Здравейте колеги, имам проблем с този S-образен маркуч който се намира веднага след турбото. Колата е VW PASSAT B5.5 131кс AVF мотор.
1вият маркуч се спука и колата взе да дими много. Разбрах какъв е проблема и понеже оригинален струваше скъпо взех от ebay за около 100лв.
2рият (този от ebay) сдаде багажа след 9месеца някъде. бързите връзки чрез които се захваща от към турбото се бяха изяли. Тогава потърсих оригинален 2ра употреба за 90лв.
3тият (този 2рата употреба) отново се скъса (на 6-я месец) връзките са здрави, но маркуча се е сцепил.
Майстора ми провери налягането на турбото, но според него няма проблем там, а случвам на кофти маркучи. Каза че това е често срещан проблем.
Пробвах да го омотая с онова сивото армирано тиксо, но ефект нямаше. Сега не знам какво да правя. При все че е толкова често срещан проблем няма ли нещо измислено по въпроса. Някоя хитринка? или трябва да купя оригинален за ~250лв и да се надявам да изкара повече?
Кода на маркуча е 3B0145828G Прикачвам и две снимки. Ще се радвам да споделите опит.
Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбото
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Аз съм с б5.5 131 avf и този маркуч който излиза от турбото го сменях преди 2 години С нов от ауто + за 90 лв. Самоче този който излиза веднага от турбото не е този на снимката. И до сега нямам проблеми с него
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Ако искаш да си ремонтираш твоя става по следния начин..задължително първо шев на сцепеното място,след това лепене,след което бандажиране..Това е начина Или онзи на който скобите са заминали с видий да го хванеш просто да не излиза
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Не може да се каже,че е чест проблем!
Често върху него капе масло от картерните газове и го скапва.
Другата причина е вероятно пренадуване и не добро уплътняване при монтаж,оттам се изнасят и "пъпките" за закрепване със скобата.
Най-добре е да се сложи здрав оригинален.Желателно е да не се кара колата със спукан,за да не "цъфне и турбината.
Често върху него капе масло от картерните газове и го скапва.
Другата причина е вероятно пренадуване и не добро уплътняване при монтаж,оттам се изнасят и "пъпките" за закрепване със скобата.
Най-добре е да се сложи здрав оригинален.Желателно е да не се кара колата със спукан,за да не "цъфне и турбината.
- Red_Tiger
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 8:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Аз съм с б5.5 131 avf и този маркуч който излиза от турбото го сменях преди 2 години С нов от ауто + за 90 лв. Самоче този който излиза веднага от турбото не е този на снимката. И до сега нямам проблеми с него
странно моя е точно този и излиза от турбото. можеш ли да дадеш линк или снимка с твоя маркуч?
Ако искаш да си ремонтираш твоя става по следния начин..задължително първо шев на сцепеното място,след това лепене,след което бандажиране..Това е начина Или онзи на който скобите са заминали с видий да го хванеш просто да не излиза
Ще приложа метода на старият маркуч, за да имам някаква резерва. Благодаря за съвета.
Не може да се каже,че е чест проблем!
Често върху него капе масло от картерните газове и го скапва.
Другата причина е вероятно пренадуване и не добро уплътняване при монтаж,оттам се изнасят и "пъпките" за закрепване със скобата.
Най-добре е да се сложи здрав оригинален.Желателно е да не се кара колата със спукан,за да не "цъфне и турбината.
Вярно е омаслен, иначе по наследство в долният край е захванат с рапидки "за всеки случай", и може би от там не е добре уплътнен и заради това е износил пъпките. В горният край (към турбото) си е със скобите (пъпките).
Щом проблема не е масов, ще търся проблема в рапидките или в пренадуване на турбото.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Маркуча на самото турбо е свързан към филтъра. С образния маркуч е от колекторите и егр. Вземи си нов но от ауто+ и няма да збъркаш. Втората ръка ще се сцепи пак. Стояли са къде ли не.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Един колега предлага следното решение. Казва че е ефикасно.
- Прикачени файлове
-
- как се оправят бързите връзки %21%21%21%21%21%21.jpg (31.5 KиБ) Видяна 6288 пъти
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
ппппфффф поредната лудост. На това налягане ще издържи, ама другия път. Евтините неща винаги са по-скъпи. Сега да ти кажа, и аз защото малко "не ги разбирам нещата" върви си купи един нов маркуч и си карай колата спокойно.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Според мен пък, щом проблема е в излизането на маркуча от снадките, може да се измисли вариант за закрепване ! Били то с 2 видии, завити на 180 градуса, или пък с някакви по-здрави скоби, подобно на свинските опашки показани в снимката, които принципно ще държат според мен......но не ангажирам никой с мнението си, аз лично бих измислил нещо, защото става въпрос за едно укрепване, не е кой знае какъв проблема... ! Води се "побългаряване" но не всичко такова е лоша постъпка просто ще минеш с 5-10 лв. (че може и без пари, ако ти си го измислиш и направиш) , а не с 250 Аз съм сменил почти всички уплътнения по системата, останаха баш тези на тази S-ka , при другото разглобяване ще ги сменя, мисълта ми е, че ще има значение и това - колкото е по-плътно, по-трудно ще излезе, щото при мен зор ги вадя Знаех точния размер на О-пръстена, но съм позабравил...!Виж, вече при сцепен маркуч става друга бира, но щом се отнася за едно закрепване.....това мисля аз Не е гаранция, че като вземе нов няма пак да изкочи след време заради скоба, легло, прорези и т.н. и пак ще се стигне до "хитринки"
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Пак някакви глупости се говорят... Радо какви видии, какви свински опашки? Какви са тия побългарявания? Там знаеш какво налягане е, какво ще дупчите, какви ненормални неща се говорят тук? Не Ви ли идва на ума, че щом е измислено така, значи пъпките и бързата връзка е за това. Маркуча се цепи понеже не е маслоустойчив, и ако е омазнен си заминава.
- Red_Tiger
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 8:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
В момента съм взел неоригинален маркуч, но обмислям да си направя ето такива преходници тъй като не вярвам текущият да изкара много
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Днес аз си поръчах маркуч, цена с отстъпка 61 лева.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Чиста работа. Новото си е ново, пък и не е кой знае колко скъпо - за 61 лева. Ако е качествено, съвсем ще е добре. Мой познат с А4 така си взе колата - с бандажиран S-образен маркуч. Явно го бяха правили в автокъщата, колкото да подкарат колата, щото като се прибра моя човек и така изтреще тоя маркуч. Рече едно БАУУУ, че почнахме да залягаме чак.
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Ами то си има къде да се прочете какво налягане прави, и какъв надув има там и ред други закономерности.
- nba_star
- Мнения: 24
- Регистриран на: Вто 31 мар 2009 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо
Колега от къде го взе за 61лв, защото аз съм със същият проблем и трябва да купувам нов
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Stoyanvasilev и 162 госта