Здравейте,
Колата я имам от две години и нещо, но досега не съм имал проблеми с мощност, ускорение и така нататъка. Случвало се е за този период да влезе 1-2 пъти в авариен режим, по принцип винаги си е правила леки пикове турбината, но се коригираше.
От известно време няма въобще мощност при по-високите предавки и най вече над 90-100 км/ч, а почне ли да се изкачва по баир, пада скоростта, натискам педала и почти не ускорява, най-много да влезе пак в сервизен режим. На 2-ра предавка ускорява доволно, на 3-та почва да се замисля, а на 4-та, 5-а и 6-та го няма никакъв и то най-вече след 2к оборота.
Дебитомера е проверен, дава високи стойности, а като го откача от буксата съвсем спира да върви и на 2-ра. Помислих си че е от кутията до акумулатора която управлява вакуумите. Пробвах с две различни (втора ръка, свалени работещи) и никаква разлика.
Следващото нещо в което се усъмних е геометрията. Проверих лостчето се движи, има достатъчен ход, разместих го хубаво, сега се чува повече развъртането на турбината в ниските обороти. Проверих и актуатора, задържа вакуума.
Друго което пробвах е да карам със затапени вакуумни маркучи на EGR-ра, пак никаква разлика, само където в града светна чека. При подаване на повече газ не излизат никакви пушеци.
Прикачил съм един лог файл. Знам че трябва да се прави на пълна газ с изреждане на скоростите, но не смея да го натискам прекалено много сега. Вижда се как пренадува, интересното е че това винаги става над 2к оборота.
Нямам други грешки освен тази която се появява като пренадуе. Нямам и обяснение от какво се поражда тази загуба на мощност
Не знам какво друго да прегледам. Може ли проблема да идва от горивната или изпускателната система.
Благодаря :)
BKD загуба на мощност
- The_Game
- Мнения: 246
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Ловеч
BKD загуба на мощност
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-010-01111-xxx.xlsx
- (151.55 KиБ) Свален 125 пъти
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: BKD загуба на мощност
Ами пренадува си и то яко, нормално е да влиза в авариен режим. Ти да не караш само градско? Почвай по каналния ред - геометрията, клапан N75, вакуум маркучи. Актуатора каза, че си проверил. Може да пробваш със спрея за фурни за геометрията.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: BKD загуба на мощност
Колега и аз го ядох тоя и се надявам утре да преключа вече
viewtopic.php?f=24&t=472995
Като гледам, за мене геометрията не си я раздвижил добре, но форумните майстори, ще се изкажат по-точно. При мене пренадуваше, защото лоста на актуатора беше къс и не разтоварваше турбината, а при тебе пък той въобще не стига до стойности 94% D.cycle , както беше при мене.
Спрея за фурна и аз го изпробвах и стана перфектно, но ако имаш катализатор виж прочети във форума има тема и там е подробно описано.
viewtopic.php?f=24&t=472995
Като гледам, за мене геометрията не си я раздвижил добре, но форумните майстори, ще се изкажат по-точно. При мене пренадуваше, защото лоста на актуатора беше къс и не разтоварваше турбината, а при тебе пък той въобще не стига до стойности 94% D.cycle , както беше при мене.
Спрея за фурна и аз го изпробвах и стана перфектно, но ако имаш катализатор виж прочети във форума има тема и там е подробно описано.
- The_Game
- Мнения: 246
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Ловеч
Re: BKD загуба на мощност
N75 е проверен и си работи. Всъщност тук няма n75 както при предишните модели, а е един блок който управлява всички вакууми по колата. Именно за тази черна кутия до акумулатора говорех в първия си пост. Пробвах с две различни и нямаше никаква разлика.
Няма логика да е от хода на актуатора, понеже не е променян никога, а преди нямах този проблем. Хода е сравнително голям и се движи лесно.
Относно Duty Cycle на актуатора, максималната стойност е 81%, просто не се вижда на лога понеже махнах редовете където не съм подавал газ. При пиковите налягания Duty Cycle би трябвало да е максимално малко проценти, а когато да кажем не се подава газ да седи на 80-90%. Такъв е принципа при колите с EDC16 , при тези с EDC15 е на обратния принцип, както е при ASV мотора. Но може и да бъркам, някой ако знае със сигурност може да потвърди това.
Няма логика да е от хода на актуатора, понеже не е променян никога, а преди нямах този проблем. Хода е сравнително голям и се движи лесно.
Относно Duty Cycle на актуатора, максималната стойност е 81%, просто не се вижда на лога понеже махнах редовете където не съм подавал газ. При пиковите налягания Duty Cycle би трябвало да е максимално малко проценти, а когато да кажем не се подава газ да седи на 80-90%. Такъв е принципа при колите с EDC16 , при тези с EDC15 е на обратния принцип, както е при ASV мотора. Но може и да бъркам, някой ако знае със сигурност може да потвърди това.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: BKD загуба на мощност
The_Game написа:
Няма логика да е от хода на актуатора, понеже не е променян никога, а преди нямах този проблем. Хода е сравнително голям и се движи лесно.
Нов, изправен актуатор се движи трудно.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: BKD загуба на мощност
А турбото сваляно ли е. Вътре гледано ли е . Може да счупено/пукнато някое краче от картрича и да не успява навреме да реагира при разтоварване...
- The_Game
- Мнения: 246
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Ловеч
Re: BKD загуба на мощност
Под лесно, имах предвид че с прилагане на вакум се движи без да запъва, иначе с пръст ако го натискам не успявам. На ALH-а се движи по същия начин със същата трудност горе-долу и затова съдя че хода му е нормален в момента.
Турбото не е сваляно, поне откакто колата е пери мен.
Турбото не е сваляно, поне откакто колата е пери мен.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: BKD загуба на мощност
Според моя опит и това което съм събрал като информация, за 10 г. с БКД , актуаторите точно на тоя мотор бързо ръждясват поради разположението - ниско долу.
- The_Game
- Мнения: 246
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Ловеч
Re: BKD загуба на мощност
ssssl написа:Според моя опит и това което съм събрал като информация, за 10 г. с БКД , актуаторите точно на тоя мотор бързо ръждясват поради разположението - ниско долу.
Пак прегледах актуатура и не ми се струва да е ръждясал. Държи си вакуума, не изпуска, движи се плавно. При отпускане на вакуума лостчето се връща плавно без да засича.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ishodov и 156 госта