Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот tedoto » Пон 02 юли 2018 18:59


Привет на всички!

Съжалявам, че пиша след толкова време, но просто физически нямах възможност да обърна внимание на колата, и сега ми се отваря достатъчно време, за да приключа с този проблем...
Днес свалих и останалите три бутала, поради простата причина, че първото бутало както се вижда по-горе на снимката е много надрано. За мое успокоение (доколкото може да се каже), останалите бутала са ок, няма надирания и други поражения както при първото. Относно експеримента с "цивката", който колегата radotom спомена, не съм пробвал, но утре ще го направя и ще напиша резултата. Това което искам да попитам е, каквo да бъде като марка, защото изчетох много, но има доста различни мнения за това, коя е най-читава. Спрял съм се на kolbenschmidt за сегменти и GLYCO, за биелни лагери. И другия ми въпрос е какъв комплект да взема - стандартен или ...?

Поздрави! :beer




Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот Voluminer » Пон 02 юли 2018 19:56


Колегите нещо не са доволни от лагерите Glyco. viewtopic.php?t=471052


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот goppa » Пон 02 юли 2018 19:59


Размера на лагери и сегменти зависи от размера на шийките на коляновия вал и на цилиндрите. Ако няма да шлайфаш вала и да хонинговаш цилиндрите си вземи стандартен размер. Акоще правиш шлайфане, изчакай с пазаруването докато приключи шлайфането. Защото може вместо първи да станат втори ремонт (шлайфиста да се заплесне например). Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот radotom » Сря 04 юли 2018 10:20


goppa написа: Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.

:rolleyes Това па що?!?
Хонинговането няма нищо общо с шлайфа на цилиндрите - не ги бъркай нещата :c020
И тъй като вече го извървях пътя, утре ще гледам да постна поне фактурите с частите от ремонта.
Само информативно - смяната на ВСИЧКО, без валове и бутала, с включен шлайф глава (контролен) и хонинговане на цилиндри излиза точно 850лв за чарколяк, при това с едни 30-35% отстъпка... :no

Относно цицкките: Оказва се, че на това недоразумение AFN (дето някои си фантазираха във форума как бил вечния мотор) тези точно цицки са ЕДИНСТВЕНОТО МАЗАНЕ по цилиндрите!!!
За първи път чух и видях бутало, което да няма малени отвори под маслообиращия сегмент
По-лошо - приятелчето, на когото ползвах оборудването и инструментите, човек с 20 години стаж в авторемонтите, също за първи път видя :icon_lol
То мноо 'убаво, ама цицките са с подпружинена съчма и отварят на 1.5 бара.
Демек - налягането на маслото трябва да е минимум 1.5 бара, за да има мазане по цилиндрите.
И аз, като повечето от вас, глрдах темата за разхода на горивото и се мъчех да карам евтинко :icon_lol Основно карах на около 1200-1400 оборота ->съответно 1.3-1.4 бара налягане на маслото при добре загрял мотор...

Е! Вече 600км от ремонта НЕ карам 'евтинко' ! :twisted


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот stefarata » Сря 04 юли 2018 10:40


То ако това е вярно с мазането, как този мотор издържа близо милион километри без основен ремонт? Поне моят изглежда да е на толкова?


chriss
Мнения: 176
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот chriss » Сря 04 юли 2018 17:50


На 1.9 помпа дюза по същия начин ли е мазането?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот goppa » Сря 04 юли 2018 18:04


radotom написа:
goppa написа: Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.

