Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8287
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Stivi » Пон 16 апр 2018 11:06


Значи казваш при ППХ двигателя не изстивал ,понеже буталата правели жега сгъстявайки въздуха....баси,някой хора са на път да измислят нова физика :Mr Green Fun




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот muns61 » Пон 16 апр 2018 11:30


Миро, имаш ли идея до колко градуса се повишава температурата на въздуха вследствие сгъстяването в цилиндъра?


miro555
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови пазар

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот miro555 » Пон 16 апр 2018 13:01


колеги четете нафтата се възпламенява при 300-350 градуса целзии следователно комресията в дизеловия ДВГ трябва да е поне толкова за да запали . 300-350 градуса са достатъчни за да поддържат загрятата турбина и саждите да изгорят . И да писах че бензиновия ДВГ е с малка копресия и въздуха не се нагрява толкова много и горивото се въпламенява с искра . Та колеги мислете преди да пишете или четете , аз пиша проверени неща .А ако не знаете от къде чичко гугал знае ето
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0 ... 0%B2%D0%BE


miro555
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови пазар

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот miro555 » Пон 16 апр 2018 13:07


Писах на един колега от форума за PDF файла ако каже че може публично да го покажа или на лични пускам го . Файла едвам го намерих в стария си лаптоп . И нали е томина неделя надявам се след като го прочетете да повярвате и ви стане по ясно . та чака ме работа за сега чао .


miro555
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови пазар

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот miro555 » Пон 16 апр 2018 13:17


Та колега Stivi не съм на път да измисля нова физика просто съм изучил настоящата както се казва в един виц .
Две хлапета продава ли вестници и едното казало на другото
-А бе занаешли тази новина .........
друго то - казало - Не бе ама ти отде я знаеш тази новина
А първото казало - Ами аз освен да продавам вестници и ги чета :mhihi
Така че не е само да ходиш на училище а ми да си бил и в час .


Zinoto
Мнения: 1870
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Zinoto » Пон 16 апр 2018 17:09


Абе теорията не е като практиката, спорил съм с теоретици от този форум, някои писали дори и в тази тема и вече съм се отказал. Та и ти колега, монтьор си, но явно още ти трябва практика.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот mshbul » Пон 16 апр 2018 18:51


Недей така, като видим документа може да постигнем съгласие, не че аз много оспорвам.

Може пък да научим нещо полезно.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот muns61 » Пон 16 апр 2018 19:14


За пламна температура чувал ли си?


miro555
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови пазар

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот miro555 » Сря 18 апр 2018 15:34


За съфорумника zinoto не знам ти каква практика имаш и колко знаеш и с какви теоретици си спорил , с мен удари на камък . Аз не говоря празни приказки и всичко е проверено . Първите изобретатели не са имали теоретични познания и всичко е било проба - грешка . След като са изгубили много време в лутане и решаване на проблемите с изобретението . Те са го описали в статии и учебници за тези след тях да не си губят времето . А теорията както я плюеш е производна от практиката не е изсмукана от пръстите .

За muns61 въпросът ти е зададен не коректно . Явно ти незнаеш що е пламна температура въпреки че по-горе в поста съм я описал - дизел 300-350 градуса по целзии бензиновите пари горят и при стайна температура . Ако ме питаш за температурата на горене при работния такт /горенето на сместа/ 1000 и градуса . Може би въпросът ти трябваше да бъде - това с нажежаването на въздуха при такт сгъстяване на дизела пламна температура ли е .

За поста опитах се с думи обикновени да обясня процеса на поддръжка на автомобилната изпускателната система . Това беше до сега практическата страна на въпроса но много съфоромци не им е ясно точно какво става вътре в системата . Сега ще обясня и по научно му .
При горене на въглеводородите се отделят много отровни вещества и сажди които досега се отделяха от турбото при разглобяване а катализатора се сменяше . Сега се предлага услугата карбондиокситно почистване без разглобяване само при нас - мале колко сложно и компетентно звучи :scare3 . А това почистване можете да си го направите и сами без скъпо оборудване и екипировка . Просто сядате зад волана на автомобила и потегляте . Тайната се крие в начина ви на управление , при празен ход и ниски обороти се отделя много нагар . Нагарът полепва по турбото и катализаторите и др. части от изпускателната система . Нагарът е въглеводороден продукт който при нагряване до 500 градуса тлее /като цигара / . Но за да го почистим без разглобяване трябва да доставим до нагретия нагар пресен кислород . Това е възможно при управление на автомобила в режим на принудителен празен ход . При този режим кислорода при контакт с нагара образува газ карбондиоксит или на български ВЪГЛЕРОДЕН ДВУОКИС . Въглеродния двуокис е газ който се изпуска в атмосферата и е отровен . Под тази си форма като газ се извежда нагара в атмосферата . Така в общи линии съфорумци може сами да си направите карбондиокситно почистване . Ако прочетете от начало ще ви е по-ясно.
С тази тема исках да ви спестя време и пари , а аз надявам се не съм си загубил времето в писане .
Загубените пари се печелят , но загубеното време няма кой да ти го върне .
А за файла не съм получил разрешение .


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот muns61 » Сря 18 апр 2018 17:12


Зная много добре какво е пламна температура.
А ти знаеш ли, че въглеродния ОКИС е отровен, а въглеродния ДВУОКИС е само задушлив? То не става с несистемно четене оттук-оттам.

Ако искате да си чистите саждите, направете си прост парогенератор на пропан-бутан с подване на парата пред турбото. Така в движение ще се почисти чудесно турбината и катализатора. Може да се подаде и в смукателния колектор, пред клапаните, ще почисти и там.
Има и друг начин за загряване на водата и получаване на мокра пара, но не е място за обсъждане тук.

Оценявам старанието ти, но движението в режим на ППХ на дизелов мотор трудно ще постигне търсения ефект. Много частен случай е да имаш хубаво изкачване няколко километра да напечеш карантията и после още няколко км стръмно спускане, за да продухаш на скорост, без тази скорост да падне след 200 метра.

Последна промяна от muns61 на Сря 18 апр 2018 18:12, променено общо 1 път.


Zinoto
Мнения: 1870
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Zinoto » Сря 18 апр 2018 18:07


При натоварен мотор, турбото се нагрява както си написал до 1000 градуса, но геометрията не се почиства, освен ако не се движи. Почистване на геометрията се получава при каране на магистрала, защото се движи в пълен ход често и мотора е натоварен, тоест има много горещи газове над 1000 градуса. Не еднократно съм го пробвал и съм го препоръчвал на клиенти, които са оставали доволни. Но това, което описваш просто няма ефект на практика, още повече, че при принудителен празен ход положението на геометрията е както на празен ход. Относно празните приказки, замисли се при такта сгъстяване без подаване на гориво температурата достига на топъл мотор до 650 градуса, при мотор с добра компресия, може и повече, но само в един цилиндър от четири. После буталото тръгва надолу и понеже няма гориво температура рязко започва да спада, антифриза си свършва работата и в долна мъртва точка едва ли има повече от 150 градуса, следва изпускане в ауспуха, останалите цилиндри през тези тактове не играят. Когато единия е във фаза на сгъстяване, друг е в изпускане, трети работен /без гориво/ и четвъртия е във фаза всмукване на въздух. Така, че тези температури, за които говориш въобще не могат да достигнат до саждите в режим на ППХ.


Потребителски аватар
damyl
Мнения: 22
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот damyl » Сря 18 апр 2018 19:08


Да попитам в този ред на мисли за температури и газове, проблем ли е че темп на маслото /при така да го кажем натоварен двигател/ често е в диапазона 115-130°, докато антифриза е 92-96°? Може ли това да доведе до проблем в някой от агрегатите или както каза един от познатите монтьори - "то там огън гори, ти искаш да е студено"? Питам понеже обмислям смяна на масления охладител, да не би да има запушване и лоша цирколация или да си карам и просто да не я гася при висока темп на маслото?
Благодаря!


Потребителски аватар
Modeup
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 08 май 2017 21:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Modeup » Сря 18 апр 2018 19:14


Ако е турбо двигател е хубаво да се остави колата да поработи малко.
Зависи и с какво масло си . Какъв е двигателят? Термостатите на маслените радиатори ако не се лъжа при 1.9тди отварят на 100 градуса и 110 градуса да е оптималната температура на маслото и близо 90 на антифриза.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот mshbul » Сря 18 апр 2018 19:20


Под товар сериозен е нормално да се вдигне до 130, но като караш по равно със 100-120км/ч не трябва да е над 100-110

Ако качваш баир на 6-та с педал до долу може и 150 да стигне.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот muns61 » Сря 18 апр 2018 19:28


Маслото загрява по-бавно от антифриза, но достига по-висока температура.
При 130 градуса повечето масла са гола вода. :biggrin



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта