Привет на всички!
Съжалявам, че пиша след толкова време, но просто физически нямах възможност да обърна внимание на колата, и сега ми се отваря достатъчно време, за да приключа с този проблем...
Днес свалих и останалите три бутала, поради простата причина, че първото бутало както се вижда по-горе на снимката е много надрано. За мое успокоение (доколкото може да се каже), останалите бутала са ок, няма надирания и други поражения както при първото. Относно експеримента с "цивката", който колегата radotom спомена, не съм пробвал, но утре ще го направя и ще напиша резултата. Това което искам да попитам е, каквo да бъде като марка, защото изчетох много, но има доста различни мнения за това, коя е най-читава. Спрял съм се на kolbenschmidt за сегменти и GLYCO, за биелни лагери. И другия ми въпрос е какъв комплект да взема - стандартен или ...?
Поздрави!
Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Колегите нещо не са доволни от лагерите Glyco. viewtopic.php?t=471052
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Размера на лагери и сегменти зависи от размера на шийките на коляновия вал и на цилиндрите. Ако няма да шлайфаш вала и да хонинговаш цилиндрите си вземи стандартен размер. Акоще правиш шлайфане, изчакай с пазаруването докато приключи шлайфането. Защото може вместо първи да станат втори ремонт (шлайфиста да се заплесне например). Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
goppa написа: Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.
Това па що?!?
Хонинговането няма нищо общо с шлайфа на цилиндрите - не ги бъркай нещата
И тъй като вече го извървях пътя, утре ще гледам да постна поне фактурите с частите от ремонта.
Само информативно - смяната на ВСИЧКО, без валове и бутала, с включен шлайф глава (контролен) и хонинговане на цилиндри излиза точно 850лв за чарколяк, при това с едни 30-35% отстъпка...
Относно цицкките: Оказва се, че на това недоразумение AFN (дето някои си фантазираха във форума как бил вечния мотор) тези точно цицки са ЕДИНСТВЕНОТО МАЗАНЕ по цилиндрите!!!
За първи път чух и видях бутало, което да няма малени отвори под маслообиращия сегмент
По-лошо - приятелчето, на когото ползвах оборудването и инструментите, човек с 20 години стаж в авторемонтите, също за първи път видя
То мноо 'убаво, ама цицките са с подпружинена съчма и отварят на 1.5 бара.
Демек - налягането на маслото трябва да е минимум 1.5 бара, за да има мазане по цилиндрите.
И аз, като повечето от вас, глрдах темата за разхода на горивото и се мъчех да карам евтинко Основно карах на около 1200-1400 оборота ->съответно 1.3-1.4 бара налягане на маслото при добре загрял мотор...
Е! Вече 600км от ремонта НЕ карам 'евтинко' !
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
То ако това е вярно с мазането, как този мотор издържа близо милион километри без основен ремонт? Поне моят изглежда да е на толкова?
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
- Автомобил: VW MK4
- Двигател: ATD PD TDI
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
На 1.9 помпа дюза по същия начин ли е мазането?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
radotom написа:goppa написа: Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.
Това па що?!?
Хонинговането няма нищо общо с шлайфа на цилиндрите - не ги бъркай нещата
Не ги бъркам, Радо. Ремонтнят размер може да се постигне и само с хонинговане. Даже е по-бързо и по-ефтино, защото при хонинговане не е нужно да се центрова перфектно блока кън хонинг машината. И самото хонинговане става по-бързо от разстъргването. Просто трябват две глави с различна едрина на абразива в брустчетата.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
radotom написа:goppa написа:
Относно цицкките: Оказва се, че на това недоразумение AFN (дето някои си фантазираха във форума как бил вечния мотор) тези точно цицки са ЕДИНСТВЕНОТО МАЗАНЕ по цилиндрите!!!
За първи път чух и видях бутало, което да няма малени отвори под маслообиращия сегмент
Мазането на цилиндрите не е от тези отвори. Те служат да пропуснат маслото, което маслообиращите сегменти връщат маслото от стената на цилиндрите обратно в картера. Цицките също не мажат цилиндъра, те охлаждат челото на буталото.
Цилиндрите се мажат от разплисканото масло, което изтича от биелните лагери. Точно тук е ползата от маслата с малък вискозитет при ниска температура, имат добра течливост и се разпръскват и мажат добре цилиндъра веднага след стартиране.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
goppa написа:radotom написа:goppa написа: Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.
Това па що?!?
Хонинговането няма нищо общо с шлайфа на цилиндрите - не ги бъркай нещата
Не ги бъркам, Радо. Ремонтнят размер може да се постигне и само с хонинговане. Даже е по-бързо и по-ефтино, защото при хонинговане не е нужно да се центрова перфектно блока кън хонинг машината. И самото хонинговане става по-бързо от разстъргването. Просто трябват две глави с различна едрина на абразива в брустчетата.
Как ще постигнеш 5 десети само с хонинговане и ще запазиш цилиндричната форма, която преди хонинговането вече е компроментирана?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Точно хонинговането премахва конусността от разстъргвнето.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Тъй като съм работил със почти всички металообработващи машини, мога да уверя, че след разстъргването с борверг се получава идеална цилиндрична повърхнина.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Явно си мерил със шублер.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Без коментар...
Гопе, не ми пиши на лично. Научил си доста на база практика, но имаш да учиш още доста.
Гопе, не ми пиши на лично. Научил си доста на база практика, но имаш да учиш още доста.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
goppa написа:Ремонтнят размер може да се постигне и само с хонинговане. Даже е по-бързо и по-ефтино, защото ...
Не съм специалист и не твърдя, че не е вярно, но ще искам доста доказателства, за да се убедя в думите ти
muns61 написа:Мазането на цилиндрите не е от тези отвори. Те служат да пропуснат маслото, което маслообиращите сегменти връщат маслото от стената на цилиндрите обратно в картера.
Цилиндрите се мажат от разплисканото масло, което изтича от биелните лагери.
Така, де, вярно, ама като няма от къде да изтече събраното количество масло - не значи ли това, че този двигател фабрично е обречен да е маслояд?
Там се събира едно количество масло, което на трети-четвъртия цикъл вече ще е прегряло и ще е загубило всякакви свойства.
Доколкото съм чел, точно малките (и запушващи се) отворчета е основния проблем за загуба на масло при ЕкоТрак моторите на Опел (успешно усвоено като технология и от VW няколко години след това )
В чест на истината - на буталото има отточни отвори - 4 малки, не много лесно забелижими 'запетайки' от двете страни на буталния болт.
Автора на темата, ако има възможност и с какво, нека ги снима, за да се видят. При мен нищо не се получи от снимките
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
goppa написа:Точно хонинговането премахва конусността от разстъргвнето.
Хонинговането се прави за да задържа маслото в цилиндъра.