:rolleyes Това па що?!?
Хонинговането няма нищо общо с шлайфа на цилиндрите - не ги бъркай нещата :c020

Не ги бъркам, Радо. Ремонтнят размер може да се постигне и само с хонинговане. Даже е по-бързо и по-ефтино, защото при хонинговане не е нужно да се центрова перфектно блока кън хонинг машината. И самото хонинговане става по-бързо от разстъргването. Просто трябват две глави с различна едрина на абразива в брустчетата. :biggrin


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот muns61 » Сря 04 юли 2018 18:52


radotom написа:
goppa написа:
Относно цицкките: Оказва се, че на това недоразумение AFN (дето някои си фантазираха във форума как бил вечния мотор) тези точно цицки са ЕДИНСТВЕНОТО МАЗАНЕ по цилиндрите!!!
За първи път чух и видях бутало, което да няма малени отвори под маслообиращия сегмент
:twisted

Мазането на цилиндрите не е от тези отвори. Те служат да пропуснат маслото, което маслообиращите сегменти връщат маслото от стената на цилиндрите обратно в картера. Цицките също не мажат цилиндъра, те охлаждат челото на буталото.
Цилиндрите се мажат от разплисканото масло, което изтича от биелните лагери. Точно тук е ползата от маслата с малък вискозитет при ниска температура, имат добра течливост и се разпръскват и мажат добре цилиндъра веднага след стартиране.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот muns61 » Сря 04 юли 2018 18:54


goppa написа:
radotom написа:
goppa написа: Ако хонинговаш цилиндрите ще ти трябват и нови бутала.

:rolleyes Това па що?!?
Хонинговането няма нищо общо с шлайфа на цилиндрите - не ги бъркай нещата :c020

Не ги бъркам, Радо. Ремонтнят размер може да се постигне и само с хонинговане. Даже е по-бързо и по-ефтино, защото при хонинговане не е нужно да се центрова перфектно блока кън хонинг машината. И самото хонинговане става по-бързо от разстъргването. Просто трябват две глави с различна едрина на абразива в брустчетата. :biggrin

Как ще постигнеш 5 десети само с хонинговане и ще запазиш цилиндричната форма, която преди хонинговането вече е компроментирана?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот goppa » Сря 04 юли 2018 18:56


Точно хонинговането премахва конусността от разстъргвнето.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот muns61 » Сря 04 юли 2018 19:06


Тъй като съм работил със почти всички металообработващи машини, мога да уверя, че след разстъргването с борверг се получава идеална цилиндрична повърхнина.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот goppa » Сря 04 юли 2018 19:11


Явно си мерил със шублер.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот muns61 » Сря 04 юли 2018 19:21


Без коментар...

Гопе, не ми пиши на лично. Научил си доста на база практика, но имаш да учиш още доста.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот radotom » Чет 05 юли 2018 7:44


goppa написа:Ремонтнят размер може да се постигне и само с хонинговане. Даже е по-бързо и по-ефтино, защото ...

Не съм специалист и не твърдя, че не е вярно, но ще искам доста доказателства, за да се убедя в думите ти :icon_lol
muns61 написа:Мазането на цилиндрите не е от тези отвори. Те служат да пропуснат маслото, което маслообиращите сегменти връщат маслото от стената на цилиндрите обратно в картера.
Цилиндрите се мажат от разплисканото масло, което изтича от биелните лагери.

Така, де, вярно, ама като няма от къде да изтече събраното количество масло - не значи ли това, че този двигател фабрично е обречен да е маслояд?
Там се събира едно количество масло, което на трети-четвъртия цикъл вече ще е прегряло и ще е загубило всякакви свойства.
Доколкото съм чел, точно малките (и запушващи се) отворчета е основния проблем за загуба на масло при ЕкоТрак моторите на Опел (успешно усвоено като технология и от VW няколко години след това :mhihi )
В чест на истината - на буталото има отточни отвори - 4 малки, не много лесно забелижими 'запетайки' от двете страни на буталния болт.
Автора на темата, ако има възможност и с какво, нека ги снима, за да се видят. При мен нищо не се получи от снимките :no


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот Spas » Чет 05 юли 2018 9:32


goppa написа:Точно хонинговането премахва конусността от разстъргвнето.


Хонинговането се прави за да задържа маслото в цилиндъра. :love.vwclub



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта