Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Недонадуването в ниските си го обяснявам със слаб вакуум.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Да тестовете вярно се правят и на 10канал, но ако правя едновременно и на двата канала стават по нарядко стойностите на лога. Всички тези логове са правен на 4предавака от 1300-1400 оборота с пълна газ 100 % Throttle.
Ако погледнеш лога от
1617оборота 1856,4 mbar 1887 mbar 50,6%
1659оборота 1887 mbar 2009,4 mbar 57%
1722 оборота 1917,6 mbar 1989 mbar 54,2%
не виждам закъснение.
Аз съм ги правил за себе си, а не че съм майстор, това за мене е едно от хобитата ми.
Днеска и атмосферните мъркучи са сменени със 5мм селиконови(въздушния филтър също), останалите за вакум с 3,2 пак селиконови, при предходните логове.
Утре, ще направя и този тест на колегата: 3-та от 1700-1800обр. до 4000-4200обр. след което слагаш 4-та до 4000-4200обр. и всичко това с пълна газ.
Поздрави
Ако погледнеш лога от
1617оборота 1856,4 mbar 1887 mbar 50,6%
1659оборота 1887 mbar 2009,4 mbar 57%
1722 оборота 1917,6 mbar 1989 mbar 54,2%
не виждам закъснение.
Аз съм ги правил за себе си, а не че съм майстор, това за мене е едно от хобитата ми.
Днеска и атмосферните мъркучи са сменени със 5мм селиконови(въздушния филтър също), останалите за вакум с 3,2 пак селиконови, при предходните логове.
Утре, ще направя и този тест на колегата: 3-та от 1700-1800обр. до 4000-4200обр. след което слагаш 4-та до 4000-4200обр. и всичко това с пълна газ.
Поздрави
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Имаше голяма мъгла и лога може да не ви хареса:
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Супер си е лога,а Октавията е довре.Повече не е барай.
Само ме претиснява че Н75 не разтоварва коректно и затова % както се вижда в лога разтът.Но турбината ти е добре.Няма пренадуване,бързо се развърта и както се вижда има добър пик.Повече не е пипай,така е супер само е наблюдавай след няколко месеца тези % 84,1 да не се получават примерно при 3339обр. защото тогава при 4100обр.примерно ще имаш пренадужане и колата ще излезе в авариен режим.
Не е правлем и така както е сега да си я караш колата,но имаш провлем в Н75 не разтоварва коректно - виж маркуча до бъз. филтър или щуцера в който влиза маркуча в бъз. филтър дали не са запушени или провлема е в Н75
Друго за което се сещам за проблема е Актуатора.Ако гайката е законтриш така че тя да увлече елемента с ябълката (дано ме разбра),то тагава актуатора ще вижда зор при пазтоварване.Ти казваш че актуатора го настойваш отдоло под колата,та като застанеш под актуатора този елемент с явълката така трябва да е зацепен с геометрията че нито да е в дясна или в лява позиция а да е точно челно захваната за геометрията на турбината.
Сори за дългото обяснение и четене в лууубов,но нали затова е форума.
Поздрави
Само ме претиснява че Н75 не разтоварва коректно и затова % както се вижда в лога разтът.Но турбината ти е добре.Няма пренадуване,бързо се развърта и както се вижда има добър пик.Повече не е пипай,така е супер само е наблюдавай след няколко месеца тези % 84,1 да не се получават примерно при 3339обр. защото тогава при 4100обр.примерно ще имаш пренадужане и колата ще излезе в авариен режим.
Не е правлем и така както е сега да си я караш колата,но имаш провлем в Н75 не разтоварва коректно - виж маркуча до бъз. филтър или щуцера в който влиза маркуча в бъз. филтър дали не са запушени или провлема е в Н75
Друго за което се сещам за проблема е Актуатора.Ако гайката е законтриш така че тя да увлече елемента с ябълката (дано ме разбра),то тагава актуатора ще вижда зор при пазтоварване.Ти казваш че актуатора го настойваш отдоло под колата,та като застанеш под актуатора този елемент с явълката така трябва да е зацепен с геометрията че нито да е в дясна или в лява позиция а да е точно челно захваната за геометрията на турбината.
Сори за дългото обяснение и четене в лууубов,но нали затова е форума.
Поздрави
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Благодаря колега за подробното обяснение.
Това за турбината, че е добре много ме радва.
Тази вечер, ще огледам трипътника и тръбичката на възд. филтър.Относно клапана и на мен ми прави впечатление, че не разтоварва коректно. Той и продавача от който си купувам части, каза че често се купуват и ми каза - Ще ти запазя един, защото знам, че ще се върниш за него. В понеделник, ще е при мен.
Актуатора го свалях някокло пъти докато направих това за, което обесняваш, гладах как стои стария и така по-него. В момента е перпендикулярна планката с елемента с ябълката на оста на геометрияата.
Ако трябва да го увелича с още един милиметър, но ми се струва, че ще напрегне леко мембраната.
Поздрави
Това за турбината, че е добре много ме радва.
Тази вечер, ще огледам трипътника и тръбичката на възд. филтър.Относно клапана и на мен ми прави впечатление, че не разтоварва коректно. Той и продавача от който си купувам части, каза че често се купуват и ми каза - Ще ти запазя един, защото знам, че ще се върниш за него. В понеделник, ще е при мен.
Актуатора го свалях някокло пъти докато направих това за, което обесняваш, гладах как стои стария и така по-него. В момента е перпендикулярна планката с елемента с ябълката на оста на геометрияата.
Ако трябва да го увелича с още един милиметър, но ми се струва, че ще напрегне леко мембраната.
Поздрави
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
В момента съм свалил клапан N75 и гледам един клип но нещо не мога да разбера как действа.
https://www.youtube.com/watch?v=viiGA3QEs_s
https://www.youtube.com/watch?v=0HPo8gH ... YF9cm3rGyZ
При мен това не се получава. През Горната тръбичка, която е за актуатора а долната през клапанче , разклонител за резервоара за вакум към n18 и N239 вакума минава от едната в другата.
Някой може ли да обясни как да го тествам?
Имам същата вакум помпа като клипа, но като го направя, като него дърпа вакума през долната бяла тръбичка.
Май като гледам този клип, моя се държи по същия начин.
https://www.youtube.com/watch?v=r0JZL4iR-D4
https://www.youtube.com/watch?v=viiGA3QEs_s
https://www.youtube.com/watch?v=0HPo8gH ... YF9cm3rGyZ
При мен това не се получава. През Горната тръбичка, която е за актуатора а долната през клапанче , разклонител за резервоара за вакум към n18 и N239 вакума минава от едната в другата.
Някой може ли да обясни как да го тествам?
Имам същата вакум помпа като клипа, но като го направя, като него дърпа вакума през долната бяла тръбичка.
Май като гледам този клип, моя се държи по същия начин.
https://www.youtube.com/watch?v=r0JZL4iR-D4
Последна промяна от strazhara на Съб 24 фев 2018 20:49, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Закачаш си вакуум метъра на мястото на актуатора. Палиш мотора и пискаш теста на 11 канал. Вакуума там трябва да се мени от 0 до -1атм.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
@ През Горната тръбичка, която е за актуатора а долната през клапанче @ - извинявай ама ти да не буркаш нещо щуцерите.
Я виж дали правелно ти е вързан клапана,защото както си го написал е точно обратно схемата.
Я виж дали правелно ти е вързан клапана,защото както си го написал е точно обратно схемата.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Да при мен горната отива към клапан N18, N239, през check valve, а долната е към актуатора. Виж и N18 за ЕГР клапана и той е вързан по същия начин. Така се беше първоначално, гледам от снимките, които съм направил, да не би да объркам нещо.
Последна промяна от strazhara на Нед 25 фев 2018 11:45, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
goppa написа:Закачаш си вакуум метъра на мястото на актуатора. Палиш мотора и пискаш теста на 11 канал. Вакуума там трябва да се мени от 0 до -1атм.
Ето и снимки, които направих с вакум помпата:
При работа на празен ход:
На 11 канал, когато подава вакум:
На 11 канал, без вакум:
Преди теста пак отворих клапана и почистих малкото клапанче, вътре в металния прът и после го стегнах и със скоба.
Нормално ли е на празен ход да не държи 1атмосфера?
Като го задействам с вакум на изхода горе на клапана с помпата и със запушена по дебелата тръбичка вдига налягане но лека полека започва да изпуска? За мен това не е нормално но нека кажат колегите.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Нормално е. На празен ход екуто го регулира за да си постигне исканото. Ако удължиш още лоста ще прилага повече вакуум за да го постига.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
goppa написа:Нормално е. На празен ход екуто го регулира за да си постигне исканото. Ако удължиш още лоста ще прилага повече вакуум за да го постига.
Какво, ще каже това?
Да го удължавам ли или не?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Според мен го удължи!
Направи си същия тест с n18 и ще разбереш дали е нормално.
strazhara написа:Преди теста пак отворих клапана и почистих малкото клапанче, вътре в металния прът и после го стегнах и със скоба.
Нормално ли е на празен ход да не държи 1атмосфера?
Като го задействам с вакум на изхода горе на клапана с помпата и със запушена по дебелата тръбичка вдига налягане но лека полека започва да изпуска? За мен това не е нормално но нека кажат колегите.
Направи си същия тест с n18 и ще разбереш дали е нормално.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
goppa написа:Според мен го удължи!strazhara написа:Преди теста пак отворих клапана и почистих малкото клапанче, вътре в металния прът и после го стегнах и със скоба.
Нормално ли е на празен ход да не държи 1атмосфера?
Като го задействам с вакум на изхода горе на клапана с помпата и със запушена по дебелата тръбичка вдига налягане но лека полека започва да изпуска? За мен това не е нормално но нека кажат колегите.
Направи си същия тест с n18 и ще разбереш дали е нормално.
Направих теста на N18 и при него вдига на 1бар и много бавно започва да го изпуска, а при N75 въобще не можеш да напомпиш до 1бар, камо ли да задържи.
Моят клапан N18 е като този на клипа след, като го е ремонтирал(намира се в средата на клипа):
https://www.youtube.com/watch?v=OWtTENCXI4M
N75 се държи, като ето този:
https://www.youtube.com/watch?v=r0JZL4iR-D4
Утре преди да взема новия, ще му направя тест на място.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
strazhara написа:goppa написа:Нормално е. На празен ход екуто го регулира за да си постигне исканото. Ако удължиш още лоста ще прилага повече вакуум за да го постига.
Какво, ще каже това?
Да го удължавам ли или не?
Колата в ниските щестане мудна,защото турбината ще се развърти със закъснение(сега се за около 200обр. разлика),а % на Н75 ще паднат т.е на 4100обр. няма да са примерно 86% а ще са примирно 70% при 4100овр.
Според мен актуатора не е за пипане.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Marin nazarov, Ronit333777, tdi fen и 55 госта