Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 18 апр 2018 19:34


Имал съм доста турбо дизели, последният бе с регулируема геометрия, продадох бусчето на 700 000 километра, нито съм чистил, нито се е запушвало ...




Потребителски аватар
damyl
Мнения: 22
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот damyl » Сря 18 апр 2018 19:37


VW 5w30 e маслото, двигателя 1.6TDI CAYC
При 100-120км/ч държи 100-110-115° някъде, на Шипка примерно гони 120-130° независимо от сезона.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот radotom » Сря 18 апр 2018 21:06


muns61 написа:При 130 градуса повечето масла са гола вода. :biggrin

А минералните бози от рода на 15W-40 са само дим :mrgreen

За 5W-30 температури от порядъка на 130*С не са проблем. Тези масла (истинската пълна синтетика) се държат адекватно до 150*, а след това качествата им стъмно падат.
Колко им е димната температура не зная, но далеч си от нея :c020
5W-40, особено хидро-крековете, почват да губят свойства още при 120-130*. Имено на това се дължи и загубата на масло при повишени обороти - не оборотите, а температурата е проблем.
При полу-синтетиката и особено при минералните масла положението е още по-трагично от това, че като почнат да губят свойства от загряване, те спират да мажат адекватно.
От там температурата се вдига още повече и...
... и другия път, като ви каже бай Пешо Джогана, 'доказалия се' още от преди демокрацията квартален майстор, че '... аааа, тя тая кола е над 300 000, бе! Слагай 15В-40, че другото е мно'о тънко и ше го гОри! ' , вие погледнете поне каква е предната емблема на колата и тогава решавайте :c020

Относно повода, по който е пусната темата: Като се изключат някои несъответсвия, повечето от които вече посочени от muns, държа да кажа, че съм съгласен с идеята на автора, макар и не точно със съвета му :icon_lol
Какво имам предвид?
Ами това, че като цяло той е прав за причините за задръстването на геометрия, турбина, смукателен колектор и т.н.
Но лично аз бих посъветвал, при възможност, да караме така, както той е описал 'лечебния' цикъл, а не, като се задръсти, да тръгнем да търсим как да го прилагаме.
Щото за 4-5 или 15км трасе ник'ва няма да я свършим или поне ще е толкова частично, че след няколко дни 'неправилно' каране пак ще сме в изходна позиция.

И да подчертая - написах 'при възможност'!
Това ще рече при наличието на достатъчна степен на безопасност. Защото забиете ли си вниманието с процеса на чистене и забравите ще не сте сами и може около вас да има и други чистачи... най-много сами да се очистите! :icon_lol


gandalfthegrey
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Русе

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот gandalfthegrey » Сря 18 апр 2018 21:11


Благодаря на колегата miro555 след като направих това което каза/написа колата СПРЯ да забива на 4-та и 5-та. Не ме интересуват физични, химични или алгебрични закони важното е че колата се държи както трябва!! Ще го правя това един път в месеца!!!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Iezekil » Чет 19 апр 2018 11:21


Катализатор може да се чисти доста лесно-сваляш,накисваш и хубава баня с пароструйка.То ако почнете да катерите и пускате баири само заради него,ще го платите няколко пъти...мисля аз.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот radotom » Чет 19 апр 2018 15:34


:th_up

А геометрия още по-лесно - с на Владо 'АПТА'-та :icon_lol


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8287
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот Stivi » Чет 19 апр 2018 22:08


Iezekil написа:Катализатор може да се чисти доста лесно-сваляш,накисваш и хубава баня с пароструйка.То ако почнете да катерите и пускате баири само заради него,ще го платите няколко пъти...мисля аз.

Мдааа фасулска работа,особено ако катализатора е заврян на кучето в ....та даже ауспухджийте не искат да го режат като се задръсти ами го изкормват през една дупка.....!


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот

Мнениеот niks76 » Чет 10 май 2018 20:43


Колкото и да се чисти е предвиден конструктивно и на теория да изкара 100000км ефективно ,а след това концесиите на различните марки не ги интересува екологията.Автора да не забравя че външния климат е най големия отговорник(дъжд и влага) за затлачване на геометрията при по старите турбини изполвани във ваг групата



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kris11 и 51 госта