пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот hvp800 » Сря 07 фев 2018 0:33


stefan4o написа:
Не случайно са написани така картите... нали все пак трябва да има балами, които сменят стартери всяка година.

Не знам дали е за това, но е факт, че и при ПД го има този проблем. Сега някой ще каже, че като при мен пали, а при него - не, на топла кола проблемът е софтуерен, така ли? ЕКУ-тата на даден вид код на мотора, примерно AVF за механична СК не са ли с еднакви горивни карти?

При ПД "топлото палене" е също толкова проблемно, колкото и при роторните дизели.
Освен софтуерената , другата причина е в амортизацията на мотора.
Рециклирането на стартера помага, но не отстранява проблема, затова най-лесното , а и най-ефективното решаване на проблема е , чрез промяна на горивните карти.




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Jeka » Сря 07 фев 2018 2:04


stefan4o написа:Сега някой ще каже, че като при мен пали, а при него - не, на топла кола проблемът е софтуерен, така ли? ЕКУ-тата на даден вид код на мотора, примерно AVF за механична СК не са ли с еднакви горивни карти?


Както един друг колега нагоре беше написал, софтуерите си имат различни ревизии и това че двигателя е със същия код или дори ЕКУ-то е със същите номера, далеч не означава че софтуера е същия. Много зависи от годината на производство и пазара за които е предвиден колата.

Водния дух1 написа:Аз,не можах да разбера-има ли софтуерно решение на проблема,без да се налага да се прекодира на автоматична трансмисия?


Има - просто се променят горивните карти да позволяват нафта от по-ниски обороти. Всички други глупости за прекодирането на автоматик и добавянето на резистори са само предпоставки за други проблеми.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот nikolay_ss » Сря 07 фев 2018 7:53


Никой не казва, че проблемът с топлият старт е 100% от софтуерът, но поне при старите ТДИ-та това е най-честият проблем и най-лесен за проверка и отстраняване.
И отстраняването на проблемът с топлият старт софтуерно не налага по никакъв начин "чипосването" на автомобила. Има си отделна карта и може да се бутне само тя, така че единствената корекция по автомобила ще бъде да пуска гориво при запалване още от ниски обороти.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот megatronS » Сря 07 фев 2018 14:14


Топлият старт се решава на 100 процента с преработка на горивните таблици. Няма нужда да се прави нищо друго. Целият проблем идва от затрудненото достигане на оборотите необходими по таблица за впръскване на инжекторите/ главни виновници са стартер, слаб ток на късо съединение на акумулатора, по-гъсто масло и затруднено развъртане в самия двигател, затягащи ролки и водни помпи и т.н/. Проблемното впръскване от определени обороти не е направено нарочно, а е направено с цел защита.
Софтуерът на тези автомобили се сваля и налива без проблем с китайски клонинг адаптери за жълти стотинки /MPPPS и Galletto/. Който има този проблем, да си свали софтуера, ще му го коригирам професионално и няма да има повече споменатите проблеми. Ако не се преработва софтуера , трябва да се направи пълна ревизия на всички споменати по горе от мен неща.


saksak
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 01 ное 2017 15:45
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот saksak » Чет 08 фев 2018 0:06


Днес взех ремонтиранѝя стартер,нови четки,втулки.Акумулатора го заледих,но проблема си остана.Пали трудно при загрял двигател.Май ще трябва софтуерно да се оправя


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот megatronS » Чет 08 фев 2018 9:36


Сложи акумулатор с възможно най-голям стартов ток /ток на късо съединение/ и пробвай с него. Когато тока на късо съединение е малък, стартера върти мудно и не може да достигне необходимите обороти. Търсиш за проба акумулатор със стартов ток над 720А, тези от 550-600А, не могат да развъртат добре стартера на дизела. Ако и големия стартов ток не помага, тогава софтуер.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот °niksi° » Чет 08 фев 2018 9:47


saksak написа:Днес взех ремонтиранѝя стартер,нови четки,втулки.Акумулатора го заледих,но проблема си остана.Пали трудно при загрял двигател.Май ще трябва софтуерно да се оправя

Направи си една диагностика, вижте какво е горивито при загрял мотор, вижте как се държат темп датчици, вижте синхронизацията дали е ОК.
Последния за мен известен случай беше след смяна на ангренаж от колега с маркер /защото то в новите мотори няма нищо различно от старите и защо да се ползват блокатори, като може да се използва маркер/, колата започва дали трудно, но собственика не отразява, че се случва така защото колата я е карал само няколко дни преди да я обслужи. Та след сменен акумулатор и обслужен стартер проблема си остана. Чак след направа на правилна центровка при друг колега колата започва да пали като хората.
Също така е добре да се види и помпата в резервоара дали е ОК.


saksak
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 01 ное 2017 15:45
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот saksak » Чет 08 фев 2018 17:53


Интерсното е че като е топла и я изгася и веднага пробвам да запаля колата пали от раз.Престой ли малко пали трудно


saksak
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 01 ное 2017 15:45
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот saksak » Чет 08 фев 2018 17:57


Преди 20 дни и сипах добавка ПРОТЕК СИСТЕМ КЛИНЕР .Може ли от нея да е станало нещо


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Водния дух1 » Чет 08 фев 2018 18:01


Едва ли.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот okti_1 » Чет 08 фев 2018 18:13


Как е синхронизацията на валовете ?


Zinoto
Мнения: 1872
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Zinoto » Пет 09 фев 2018 19:30


Стартера не е добре, аз съм с акумулатор 540 ампера стартов ток и си върти доста добре и паля от четвърт и топла и студена. Другия вариант е акумулатора да е стар и колкото и да го зареждаш няма да извади стартов ток, колкото пише, че е давал.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот Водния дух1 » Пет 09 фев 2018 19:51


По-добре я занеси да я бутнат софтуерно( не знам къде)-то нови акумулатори,то ремонти на стартери.Нали казват горноговорящите колеги ,че може да се бутнат горивните карти и толкоз.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 559
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот alpinab » Пет 09 фев 2018 20:14


Не отдавайте толко голямо значение на тези карти, едва ли са недомислени, че чак толко автомобили да са програмирани така. Аз като личен опит съм имал съм
2ра употреба 4 и кусур години Б6 с този мотор и нов акумулатор. Никога не е правил проблем с паленето в загряло състояние.


rosen4
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 16 май 2015 11:33
Автомобил: VW Bora TDI
Двигател: AGR 2000
Местоположение: София

Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса

Мнениеот rosen4 » Пон 12 мар 2018 16:41


Преди една седмица ми изгоря стартера и го смених с друг. Три години карах със същия проблем - трудно палеше като загрее двигателя, а се оказа че стартера е имал проблеми. Сега пали и на студено и на топло от първо завъртане.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта