Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Отсъствието на сливните отвори, или недостатъчното им сечение е предпоставка за повишен разход на масло, но не влошава мазането. На опелските мотори успешно се пробиват отвори в канала на масления сегмент и проблемът се решава. Особено в комбинация цял маслен сегмент.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
muns61 написа:На опелските мотори успешно се пробиват отвори в канала на масления сегмент и проблемът се решава.
Мислех го този вариант и при мен.
Въртях го буталото, суках го, оглеждах го... Това е толкова дебело и масивно парче Халумин, че накрая ме достраша и го зарязах както си е!
Сканове на по-голямата част от фактурите за части:
Това са винтовете за маховика. Задължително се сменят, защото отворите на самия маховик са проходни и ако не се залепят болтовете - има опасност от там да просълзява масло.
Всмукателни клапани, гумички и водачи.
А това са нови водачи, Metelli, защото АЕ водачите нямат нищо общо с истината!
Така са направени, че гумички за 7-мм клапани нямат абсолючтно никакъв шанс да се набият на водачи АЕ за 7-мм клапан. Съвсем отделно - нямат и никаква конусност, за да подведат дори гумичката
Гарнитура '3 дупки', маслен филтър и първите 4 повдигача.
Гарнитурата, която свалих беше с 2 отворчета. Странно защо, обаче след поне 100 измервания, все получавах на стойности на надстърчане на IV бутало като за 3 отвора.
Реших да не рискувам, макар, че знаех, че смъквам леко компресията по този начин.
Последната, 7-ма позиция от тази фактура не я гледайте
Това е добавка за почистване на бензинови дюзи и... нищо не прави!
Така. Позабавилите се изпускателни клапани
Тук пък 14-та позиция не ви трябва Каша за миене на ръце е.
Липсват фактурирани някои неща - уплътнение маслен охладител, шлайф глава, хонинг, както и др. дреболийки
Във фактурите съм скрил името на фирмата, на чието име пазарувах, както и отстъпките й по молба на собственика на фирмата. Това са цени Краен клиент, без отстъпки.
Ако поръчате нещата през клубния магазин, ( http://fanshop.vwclub.bg/ ) например, ще получите същите цени, които получих и аз.
Ква съм я свършил за 10 дена хлепотене още не мога да кажа, защото съм минал едва 750км, но преди да отворя мотора една разходка Пловдив-Троян-Пловдив ми костваше около 200-220мЛ масълце 5W-40 или около 10л на 10 000км.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Доста се отклонихме от темата за тракането в мотора но да ви светна за хонинговането . Работех във фирма, която произвеждаше хонинговащи глави за немска фирма, която ги продавше и на авто производители. Във фирмата имахме и вертикална хонинг машина и извършвахме ремонти с нея. Не съм хонинговал цилиндров блок, но ми се е случвало да изправям 2 десети (0,2мм) износване в хидроцилиндър само с хонинговане. За справка, Радо, разликата между ремонтните размери бутала на AFN е 0,25мм.
Та хонинговането, Спасе, служи за премахване на несъвършенствата в цилиндричната форма причинени от предишни обработки (разстъргване, шлифоване). Намаляването на триенето и подобреното мазане в следствие на кръстосаните драскотини е вроричен ефект от процеса. За съжаление не намерих инфо на Български, ето линк с малко обяснения:
https://www.lapmaster-wolters.com/what-is-honing.html
А на борверга, muns61,отворите излизат задължително конусни . Това е заради износването (макар и микроскопично) на ножа.
Някои автомобилни производители препоръчвали хонинговане на цилиндрите при всяко вадене на буталата. Целта е да се премахне лъскавото и да се направят нови кръстосани драскотини. Има инструменти за тая цел. Не са точно хонинговащи глави, защото са със свободно стоящи брустчета. Служат само за почистване и надиране на цилиндъра. Задвижват се с бормашина.
Ето го този процес:
https://m.youtube.com/watch?v=oUwC019Ll1A
Та хонинговането, Спасе, служи за премахване на несъвършенствата в цилиндричната форма причинени от предишни обработки (разстъргване, шлифоване). Намаляването на триенето и подобреното мазане в следствие на кръстосаните драскотини е вроричен ефект от процеса. За съжаление не намерих инфо на Български, ето линк с малко обяснения:
https://www.lapmaster-wolters.com/what-is-honing.html
А на борверга, muns61,отворите излизат задължително конусни . Това е заради износването (макар и микроскопично) на ножа.
Някои автомобилни производители препоръчвали хонинговане на цилиндрите при всяко вадене на буталата. Целта е да се премахне лъскавото и да се направят нови кръстосани драскотини. Има инструменти за тая цел. Не са точно хонинговащи глави, защото са със свободно стоящи брустчета. Служат само за почистване и надиране на цилиндъра. Задвижват се с бормашина.
Ето го този процес:
https://m.youtube.com/watch?v=oUwC019Ll1A
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Ами по темата...
И все пак не ми се размина - Сегменти, лагери, бутало, глава, гарнитури, ремъци и така по каналния ред... Честно казано до последно не вярвах че това тракане ще изчезне, но за щастие вече го няма. Смених също така и тампоните на двигателя. Сега работи равномерно, ГНП е настроена, но има вибрации в купето когато работи на място - усещат се във волана, в педалите, и няма промяна с натискане на съединител. Предположих, че може да е от тампоните, четох и една тема, че след смяна се прави някаква процедура да се наместят... Опитах, но разлика няма.
И все пак не ми се размина - Сегменти, лагери, бутало, глава, гарнитури, ремъци и така по каналния ред... Честно казано до последно не вярвах че това тракане ще изчезне, но за щастие вече го няма. Смених също така и тампоните на двигателя. Сега работи равномерно, ГНП е настроена, но има вибрации в купето когато работи на място - усещат се във волана, в педалите, и няма промяна с натискане на съединител. Предположих, че може да е от тампоните, четох и една тема, че след смяна се прави някаква процедура да се наместят... Опитах, но разлика няма.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Сложи оригинални и разлика ще има!
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Колега а каква е процедурата по наместването?
Аз също смених тампоните сложих лемфъордер и вибрациите на ПХ са ужасни, в волан седалки.
Оригиналните са доста скъпи, казаха ми че с времето ще затихнат вибрациите но не. Взел сам 8бр втора рака оригинал (авон англия) но не мога да разбера кои е здрав и не изтекл, външно са доста свежи, но ги качвам на везна и всичките различно, единствено два са наи тежки кам 720г и при клатене се чува яко балбукане на течност ,така ли трябва да е не знам.
Който е по запознат да сподели, това с боята ако са изпуснали и трябва да са боядисни не важи, на 15г тампони целите в масло не може да се разбере, след обемасляването всички светват като нови.
Колата ми е пасат б5 афн.
Аз също смених тампоните сложих лемфъордер и вибрациите на ПХ са ужасни, в волан седалки.
Оригиналните са доста скъпи, казаха ми че с времето ще затихнат вибрациите но не. Взел сам 8бр втора рака оригинал (авон англия) но не мога да разбера кои е здрав и не изтекл, външно са доста свежи, но ги качвам на везна и всичките различно, единствено два са наи тежки кам 720г и при клатене се чува яко балбукане на течност ,така ли трябва да е не знам.
Който е по запознат да сподели, това с боята ако са изпуснали и трябва да са боядисни не важи, на 15г тампони целите в масло не може да се разбере, след обемасляването всички светват като нови.
Колата ми е пасат б5 афн.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта