Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Ефект може и да има, но не като пуснеш газта преди светофара. Проблема е в наличието на достатъчен наклон. Близо до мястото където живея има наклони, където в продължение на около километър - два на втора ускорява до 3400-3600 оборота, пътя трябва да е хубав и да няма остри завои. Около повечето градове е равно и не може да се приложи това.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Да споменслсъм че има дроселова клапа но тя не е на 100 процента затворена .
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Аз почвам да се съмнявам във въпросното задръстватне на геометрия. На моя голф имам едно задържане в определен оборотен диапазон на около 1800-2200 оборота, ако смачкам педала от ниски на втора трета задържа 2 и даже над 2 бара. ОБАЧЕ ако я закрепа с 2500 оборота да кажем и стъпя до долу налягането си заковава и върви до 4000 и кусур оборота без да пренадува. Ако е задръстена точно на големите обороти ще пренадува.
Сваляме актуатора геометрията движи перфектно...
Сваляме актуатора геометрията движи перфектно...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
miro555 написа:Да споменслсъм че има дроселова клапа но тя не е на 100 процента затворена .
Ако говориш за бензин, сриваш представата за техническата ти грамотност. Ако спускаш няколко км на ППХ, например някой проход и през дросела минава въздух, а дюзите не пръскат, какво ще отчете ламбдата и какво ще направи компа със сместта? Май и ти като Пляктора
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Отговори си сам какво става когато дюзите не работят и си на ППХ или ти си неграмотен отговарям ти така понеже ти ми даваш оценка . Дюзите не работят следователно няма гориво което да изразходи кислорода в горивната камера . Ако знаеш как работи един ДВГ не би писал глупости ако си любител извинявай . Процеса на горене има физически и химически процес описал съм го но е много дълго /никой не обича да чете/. То в БГ от 10 извора вода да донесеш пак ще си останат жадни ако не им сипиш водата в устата .
А кой колко знае хората ще кажат аз се занимава с това отдавна и не лежа на знания от време оно а се обучавам постоянно . Разбирам че не всички във форума са технически грамотни има учители лекари и др. . И затова съм се опитал да обясня с думи обикновени .
В БГ не вярват на опита а на нещо което ще направи чудо . Ако бях писал че немски инженери са го казали написаното о да те са по умни от нас ний сме расли в саксия .
Та ще приложа и опита на немските инженери само да намеря къде съм сложил материала . А той е отдавна от времето когато правих ДВГ , при нас тази работа е неблагодарна много труд и цапаница и накрая 5 лева .
Колеги очаквай те и файлофе , надявам се скоро да ги открия за да се спре с празните приказки .
Просто исках да помогна на хората да спестят средства а не да влизам в напразен спор .
А кой колко знае хората ще кажат аз се занимава с това отдавна и не лежа на знания от време оно а се обучавам постоянно . Разбирам че не всички във форума са технически грамотни има учители лекари и др. . И затова съм се опитал да обясня с думи обикновени .
В БГ не вярват на опита а на нещо което ще направи чудо . Ако бях писал че немски инженери са го казали написаното о да те са по умни от нас ний сме расли в саксия .
Та ще приложа и опита на немските инженери само да намеря къде съм сложил материала . А той е отдавна от времето когато правих ДВГ , при нас тази работа е неблагодарна много труд и цапаница и накрая 5 лева .
Колеги очаквай те и файлофе , надявам се скоро да ги открия за да се спре с празните приказки .
Просто исках да помогна на хората да спестят средства а не да влизам в напразен спор .
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Русе
Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Здравейте, сега се връщам след като направих това което казва колегата. При мен имаше ефект, колата преди забиваше на 2500об на 4-та и 5-та, след като направих това(бях скептично настроен), колата ускорява на баир вече до 3000об без да забива. Това е при AFN мотор.
- inspektora
- Мнения: 362
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Начинът на шофиране, който е описал автора на темата, по принцип си е най-добрия и аз отдавна карам така. Затова и производителите на двигатели са направили режим на ППХ още от времето на карбураторите. Само не съм съгласен, че нагара се получавал от нашето лошо гориво. Аз съм навъртял около 400 000 км. с различни коли - лични и служебни и досега на проблемно гориво не съм попадал. Сигурно има и такива случаи, но по-скоро са изключения, а не правило. Друг е въпроса, ако се зарежда от туби с неясен произход или от полулегални бензиностанции. А като дойде полу/милионника от Запад, той вече си има нагар достатъчно, а ние търсим кусури в нашето гориво.
- Stivi
- Мнения: 8288
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
miro555 написа:Колеги очаквай те и файлофе ,
Очкава МЕ ги файлоФете с нетърпение :)
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Цял ден ровя и търся колко гига прерових дано някой оцени това и каже едно благодаря . Надявам се авторите да не ме съдят иначе на лични или да говоря с модертора първо . Че всеки съди за щяло и нещяло .
-
- VW експерт
- Мнения: 1050
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
В началото изразих някои резерви, но не защото не карам така.
Напротив точно така си карам. Изключително рядко пускам по инерция без да е на скорост.
Предполагам, че като има дпф е още по-препоръчително. Но трябва да си карал поне 20к зимата, за да загрее всичко, даже и повече, че да се стигнат такива температури.
По тази логика автоматиците не би трябва да имат такива проблеми, защото там не може да не си на скорост. Обаче с дпф-те знам, че имат даже повече проблеми.
Напротив точно така си карам. Изключително рядко пускам по инерция без да е на скорост.
Предполагам, че като има дпф е още по-препоръчително. Но трябва да си карал поне 20к зимата, за да загрее всичко, даже и повече, че да се стигнат такива температури.
По тази логика автоматиците не би трябва да имат такива проблеми, защото там не може да не си на скорост. Обаче с дпф-те знам, че имат даже повече проблеми.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Колеги най лошия режим на работа на ДВГ е празния ход и ниските обороти и лошото гориво . Не че при средни и високи обороти няма самоочистване но най осезателно и без да се тормози двигаталя е режим П.П.Х. . Както и не всеки управлява автомобила си на макс .
Обещания файл е готов , не съм писал с години и не знам как да го кача той е авторски и се надявам да няма последствия .
Там е обяснено надълго и широко със схеми и картинки на достъпен език .
Обещания файл е готов , не съм писал с години и не знам как да го кача той е авторски и се надявам да няма последствия .
Там е обяснено надълго и широко със схеми и картинки на достъпен език .
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Теоретично има някакъв ефект от ППХ за дизела, ала температурата на газовете пада толкова бързо, че е пренебрежим. Ако някой иска да си поддържа геометрията и прочие чисти, да си направи впръскване на течност за почистване. Каква течност? Тази, с която се почистват нагревните повърхности на енергийните парни котли в електроцентралите.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
muns61 написа:.....Ако спускаш няколко км на ППХ, например някой проход и през дросела минава въздух, а дюзите не пръскат, какво ще отчете ламбдата и какво ще направи компа със сместта?.....
Компютъра знае че дросела е затворен=>не подава гориво над определени обороти.
Абсурдно е да смятаме че при ППХ в цилиндрите има вакуум,защото дросела е затворен.Тогава мотора ще засмуква от изпускателната система при отваряне на изпускателния клапан.Дросела е притворен т.е.има малък просвет....
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
При ППХ дроселът е НАПЪЛНО затворен, това е при инжекционите. Даже и при някои карбуратори, на които ПХ е с байпас на дросела.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Температурата засмукания въздух при дизеловия двигател няма как да падне . При дизеловия ДВГ възпламеняването се получава при смесването на горивото с нажежения кислород . Нажежен от сгъстяването - компресията , вследствие на движението на буталото от долна мъртва точка към горна мъртва точка . Така че в горивната камера си е горещо и без гориво - процеса при дизела е самовъзпламенява на горивото от нажежения въздух . При бензина възпламеняването на горивната смес се осъществява принудително от искра подавана от свеща за високо напрежение . Налага се при бензиновите ДВГ да има свещ понеге компресията им е 10 + / - 1 атмосфера . А при дизела показанията на компресията са 21 + / - 3 атмосфери и при тях е доста жежко в камерата за горене и без гориво . А турбото и катализатора са много близо до горивните камери .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911 и 53 госта