Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот mshbul » Съб 07 апр 2018 19:33


Аз имах едно чукане и така и не разбрах откъде е и минах 80х. Беше леко неравномерно, като на стар мерцедес. Появи се след смяна на ангренаж.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот samo_pechka » Съб 07 апр 2018 19:45


За каква кола става въпрос?


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот mshbul » Нед 08 апр 2018 19:50


Audi с АЕЛ

имаше на разпределителния вал една обелена люспа, където натиска буталото на вакуум помпата и си мислех, че може да е от това, но защо беше неравномерно.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот vankata_passat » Нед 08 апр 2018 20:15


ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!Биелни или основни лагери.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 апр 2018 23:30


mshbul написа:Audi с АЕЛ

имаше на разпределителния вал една обелена люспа, където натиска буталото на вакуум помпата и си мислех, че може да е от това, но защо беше неравномерно.

Да, оттам е много вероятно , подобно е положението и с 2.5 тди на бусчетата Т4 . Предполагам е имало леко "ходене" аксиално на ангр.вал . И заради това лекото мърдане ( което не нарушава принципно работата на мотора ) да не "съвпада" всеки път петното със оста на вакуум помпата.


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот tedoto » Пон 09 апр 2018 9:37


samo_pechka, прочетох даже много добре поста ти по-горе, само че в случая вала беше надран,и реших да се презастраховам, дори да не е в него причината. Нямам възможност в момента да снимам стария. Гледах центровката на гнп, в нормата е, и както отива работата, ще се сваля глава и т.н ... До последно ще се моля да не е биели и др.. защото ако се окаже това, не мисля да продължавам с ремонтите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот samo_pechka » Пон 09 апр 2018 19:28


Буталото не е пълен/точен цилиндър . Формата му е такава , че диаметъра му е най-голям в полата и най-малък в челото, щото то трябва да се разширява , там му е камерата и ако е точно ще стегне яко в цилиндъра. Отделно май го проверяваш в най-широката част на цилиндъра ( в средата става леко като бъчва ) . По подобен начин ще се държат и другите бутала. По-важно е да се види как е на усукване ляво/дясно, не трябва да мърда , да се усуква и грам . Ако мърда ( ако се усуква ) , не е добре. Аз преди да смъкна която и да е глава правя следните неща: меря компресията , един път без капнато масло, втори път с малко масло . Така ми стават ясни някои неща. Отделно ти пробва ли да отвиеш гайката на дюзата на всеки цилиндър и да се ослушваш за шума? Щото ако изчезва , насоката е бутален болт ( почти изчезва тракането ) или биелен лагер ( ако по-слабо пада тракането, но пак се чува ). Оттам както споменах ломбурка бая и живота се измерва в часове .
Опс...писал съм ти в темата :redface


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот mshbul » Пон 09 апр 2018 20:18


Малко страничен въпрос - на комън рейл си мисля, че не може да се прави този номер с развиването на тръбичката, нали?


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот tedoto » Пон 16 апр 2018 19:25


И така... Причината - доста сериозен луфт между бутало и цилиндър. Преди да го сваля го размърдах и се чуваше доста отчетливо как удря в метал, независимо от позицията на самото бутало. Но нещата не приключват дотук... Извадих буталото, и както се вижда на снимката е надрано.

Изображение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 апр 2018 9:52


Как смъкна картера? Вади мотора или маха магарето? На първи цилиндър са най-застрашени от поражения бутало/цилиндър в нашите коли, то е с най-лошото охлаждане. За да се случи това с буталото има един-два варианта. Цивката не пръска ( или много слабо ) масло, проблем в дюзата ( прегрява буталото ) . Това са двете основни неща. Проблем в охлаждането на мотора като цяло ( надуване на газове и изместване на антифриза, слагани добавки с/у течове, калпав термостат , калпава нафта( гориво което не е автомобилно и вдига излишно температурата на горене , поврежда и маслото, като се стича в картера при студена кола , керосин, масла , "тежки" горива, трансформаторно масло ) Огледай там.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот mshbul » Вто 17 апр 2018 19:38


Колега така и не каза равномерно ли ти беше тракането?
Аз още се чудя за старата ми кола какво беше.


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот tedoto » Сря 18 апр 2018 15:13


Равномерно е тракането. От всички изброени варианти, ми се струва че е имало проблем с охладителната система, защото лампата за антифриза ми светваше на няколко пъти за известно време и после спираше. Нямах загуба на антифриз, температурата беше в нормата..


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 апр 2018 19:56


Погледнах пак снимката, нещо ме гложди, че причината по-скоро е влошено мазане , отколкото охлаждането. Щото при прегряване се замазват доволно сегментите , а тука го няма това.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот radotom » Сря 18 апр 2018 20:37


И на мен повече ми причлича на проблем с мазането :rolleyes
И ако е така, виждам 2 възможни сценария:
- пробив в гарнитурата и да вкарва малко водичка там, съвсем малко, колкото водните пари да измиват масления филм
- по-вероятния: запушена (или позапушена) 'цивка' - това, дето пръска масълце отдолу под буталото.
Провери я, ако трябва, сравни с някоя друга (например надуй с уста) Па ако напишеш и резултата от този тест - цена няма да имаш, че и аз имам някакво прихлопване от време на време при отпускане на газта и незагрял мотор


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 AFN, 98 г. - Постоянно тракане в двигателя

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 18 апр 2018 21:35


Kато гледам снимката на протритото бутало се сещам че имах такъв случай на Спринтер, беше паднало нивото на маслото до почти нула и едва тогава светна лампата. Спрях, намерих теча, тръбичката за турбото бе спукана, смених я , долях до нормално ниво и след 1500 километра двигателя тотално отказа.

Същата картинка като при колегата, освен това цилиндъра също бе надран.

Да се търси причина в лошо смазване!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 77 госта