Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Аз имах едно чукане и така и не разбрах откъде е и минах 80х. Беше леко неравномерно, като на стар мерцедес. Появи се след смяна на ангренаж.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
За каква кола става въпрос?
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Audi с АЕЛ
имаше на разпределителния вал една обелена люспа, където натиска буталото на вакуум помпата и си мислех, че може да е от това, но защо беше неравномерно.
имаше на разпределителния вал една обелена люспа, където натиска буталото на вакуум помпата и си мислех, че може да е от това, но защо беше неравномерно.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!Биелни или основни лагери.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
mshbul написа:Audi с АЕЛ
имаше на разпределителния вал една обелена люспа, където натиска буталото на вакуум помпата и си мислех, че може да е от това, но защо беше неравномерно.
Да, оттам е много вероятно , подобно е положението и с 2.5 тди на бусчетата Т4 . Предполагам е имало леко "ходене" аксиално на ангр.вал . И заради това лекото мърдане ( което не нарушава принципно работата на мотора ) да не "съвпада" всеки път петното със оста на вакуум помпата.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
samo_pechka, прочетох даже много добре поста ти по-горе, само че в случая вала беше надран,и реших да се презастраховам, дори да не е в него причината. Нямам възможност в момента да снимам стария. Гледах центровката на гнп, в нормата е, и както отива работата, ще се сваля глава и т.н ... До последно ще се моля да не е биели и др.. защото ако се окаже това, не мисля да продължавам с ремонтите.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Буталото не е пълен/точен цилиндър . Формата му е такава , че диаметъра му е най-голям в полата и най-малък в челото, щото то трябва да се разширява , там му е камерата и ако е точно ще стегне яко в цилиндъра. Отделно май го проверяваш в най-широката част на цилиндъра ( в средата става леко като бъчва ) . По подобен начин ще се държат и другите бутала. По-важно е да се види как е на усукване ляво/дясно, не трябва да мърда , да се усуква и грам . Ако мърда ( ако се усуква ) , не е добре. Аз преди да смъкна която и да е глава правя следните неща: меря компресията , един път без капнато масло, втори път с малко масло . Така ми стават ясни някои неща. Отделно ти пробва ли да отвиеш гайката на дюзата на всеки цилиндър и да се ослушваш за шума? Щото ако изчезва , насоката е бутален болт ( почти изчезва тракането ) или биелен лагер ( ако по-слабо пада тракането, но пак се чува ). Оттам както споменах ломбурка бая и живота се измерва в часове .
Опс...писал съм ти в темата
Опс...писал съм ти в темата
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Малко страничен въпрос - на комън рейл си мисля, че не може да се прави този номер с развиването на тръбичката, нали?
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
И така... Причината - доста сериозен луфт между бутало и цилиндър. Преди да го сваля го размърдах и се чуваше доста отчетливо как удря в метал, независимо от позицията на самото бутало. Но нещата не приключват дотук... Извадих буталото, и както се вижда на снимката е надрано.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Как смъкна картера? Вади мотора или маха магарето? На първи цилиндър са най-застрашени от поражения бутало/цилиндър в нашите коли, то е с най-лошото охлаждане. За да се случи това с буталото има един-два варианта. Цивката не пръска ( или много слабо ) масло, проблем в дюзата ( прегрява буталото ) . Това са двете основни неща. Проблем в охлаждането на мотора като цяло ( надуване на газове и изместване на антифриза, слагани добавки с/у течове, калпав термостат , калпава нафта( гориво което не е автомобилно и вдига излишно температурата на горене , поврежда и маслото, като се стича в картера при студена кола , керосин, масла , "тежки" горива, трансформаторно масло ) Огледай там.
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Колега така и не каза равномерно ли ти беше тракането?
Аз още се чудя за старата ми кола какво беше.
Аз още се чудя за старата ми кола какво беше.
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
- Двигател: AFN 1998
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Равномерно е тракането. От всички изброени варианти, ми се струва че е имало проблем с охладителната система, защото лампата за антифриза ми светваше на няколко пъти за известно време и после спираше. Нямах загуба на антифриз, температурата беше в нормата..
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Погледнах пак снимката, нещо ме гложди, че причината по-скоро е влошено мазане , отколкото охлаждането. Щото при прегряване се замазват доволно сегментите , а тука го няма това.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
И на мен повече ми причлича на проблем с мазането
И ако е така, виждам 2 възможни сценария:
- пробив в гарнитурата и да вкарва малко водичка там, съвсем малко, колкото водните пари да измиват масления филм
- по-вероятния: запушена (или позапушена) 'цивка' - това, дето пръска масълце отдолу под буталото.
Провери я, ако трябва, сравни с някоя друга (например надуй с уста) Па ако напишеш и резултата от този тест - цена няма да имаш, че и аз имам някакво прихлопване от време на време при отпускане на газта и незагрял мотор
И ако е така, виждам 2 възможни сценария:
- пробив в гарнитурата и да вкарва малко водичка там, съвсем малко, колкото водните пари да измиват масления филм
- по-вероятния: запушена (или позапушена) 'цивка' - това, дето пръска масълце отдолу под буталото.
Провери я, ако трябва, сравни с някоя друга (например надуй с уста) Па ако напишеш и резултата от този тест - цена няма да имаш, че и аз имам някакво прихлопване от време на време при отпускане на газта и незагрял мотор
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя
Kато гледам снимката на протритото бутало се сещам че имах такъв случай на Спринтер, беше паднало нивото на маслото до почти нула и едва тогава светна лампата. Спрях, намерих теча, тръбичката за турбото бе спукана, смених я , долях до нормално ниво и след 1500 километра двигателя тотално отказа.
Същата картинка като при колегата, освен това цилиндъра също бе надран.
Да се търси причина в лошо смазване!
Същата картинка като при колегата, освен това цилиндъра също бе надран.
Да се търси причина в лошо смазване!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 77 госта