Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Red_Tiger
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбото

Мнениеот Red_Tiger » Вто 10 фев 2015 22:52


Здравейте колеги, имам проблем с този S-образен маркуч който се намира веднага след турбото. Колата е VW PASSAT B5.5 131кс AVF мотор.
1вият маркуч се спука и колата взе да дими много. Разбрах какъв е проблема и понеже оригинален струваше скъпо взех от ebay за около 100лв.
2рият (този от ebay) сдаде багажа след 9месеца някъде. бързите връзки чрез които се захваща от към турбото се бяха изяли. Тогава потърсих оригинален 2ра употреба за 90лв.
3тият (този 2рата употреба) отново се скъса (на 6-я месец) връзките са здрави, но маркуча се е сцепил.

Майстора ми провери налягането на турбото, но според него няма проблем там, а случвам на кофти маркучи. Каза че това е често срещан проблем.
Пробвах да го омотая с онова сивото армирано тиксо, но ефект нямаше. Сега не знам какво да правя. При все че е толкова често срещан проблем няма ли нещо измислено по въпроса. Някоя хитринка? или трябва да купя оригинален за ~250лв и да се надявам да изкара повече?

Кода на маркуча е 3B0145828G Прикачвам и две снимки. Ще се радвам да споделите опит.

turbo hose.jpg
IMG_0956.jpg




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот novatora » Сря 11 фев 2015 10:20


Аз съм с б5.5 131 avf и този маркуч който излиза от турбото го сменях преди 2 години С нов от ауто + за 90 лв. Самоче този който излиза веднага от турбото не е този на снимката. И до сега нямам проблеми с него


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот phantom_ » Сря 11 фев 2015 11:08


Ако искаш да си ремонтираш твоя става по следния начин..задължително първо шев на сцепеното място,след това лепене,след което бандажиране..Това е начина :th_up Или онзи на който скобите са заминали с видий да го хванеш просто да не излиза :rolleyes


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот nasko1978 » Сря 11 фев 2015 11:31


Не може да се каже,че е чест проблем!
Често върху него капе масло от картерните газове и го скапва.
Другата причина е вероятно пренадуване и не добро уплътняване при монтаж,оттам се изнасят и "пъпките" за закрепване със скобата.
Най-добре е да се сложи здрав оригинален.Желателно е да не се кара колата със спукан,за да не "цъфне и турбината. :th_up


Потребителски аватар
Red_Tiger
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот Red_Tiger » Сря 11 фев 2015 13:44


Аз съм с б5.5 131 avf и този маркуч който излиза от турбото го сменях преди 2 години С нов от ауто + за 90 лв. Самоче този който излиза веднага от турбото не е този на снимката. И до сега нямам проблеми с него

странно моя е точно този и излиза от турбото. можеш ли да дадеш линк или снимка с твоя маркуч?

Ако искаш да си ремонтираш твоя става по следния начин..задължително първо шев на сцепеното място,след това лепене,след което бандажиране..Това е начина :th_up Или онзи на който скобите са заминали с видий да го хванеш просто да не излиза

Ще приложа метода на старият маркуч, за да имам някаква резерва. Благодаря за съвета.

Не може да се каже,че е чест проблем!
Често върху него капе масло от картерните газове и го скапва.
Другата причина е вероятно пренадуване и не добро уплътняване при монтаж,оттам се изнасят и "пъпките" за закрепване със скобата.
Най-добре е да се сложи здрав оригинален.Желателно е да не се кара колата със спукан,за да не "цъфне и турбината. :th_up

Вярно е омаслен, иначе по наследство в долният край е захванат с рапидки "за всеки случай", и може би от там не е добре уплътнен и заради това е износил пъпките. В горният край (към турбото) си е със скобите (пъпките).

Щом проблема не е масов, ще търся проблема в рапидките или в пренадуване на турбото.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот novatora » Сря 11 фев 2015 23:24


Маркуча на самото турбо е свързан към филтъра. С образния маркуч е от колекторите и егр. Вземи си нов но от ауто+ и няма да збъркаш. Втората ръка ще се сцепи пак. Стояли са къде ли не.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот novatora » Съб 14 фев 2015 11:31


Един колега предлага следното решение. Казва че е ефикасно.
Прикачени файлове
как се оправят бързите връзки %21%21%21%21%21%21.jpg
как се оправят бързите връзки %21%21%21%21%21%21.jpg (31.5 KиБ) Видяна 6288 пъти


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот Apokaliptiko » Съб 14 фев 2015 14:27


ппппфффф поредната лудост. На това налягане ще издържи, ама другия път. Евтините неща винаги са по-скъпи. Сега да ти кажа, и аз защото малко "не ги разбирам нещата" върви си купи един нов маркуч и си карай колата спокойно.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот RadoShopa » Съб 14 фев 2015 17:48


Според мен пък, щом проблема е в излизането на маркуча от снадките, може да се измисли вариант за закрепване ! Били то с 2 видии, завити на 180 градуса, или пък с някакви по-здрави скоби, подобно на свинските опашки показани в снимката, които принципно ще държат според мен......но не ангажирам никой с мнението си, аз лично бих измислил нещо, защото става въпрос за едно укрепване, не е кой знае какъв проблема... ! Води се "побългаряване" но не всичко такова е лоша постъпка :icon_lol просто ще минеш с 5-10 лв. (че може и без пари, ако ти си го измислиш и направиш) , а не с 250 :wink Аз съм сменил почти всички уплътнения по системата, останаха баш тези на тази S-ka , при другото разглобяване ще ги сменя, мисълта ми е, че ще има значение и това - колкото е по-плътно, по-трудно ще излезе, щото при мен зор ги вадя :smile Знаех точния размер на О-пръстена, но съм позабравил...!Виж, вече при сцепен маркуч става друга бира, но щом се отнася за едно закрепване.....това мисля аз :rolleyes Не е гаранция, че като вземе нов няма пак да изкочи след време заради скоба, легло, прорези и т.н. и пак ще се стигне до "хитринки" :th_up


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот Apokaliptiko » Нед 15 фев 2015 10:50


Пак някакви глупости се говорят... Радо какви видии, какви свински опашки? Какви са тия побългарявания? Там знаеш какво налягане е, какво ще дупчите, какви ненормални неща се говорят тук? Не Ви ли идва на ума, че щом е измислено така, значи пъпките и бързата връзка е за това. Маркуча се цепи понеже не е маслоустойчив, и ако е омазнен си заминава.


Потребителски аватар
Red_Tiger
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот Red_Tiger » Нед 15 фев 2015 22:41


В момента съм взел неоригинален маркуч, но обмислям да си направя ето такива преходници тъй като не вярвам текущият да изкара много
$_57.JPG
$_57 (1).JPG


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот Apokaliptiko » Пон 16 фев 2015 15:09


Днес аз си поръчах маркуч, цена с отстъпка 61 лева.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот lz2aii » Пон 16 фев 2015 15:50


Чиста работа. Новото си е ново, пък и не е кой знае колко скъпо - за 61 лева. Ако е качествено, съвсем ще е добре. Мой познат с А4 така си взе колата - с бандажиран S-образен маркуч. Явно го бяха правили в автокъщата, колкото да подкарат колата, щото като се прибра моя човек и така изтреще тоя маркуч. Рече едно БАУУУ, че почнахме да залягаме чак.


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот Apokaliptiko » Пон 16 фев 2015 16:04


Ами то си има къде да се прочете какво налягане прави, и какъв надув има там и ред други закономерности.


Потребителски аватар
nba_star
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat b5.5 (3b6) 2004 AVF - S-образен маркуч след турбо

Мнениеот nba_star » Пет 03 апр 2015 9:55


Колега от къде го взе за 61лв, защото аз съм със същият проблем и трябва да купувам нов



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Stoyanvasilev и 162 госта