Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
miro555
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови пазар

Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот miro555 » Пет 13 апр 2018 13:47


Здравей те
съфорумци реших да отворя тази тема понеже доста хора изгоряха с пари за почистване на турбо и катализатори . При горивата продавани в нашата скъпа родина /разбирайте го във всички варианти / които не отговарят на никакви стандарти ,се налага по-често смяна на горните части . Ще споделя с вас как да спестите доста пари от части и труд . Навярно на много от вас се е случвало дави светне лампа EPS или EPC , лампа катализатор /ако има на таблото/автомобила забива няма мощност при диагностика грешка в ламбда сонда . Процедурата по почистването на изпускателната система може извършите и сами без даже да я разглобите . Всичко се крие в начина ви на управление на автомобила .
При горенето на горивата продавани на нашият пазар ,се отделят много сажди и нагар които затормозяват работата на двигателя като блокират лопатките на турбото с променлива геометрия , запушват фините отвори на катализаторите и др. поразии .
При управлението на автомобил в градски условия той се движи на ниски обороти и празен ход при престой на светофар . Тези условия са благоприятни за отлагането на нагар и сажди по изпускателната система . Обороти от средните и по-високи позволяват добро изгаряне и спомагат системата да е що годе добре , като някой препоръчват газ до ламарината за няколко километра и готово системата е отпушена .
Аз искам да споделя и друг начин който не е чак толкоз агресивен и е подходящ за хора с по-мек темперамент .
При пътуване и загряване на двигателя до работна температура на охладителната течност , частите в изпускателната система са с температура 500-600 градуса по целзии . Тази температура поддържа нагара в състояния на тлеене / като цигара / но поради липса на кислород няма ме пълно изгаряне на нагара . Както знаем от химията за да изгаря горивото е нужен кислород . А за да осигурим само кислород автомобилът трябва да е в режим на принудителен празен ход . Този режим се постига по наклон надолу на подходяща предавка на скорост при работещ двигател без подаване на газ . Друго условие за правилния режим за изчистване от нагар е оборотите на двигателя да не са под 1400 об./мин. . Под тези обороти системата вече подава гориво към двигателя и процента на кислорода драстично намалява . Над 1400 оборота системата спира подаването на гориво постъпва чист кислород който помага на тлеещия нагар да изгори до обикновена газ и да бъде изведен от изпускателната система . Друга полза от този режим на движение е че използвате по рядко спирачките и по този начин щадите и спирачната система също така не се подава гориво към двигателя което води и до икономия на гориво .
Извинявам се ако съм досадил с толкоз много писане но исках да споделя нещо което съм изпробвал на vw golf 110 k.c. asv мотор . Стар е но мотора се справи добре и вече нямам грижи с турбото реагира на момента .
Този начин на поддръжка е от полза преди турбото и катализатора да се затлачат безвъзвратно , тогава ще е необходимо по-дълго време или ремонт .
Надявам се да съм бил полезен .

Последна промяна от miro555 на Нед 22 апр 2018 15:38, променено общо 2 пъти.




miro555
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови пазар

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот miro555 » Пет 13 апр 2018 16:14


Забравих само да допълня че горе описаното важи както за дизелови така и за бензинови двигатели .


Ulan 831
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 11 яну 2018 20:44
Автомобил: Vw Passat Tdi
Двигател: Afn 2005
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Ulan 831 » Пет 13 апр 2018 18:14


Нещо не ми стана ясно как точно действа почистването :screwy


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот strong » Пет 13 апр 2018 18:46


Мисля,че проблем ще има с намирането на участък с наклон и достатъчна дължина/няколко км/за постигане на по голям ефект.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот mshbul » Пет 13 апр 2018 19:16


Като съм гледал показанията на датчика в турбото и дпф-а,

турбо -прави 500, но като отпуснеш газта за секунди спада.
дпф - там задържа по-дълго, но ако няма регнерация, не стига чак 500.

Освен това не знам клапата на всмукателни дали не я затваря компютъра. Чак толкова не съм се задълбочавам да разбера.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот samo_pechka » Пет 13 апр 2018 21:05


На дизеловите коли турбото се нагрява по-слабо от на бензиновите.


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот strong » Пет 13 апр 2018 22:50


За кола без DPF филтър може и да има ефект,но с такъв много ме съмнява....


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот cecoa1 » Съб 14 апр 2018 0:13


Ако има ефект различен от плацебо(т.е. самовнушение), то ще да е предимно заради по-интензивното размърдване на геометрията при такъв стил на шофиране.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Vankata_84 » Съб 14 апр 2018 12:06


Аз принципно така си карам. Реално колкото коли си купя при мен се оправят с подобен режим на каране, но аз го отдавам на това че 99% от случайте двигателите достигат пълно загряване.
Както колегата каза температурата на изгорелите газове е много инертен процес. Реално най-добро почистване ще имаме ако пуснем малко водна пара :bishop
Аз бих дал съвет на колегите с дизелови двигатели, да следят много прецизно работата на термостата. Това е малък компонент, но с огромно значение. Най-простото което ще кажа е, че според темпратурата се намаля количеството гориво. Вече за автомобилите с ДПФ който правят регенерация при достигане на определена температура е ясно какво става ако термостата е извън строя. Съпротивлението на гъсто студено, и втечнено топло масло също е ясно.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот valiosport » Съб 14 апр 2018 15:34


На моя голф съм стигал до 800 градуса като напъна и задържа повече на голяма скорост 5-та 6-та, в жегата когато е над 35° даже и повече стига.
А това че гледате датчика че температурата спада не е вярно. Температурата на газовете спада като пуснеш педала, но турбинното колело се е напекло и му трябва време да изстине


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот strong » Съб 14 апр 2018 22:05


Към автора на темата,колко време/минимум/шофиране по наклон е достатъчно за да има някакъв почистващ ефект?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот valiosport » Нед 15 апр 2018 7:16


Първо трябва да си я пържил за да загрее и да се напече


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот muns61 » Нед 15 апр 2018 8:13


Направо слагаш бутилка с кислород и пускаш на порции.


miro555
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови пазар

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот miro555 » Нед 15 апр 2018 8:26


Здравей те колеги .
Това което съм описал не е хапче за един път и си готов . Статията е за поддръжка на системата преди да се е прецакала окончателно , а не с нея да се постигне ефекта на ремонт . Превенцията в използването на автомобила и неговото управление . На мен ми забиваше тугбото на пета при 100 км.ч. и няма мощност . Всички системи като вакумни маркучи ,релета и др . си бяха наред . Забиването беше от време на време и може би е било в начален стадий заклинването на турбото /имаше много малък ход на оста на клапана командващ геометрията /. А мисълта колко много трябва да разглобявам за да чистя турбо ме отказа от тази операция . Както някои колеги пишат къде има такъв дълъг наклон ами няма има често използване на режима принудителен празен ход . Не вярвам само при нас да има наклони а в останалата част на страната не , така че използвайте всяка възможност за управление в този режим , При П.П.Ход постигате и икономия на гориво щадите и спирачната система . Ако някъде има голям наклон с километри пускайте автомобила по инерция на воля ,понеже останалите водачи така правят и ще им пречите - то българина най-се кефи га гочерпят , с чужда жена когато е и когато кара по инерция /последното в кръга на майтапа ама си е истина /
На мен лично ми отне около седмица да усетя ефекта минавам на ден около 40-50 км. като маршрута ми е през мадарските скали и си има бая наклон нагоре загрява на долу П.П.Х. . Също така използвам режима и при преднамерено спиране - наближаване на стоп или място което предварително съм си набелязал да спра . И не вие необходим наклон просто при управление в града при наближаване на стоп светофар или място за спиране просто си вдигнете крака от педала на газта двигателят тогава става моторна спирачка . А иначе ползвам и другия режим както се казва газ до дупка , комбинирам ги и двата режима
Описания начин дали помага за DPF филтри не знам моя голф си стара изпитана система .И да при дизела има по-голям ефект понеже той няма дроселова клапа и количеството чист кислород постъпващ в изпускателната система е 100 процента . При бензиновите също има ефект но не толкова бърз понеже при тях има дроселова клапа .
Време е за формула едно , за сега е това ако нещо съм пропусна ще пиша по-късно .


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот muns61 » Нед 15 апр 2018 8:38


Не намесвай бензина, там при ППХ дросела е плътно затворен.
Това се отнася за инжекциите, при карбураторите е различно, но там няма какво да чистиш. Инак всеки има право да си експериментира с колата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта