Здравейте,
Имам следния странен проблем с количката след като се затопли времето(Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня):
Паля,всичко е точно и започвам да карам.Минавам 15/20 км без проблеми и като затъна в някое задръстване започва всичко.При отпускане на съединителя,колата започва да се тресе и вибрира съвсем леко,което с малко повече газ не се усеща толкова.В началото това го прави само на първа,но постепенно се усилва доста и се появява и на втора,като на втора ако не подам газ над 3000 оборота се тресе много здраво и често(все едно някой стреля с картечница).
От Раковска до Сливница се чудех дали ще се прибера и изведнъж след като подминах Сливница всичко започна да се нормализира и оправя.Също забелязах че като го прави,веднага след като покараш стабилно на по-голям булевард без да сменяш предавки и тн. с всичко след това е изчезва без абсолютно никакви проблеми.Цяла зима карам колата нямаше абсолютно никакъв проблем и след като се затопли последните 3 дни започна да го прави всеки ден в градски условия.
Подозирам маховик и съединител,но преди да се хвърля в такава инвестиция бих желал да събера малко повече мнения.
Благодаря предварително
Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Колега , аз имам пасат б5 афн 4х4 от 5-6 месеца и вече има към 6к.км.
Имам го същото претрисане при потегляне. Претриснето се получава след по дълго шофиране в София (20км).,и само на първа.
За момента съм набелязал тампоните на скоростите и буферния на мотора. Тампоните двата на кутията сам ги взел (лемфъордер) + буферния друга марка. Аз имам и леко почестване на лоста при подаване и отнемане на газта, а на място с дръпната ръчна и опит за потегляне мотора доста се мести (предния краи се повдига доста). Преди 2 месеца смених левия тампон на мотора, мисля по натам да сменя и десния (защото бил сменян преди да взема колата с феби). Тампоните на кутията също ,,уж” били сменяни с феби, също така и съеденителя ,,уж” бил сменян (феродов диск+претискател лук). Преди да сменя левия тампон на мотора не сам осещал вибрации при потегляне,или поне не толкова колкото са сега.
Колата има доста вибрации в купето, особено ако карам между 1000-2000об, за тези вибрации набеждавам меката връзка която се е поразплела но не е опушена . Сложих тия дни три скоби на меката връзка и притегнах двете гърнета отзад с свински опашки за проба,и вибрациите в този диапазон на обороти осезаемо намаляха. Но в момента на празен ход пък има доста на волна и скоростния лост.
Незнам какво е състоянието на маховика, но няма шум.на празен ход от него,при гасене и палене също няма чаткане , и при натиснат съеденител не се променя нищо.
Имам го същото претрисане при потегляне. Претриснето се получава след по дълго шофиране в София (20км).,и само на първа.
За момента съм набелязал тампоните на скоростите и буферния на мотора. Тампоните двата на кутията сам ги взел (лемфъордер) + буферния друга марка. Аз имам и леко почестване на лоста при подаване и отнемане на газта, а на място с дръпната ръчна и опит за потегляне мотора доста се мести (предния краи се повдига доста). Преди 2 месеца смених левия тампон на мотора, мисля по натам да сменя и десния (защото бил сменян преди да взема колата с феби). Тампоните на кутията също ,,уж” били сменяни с феби, също така и съеденителя ,,уж” бил сменян (феродов диск+претискател лук). Преди да сменя левия тампон на мотора не сам осещал вибрации при потегляне,или поне не толкова колкото са сега.
Колата има доста вибрации в купето, особено ако карам между 1000-2000об, за тези вибрации набеждавам меката връзка която се е поразплела но не е опушена . Сложих тия дни три скоби на меката връзка и притегнах двете гърнета отзад с свински опашки за проба,и вибрациите в този диапазон на обороти осезаемо намаляха. Но в момента на празен ход пък има доста на волна и скоростния лост.
Незнам какво е състоянието на маховика, но няма шум.на празен ход от него,при гасене и палене също няма чаткане , и при натиснат съеденител не се променя нищо.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Към автора.
За мен проблема не е в съединителя.
За мен проблема не е в съединителя.
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Благодаря за бързите отговори колеги.
Малко ме съмнява да са тампоните,защото ако бяха те предполагам че още при първото потегляне щеше да е така.Но като отида в сервиза тези дни ще ги погледнем и тях.Относно вибрациите в купето,май е нормално ПД моторите да вибрират малко повече.Иначе при дръпната ръчна и пускане на съединителя на място си гасне както му е реда.
Здравко,може ли да споделиш според теб какво може да причинява този проблем?
Малко ме съмнява да са тампоните,защото ако бяха те предполагам че още при първото потегляне щеше да е така.Но като отида в сервиза тези дни ще ги погледнем и тях.Относно вибрациите в купето,май е нормално ПД моторите да вибрират малко повече.Иначе при дръпната ръчна и пускане на съединителя на място си гасне както му е реда.
Здравко,може ли да споделиш според теб какво може да причинява този проблем?
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Колега, ако е маховика при гасене се чува дрънчене като на тенекия.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Колега,как са тампоните на двигателя?
Имайте в предвид,че са хидравлични.
А цената не е приятна.
Имайте в предвид,че са хидравлични.
А цената не е приятна.
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Колеги,тампоните ги сменихме при обслужването на двигателя преди 10 000 км.
Сега забелязах че при натиснат до долу съединител се чува странно стържене/виене все едно като от тръгнала хидравлична помпа,което още повече ме озадачава че е нещо по съединителя/маховика,но при гасене няма никакво дрънчене.
Сега забелязах че при натиснат до долу съединител се чува странно стържене/виене все едно като от тръгнала хидравлична помпа,което още повече ме озадачава че е нещо по съединителя/маховика,но при гасене няма никакво дрънчене.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Както го описваш,това виене, стържене,на аксиален лагер прилича.
Но това са мои разсъждения.
Посети някой читав сервиз да я погледнат.
Но това са мои разсъждения.
Посети някой читав сервиз да я погледнат.
Re: Пасат 5.5/2001г./1.9/101коня проблем съединител/маховик
Колеги,може би сте прави за тампоните.Въпреки че ги сменихме,днес се получи отново проблема и отворих капака.Целия мотор се тресеше доста стабилно.
Един колега беше писал че ако са гадни тампоните с гадна гума от жегата се размекват и се получава този проблем.Беше написал че ги е сменил и проблемите му са изчезнали.
Един колега беше писал че ако са гадни тампоните с гадна гума от жегата се размекват и се получава този проблем.Беше написал че ги е сменил и проблемите му са изчезнали.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта