Здравейте,
От няколко седмици се опитвам да накарам EGR-а да заработи, противно на всички останали, които масово го премахват.
Всичко тръгна от пренадуващо турбо и съответно преглеждане на компонентите по системата. Махнах ЕГР тръбата и приложих метода с препарат за фурни да изчистя геометрията и за мое учудване проработи, акутатора се раздвижи напълно, геометрията отваря, та сега няма проблеми с турбото и колата, така да се каже лети. Между другото преди 1 година ми сваляха турбото и чистиха геометрията, не знам дали е нормално толкова бързо да се зацапа пак. Е, карам колата предимно в града на ниски обороти, по рядко само извън града я понапъвам.
Същевременно видях, че ЕГР ми е бил затапен, отпуших го, след това установих, че ЕГР клапана е постоянно отворен и колата стана супер мудна . Клапана не се оправи с почистване и го смених с друг втора ръка, който работи. И така в момента пък ЕГР-а е постоянно затворен , но поне колата върви, както си беше преди всички тези проблеми. След това се насочих към клапан N18, който регулира вакуума към ЕГР клапана, като направо го отворих за да го почистя, но пак промяна няма. Вакуум реално има от него, но е много слаб и не отваря ЕГР клапана, ако подам вакум директно от вакуум помпата веднага отваря. Тогава реших да пробвам с друг такъв клапан N18, взех за проба от друга изправна кола със същия мотор (Ауди А4), като там си работи ЕГР-а нормално. Е пробата с друг N18 не промени нищо.
Интересното е, че вакуум от N18 към ЕГР-а има, но както вече казах явно е много слаб, а дори в един момент, след няколко минути изчезва напълно, появява се обратно ако се вдигнат оборотите на мотора и дам малко повечко газ. Иначе посмених вакуумните маркучи с нови, но пак същото.
Поразчетох се из други форуми по темата и вече почвам да си мисля, че може и да има връзка с дебитомера, доколкото разбрах това е MAF сензора. Направих няколко лог-а с VCDS и стойностите на MAF specified се разминават доста със MAF actual. MAF actual на совободен ход е 450, това на 3-ти канал го гледам. Може би трябва да направя още един лог с по-голямо и продължително натоварване ?!
Някой да има някакава идея към какво друго мога да се насоча?
Колата я имам от 2 години, не знам дали е пипано нещо по ЕКУ-то, но познати ми казват, че вероятно има нещо щото дърпала доста, направо още от ниските обороти, но това може и да е било само заради затапения ЕГР.
Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 09 май 2016 10:54
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1_9 TDI AFN
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Как беше затапен ЕГР-а, и как го отпуши?
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 09 май 2016 10:54
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1_9 TDI AFN
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
vanesto написа:Как беше затапен ЕГР-а, и как го отпуши?
С някакви ламаринени пластинки, една отдолу и една горе след клапана. Даже долу беше поизгоряла и то се задръстила тръбата, не знам от кога е било така. Почистих тръбата и така я отпуших.
Пускайки вакуум от вакуум помпата ЕГР-а си работи, затопля се веднага клапана, т.к. е отворен.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Виж дали има сложена съчма от лагер в маркуча за вакуум. Моят е така затапен.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Провери и за софтуерно ограничаване на ЕГР-а:
Чрез VAG COM може софтуерно да се намали действието на ЕГР клапана но неможе да се изключи напълно. Тази софтуерна настройка се прави и след механично затапване за да не се записват грешки при поновите автомобили.
Логвате се с код 12233 и след това се отива на адаптация на канал 3 (канал 3 са показанията на дебитомера)
1.Виждате заводската стойност която е зададена , например при 16 битовите ЕКУ-та тя е 32768 .
2.Променяте това число колкото се може повече (колко ви позволява програмата) Така повишавате исканата от ЕКУто стойност на дебитомера. Така колкото е по-висока исканата стойност на дебитомера , толкова по-малко отваря ЕГРклапана. Също така става и по-малка разликата между исканите и реалните стойности при вече механично затапен ЕГР и така ЕКУто не записва грешка.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 09 май 2016 10:54
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1_9 TDI AFN
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Смених маркуча към ЕГР клапана с нов, но иначе стария не беше запушен.
ЕГР-а не е ограничен софтуерно, показва си тази стойност на 3-ти канал - 32768 .
Евентуално как да диагностицирам дебитомера с VCDS ?
ЕГР-а не е ограничен софтуерно, показва си тази стойност на 3-ти канал - 32768 .
Евентуално как да диагностицирам дебитомера с VCDS ?
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 09 май 2016 10:54
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1_9 TDI AFN
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Направих един лог на 11 и 3 канал с VSDS. http://dox.bg/files/dw?a=bceda70c9c
Някой може ли да го разчете и дали може да се каже, че дебитомера ми не е наред?
Някой може ли да го разчете и дали може да се каже, че дебитомера ми не е наред?
Последна промяна от nstamboliyski на Вто 13 фев 2018 10:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Колега ЕГР би трябвало да има някаква мембрана, дето го отваря. При мен мисля, че е скъсана гадината и не отваря ЕГР-а. Тествай дали държи вакуума самия ЕГР. Ако е скъсан нов.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 09 май 2016 10:54
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1_9 TDI AFN
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Клапана работи, нали съм написал, че като му дам вакуум директно от вакуум помпата си се отваря и си държи.
Иначе днес се опитах да почистя малко дебитомера и се отвори малко ЕГР-а, има съвсем минимално подобрение на стойностите прочетени през vag-com от MAF сензора, но пак доста се отдалечават от исканите. То се вижда и в лога от предния ми пост.
Иначе днес се опитах да почистя малко дебитомера и се отвори малко ЕГР-а, има съвсем минимално подобрение на стойностите прочетени през vag-com от MAF сензора, но пак доста се отдалечават от исканите. То се вижда и в лога от предния ми пост.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 09 май 2016 10:54
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1_9 TDI AFN
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Ето един дълъг лог от vag com със стойностите на дебитомера и в движение - https://goo.gl/svQnqF . Според вас нормални ли са или дебитомера ми не е наред ?
Иначе пробвах и с други дебитомери, е втора употреба, но ги тествах само на празен ход и стойностите, които отчитат пак са около 450-480, вместо исканите 240-380.
Иначе пробвах и с други дебитомери, е втора употреба, но ги тествах само на празен ход и стойностите, които отчитат пак са около 450-480, вместо исканите 240-380.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Pаssat B5 1.9 tdi AFN. Проблем с EGR - не работи?!
Здравей
И аз се бях сблъскал с това, но ако не работи ЕГР клапана стойностите са наистина 450-480. Така беше и при мен преди да си отпуша моя ЕГР и в момента са 255.
И аз се бях сблъскал с това, но ако не работи ЕГР клапана стойностите са наистина 450-480. Така беше и при мен преди да си отпуша моя ЕГР и в момента са 255.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта