщо не се "замазва", а се отстранява точно софтуерно и то не от вчера или днеска, и Б6 не е първата кола която страда от това. Просто като се оправи софта все едно удължаваш живота на стартера с 50% и като предотвратиш 2-3 такива преждевременни смени на стартери и акумулатори (които не са много евтини), напълно си избиваш парите, които си дал за софтуерната намеса.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 643
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: ALH++ 01
Местоположение: Варна

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот nikolay_ss » Вто 06 фев 2018 13:52


stefan4o написа:Проблемът с топлия старт НЕ се решава с пипане по софта. А само се замазва. Истинската причина, доколкото зная е, че стартерът трябва да достигне определени обороти, за да може да запали автомобилът (до определени обороти порцията нафта е 0, доколкото съм виждал по горивни карти). А виновниците за това могат да бъдат - стартер или акумулатор, или и двете заедно.


Не е така. Проблемът с топлият старт си е точно заложен софтуерно. Зависи вече от различните ревизии на софтуери и различните разновидности на компютри в случая за 1.9тди, при някои го има, при други го няма.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 14593
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот stefan4o » Вто 06 фев 2018 17:48


Някой колега беше постнал две карти:
1. Автоматична
2. Механична
скоростни кутии. При механичната се виждаше как до около 500 об/мин (по спомен) нафтата беше 0. Докато при автоматичната имаше число, не помня точно колко, ама имаше - т.е. при автоматичната пуска нафта.
Не случайно са написани така картите... нали все пак трябва да има балами, които сменят стартери всяка година.

Не знам дали е за това, но е факт, че и при ПД го има този проблем. Сега някой ще каже, че като при мен пали, а при него - не, на топла кола проблемът е софтуерен, така ли? ЕКУ-тата на даден вид код на мотора, примерно AVF за механична СК не са ли с еднакви горивни карти?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 2504
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Водния дух1 » Вто 06 фев 2018 21:03


Аз,не можах да разбера-има ли софтуерно решение на проблема,без да се налага да се прекодира на автоматична трансмисия?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6532
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот vanesto » Вто 06 фев 2018 21:20


Росене, или слагаш чип, или си оправяш стартера, или прекодираш на автоматик. Има и едни магарии, които правят някои - слагат съпротивления, които да лъжат температурния датчик, което пък е :screwy


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 2504
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Водния дух1 » Вто 06 фев 2018 21:31


Питам за един познат с AFN,който има проблем с топлото палене,за да не пиша нова тема.Аз нямам такива проблеми(всъщност не знам дали при 1Z се проявява) И всъщност как го лъжат темп.датчик-да отчита по-малка температура ли? А,после след като запали кво става?


Потребителски аватар
goppa
Мнения: 7424
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот goppa » Вто 06 фев 2018 21:35


Кажи на познатия да си смени четките на стартера!


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6532
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Golf 4 Variant
Двигател: 1.9 TDI 110hp AHF
Местоположение: Varna

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот vanesto » Вто 06 фев 2018 21:38


И втулките, при износени втулки върти тегаво на топъл мотор. Датчика постоянно показва по-малко.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: NathaN, valiosport и 10 госта