Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Здравейте. Имам доста отчетливо и постоянно тракане (чукане) в двигателя. Смених 8-те повдигача и маслото + филтъра, покарах малко, но разлика почти няма...
Последна промяна от tedoto на Сря 07 мар 2018 18:58, променено общо 2 пъти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Виж перото на стержена на маслената помпа!
Като извадиш вакуумната помпа от блока се вижда ясно.
Като извадиш вакуумната помпа от блока се вижда ясно.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Днес ще го погледна, но възможно ли е причината да е във разпределителния вал или клапан... По принцип нямам проблем с палене и мощност
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
равномерно ли е тракането или леко променя ритъм?
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Ами по-скоро е равномерно. Съответно с увеличаване на оборотите и тракането също се забързва.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Свали вакуумпомпата. Жлеба в самата помпа трябва да изглежда така:
А перото на маслената помпа така:
Ако изглеждат така:
И така:
То чукането ти е от тях.
А перото на маслената помпа така:
Ако изглеждат така:
И така:
То чукането ти е от тях.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Здписвам се, интересно ми е какво ще излезе. Goppa ти си малък гений, за това с вакуум помпата не се бях сетил.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
goppa, много полезен съвет, колега! Това е първото което ще погледна, но най-вероятно вдругиден ще имам възможност. Ще кача и снимки.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Качвам едно мое старо мнение за тракането :)
samo_pechka написа:Над 1200 об. има ли го тракането на място, ако изчезва ...имам две предположения .
Ако е с клима, включи за момент климатика и слушай пак , изчезне ли, проблем с шайбата на компресора . Тук при нарастване на оборотите просто се усилва честотата , но не изчезва тракането.
Другото е износване на перото на маслената помпа , там където задвижва вакуум помпата, шлица се е "отворил" . Но при обороти над 1200 (някъде там ) тр. да изчезне този шум !
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Като сменявахте повдигачите,огледахте ли вала?!Дюзите стендовани ли са скоро?
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Ако е износен ангр.вал не трака, просто не върви колата .
Дюзите ( стари ) няма файда от стендоване и последващо настройване, много трудно се докарват ( особено под 20 бара ако са спаднали ) . Ако е опитвал някой , да сподели.
Може само да се види как разпръскват .
Дюзите ( стари ) няма файда от стендоване и последващо настройване, много трудно се докарват ( особено под 20 бара ако са спаднали ) . Ако е опитвал някой , да сподели.
Може само да се види как разпръскват .
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Съжалявам, че пиша чак сега, но нещата се проточиха повече от необходимото поради ред причини....
Погледнах вакуум помпата (извинявам се, щях да правя снимки, но просто съвсем изключих... Така или иначе проблем в нея няма, водих се и по примерните снимки които колегата goppa малко по-горе е качил - нещата там са ок. Смених и разпр. вал, заедно със зъбното му колело, резултата е нулев, чукането си остава все така отчетливо и постоянно...
Искам да вметна че проблема се появи, след като я бях настъпал на магистралата ( може би съм карал така не повече от 10 км), при което забелязах появата на това чукане след като бях вече пред нас...
Погледнах вакуум помпата (извинявам се, щях да правя снимки, но просто съвсем изключих... Така или иначе проблем в нея няма, водих се и по примерните снимки които колегата goppa малко по-горе е качил - нещата там са ок. Смених и разпр. вал, заедно със зъбното му колело, резултата е нулев, чукането си остава все така отчетливо и постоянно...
Искам да вметна че проблема се появи, след като я бях настъпал на магистралата ( може би съм карал така не повече от 10 км), при което забелязах появата на това чукане след като бях вече пред нас...
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Чукането равномерно ли е?
Да не е от помпата, да се е вдигнал аванса?
Да не е от помпата, да се е вдигнал аванса?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Бутален болт?
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
И за какво си сменял ангр.вал? Въобще не е трябвало. Оттам няма как да трака. Дори съм го споменал .
Всъщност прочете ли най-горе моето мнение? Ако го беше прочел щеше да си спестиш поне да гледаш дали е от перото на маслената помпа. И пробва ли да си пуснеш климатика за момент и да слушаш пак?
П.п. бутален болт е рядкост да изтропа, случва се разбира се, ако е оттам съмнението , се охлабва за момент гайката на дюзата на съответния цилиндър . Ако утихне- ясно . Подобно е положението и ако има проблем с биелен лагер ( долу на КВ ) , но там утихването е по-слабо , чува се пак , особено топла ( поне в двата случая в моя живот досега , аз не съм и майстор де ) . Там си тропа мъжката м/у другото и е по-чест случай за разлика от бутален болт, ако се кара така може да минеш и месец, може и утре да фръкне биелата през блока.
Всъщност прочете ли най-горе моето мнение? Ако го беше прочел щеше да си спестиш поне да гледаш дали е от перото на маслената помпа. И пробва ли да си пуснеш климатика за момент и да слушаш пак?
П.п. бутален болт е рядкост да изтропа, случва се разбира се, ако е оттам съмнението , се охлабва за момент гайката на дюзата на съответния цилиндър . Ако утихне- ясно . Подобно е положението и ако има проблем с биелен лагер ( долу на КВ ) , но там утихването е по-слабо , чува се пак , особено топла ( поне в двата случая в моя живот досега , аз не съм и майстор де ) . Там си тропа мъжката м/у другото и е по-чест случай за разлика от бутален болт, ако се кара така може да минеш и месец, може и утре да фръкне биелата през блока.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта