Здравейте колеги! Имам паст б4 т.нар. тройка. 1.9tdi 90к.с. 1996 г
По същество- сменях си радиатора на парното. Всичко премина ок. Автомобила го събрах успешно, запали нормалнои започна даже да духа топло- това беше идеята. Какво се случи- след известна работа на място започна да ми свети и премигва индикатора за подгр. свещи. Когато загрее автомобила над 30 градуса при натискане на спирачаката оборотите на мотора се вдигат с около 1500-2000. Това ме насочи към преглед на стоп-машинката, след четене на информация във форума с подобни проблеми. Оказа се че имам две машинки на педала а нямам автопилот.....странно. Едната включва стоповете при натискане на педала и понеже буксата която влиза в нея е без канал опитах да я сложа в двете позиции. Абсолютно еднакво функционират вс. показатели т.е. стоповете светят при натискане на педала но и оборотите се повишават. Насочих се към др. машинка.Там направих следното- понеже доста четох по форумите и някой свързват проблема със спир.помпа или самата стоп машинка, реших да извадя клемата и без да натискам педала на спирачката т.е. без да активирам спир. помпа или самата машинка директно свързах двата кабела на буксата. Какво се получи???- Автомобила повиши оборотите на двигателя както преди това. Всичко ме доведе до извода че машинките на спирачката са ок и изолирайки спир. помпа проблема е някъде в електрониката.....? може би??? та дайте някакъв съвет. какъв проблем да търся и защо повишава оборотите и мига???? ако нещо съм пропуснал по това което съм направил до момента то търпя корекции и ще се радвам на напътствия. благодаря предварително
П.П. Грешка. Повишението на оборотите е 150-200. Прекалил съм с нулите
Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 09 мар 2018 11:46
- Автомобил:
- Двигател:
Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Последна промяна от radotom на Пет 09 мар 2018 12:25, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Виж дали ти е стабилна масата в купето и при мотора!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 09 мар 2018 11:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Да благодаря. Масата в двиг отсег е проверена и зачистена профилактично. Както и в купето до сектора с бушоните. Там съмок на 100 процента. Благодаря
Днес между другото усетих че повече от 2500 оборота не развинтва и ме насочва към това че даже е влязла в някакъв авариен режим
Днес между другото усетих че повече от 2500 оборота не развинтва и ме насочва към това че даже е влязла в някакъв авариен режим
-
- VW експерт
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
щом мига реотана има грешки и най-лесно виж какви са или каква е.
Не знам през 1996 как са го правили, но може би едната е само за стоповете и не дава сигнал на компа, а другата е, за да знае компа, че е натисната спирачка.
И наистина е необходимо за автопилота, но не само. Тия компютри много държат да знаят какво прави задкормилното.
АКо е така може да не си свързал нещо както трябва.
Като даваш накъсо буксата светват ли стоповете? Да не си разменил 2-те букси? И двете ли са с по 2 кабела?
Не знам през 1996 как са го правили, но може би едната е само за стоповете и не дава сигнал на компа, а другата е, за да знае компа, че е натисната спирачка.
И наистина е необходимо за автопилота, но не само. Тия компютри много държат да знаят какво прави задкормилното.
АКо е така може да не си свързал нещо както трябва.
Като даваш накъсо буксата светват ли стоповете? Да не си разменил 2-те букси? И двете ли са с по 2 кабела?
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Закачи колата на диагностика!
Не разглобявай неща,които според мен нямат нищо общо с проблема.
Обърни внимание на вакумпомпата и на дизел помпата-центровка.
Не разглобявай неща,които според мен нямат нищо общо с проблема.
Обърни внимание на вакумпомпата и на дизел помпата-центровка.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 09 мар 2018 11:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Когато дам накъсо буксата стоповете светват, но това се случва и когато буксата е вкарана в стоп машинката т.е. с едната машинка проблем нямам тя явно е само за светлините и за пропускането на тока. Буксите не са разменени защото са различни и с различни по ширина щифтове на самите стоп машинки. Втората машинка - ДА тя е за компа. Нея като я дам макъсо вдига оборотите колата. Какво направих след като писах тук - откачих машинката от мястото и на педала и автомобила има светлини и не повишава оборотите при матискане на педала. Обаче остана в авариен режим явно поради мигането на лампата и невъзможността му да развинти над 2500 оборота. Няма как - закачих я на ВАГ КОМ.......Изкара грешки които не се чистят...??? Те са следните g70 дебитомер, g81 температурен сензор, g62 сензор за студения въздух, g79 сензор за ускорението. Всичките тези неща ме зная дали са свързани по някакъв начин но започвам да си мисля че когато съм махал таблото някой букса някъде нещо може и да сее е разкачила без да съм видял, просто от напъна .... Не мисля че има проблем с дебитомера защото преди това вс си беше ок. Пък и тези допълнителни грешки....? Луда история като цяло. Относно вакум помпата дизел помпата там нищичко не съм пипал и преди свалянето на таблото всичко си беше ок. Даже дизел помпата тъкмо я монтираха с гаранция и сшед пълен рециклаж в сервиз който е с мн добра история в област Варна. Колата беше като нова.
Ами след всичко това се предадох и съм оставил автомобила в ръцете на специалисти с които ще коментирам какво се случва. Разби се ще пиша и тук понеже такъв проблем никъде не прочетох във форума. Благодаря
Ами след всичко това се предадох и съм оставил автомобила в ръцете на специалисти с които ще коментирам какво се случва. Разби се ще пиша и тук понеже такъв проблем никъде не прочетох във форума. Благодаря
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Прегледай си всички вакуми и вакум клапанчета
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пет 09 мар 2018 11:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Такааааа. Понеже трябва да довърша темата вече имам ясно, конкретно и професионално становище за това какво се е случило с автомобила. Всички грешки които се показваха преди това, упоменал съм ги, и влизането в сервизен режим на работа са се случили благодарение на това, че компоненти от компютъра на автомобила са изгорели. Това се е случило поради подаване на ток 12 волта през една от буксите за спир. машинки. Понеже компа е на 5 волта всичко останало е разбираемо.
ИЗВОДИ и НАСОКИ - Всеки който има две спир. машинки на педала на спирачката ДА ЗНАЕ. Едната е за прускане на електричество към стоповете т.е. тя е само един прост и елементарен прекъсвач. Другата обаче комуникира с компа на автомобила и е много и неизменна част от връзката с компютъра. Аз съм объркал едната с другата и когато съм подал електричество, за да видя дали щеми светнат стоп-светлините,не съм подал на първата букса а на тази която е за компа - следователно се е стигнало до това - ВИНОВАТ ПРИЗНАВАМ. Минутка невнимание или припряност без да се замисли човек води до това. Хубавото в случая е, че високото напрежение от 12 волта е стигнало само до компа, защото има ГОЛЯМА вероятност да се пренесе по датчиците за въздуха, за горивото и до самият дебитомер, като и те могат да изгармят. Тогава фиансовите разходи доста се увеличават. Ние какво направихме - подменихме изгорелите компоненти в компа, всичко си дойде на място и след запалване автомобила.....запя и замърка. Радвам се ако съм бил на някой полезен и поне съм го насочил в нещо.
Поздрави и благодаря на всички заинтересовани които се включиха в дискусията.
ИЗВОДИ и НАСОКИ - Всеки който има две спир. машинки на педала на спирачката ДА ЗНАЕ. Едната е за прускане на електричество към стоповете т.е. тя е само един прост и елементарен прекъсвач. Другата обаче комуникира с компа на автомобила и е много и неизменна част от връзката с компютъра. Аз съм объркал едната с другата и когато съм подал електричество, за да видя дали щеми светнат стоп-светлините,не съм подал на първата букса а на тази която е за компа - следователно се е стигнало до това - ВИНОВАТ ПРИЗНАВАМ. Минутка невнимание или припряност без да се замисли човек води до това. Хубавото в случая е, че високото напрежение от 12 волта е стигнало само до компа, защото има ГОЛЯМА вероятност да се пренесе по датчиците за въздуха, за горивото и до самият дебитомер, като и те могат да изгармят. Тогава фиансовите разходи доста се увеличават. Ние какво направихме - подменихме изгорелите компоненти в компа, всичко си дойде на място и след запалване автомобила.....запя и замърка. Радвам се ако съм бил на някой полезен и поне съм го насочил в нещо.
Поздрави и благодаря на всички заинтересовани които се включиха в дискусията.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Има много букси които са еднакви и са близко едни до други. При разглабяне на задното парно бях объркал буксата със задната запалка с тази на датчика на климатроника. За секунди датчика се стопи. И отпред при двигателния отсег буксата за входящ въздух е еднаква с тази на темп. На климатроника. Едната е на 5 волта, климатр. А другата е на 12 волта входящ въздух двг.
Така че хубаво е да се бележат всички букси да няма после нещо изгоря.
Така че хубаво е да се бележат всички букси да няма после нещо изгоря.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
А най-вече е трябвало да се вземат мерки в компа и входовете да са по-устойчиви на повишено напрежение, не би било проблем за hardware designer-a, това е 12V, не е 1000V. Но пък тогава кой ще си купи нов комп ?
Случват се такива неща, трябва да се внимава и най-вече всичко да се снима преди разглобяване и евентуално бележи.
Случват се такива неща, трябва да се внимава и най-вече всичко да се снима преди разглобяване и евентуално бележи.
-
- VW експерт
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 1.9tdi 90к.с. 1996 г - повишаване на оборотите при натискане на спирачки
Как познах, че едната букса е само за лампите.
А се чудя защо си подавал 12в като е било достатъчно да симулираш натискане на бутона - т.е. даване накъсо на буксата.
Сигуно си изгорил някой стабилизатор, който служи за много датчици и затова са успели да го ремонтират.
А се чудя защо си подавал 12в като е било достатъчно да симулираш натискане на бутона - т.е. даване накъсо на буксата.
Сигуно си изгорил някой стабилизатор, който служи за много датчици и затова са успели да го ремонтират.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта